Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 57 Guests are viewing this topic.

elphax

imi permit sa pun inca un mic dar important pasaj din articolul sus-mentionat
"lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.[...]
Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2x3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgență de 2,50 m și acostamente de 2x0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2x0,75 m."

__dir

#46906
err, am crezut ca e licitatie, nu negociere directa :( . Este asta un lucru bun?

voicul

Fac banda de urgenta, pentru ca va fi un foraj usor si deci costuri minime sa faca banda de urgenta sau
Cand CNAIR face un tunel nu se uita la bani si gandeste "large"?

TibiV

Din ce sursa ai aflat tu ca CxxxR gandeste ?!?!....

Da-ne un link, sa ne crucim si noi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dorum

Tunel de bastani...😂 cu banda de urgenta 😂

Quest

Quote from: elphax on June 28, 2019, 05:07:07 PM
din care 2,13 km de tunel forat.[...]

Cum ajunge la 2,13 km ca din poza asta pe care presa a preluat-o in 2016 tot de la Companie, ies doar 2,090 km ?
290+960+440+400 m
960 este din diferenta de km nu 834 m din cota pusa in desen.

Common sense will get you far !

dorum


Quest

Nu e numai diferenta asta marunta de 40 m, ci faptul ca in acesti 3-4 ani au fost atitea meandre de parcurs, poticneli la forajele geo, etc. ca nu mai stii la final ce-a ramas sa se liciteze.
Common sense will get you far !

vancouver

Super, bravo. Foarte bine ca se face banda de urgenta in tunel. Conteaza ENORM la cresterea sigurantei. Din 3 motive:

1. In lipsa benzii de urgenta sunt necesare alveole de urgenta. Revenirea de la alveola mai lata la profilul normal inseamna un perete de beton, transversal pe directia de mers. IN ACEST PERETE au intrat diverse vehicule, recent in Elvetia un autocar cu multi copii, 22 de morti (tunel Wallis). Este ceva groaznic. Eliminarea acestui perete mi se pare esentiala. Cu atat mai mult cu cat interventiile in tunel sunt ingreunate / intarziate (in Elvetia la accidentul din tunelul Wallis prima salvare a ajuns dupa 17 minute, accidentul a fost raportat de un sistem automat la 8 secunde dupa ce a avut loc.). Aici animatie grafica cu modul cum s-a ciocnit autocarul de acel perete: https://www.focus.de/panorama/videos/28-tote-bei-busunglueck-in-der-schweiz-animation-zeigt-den-busunfall-im-tunnel_vid_30267.html

2. In caz de pana existenta alveolelor de panã nu este intotdeauna suficienta. Nu orice vehicul poate fi dus pana in alveola, iar oprirea pe o banda de circulatie nu cred ca e nevoie sa spun cat este de periculoasa. Chiar si la viteza teoretica de 80km/h, in Romania oricum sistematic ignorata de multi bezmetici, mai ales in tunel unde politia nu are cum sa stea cu radarul (acelasi lucru se poate constata si in Italia, unde prin tunele merg ca tembelii, in Germania avem radare fixe in cel putin 50% din tunele si asta ajuta enorm).

3. Latimea mai mare a tunelului inseamna si inaltime mai mare a boltii. Asta este esential in caz de incendiu, exista spatiu mai mare in care sa se duca fumul si caldura in sus. Poate fi vorba de cateva minute, suficienta pentru ca oamenii sa scape din infern.

Asadar bravo CNAIR pentru decizia luata.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Dominik

Firma castigatoare va finaliza si CIC-ul din nodul Margina sau pana la urma il termina CNAIR  in regie proprie ?
You're in Steelers Country

cristi5

#46915
Deci asta e faza "urcat spre SEAP"? Sunt curios daca va fi aprobata documentatia de atribuire si deci daca va apare pe SICAP...

Si sunt curios mai ales ce contine afara de:
- studiul DIWI (care prevede debleuri)
- AM (probabil nici nu trebuie inclus ca e deja public) precizeaza pozitia tunelurilor pe baza studiului DIWI (am pus un facsimil acum cateva zile)
- criterii de selectie a ofertantilor pt faza 2 (mentionate in comunicat)

S-a mai facut o astfel de procedura la noi?

Oricum procedura pare plina de riscuri. Se poate anula prima faza, a doua, vor fi dificultati la avizarea in CNAIR a primului proiect se tuneluri de o asemenea anvergura etc.

Intreb toate astea pt ca singura licitatie (de care stiu) de studiu geo in zona e in faza de atribuire. Deci mi-e neclar pe ce baza se face procedura?

TibiV

Quote from: vancouver on June 28, 2019, 08:25:47 PM
Super, bravo. Foarte bine ca se face banda de urgenta in tunel. Conteaza ENORM la cresterea sigurantei. Din 3 motive:

1. In lipsa benzii de urgenta sunt necesare alveole de urgenta. Revenirea de la alveola mai lata la profilul normal inseamna un perete de beton, transversal pe directia de mers. IN ACEST PERETE au intrat diverse vehicule

Era cat pe ce sa comentez la topicul respectiv ceva de genul "ce fumuri au elvetienii in cap"... TREI benzi pe sens IN TUNEL ?!?!....
:jawdrop:
Si nu vorbim doar de un tunel sau doua....
Dar se pare ca elvetienii au facut ce trebuie (deh, probabil aia invata ceva din greseli...)

Quote from: voicul on June 22, 2019, 09:58:16 PM
Acest video probabil e facut special sa ii faca pe cei de la CNAIR sa se simta:  :puke:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iulius

#46917
^^^
Dupa analiza licitatiei la noi va fi ceva de genul
Imagine A Salerno-Reggio Calabria
]



Powered by [URL=http://proinfrastructura.ro/poze.html]API/PUM imgur uploader
[/size][/url]

vancouver

Exact asa. Poza ^^ e de pe A2 (E45) in sudul Italiei presupun, acolo sunt mai multe tunele relativ recent construite, cu banda de urgenta continua, cu platforma de 11,25m, exact cat vrea si CNAIR.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

NGC

Eu zic sa bagati o sampanie noua la frigider. Pe alealalte presupun ca le-ati baut deja cu alte ocazii mai utile, decat ocaziile ratate de CNAIR. ;) :p :lol: