Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

traveler

Hello,

La fel ca ce am facut in 2020 (si mai putin in 2019) am mers cu drona si am filmat de la Mintia (o parte din lotul 3) pana la Ghioroc (langa km614, unde incepe lotul 2A), deci am +/- acoperit lotul 3, 2C, 2B si 2A....





Am tinut cont de comentariile negative din anul trecut si am luat mai mult timp pentru a filma cu unghiuri diferite cand am vazut ceva interesant (gara/statia/punct de oprire, pod, relocare de drum, etc....).

Videoclipul este disponibil si in 1440p.... dar nu sunt fericit cu ce a facut Youtube cu compresiei, calitatea e mult mai slaba decat ce am avut in export dupa editare (fisierul pe care l-am trimit pe Youtube are 40Gb, cu bitrate foarte mare)... dar asa este....

In rest, din pacate se pare ca Youtube a desactivat  capitolele in bara din player pentru canale mici, chiar daca ele au fost pu corect in descriere din videoclipul....


In unele zone este chiar impresionant cum au progresat lucrarile fata de anul trecut!  :)

RobertH



Sorinus

Superb!

Am cateva intrebari:

Milova devine din HM punct oprire, dar pare a fi in camp. Ce rost mai are? La fel si Paulis Halta, sub pasaj, nu pare a deservi nimic.

HM Barzava are doua peroane maaaari, desi este in camp si evident are doar rol de incrucisare.

Cine face proiectul, nu se uita cati bani se arunca pe infrastructura ce nu va fi folosita aproape niciodata?

Cuneo

Excelente filmări, mulțumim! La 1:42:00 se poate vedea că s-a refăcut bifurcația cu linia 213, Radna-Timișoara.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

multumim traveler. am vazut si anul trecut filmul.
apreciem super efortul.  :cheers:

ioandorin

Sorinus : Milova rămâne stație cu 4 linii,satul la circa 2km intre dealuri;   Paulis haltă- comuna la 300 de metri (Hm Păulis din contră e cum ar veni la periferie dar deservește cealaltă parte a comunei și un fel de cartier la cca. 1km-Barațca).
Acea "Barzava " e de fapt stația nouă Barzava Nouă care va avea trei direcții:spre Arad,spre Barzava actuală-Bătuta-Varadia traseul actual care va rămâne ca linie simplă și cu doua linii în Hm Bătuța și spre Varadia-varianta nouă,linia dublă!


cristi5

@motorzbh discutam pe alt topic despre suntat Indusi si de ce fac mecanicii asta... Si despre faptul ca nu se poate afla din afara locomotivei ca Indusi e dezactivat decat cand e prea tarziu (gen Fetesti)

Sa presupunem ca operatorii ar fi fortati sa foloseasca ETCS. Daca un mecanic ar opri ETCS, ca sa nu fie prins ca incalca o limita de viteza de exemplu, s-ar afla asta din afara loco sau nu? Eu banuiesc ca s-ar afla pt ca presupun ca exista un ping in protocolul de comunicare, mai ales ca locomotiva joaca un rol esential in semnalizare/raportarea pozitiei.

Ce se intampla in astfel de situatii? Chiar accidental, sa zicem ca pica ETCSul in loco dintr-un motiv sau altul.

Se face diferenta in protocol intre situatia cand ETCS e oprit intentionat si cand e o avarie?

Alta intrebare: sa presupunem ca un mecanic nu ar frana suficient si ar frana ETCS un pic (nu foarte mult, nu franare de urgenta) in locul mecanicului. Exista un regulament CFR care prevede situatia asta? Este sanctionat mecanicul? Cum? Ca atunci cand franeaza Indusi? Ridicat licenta?

Multumesc!

PS: CE Sighi-Blaj pe cand, stii ceva?

motorzbh

In ETCS L 1 nu, el funcționează similar cu Indusi poți sa-l oprești si nu știe nimeni. In L2 exista RBC-ul care este un calculator la care trebuie sa se conecteze locomotiva. Odata conectat apari pe ecranul RBC-ului si operatorul RC știe tot timpul unde ești ce viteza ai in ce mod de funcționare ești etc. In principiu OBU adică ETCS-ul îmbarcat are redundanta si nu prea pica. Daca sa zicem cade, poti fie sa treci in Indusi fie sa mergi izolat cu 100 daca locomotiva poate sa facă asta. Unele nu te lasă si mergi doar cu 20 în safe mode pana la următoare stație.
Cum nu am utilizat ETCS-ull in realitate nu stiu ce vor face operatorii daca circuli izolat pe coridor. cred ca te îngropă prin stații. In principiu nu ai voie sa închizi OBU ca vrei tu, dar nici nu poți sa-l verifici pe mecanic ca minte.
Faptul ca te-a franat de serviciu sau ca te-a binganit OBU ca ai depășit viteza este o decizie a operatorilor , oricum nu apare pe "banda " asa ca nu cred ca se vor da pedepse pentru asa ceva. Sistemul te avertizează din timp sa reduci viteza deci mai repede o sa forțeze mecanicul sistemul ca sa câștige câțiva km la ora.
Cu Sig Blaj nu am vesti bune, sunt probleme foarte multe și nu prea am vrea sa le dam drumul cu restricții operaționale.
Nu stiu sa existe o decizie, deocamdată se analizează impactul.

cristi5

Merci de raspunsuri, ma refer la L2 ca L1 nu mai e relevant la noi.

