Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: pasadia on November 02, 2017, 10:20:02 AM
Nu tehnologice ci birocratice. Ce naiba, AC pe capatul nordic recent, pe capatul sudic inexistent (ok, or fi avand si ei o vina pentru asta, dar limitarea tot de birocratie tine).

1) cel mai probabil are constructorul o vina, in legatura cu documentatia ANPM. De pe Fb API:

Quote
Din păcate, punctul nevralgic al acestui lot, nodul rutier Sebeș, necesar pentru eliminarea blocajelor cvasi-continue de pe DN1 dintre Sebeș și Alba Iulia, în continuare nu este autorizat! Din informațiile noastre, documentația acestui nod nu a fost încă trimisă la ANPM pentru actualizarea acordului de mediu. Nu ne este foarte clar dacă motivul este incompetența CNAIR sau o întârziere voită a constructorului, dar cert este că această problemă trebuie rezolvată în cel mai scurt timp, astfel încât lucrările să poată începe și pe acest sector.

2) daca CNAIR a dat castigator un constructor care a ofertat o solutie simpla si probabil cu capacitate de trafic mai mica pe unul din cele mai importante noduri rutiere din tara, ce motive mai putem avea sa aratam cu degetul spre constructor? Statul si-a facut-o cu mana lui, pe banii nostri.

Care e viteza medie pe Sebes-Alba? Si cate vehicule pe ora pe sens? Sa estimam cat costa timpul pierdut si poluarea.

alecu26

^^ as zice ca si mafiotii sunt pe diferite grade. Astia de la Pizzaroti par Capo di tutti capi⁠, restul sunt ceva de genul....
2.Capo di Capi Re

si

3 DON, Nasul.

Aktor, saracii, cu 80 de metri nici nu intra in schema. Sunt bataia de joc. Sunt curios cum monteaza ei deschiderea de 80 de metri.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Au inceput decopertarile si spre breteaua spre Cluj (cea din partea spre deal) - in dupa amiaza asta. (un excavator). De asemenea, se excava si pe partea spre calea ferata, (inainte de paraul Iovului) cred ca amenajeaza ceva drum de acces.

PORR  lucra la greu in zona alunecarii, la 08.00 dimineata 6 excavatoarebagau turbo. In rest se lucra la rigole si santuri, montat parapeti.
AKTOR - miscare slaba in zona vizibila din DN, ceva mai mult miscare se zarea in zona dintre Teius si Aiud.

Pizzaroti - si ei au lasat-o un pic mai moale.

rio tinto

#8643
Eu vreau sa adaug ca nu imi place de nici o culoare nodul de la Turda si nici pe cel de la Sebes nu il vad prea grozav. :((

Am senzatia ca orice nod de autostrada din Romania se ataseaza frumusel la orice constructie facuta inainte, fie ca e nod, autostrada samd. Nu au autostrazile un flux principal de trafic? Am inteles din cateva postari recente ca merge-ul se face intotdeauna din partea dreapta si nu se poate altcumva, insa in acest caz se poate reconfigura nodul, nu pur si simplu ceea ce vine pe urma e lipit frumos la ce exista deja.  :p La nodul Turda directia N, traffic flow-ul va fi pe veci favorabil directiei Sebes-Cluj decat Sebes-Targu Mures insa nodul ii da castig clar directiei de mers ultimei. Daca tii banda din extrema stanga pe cruise si iti scapa ceva te trezesti la Campia Turzii.

Se mizeaza foarte mult pe cost/beneficiu si cred ca salvarea de bani de acum se vor duce in reconfigurari costisitoare pe viitor. Traffic flow-ul si incidentele din nod vor dicta reconfigurarea acestor 2 noduri pe viitor. O parere.

Un exemplu bun dar nu stralucit e nodul Arad Vest unde A1 va fi main traffic flow forever and ever fata de A11 care nu stiu sincer daca il vom vedea in urmatorii 10-20 de ani, insa din motive necunoscute mie, s-a ales sa executi practic o iesire!! ca sa continui pe A1. A fost cu mult mai ieftin recunosc dar sustin ca nu asa se face o treaba buna si mai ales pe termen lung. Poate acum nu, dar acolo vor fi probleme, multi se vor trezi in DN. Cand vii de la Pecica pe A1 directia est faci merge de 2 ori !! la stanga la un trafic de 2-3 masini ce vin din giratoriul Arad Vest. A1 face merge la A11, asta-i culmea  ???

Sa nu mai zic de "floricica" cu 3 petale de la Turda: dreapta A10, inainte A3est, inainte/stanga?? A3vest + o banda din sens opus ce vine dinspre A3 Campia Turzii ca sa puna capac degringoladei. E confuz acum, sa vad pe urma, sunt si curios cum va dicta GPS-ul, se va lasa pagubas la o asa intersectie. :lol:

Nu sunt in domeniu dar am fost pasionat de noduri rutiere de multa vreme si acestea nu vor fi user friendly.

voicul

O alta concluzie la nodul A10 - A3 de la Turda (mentionata si de altii):
Soferul era sa rateze intrarea spre Campia, in conditiile in care acum sunt 2 posibilitati.

Cand vor fi 3 ... sa speram ca nu o sa dea in marsarier!

Europiu

Quote from: rio tinto on November 02, 2017, 08:54:41 PM
La nodul Turda directia N, traffic flow-ul va fi pe veci favorabil directiei Sebes-Cluj decat Sebes-Targu Mures insa nodul
ii da castig clar directiei de mers ultimei. Daca tii banda din extrema stanga pe cruise si iti scapa ceva te trezesti la Campia Turzii.
[...]
Nu sunt in domeniu dar am fost pasionat de noduri rutiere de multa vreme si acestea nu vor fi user friendly.

Nici eu nu sunt, dar nici nu iti dau dreptate. Da, fluxul major s-ar putea sa ramana relatia N Sebes-Cluj (desi prelungirea in secolul viitor a A3 dincolo de Targu Mures sigur va afecta si acest aspect).

Dar ce alta solutie propui? Cele doua benzi din stanga (de langa median) sa continue spre nord, supratraversand A3? Ce faci atunci cu tot traficul greu care se afla pe banda (benzile) din dreapta si, urmand fluxul principal va incepe sa se mute la stanga? Nu se va crea bulibaseala care va distruge toata fluenta dorita de tine?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

rio tinto

Cele 2 benzi spre Cluj puteau supratraversa A3, ambele, traficul pe directia N nu va fi trebuit sa schimbe nimic. Traficul greu isi continua drumul, iar pentru directia A3 Campia Turzii se folosea ca iesire similara care acum e pentru A3 Nord/Cluj (inversate aceste 2 bretele)
Intr-adevar, cand se va prelungi spre Moldova poate va afecta intr-un alt fel insa acum, dupa parerea mea nu are sens, nu e cursiv nodul. Pointul meu e sa muti traficul greu cat mai putin sau deloc. Acum, il muti la sigur daca directia e Sebes-Cluj

Probabil daca alegeau sa mearga inainte asa cum am sugerat eu pe directia nord erau necesare 2 pasaje (unul peste A3 iar altul peste breteaua A3-A10 directia est-sud). Acum au facut un pasaj "prelungit" in extrema estica a nodului la despartirea A3-A10.
Am senzatia ca s-a ales mai ieftin decat mai util. Cineva vorbea acum 1 an, 2 ca nici nu poate fi vorba de noduri cu mai multe nivele din pricina costurilor. Deci, probabil la cat s-a finantat/licitat, e cea mai buna varianta ce avem acum.

TibiV

#8647

Nu ne plac multe dintre solutiile tehnice adoptate, dar nu vrem nici sa stam cu anii pana cand solutiile (bune sau proaste...) sunt acceptate si implementate...

Reluarea discutiilor "solutia aia nu este buna" dupa ce am asteptat ani de zile sa avem macar o solutie nu stiu cat este de productiva.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cfdp

nu sunt cel mai prost sofer, dar pe ruta alba- turda- gilau am "reusit" de doua ori sa intorc in Campia Turzii in giratoriu. noroc ca sunt numai 8-9km   dus....

pbh

Nici nu avem oficial o legatura adevarata intre doua autostrazi si avem deja o problema.
Ne descurcam in Germania , Austria, Suedia si restul Europei pe autostrazi si nu putem sa nimerim o iesire in Romania.
Probabil ar fi mai bine sa scrie toate panourile in germana (nume localitati, avertismente) si atunci le vom nimeri mai usor ;)
ausfahrt / parkeringplats / motorvägsavfart etc
Nu era mai bine fara autostrazi? Mergem cu o medie de 30-50km/h, avem intersectii in X sau T s.a.m.d.
Acum riscam sa ajungem in Polonia in loc de Tg Mures :D

ddfab

decopertarea in nodul alba iulia nord, intre calea ferata si sit-ul arheologic, situat in dreapta.

continuarea spre zona in care s-a lucrat pana acum, spre km 14.

intre calea ferata si paraul iovului.



zona unde sunt camioanele rosii, deasupra excavatoarelor, trebuie eliberata, chiar pe acolo este traseul autostrazii.
zona unde au inceput decopertarea, intre paraul iovului si hotel Astoria, unde va fi giratoriul  si bretelele pentru sensul sebes-turda. scuzati calitatea, dar este facuta din mers.

rocklee

in aceata imagine se vede borna de directie .....a unei tevi de gaz a celor de la TRANSGAZ...


staude6

In legatura cu nodul A3-A10, eu cred ca aici va fi foarte foarte important cum se face semnalizarea nodului. Va fi nevoie de multe marcaje/indicatoare de presemnalizare (gandite)!

georgec

oameni buni, nu va mai dati cu parerea despre nodul a10-a3 pt ca evident sunt pareri subiective!
Nu cred ca vreunul din cei care isi dau cu parerea a facut studii de trafic. este f bine ca o sa  avem in sfarsit acest nod. poate nu e perfect dar sigur e o realizare pt Cnadnr(nu se prevad angajari de oameni supercompetenti)  si pt constructor.

dr4qul4

Mi se pare amuzant ca va plangeti ca nodul A3-A10 nu e configurat cum trebuie. Spuneti ca fluxul principal trebuia sa fie pe directia Sebes-Oradea, DAR uitati ca intai a fost A3.
Cum credeti ca ar putea schimba fluxul principal acolo, fara a inchide A3? Chiar as vrea sa vad un desen cum ar tb sa arate si etapele constructiei.

Eu zic sa fim multumiti ca avem nod de viteza, cu bretele lungi cu 2 benzi pe sens.

PS. Iar uitati ca din momentul semanarii contractului, este imposibil sa modifici lucrarile principale (cum ar fi numarul sau dimensiunea structurilor).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024