[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

#1380
@Goldmund

E irelevanta prezenta "principalei porti aeriene a tarii". Roma si Viena sunt principalele porti aeriene a tarilor lor. Se grabesc sa construiasca metrou pana acolo? Nu, evident, pentru ca exista alte alternative mai bune.

Hai sa facem un mic calcul demonstrativ:

Trenul OTP-GdN face 21min, cu o frecventa posibila post dublare (lucrare ieftina) de 2tph. Asta inseamna timp total de calatorie: 15min asteptare medie + 21min = 36min OTP-GdN.

M6 pana la Gara de Nord ar avea c17km. Sa presupunem o viteza medie comerciala de 30km/h. Asta inseamna ca ar dura calatoria c35min. Presupunem ca nu trimitem toate trenurile spre OTP, deci sa presupunem ca am avea o frecventa de 20min. Ergo, timpul mediu de calatorie ar fi 10min asteptare medie + 35min = 45min OTP-GdN.

Deci cam cu 10min in medie mai incet decat trenul. Daca nu exista cerere suficienta in Otopeni (oras) si Otopeni (aeroport) e mai bine legat prin trenul existent, de ce am investi atatia bani intr-o solutie mai proasta?

Sunt de acord ca trebuie sa avem viziune, dar pentru Bucuresti asta inseamna sa investim in cartierele care nu au metrou, pentru a creste atractivitatea totala a retelei (M5.2, M7). Iar pentru OTP, a investi in solutia actuala feroviara pentru a creste capacitatea (dublare, diagonala denivelata care sa permita trenuri la 15min), material rulant nou mai performant (vmax 140km/h, acceleratie mai puternica) si solutii intermodale mai bune - e.g. o solutie rutiera pentru a permite conexiunea cu autobuzele de pe DN1.

M6.2 nu e o viziune, e o incapatanare a unei companii care stie sa faca un lucru, si il promoveaza ca solutie universala.

EugenRo

Legatura M6 otopeni-gara de nord este, evident, o ineptie din cauza canibalizarii cu varianta trenului.
Nimeni nu va alege sa faca dublu fata de tren!!

Daca vor sa faca o alta legatura cu Bucurestiul, ar fi fost mai de acceptat o linie de metrou usor (de suprafata), care sa deserveasca zone sarace in legaturi rapide de transport in comun, pe relatia: [Gara Obor (conectata la ulterior prin ramificatie si la M7) - CF Buc-CT - ocolire cvasi-paralela cu Pipera, Tunari - Dimieni - Terminal 2] (am postat mai demult o schita in acest sens).

Avantaje:
-punerea in valoarea a Garii Obor, care sa preia din presiunea de pe Gara de Nord
-deservirea printr-o linie rapida a unor zone foarte populate, cu sau fara legatura cu aeroportul, pe un traseu nou, fara a aglomera si mai mult rutele existente

Sa nu uitam ca:
-Terminalul 2, ar trebui/ trebuie oricum legat pe CF de Gara de Nord
-M6.1 va ramane in vigoare..

paullie

Nici eu nu sunt fan M6.2 Decat asta si prelungirea de la Pipera mai bine ar pune mâna sa faca de la Aurel Vlaicu pâna dupa Tunari de unde sa o ia spre viitorul T2 aeroport. Cam 12,5 km.

sab

Nu se poate face derivație de la Aurel Vlaicu, deoarece implică dificultăți tehnice enorme, plus oprirea M2 către Pipera. Si nici nu ar avea sens, nu ne ajung problemele create de derivații? Cel mai recent exemplu este M5...
Daca se va face vreodată, se va prelungi de la Pipera. Dar cel mai simplu este ca aeroportul sa asigure o legătură internă între terminale.

Duta C

Metroul de Otopeni: Lucrările la secțiunea 1 Mai – Tokyo ar putea începe la primăvară!!

Metrorex a emis luna trecută ordinul de începere pentru contractul de proiectare și execuție a secțiunii 1 Mai - Tokyo din Magistrala 6. Lucrările la noua linie de metrou din Capitală vor începe după finalizarea proiectării, estimată în primăvara anului viitor, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții companiei.
Anemona Andone - vin, 19 aug. 2022, 22:00
Trimite pe:
Metroul de Otopeni: Lucrările la secțiunea 1 Mai - Tokyo ar putea începe la primăvară
,,Contractul de servicii de proiectare și execuție lucrări de structură pentru Lotul 1. 1 Mai – Tokyo a fost semnat la data de 08.03.2022. A fost emis Ordinul de Începere în data de 11.07.2022 cu indicarea datei de 18.07.2022 ca dată de începere. Contractul este în derulare, în prezent se derulează acțiunile necesare și specifice activității de proiectare", a detaliat pentru ECONOMICA.NET Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex.


