News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thinker

#150
https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/N-126-RI-Brisoru-20-06-2017.pdf

cam cum e cu regulile, regulamente si materialul rulant  achizitionat si care ruleaza pe calea ferata.
Automotoare Desiro.... preluate tot de aici de pe forum
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

perfidus

#151
Astea de mai jos mi se par foarte grave si ma mir ca nu au fost alte accidente pana acum:

QuoteÎndeplinirea cerinței L.2 din Regulamentul 1158/2010 – Existența procedurilor pentru a garanta că se utilizează personalul, documentele specifice, echipamentul și materialul rulant adecvate, în scopurile prevăzute.
În cursul desfășurării investigației, comisia de investigare a constatat că pentru automotoarele DESIRO nu există instrucțiuni/prescripții privitoare la operațiunile care trebuie executate de către personalul de locomotivă, pentru unele cazuri speciale, respectiv:
- lipsesc instrucțiuni/prescripții privitoare la operațiunile de manipulare a comutatoarelor, robineților precum și a manetei P113 de la frâna de rastare, precum și succesiunea acestora, pentru situația conversiei din stare "remorcat" în altă stare funcțională a automotorului tip DESIRO, în vederea decuplării şi asigurării contra fugirii (în condițiile în care nu există în dotarea automotorului frână de mână și nu se pot aplica saboți de mână la osiile extreme, din motive constructive );
- lipsesc instrucțiuni/prescripții privitoare la operațiunile care trebuie executate pentru asigurarea contra fugirii în vederea decuplării, a automotoarelor DESIRO care sunt defecte ori pentru cazul în care lipsesc aerul și/sau curentul electric din instalațiile automotorului (în condițiile în care nu există în dotarea automotorului frână de mână și nu se pot aplica saboți de mână la osiile extreme, din motive constructive);

Quoten ceea ce priveşte utilizarea saboţilor de mână standard de la CFR, comisia de investigare a constatat că nu se pot aşeza saboţi de mână standard la osiile extreme ale automotoarelor DESIRO, din motive constructive. Totodată s-a constatat că automotoarele nu sunt dotate cu saboţi de mână, nici standard și nici alt model special pentru DESIRO, iar totodată lipsesc reglementări ale unor cazuri speciale când trebuie utilizaţi aceştia.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#152
Accidentul de la Carcea adus aminte de un altul din zona, in 2009, deraiere accelerat la viteza mare



Ancheta nu s-a terminat nici acum! Au gasit un acar Paun dar l-au achitat.

https://m.adevarul.ro/locale/craiova/foto-traumele-unui-ceferist-fost-supect-cazul-unui-accident-feroviar-grav-ma-amenintau-zic-nu-omor-eu-omoara-ei-1_5b7fd428df52022f75be589e/index.html

thinker

#153
Deci un om nevinovat a fost anchetat cativa ani. Adevaratii vinovati sau adevaratele cauze vor fi descoperite?
Accidentul de la Carcea din trecut cu tren accelerat care deraiaza la 100km/h a avut cel mai mare potential de catastrofa - pierderi de vieti omenesti, dupa accidentul din 1992 de langa Constanta.
Si accidentul cu marfarul a avut un potential de catastrofa feroviara, putea fi tot viaductul distrus, pe amble fire, plus un tren de persoane acolo in rapa. Era de ajuns ca vagoanele sa deraieze pe partea cealalta. Nu cred ca firul celalalt rezista.

La Desiro cine a facut instructiunile si cine le-a aprobat? Chiar nimeni nu vrea sa isi puna intrebarea?

@Perfidus si eu am remarcat situatia, sunt scrise aceste lucruri in vreo 3 locuri si de aceea eram revoltat, chiar daca poate nu reiese din postare.  Cum cumperi asa ceva, cu asemenea diferente de manevrare si nici nu faci reguli? Trebuia inca de la inceput sa scrie in cabina ca frana de rastare e in locul franei de mana. Dar cred ca nu functiona nici aceea fiindca nu era tensiune, motoarele oprite si eroare tensiune iar acea frana lucra si cu tensiune.
Puteau pentru poate inca 1-2% din contract sa aiba frana de mana aceste automotoare. 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

etravel

Quote from: thinker on August 26, 2018, 08:01:06 PM
dupa accidentul din 1992 de langa Constanta.
Ce accident a fost in 1992 langa Constanta?

frunzaverde

#155
Quote from: cristi5 on August 24, 2018, 05:01:49 PM
Ancheta nu s-a terminat nici acum! Au gasit un acar Paun dar l-au achitat.

Ancheta de la Malu Mare s-a terminat, exista un raport final (e arhivat aici):
https://www.agifer.ro/images/arhive/ARHIVA%20Rapoarte%20investigare%202009.zip

A fost mana criminala, sabotaj intentionat, probabil doua sau mai multe persoane care stiau ce fac. Persoanele nu au fost gasite - cazul a fost clasat din lipsa de probe, nu pentru ca ar fi fost gasit nevinovat sau vinovat individul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

@Etravel - pe o magistrala cu doua fire un tren de marfa a deriat la aprox. 100km/h lovind un tren de calatori, accelerat sau rapid ce circula in send opus care a deraiat la randul lui. In jur de 106 raniti si 6 morti. Cred ca a fost in 1992. 

Frunzaverde te rog daca ai mai multe detalii.

Daca nu au fost gasite probe care sa ii dovedeasca vinovatia inseamna legal ca e nevinovat, si cred si moral deoarece nu cred ca acest om a fost atat de abil sa pacaleasca pe toata lumea - organele de Ancheta cand el era suspectul principal. Nici bani de super case de avocatura si avocati nu cred. Ma mir ca a scapat, ca nu i l-au pus in carca, probabil nu au gasit un complice. Nu cred ca a dorit nimeni sa il acopere, ba dimpotriva.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#157
Eu am umblat aproape numai cu trenul in ro vara asta (Bucuresti-Tulcea-fetesti-Brasov-Huedin si Bologa-Cluj), in ideea ca e mai sigur (si mai usor cu copiii).

