Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

mihaihedes

In ultimele secunde de filmare se vede în plan îndepărtat că au început și decopertările spre Deva.

horatiu.cosma

Mi se pare ciudată orientarea piloților forați de pe acel dâmb de pământ care reprezintă cel mai probabil culeea structurii peste A1 de pe breteaua care merge în giratoriul dinspre Sibiu. Probabil unde e foreza acum va fi cealaltă culee, cel mai probabil mai există o pilă pe partea dinspre Alba Iulia, lângă A1. Va fi ciudată acea structură, o curbă destul de strânsă pe pasaj.

danutzu_1069

Da, este ciudata orientarea, dar acolo cred ca va fi doar pila, iar culeea ceva mai in spate...
O alta belea... retea electrica de relocat... Cel putin la giratoriu...
Poata aia de pe langa A1, trece peste cu grinzile...
Cred ca daca exista un pic de viziune, mergea ca brrteaua sa subtraverseze A1... asa, trrbue sa fie mai sus si decat rambleul A1....

elion

Seamănă cu actuala supratraversare de la Lancrăm

pasadia

Hai ca vreau si eu sa inteleg ce se va intampla in scenariu deschiderii traficului pe A10 L1 intre nodul Alba Iulia Sud si nodul Sebes (pe bretelele scurte) asa sa ca imi formulez dilemele sub forma de puncte:

1. Traficul dinspre Alba Iulia spre Sebes pe unde va ajunge in giratoriu din capatul bretelei nodului AB-Sud? Virajul la 180 de grade din capatul pasajului peste CF200? Sau trecerea la nivel de pe DJ107? Nu vi se par ambele solutii extrem de proaste?
ps: vorbim totusi de acel trafic local, cel care produce aglomeratia la anumite ore din zi.

2. Chiar daca varsam in cele 2 giratii dintre Sebes si Lancram ACELASI trafic, faptul ca adaugam noi bretele (in ala din sud) si noi directii (in cel din nord) nu credeti ca va duce la scaderea volumului de trafic care va traversa cele 2 giratii? Adica daca acum trec, la ore de maxim, 1600 de masini pe ora (sa zicem), nu cumva modificarile vor face ca capacitatea maxima a giratiilor sa scada spre 1400 (la fel, cifra cu rol decorativ, nu stiu care ar fi capacitatea reala)?

3. Chiar daca presupunem ca capacitatea celor 2 giratii nu scade si chiar daca acceptam faptul ca in prezent cozile de pe acest sector nu se formeaza neaparat in preajma acestor giratii - tot trebuie sa constatam ca actualele gatuiri / dopuri sunt create de elemente de pe DN1 (giratia de la intersectia cu DJ107C spre Vintu si spre Oarda, podul peste Mures, celelalte zone intersectii cu drumuri locale, etc...). Prin disparitia acestora, dopurile principale de pe traseu VOR DEVENI exact cele 2 giratii. Sunt singurul care crede ca acestea vor crea cozi atat pe bretelele dinspre A10 cat si pe cele dinspre A1 (acestea din urma extrem de scurte)?

Sincer, fata de alte dati, chiar cred ca deschiderea traficului in scenariu presupus la inceput va produce nu numai haos ci si mai multe accidente. Stiu, unii vor spune ca va fi pentru o perioada scurta (un an de zile, poate un an jumate daca reusesc sa deschida in decembrie anul asta). Dar mie imi pare groaznic de lunga aceasta perioada.

adiarc

#12515
aceste variante sunt departe de a fii perfecte,dar mult mai bine decat ce se intampla acum.......in giratiile accelea pot fii 500 M de coloana....sau un km la intrarea pe A1....chiar sa ajunga pe autostrada......mult mai bine decat ce vedem la Lancram unde avem frecvent toata localitatea in ambuteiaj spre Sibiu ( deci coloane de 1-2 km frecvent ) si de asemenea FRECVENT,pe sensul spre Alba si 10  km de la Lancram ( chiar aproape de A1 ),pana la centura AB

posibilele probleme identificate de tine palesc in fata acestor realitati.Sa nu mai spunem ca scapam de 10-15 km de DN infinit mai nesigur decat A10.......merita din tot sufletul sa-a dam drumul.....eu n-am nici un dubiu

