News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

@TibiV de unde sa stiu bre daca n-am fost decat o singura data cu trenul in toata viata mea :)))

pasadia

Quote from: nirolf on September 11, 2018, 11:36:13 PM
Călătorie în România: 16 ore de la Cluj la Focșani

Banuiesc ca va amintiti povestea, a mai fost relatata aici pe forum: nu se inteleg cui va apartine masa lemnoasa rezultata: CFR, Romsilva, Regia Locala a Padurilor, etc...

etravel

Simplu, masa lemnoasa e a proprietarului padurii din locul ala.

pasadia

Simplu de zis, mai greu de facut. O fi padurea a statului, dar si Romsilva si CFR-ul se considera indreptatiti sa vanda roadele pamanatului (adica copacii). Vezi aici mai multe detalii.

QuoteAstfel, șeful Secției CF Brașov, Vasile Răhăian, a precizat că pe tronsonul Dârste – Predeal, au fost identificați 644 de arbori care riscă să cadă în orice moment pe calea ferată, [...]
    ,,[...] Mai avem discuţii cu Direcţia Silvică Braşov, care invocă mai multe prevederi legale. Statul român este proprietar pe teren, CFR are în concesiune terenurile, iar conform Codului Civil, concesionarul beneficiază şi «roadele pământului», în cazul de față fiind vorba de masa lemnoasă. Direcţia Silvică nu vrea să dea autorizaţia de exploatare, pentru că ei consideră că sunt proprietarii arborilor", susține Răhăian.

,,Cei de la CFR trebuie să asigure să ne pună lemnul la dispoziţie"

De cealaltă parte, şeful Direcţiei Silvice Braşov, ing. Dan Runceanu, a explicat că ,,[...] Cei de la CFR trebuie să asigure siguranţa circulaţiei, să plătească o firmă care să exploateze acei arbori şi să ne pună lemnul la dispoziţie. Dacă ei semnează protocolul, noi mâine semnăm autorizaţia de exploatare, dar lemnul rezultat este proprietatea Romsilva, nu a CFR-ului".

La o problema atat de complicata (si atat de valoroasa!) ti se pare tie ca mai conteaza zecile de trenuri blocate anual in zona?

TibiV

Câtă grijă are Direcția Silvică de 644 de copaci de la CFR...

Bine că îi doare la bașcă de restul de 64400 defrișaţi ilegal.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

^ pune mai multe zerouri :((

Povestea asta cu trenurile blocate din cauza copacilor cazuti pe sine, pentru ca mai multe institutii ale statului nu se pot intelege cui ii revin cateva mii de lei din lemnul valorificat daca i-ar taia este exemplul perfect al incompetentei statului roman.

perfidus

Sa-l intrebe cineva ce-i de facut pe dl Sova care stie cum e cu blocajele, poate nu a aflat inca de situatie.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

thinker

#1012
@TibiV te rog mai pune 3 zerouri la 64400 ca sa fie pe aproape  :lol:

Sau au te referi la acest numar ca fiind zilnic? :( 

se taie illegal milioane de mc pe an...peste cele aproximativ 18 mil mc legal
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

pasadia

#1013
Pe langa incompetenta ma enerveaza si lipsa lor de originalitate, de gandire "outside the box". Adica vad ca ambele insititutii sunt de acord:
- ca problema trebuie rezolvata (adica copacii trebuie taiati)
- si ca valoarea de vanzare a copacilor trebuie sa revina uneia dintre ele.

Ca atare eu as zice asa: una dintre ele (nici nu ma intereseaza care) taie copacii si ii vinde. Se face un calcul contabil al "profitului" si cealalta da in judecata prima institutie pentru aceasta suma. Si apoi raman atarnata cu tinicheaua de proces pana se ia o hotarare in instanta (sau la nivel de guvern prin legislatie). Dar in timpul asta copacii sunt taiati si NU mai apar aceste probleme de blocare a traficului feroviar.