A fost una din cele mai linistite si bogate vacante (Delta Dunarii, Bucegi...) ! Practic am facut pe rutier in afara localitatii doar Brasov-Bran (m-am intors cu trenul Busteni-Brasov), Huedin-Bologa (l-am vazut pe unul  in sant, cu roatele in sus, tocmai mergeau la el pompierii, un reminder al sigurantei de pe rutier), Cluj-Nadasel (asta mergea cu trenul dar oricum era ambuteiaj in ora de varf) si Gilau-Cluj.

Exista vreo statistica de morti pe osie si km parcurs la CFR? Totusi nu are cum sa fie mai proasta decat pe rutier...

Dar cand auzim de Indusi dezactivat pe trenuri de marfa private (adica orientate pe profit, nu neaparat pe siguranta) de sute de tone, mi se pare ca ne apropiem de un dezastru major, cu morti si eventual o magistrala blocata pentru cateva decenii, gen Gradistea dar pe linie dubla electrificata. CFR se lauda ca la Carcea vor putea folosi firul ramas, sunt foarte curios.

Se pare ca va trebui sa trec la avion

thinker

#158
@Cristi5, calea ferata ramane mai sigura comparata cu auto, avion sau chiar mersul pe jos pe strada.
Chestia cu indusii nu e definitorie, nu e regula, oricum indusii pe o infrastructura prost intretinuta nu mai sunt ce ar trebui sa fie.
Urmarile accidentelor pe calea ferata  asupra calatorilor sunt mult reduse comparat cu rutier sau aerian. Ca nu e la nivelul de siguranta din trecut, sau la care ar trebui sa fie e altceva, dar trenul este cel mai sigur. Un balotesti e echivalent feroviarului pe mai mult de 50 de ani...
Asa ca a fost o decizie sigura utilizarea trenului.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on August 27, 2018, 09:22:23 AM
Eu am umblat aproape numai cu trenul in ro vara asta (Bucuresti-Tulcea-fetesti-Brasov-Huedin si Bologa-Cluj), in ideea ca e mai sigur (si mai usor cu copiii).
Exista vreo statistica de morti pe osie si km parcurs la CFR? Totusi nu are cum sa fie mai proasta decat pe rutier...

Este cel mai sigur in continuare decat soseaua. Nu mai sigur decat avionul, si nu la fel de sigur precum era in anii '70 sau '90, dar esti in mai mare siguranta decat pe sosele.

Statistica exista, la trenuri de calatori se masoara in pasageri morti / pasager*km parcurs. Care, in Romania, este de 0.0 - 2.4 la miliard, in functie de an, media pe 10 ani fiind undeva la 0.4. Aproape toti pasagerii morti mor in urma accidentelor in gari (calcati de tren). Poti vedea statistica si explicatiile aditionale aici: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Railway_safety_statistics

La sosele, media e undeva la aproape 20 morti pe miliard de km parcursi (e o extrapolare de-a mea bazata pe date INS si EUROSTAT).

Quote from: cristi5 on August 27, 2018, 09:22:23 AM
Dar cand auzim de Indusi dezactivat pe trenuri de marfa private (adica orientate pe profit, nu neaparat pe siguranta) de sute de tone, mi se pare ca ne apropiem de un dezastru major, cu morti si eventual o magistrala blocata pentru cateva decenii, gen Gradistea dar pe linie dubla electrificata. CFR se lauda ca la Carcea vor putea folosi firul ramas, sunt foarte curios.

O sa se intample un dezastru major - e inevitabil in conditiile lipsei de investitii cu deceniile...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Dacă punem la socoteală că ultimul accident cu victime ( la călători ) a fost acum 15 sau 20 de ani, mie mi de pare suficient de sigur :) E drept că poți să ai o surpriză cu vreun tren de marfă care să afecteze și călătorii, dar în general cred că e puțin probabil.
Problema e că nu înțeleg politica lor de prețuri, dar asta e pentru un alt topic. Trebuie să fii vreun bogătan ca să poți merge cu familia cu trenul prin țară în excursie  :D

rizzuh

Ultimul accident mortal la trenurile de calatori nu a fost acum 15-20 de ani, ci acum fix 10 ani, in 2008, la Valea Calugareasca. Cand locomotiva a trecut peste un macaz vai de mama lui (cu piese manarite cu dalta), care nu s-a inchis complet, a luat-o jumatate pe abatuta, a deraiat si a smuls un cupon de sina dintr-o joanta pe care l-a aruncat prin podeaua primului vagon fix in capul unui calator, care evident ca a murit.

cristi5

Si aici nu punem la socoteala oamenii calcati de tren. Putem zice ca e vina lor, dar cand vezi statii importante gen Fetesti care nu au pasaj pentru calatori, sau statii care au o pasarela pe la cucurigu, parca nu e de mirare ca se intampla accidente.

De trecerile la nivel, concept de secolul XIX, ce sa mai vorbim.

frunzaverde

In statisticile UE cei călcați de tren în gări sunt luați în calcul ca pasageri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Este doar o chestiune de timp pana un tren cu Indusi nefunctional/dezactivat trece pe rosu pentru ca mecanicul nu este atent / este beat / a lesinat si intra intr-un tren de calatori. Adica la fel ca aici:

Diferenta este ca la noi pe mare parte din retea avem un sistem de auto-stop care ar trebui sa previna astfel de accidente. Dar daca este defect pe locomotiva sau s-a oprit din siguranta electrica...