Aceasta a precizat că durata de realizare a proiectării este de nouă luni, după care începe perioada de realizare a lucrărilor. Așadar, prin aprilie 2023 ar trebui finalizată proiectarea, urmând ca apoi să înceapă construcția propriu – zisă a liniei noi.

magistrala 6

Lotul 1 Mai – Tokyo al Magistralei 6 va avea o lungime de 6,6 km și va cuprinde 6 noi stații:


-Pajura
-Expoziției
-Piața Montreal
-Gara Băneasa
-Aeroport Băneasa
-Tokyo (Mall Băneasa)

Contractul, în valoare de 1,2 miliarde de lei fără TVA, este finanțat din Fonduri Europene nerambursabile și din Bugetul de Stat.

ADVERTISING

Pe 11 octombrie 2021, Metrorex a desemnat a doua oară câștigătoare oferta asocierii Alarko – Makyol. Asocierea de constructori turci are la dispoziție 48 de luni (patru ani) pentru a finaliza lucrările, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu cu ocazia semnării contractului.


Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional ,,Henri Coandă" Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.

https://www.economica.net/metroul-de-otopeni-lucrarile-la-sectiunea-1-mai-tokyo-ar-putea-incepe-la-primavara_606502.html


silviu1987

Cred ca aceasta magistrala e mai mult facuta ca sa vina lumea cu metroul la Mall Baneasa.

GIV

#1386
acum daca s-a redeschis aeroportul baneasa poate fi un plus

putem nota al 3 lea contract pentru cei de la alarko nu? (dupa cele 2 loturi pe a0 sud)

Xenos

Eu nu prea ii inteleg sensul, altul decat de a stimula dezvoltarile imobiliare de pe la Romexpo.
Sper totusi ca au invatat ceva de la M5 si ca organizarile de santier o sa fie mai decente ca intindere in spatiu si timp. Indeosebi la Chibrit sper ca nu urmeaza o bataie de joc ca la Moghioros.

sab

Nu cred ca va fi ca la Moghioroș, dar va fi o lucrare mare, in mijlocul intersecției.
Este ceva de genul a ce s-a făcut la racordarea M3 (tronsonul NG-AS) la tunelul M1 in zona Piața Ambrozie. Si, cel mai important, va implica oprirea circulației pe sensul M4 către gara câteva luni bune.

survola

Parcă au macazuri pe M4, nu cred că se închide ,,luni bune".

sab

#1390
Daca te referi efectiv la macazuri M4-M6, nu avem nimic.
Ce avem este o amarata de amorsa pe M4, sensul către Străulești, aflata in zona Pod Constanta. Aici doar trebuie spart peretele si montat un macaz, se poate face într-o noapte, hai poate un week-end.

In schimb, pe sensul către gara trebuie sa ne "înțepăm" in M4. Aici nu exista amorsa ca pe sensul celălalt, din motive care îmi scapă.
Ca atare, trebuie sa:
- extragem TBM-ul in mijlocul bulevardului
- sa demontam o parte din tunelul construit al M4 înainte de stația 1 Mai
- sa construim structura pentru zona macazului sub bulevard
Toata zona cu verde din aceasta schiță (după care urmează efectiv stația 1Mai) trebuie construita, nu exista nici măcar un centimetru.
In mod cert se va opri circulația pe acel sens al M4 pentru luni bune. Sa vedem cum se va circula, cel mai probabil cu navete Gara de Nord-1Mai/Jiului si 1Mai/Jiului-Străulești.





sab

#1391
Asta este tot ce avem, un perete si o pancarta cu "Spre Otopeni"  :lol: , dar pe sensul celalalt, la Podul Constanta. Nici macar macaz.



Later edit: Nici măcar nu au fost atât de inteligenți, știind ca in viitor urmează sa se construiască M6, sa nu pozeze cablurile acelea pe peretele care urmează sa fie demolat. Acum trebuie mutate. O lucrare care putea fi ușor evitata.

mirceaeliade

#1392
Quote𝗦𝗶 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟮 𝗮 𝗠𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗠𝟲 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗕𝗮𝗻𝗲𝗮𝘀𝗮 𝗹𝗮 𝗢𝘁𝗼𝗽𝗲𝗻𝗶 𝗮𝗿𝗲 𝗼𝗳𝗲𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗶
Toate cele 3 firme calificate în procedura de licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru secțiunea 2 a Magistralei M6, respectiv Tokyo – Aeroport Henri Coandă, au depus ofertele la termenul stabilit.
Cei 3 ofertanți lideri sunt:
1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.

silviu1987

O sa bata vantul la statiile dupa Tokyo, in afara de Otopeni.

TibiV

Nu o sa bata vantul la Otopeni, I.C.Bratianu si Aeroport Otopeni - astazi. Iar aparitia M6 ar putea propulsa Otopeniul (localitatea, nu aeroportul...) in topul zonelor cu cele mai rapide dezvoltari imobiliare...

La Paris si Bruxelles da - vant de pupa. Ca nici la "centuriste" nu vin clientii cu transportul in comun....

Washington? Nu stiu. Este de vazut...
Eu acolo as fi vazut "capatul natural" al M6.1.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)