In felul acesta sunt fericiti toti: si juristii ca si-au facut treaba (ba mai mult, si-au facut rost de lucru si pe viitor), si directorii institutiilor ca nu vor mai fi luati la cercetat de bau-baul de la procuratura, si noi ca public calator pe CF. Ba, daca e sa fie si mai win-win, pot sa stabileasca de comun acord ca impart si cheltuielile de exploatare si castigul din vanzare jumi-juma si apoi se dau in judecata fiecare pe fiecare pentru diferenta de bani.

Dar nu, mai bine blocam totul si nu facem nimic!

thinker

da, dar cati copaci castiga pe ora un avocat, un judecator sau o firma de avocatura?  cred ca at trebui sa defriseze mai mult ca sa fie destul pentru proces  :)
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Harry

Aduci cativa indieni din piata chiliei si rezolva baietii totul intr -o singura noapte.

cristi5

Quote from: marisRO on September 15, 2018, 05:44:15 PM
În ceea ce priveşte transportul, de când sunt comisar European, din 2014, am avut de aprobat doar patru proiecte majore, în primul rând un proiect foarte important, de peste un milliard de euro, de cale ferată, este cel mai mare proiect pe modernizare a unei căi ferate, Gurasada-Simeria, pe care l-am aprobat.

Sursa: http://www.economica.net/corina-cretu-din-2014-romania-a-depus-pe-transporturi-numai-4-proiecte-importante-cu-fonduri-ue_158496.html#ixzz5RBKa1EBz

Pai si 614-Gurasada?

Si Brasov-Sighisoara sunt "aprobate" pe planul Junker, nu?

Foarte importanta se da tanti...

Ionut

Eurobarometru: Peste jumătate dintre călătorii români, nemulțumiți de curățenia din trenuri. Românii sunt însă cei mai mulțumiți de ușurința cu care pot cumpăra bilete și de disponibilitatea locurilor în vagoane

Mai mult de jumătate dintre români sunt nemulțumiți de nivelul de curățenie din vagoanele trenurilor de călători și de felul în care sunt întreținute acestea, în timp ce aproape 40% declară că nu sunt satisfăcuți în ceea ce privește punctualitatea trenurilor, peste media europeană, potrivit rezultatelor unui sondaj Eurobarometru publicat marți. Conform sondajului, realizat pe un eșantion de peste 25.500 de respondenți, 54% dintre români sunt nemulțumiți de gradul de curățenie din vagoanele și toaletele trenurilor, comparativ cu media de 34% la nivelul Uniunii Europene.

Profit.ro

Harry

In 1928 germanii construiesc dirijabilul D.C.Z. 127 Graf Zeppelin -  D-LZ 127, o bijuterie a ingineriei si cea mai amre aeronava din lume pana in 1931 cand a fost devansata de USS Akron.

D-LZ 127 a fost operational intre 1928 si 1937, iar in 1940 a fost dezmembrat, iar parti din ele au fost folosite pentru productia de avioane militare.

Aeronava avea o lungime de 236.6 metri si era propulsata de 5 motoare Maybach VL-2 12-cilindrii, 550 cp.

Gondola dispunea de 8 cabine single si 2 cabine duble, lounge, restaurant, bucatarie, toalete si alte anexe. Echipajul avea cabine si facilitati situate sub nivelul destinat pasagerilor.

In 1929, la un an de la construire, D-LZ 127 porneste intr-un circuit in jurul lumii, ocazie cu care survoleaza si Romania.

Mai jos o inedita imagine cu D-LZ 127 in zona Garii de Nord din Bucuresti.


dan tm

Poza e intradevar interesanta, dar schimbind registrul, aduc si eu una din prezent pentru discutii  ca in gara

In gara Arad s-a infiintat biroul ,,bagaje de mina". Fiind la granita sint avizati si turistii straini. :o

IMG_20180910_144409 by David Daniel, on Flickr