PS ( si la centura Sibiu se "opreau " multi in giratoriu....totusi o situatie mult mai buna decat drumul prin Sibiu si in vecinatate  ,unde erau accidente mortale cam săptămânal)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AlinC

Varianta cu decembrie anul asta a cazut de mult timp, iar eu nu scriam de deschiderea traficului doar pana in Alba Iulia Sud. La finalul lui 2019 s-ar putea deschide de la Sebes (prin sensurile giratorii) si pana la Alba Iulia Nord. La Alba Iulia ar avea 2 noduri rutiere, suficiente pentru a nu produce ambuteiaje, iar la giratoriile de la Sebes chiar daca scade numarul de masini care trec prin ele, tot o sa fie un castig mare. Accidente se produc acum pe DN. Chiar aseara a fost unul la sensul giratoriu cu Vintu. Nu exista niciun dubiu ca ar fi un castig chiar daca poate ar fi si momente cand s-ar aglomera sensurile giratorii de la Sebes, asa cum a fost pe ST3, in zona Aiud in perioada UNTOLD. Dar ar fi situatii exceptionale. Acum traficul pe DN dintre Sebes si Alba Iulia e un cosmar. La ore de varf se fac 12 km in 1 h 30 min chiar si 2 h.
In plus, tot nodul Sebes s-ar putea sa il termine la Sfantu` Asteapta, in cel mai fericit caz la finalul lui 2020, dar tare imi e ca trec cu el si in 2021. Cele 2 bretele cu sensurile giratorii nu sunt greu de realizat, iar cu o mobilizare buna pot sa termine Alba Iulia Nord pana la finalul lui 2019. Deja cred in ca noiembrie anul acesta o sa avem o bucata completa pe ST1 de la lina de cale ferata din Alba Iulia Nord si pana la Calea Vacii (depinde ce fac la supratraversarea de la Lancram, unde e sensul giratoriu provizoriu). Au deja grinzi pe supratraversarile la cele 2 DJ-uri, terasament pana aproape de Ampoi (acolo mai au de ridicat), podul peste Ampoi e suprabetonat, la Alba Iulia Sud supratraversarea are armatura, la raul Mures cred ca la finalul lui octombrie vom avea toate grinzile. La Oarda, acolo unde a fost casa demolata se ridica acum culeea (cred ca in noiembrie o sa fie grinzi), iar pe partea dreapta a vaii sunt deja puse grinzile. Podul de la raul Sebes e suprabetonat, numai la sensul giratoriu de la Lancram nu se misca mare lucru. La Calea Vacii grinzile sunt sus. Deci? E posibil ca in noiembrie anul asta sa fie tot ridicat de la calea ferata (langa Alba Iulia Nord) pana la Calea Vacii (jumatatea Lancramului).  De ce sa stea toata bucata asta de autostrada pana in 2020 sau chiar 2021? Eu care chiar fac destul des drumul Alba Iulia-Sebes prefer sa ii dea drumul in 2019 prin sensurile giratorii.

udar

#12517
Avantajul este ca nu toti se vor muta pa A ci traficul va fi impartit.......o parte pe DN si alta pe A.
Asa este cand mai apare inca o varianta la un traseu.
Sa speram ca acest lucru sa va intampla cat mai repede.....

Ionut

Alin, va fi foarte greu sa termine Alba Nord in 2019. Teoretic ar fi posibil, dar mobilizarea trebuie sa fie exemplara. Si Pizzarotti NU a demonstrat (cred ca niciodata) ca poate si vrea in Romania sa munceasca la capacitate maxima. Este foarte mult de munca. Nod Sebes plus Alba Nord plus restul lotului in 2019 mi se pare mult pentru Pizzarotti. Minuni se mai intampla... dar eu nu mai cred in ele cand vine vorba de Pizzarotti (si alti constructori), mai ales ca sunt si relocari de utilitati de facut, e vorba de partea financiara care trebuie asigurata fara probleme... nici nu vreau sa ma gandesc la posibile probleme tehnice (alunecari in dealul din Alba Nord).

Sunt foarte multi daca pentru 2019. Sebes (bretele scurte)->Alba Sud mi se pare realizabil, teoretic. Mai mult, doar printr-o minune...

voicul

Breteau filmata azi este doar pentru iesire, nu?
Intreb ca mi se pare cam lata - parca ar putea incapea 2 benzi acolo.

Ionut

Da, doar pentru iesire (descarcare trafic dinspre nord/Turda in giratoriul de sud). Este mai lata, da, pentru ca breteaua este un trunchi de piramida (trapez in plan/2D). Ceea ce vezi acum este baza trunchiului de piramida. Terasamentul va creste mult si se va ingusta pe masura ce ne apropiem de "varf", adica de asfalt. Vezi bretelele din nodul A1-DN1.

pasadia

@Adiarc, nu-i acelasi lucru ca la Sibiu. Acolo era vorba despre alte fluxuri. Aici (chiar si cu impartirea traficului pomenita de udar), tot in giratiile alea se vor lovi toti (ok, poate se scapa de traficul dintre Alba Iulia si Vintu de Jos sau Oarda). Deci nu cred ca va exista un castig real in timp. Daca acum iti ia, sa zicem, 40 de minute din Alba Iulia pana intri pe A1, chiar si cu deschiderea bucatii de autostrada, ma astept ca timpul de parcurgere sa fie similar (sau hai, sa zicem 30). E strict vorba de capacitatea giratoriului - nu au cum sa treaca mai multe masini orice ai face. Acum masinile acestea ajung pe rand, cam in acelasi ritm in care si parasesc giratia, dar in scenariu respectiv vor ajunge in viteza si se vor trezi intr-o coada lunga.

Si uite, ai un exemplu foarte simplu langa tine, la Vestem - intersectia DN1 cu DN7. Giratoriu cu raza mare, foarte fain pentru tiruri. Teoretic 2 benzi in interior, capacitate buna de distributie a traficului in toate directiile, si totusi... La anumite nivele de trafic cozile pe intrare sunt cat se poate de lungi (15-30 de minute). La Vestem se intampla mai mult in august si in perioadele de concedii, la Sebes se va petrece la anumite ore (probabil 6-9 dimineata, respectiv 16-19 dupa-masa).

Stefan01

#12522
Plansa lamuritoare asupra unei bune parti a nodului dintre A1, A10 si DN 1 in zona Sebes.



Detalii + Legenda:
1. Breteau despre care, la ora actuala, se discuta intens. Podul acestei bretele peste A1 va avea 3 deschideri.
2. Breteaua dinspre Deva, care faciliteaza intrarea direct pe A10. Aici se executa lucrari de decopertare.



Captura din filmarea celor de la Ziarul Unirea cu zona (marcata cu 2 pe harta) unde se executa decopertari.


Dupa cum ati obervat avem linii de MT (medie tensiune) si IT (inalta tensiune). Dupa ce au fost relocate cand s-a construit A1, a venit vremea sa mai fie relocate o data pentru construirea A10. E de rasu-plansu ! Sunt tare curios cat vor dura aceste relocari. Sau se misca mai cu talent pentru ca vine anul electoral si "pamblica" trebuie taiata pentru norod.

horatiu.cosma

Am trecut ieri pe langa accidentul de langa giratoriul cu Vintu. 4 masini mici lipite. Coada pe sensul spre Alba Iulia era pana in Lancram.

De acord cu Pasadia ca in anumite momente se vor aglomera giratoriile si se vor forma cozi, dar va fi incomparabil mai bine decat acum. Am prins si eu cateva cozi la giratoriu la Vestem, dar nu se compara cu Talmaciu. Exact asa va fi si aici, ceva cozi la depasirea capacitatii in giratoriu, dar vor disparea treceri de pietoni, facut stanga, semafoare de pe traseul actual, cozi kilometrice din nimic (tamponari usoare, defectiuni etc). Plus siguranta net superioara.

StefanCelMare

Quote from: Ionut on September 03, 2018, 07:50:50 PM
Alin, va fi foarte greu sa termine Alba Nord in 2019. Teoretic ar fi posibil, dar mobilizarea trebuie sa fie exemplara.

Avem cumva randări cu nodul Alba Iulia Nord?
Planșele le-am văzut, dar din planșe nu aș fi putut deduce că nu s-ar putea termina în cca. 14-15 luni (atât ar mai fi până în decembrie 2019).
Văzând aglomerarea de utilaje de acolo, mereu am sperat că va fi gata pe final de 2019.