[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab

Acum ce vrei sa spună, ca se vor cheltui atâția bani pentru o linie către terminalul 1 si traficul se va muta curând in mare parte la terminalul 2 ? :lol:

zone_rider

Ar fi bine daca s-ar muta curand traficul la terminalul 2, dar din pacate toata procedura de realizare a noului terminal a fost intentionat intepenita in cursul anului 2021, cu argumentul ca nu mai e trafic suficient si nu e nevoie. Iar cand traficul va reveni la valorile de dinainte de pandemie, tot aeroportul se va transforma din nou in "buda".

PlayStation

https://clubferoviar.ro/contractul-pentru-m6/

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu a anunțat marți când se va semna contractul pentru M6, primele șase stații, de la 1 Mai la Tokyo.

Oficialul a precizat pentru Radio România Actualităţi că semnarea va avea loc în cel mult două săptămâni, pentru că nu se va mai aştepta decizia Curţii de Apel Bucureşti, care trebuie să soluţioneze o contestaţie. Constructorul secţiunii Gara de Nord – Băneasa este compania turcească Alsim Alarko, iar termenul de execuţie pentru structura staţiilor şi galerii este de patru ani.

,,Este vorba numai de partea de structuri, ceea ce înseamnă tunelul efectiv şi staţiile la roşu, cum se spune, urmând ca pe măsură ce dezvoltăm şi secţiunea a doua de metrou, şi acolo chiar zilele trecute au fost înregistrate cele trei firme care vor să participe la procedura de licitaţie, următoarele contracte pentru instalaţii, automatizări şi toate cele care sunt necesare, inclusiv finisajele staţiilor, se vor face la comun, adică şi secţiunea 1 şi secţiunea 2 din M6", a declarat Irinel Scrioșteanu.

Sorinus

Deci e evident ca nu se va intampla nimic. In cel mai bun caz, peste 4 ani vom avea tunelurile si statiile, partea de beton, nimic peste. Dar vor sa lege finisajele si partea efectiv feroviara de ipotetica sectiune 2.

Oricum, 4 ani pentru foraje si structuri nu e cam mult? Partea soft mai dureaza inca pe atat.

oc7avian

Să nu pierdem din vedere și materialul rulant, mai ales că avem un precedent pe M5.

Apropo, semnalizarea nu ar trebui să implice și întregul M4 (existent)?

Dragosdimitrescu

Astazi s-a semnat contractul pentru proiectarea si executia sectiunii 1Mai - Tokio din magistrala M6
Executant Alsim
Termen de executie 4 ani din care 1 de proiectare.
https://economedia.ro/metroul-spre-otopeni-metrorex-a-semnat-cu-turcii-de-la-alsim-contractul-pentru-proiectarea-si-executia-primelor-sase-statii-lucrarile-la-structuri-trebuie-terminate-in-4-ani.html

Xenos

#1341
@oc7avian

Semnalizarea si poate chiar modificarea caii de rulare intre GdN2 - 1 Mai la feste Fahrbahn, ca pe M5 si probabil restul M6.

Xenos

#1342
^

Ma autocitez pentru a formula o rugaminte catre API, sa semnalati - cand o sa gasiti timp - ca trebuie licitate din timp, poate chiar de anul asta, si finisajele, dotarile etc. (licitatie care a intarziat M 5 cu vreo 2 ani) si semnalizarea, care evident trebuie upgradata si pe tronsonul comun din M 4, iar in max 1 an ar trebui inceputa licitatia pt trenuri, care la M 5 a durat, cu toate anularile etc., vreo 8 ani!

danutzu_1069

Pai penttu finisaje si dotari n- ar trebui sa existe proiectul de structuri? Cel putin pe hartie... Ce finisaje faci si ce dotari pui daca nu ai structura? 🤔
Trebuie sa trecem de faza semnare proiect si terminare perioada de proiectare pentru structuri ca apoi sa dam drumul la licitateie pentu finisaje si dotari... Parerea mea...

Sorinus

Daca tot schimba semnalizarea pe GdN2->1 Mai, n-ar face un munte de bine sa schimbe pana la Bazilescu? Astfel vor opera acelasi model de trenuri pe ambele magistrale. Plus ca-mi imaginez ca si Astrele alea, n-or mai tine inca 20 ani.

Ionut

Am mutat discuția despre punerea traseului M6 pe harta API pe thread-ul dedicat. Nu știu ce face @RobertH, s-ar putea să fie ocupat. Robert, poate ne răspunzi direct pe thread te rog, mulțumesc!

AndreiB

In Londra Bakerloo line e operata cu S72 stock, datand din 1972 si o sa fie inlocuit abia in 2035. IVE-le sunt mici copii pe langa asta.

oc7avian

Problema e că pe IVA ai alt echipament îmbarcat, deci va genera mari probleme de operare. Pe M4 avem acum Siemens TBS 100 FB (Dimetronic), sistem bazat pe induși dacă nu mă înșel (FB = Fixed Block). Dimetronic-ul e și pe IVA.

Pe M5 avem Urbalis 400 CBTC, incompatibil cu CITYFLO 350 de pe M1/3. Deci BM2-urile circulă la cale liberă (ATO/ATP izolat), cu limitare de viteză (60km/h), pentru că nu avea logică financiară modificare temporară a sistemului îmbarcat. Măcar aici nu se suprapune cu altă magistrală (cum s-ar întâmpla M4 + M6), dar sper că am evidențiat problema prin această comparație.

Legat de restul lucrărilor, fusese o declarație în perioada finalizării licitației că vor să scoată restul de lucrări la pachet M6.1 + M6.2. Cum or rezolva decalajul de implementare, habar n-am (contract cadru?)

tom_sawyer

Pe M6.2 văd că e termen mâine de evaluare a candidaturilor. Oare se mai prelungește?

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100175378/

NGC

Nu avem vrabiute la METROREX, asa ca luati informatia ca atare. Din ce se aude, evaluarea este gata si toti candidatii s-au calificat pentru etapa urmatoare.