Quote from: motorzbh on August 02, 2021, 07:45:06 AM
In principiu nu ai voie sa închizi OBU ca vrei tu, dar nici nu poți sa-l verifici pe mecanic ca minte.

Despre ce sa minta? Poate minti ca nu el a oprit OBU, ca s-a stricat. Dar faptul ca e oprit se stie din RBC, corect? Ceea ce difera de Indusi unde infrastructura habar n-are ca Indusi pe loco e izolat.

Quote from: motorzbh on August 02, 2021, 07:45:06 AM
Faptul ca te-a franat de serviciu sau ca te-a binganit OBU ca ai depășit viteza este o decizie a operatorilor , oricum nu apare pe "banda "

"Banda" este ceva inregistrare la bord? Nu se inregistreaza si in RBC?

Cand zici "operator" in cazul asta, te referi la operatorul de infrastructura (gen CFR SA) sau de transport (gen CFR Calatori)?

----

Cum se intampla acum cand un tren e franat de Indusi? Poate mecanicul sa-l reporneasca fara sa afle nimeni si fara sa raporteze?

SUHOI

Acuma se vede foarte clar (din filmarea lui traveler)  noua geometrie a axului liniei CF  duble, geometrie (aici pe valea Muresului) a liniei CF necesara pentru a permite viteze (la calatori ) cu 160 km/h. Acuma se vede foarte clar si de ce a fost nevoie de realizarea a 9 poduri CF noi peste cursul raului Mures pe aceste tronsoane si a 3 tuneluri+1 buc. polata (cred ca inainte de investitie toata linia CF Arad-Constanta nu avea 9 traversari-poduri  de cursuri de apa-nu pun la socoteala Dunarea si bratul Borcea- pe tot traseul!). Tot aici se poate observa ca doar in aparenta noua linie dubla merge in paralel cu vechiul aliniament la doar cativa metri de acesta pe anumite portiuni. Noul terasament   isi urmareste geometria de aliniament si racordare la noile curbe care au o raza de curbura realizata pentru 160 km/h si accidental se apropie de vechiul aliniament al liniei CF (foarte sinuos aici pe valea Muresului datorita meandrelor). Uneori se  "merge " aparent  paralel -noul aliniament cu vechiul aliniament -doar  pentru a realiza  un nou aliniament cat mai rectiliniu si pentru a permite  , eventual, racordul cu raze de curbura adecvate a noilor aliniamente a noii linii CF.  Noul aliniament este realizat 'taind" toate meandrele Muresului si este mult mai "rectiliniu" decat vechiul traseu! O linie construita pentru urmatorii 100 de ani nu pentru urmatorii 20 de  ani. Sa mai mearga si semnalizarea ca atunci...... Dar daca nu s-ar fi intarziat atat de mult cu noua semnalizare pe cine ar fi invatat motorzbah! :D

SUHOI

Inca  o data multumim mult traveler, o treaba excelenta si la "mai mare"! :D

motorzbh

Da în L2 în clipa când oprește OBU se deconectează din RBC si se vede imediat. Poate sa zică ca are probleme dar ca sa-l oprești trebuie sa stai pe loc, nu poti sa-l oprești din mers și-ți da niște mesaje de eroare. Din cate știu de la Indusi mecanicii îl declara defect și circula izolat și asta e. La unele locomotive EVC , adica calculatorul de bord care controlează toate matele locomotivei nu pleacă fara vreun sistem de protecție. Daca circuli cu 40 la ora nu prea contează , dar daca vrei sa mergi cu mai mult de 100 la ora o sa te intereseze sa-ti funcționeze ETCS-ul.
Banda este de fapt JRU adica juridical recorder, si fiecare loco este dotata cu unul unde se înregistrează toate datele importante, un fel de cutie neagra.Sunt zeci de date, chiar si la Indusi.  Si RBC-ul are la fel dar înregistrează doar telegramele trimise si recepționate de la locomotive. Operatorul de transport are acces la JRU din loco noi la cel din RBC, in caz de probleme le comparam. Cum tratează mecanicii operatorul de transport este problema lor si a AFER-ului. Noi suntem consultați doar pentru a confirma ca instalația din cale funcționează fără probleme sau ca a fost un defect și ca mecanicul este inocent.
Daca te frânează acum Indusi se vede pe banda si e un gagiu la depou care citește benzile si daca te prinde ca n-ai raportat frânarea ( mecanicul e obligat sa facă raport de eveniment de fiecare data când este frânat e urgenta) te banuie imediat de vreo 10 % pe 2-3 luni. Daca ai mai multe frânari într-un an încep cu reexaminari si însoțiri de către instructori sa vadă de ce nu funcționează normal. In general te degradează imediat la personale la cuca macaii si pana la urma daca ai darul băuturi sau alte bube in cap zbori fără aripi. E inutil sa-l oprești și sa-l repornești ca frânarea rămâne. Nu ai acces la banda , doar gagiul de la depou are cheia, sigiliu etc. N-am auzit sa-i dispară cuiva banda. Se verifica si daca ai depășit un semnal pe oprire cu butonul de anulare si daca n-ai ordin de circulație ... La fel daca-l oprești trebuie sa faci hârtie si in general te cauta la psiho daca ai ghinionul sa -ti meargă când ajunge locomotiva in depou. Deobicei mecanicii suna la seful de depou si inchid Indusi cu acordul lui sau al sefului de tura. Cel putin la Calatori cu care am lucrat eu. la restul ...