Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Dagda

Ok, dar nici asa nu prea dau 10 min.

In prezent intre Apata si Cata sunt 46 de km pt care viteza proiectata candva odata era 90 - 115 km/h, care sunt parcursi de cel mai rapid tren Regio in prezent in 67 min.
Dupa reabilitare vor fi 28km proiectati pt 160 km/h, deci un traseu cu 40% mai scurt, proiectat pt o viteza cu aproximativ 50% mai mare.

Pastrand viteza medie a trenului regio, 42 km/h si raportandu-ne la noua distanta, rezulta o durata de parcurs de 40 min, mai mica cu 27 min.




cristi5

Nu cred ca e corect sa comparam timpul de acum, asa se castiga si 60 de minute la unele trenuri...

Linia actuala, mai lunga cu 18km poate fi reabilitata de CFR in regie proprie (si sunt lucrari in curs) cu un cost minuscul fata de (cofinantarea la) tuneluri.

La 110 cei 18km se fac in 10 min. Asta ar fi calculul simplu.

Calculul mai complicat ia in considerare varianta existenta (46 km) cu 120 (23 min) si varianta noua (28km) cu 160 (10min jumate). Dar nu cred ca VS in tunel ar fi 160, deci tot pe la 10-15 min diferenta ajungem.

O sa vedem peste 2-3 ani cand e "gata" ERTMS care va fi VS in tunelul Turdas. Ca la Sighisoara nu prinde 160 nicicum (curba brusca la iesirea din tunel, pentru "salvarea" unui loc de intoarcere pt locomotive cu aburi)

cristi5

Quote from: vancouver on October 31, 2019, 10:30:14 PM
In acest moment, intre Simeria si Sighisoara mai exista vreun blocaj, vreun punct in care lucrarile nu pot fi finalizate?

Stiu ca se lucreaza inca la racordurile Coslariu, la tunelul Turdas trebuie finalizat firul 1 si scos firul 1 vechi, dar astea sunt in linie dreapta.

Coslariu eu am auzit ca e in pom. Sau ma rog, in mlastina.

Ne-ar ajuta o drona...

frunzaverde

#5583
@Dagda,

1. comparatia cu situatia curenta nu-si are rostul, linia e dublu scadenta la RK, cu VS mult sub viteza proiectata. Viteza constructiva a liniei este cu totul si cu totul alta. Plus ca Regio-urile sunt trasate cu procente mici de franare, si prin urmare viteze maxime mult mai mici. Mai mult, trenurile Regio n-or sa circule in nici un caz prin tuneluri, vor folosi linia veche, ca sa serveasca haltele intermediare.

Nu am livrete care sa arate viteza constructiva a liniei curente (dupa electrificare), din extrapolari din MT imi ies in jur de 29 de minute. Insa am o foaie din livretul din 1977, multumita colegului dan tm. Expresul de Viena facea intre Apata si Cata, confirmat pe livret, 33 minute si 50 secunde in tractiune diesel, calculat pe 600 tone. Dupa electrificare, 29 minute suna perfect rezonabil; posibil sa fi fost si mai putin - trenurile faceau 1h32-1h34 Brasov - Sighisoara, dar n-am nici un livret din anii '80-'90 pe ruta asta.

Probabil cu un RK mai solid (zona n-a fost facuta niciodata cu sine de 60, de exemplu) se poate duce la 26-27 minute pe traseul existent.

Deci n-au cum 27 minute n-au cum sa se economiseasca intre traseul existent si traseul nou, ca nu e cu teleportare. Mai putin de 13 minute de livret, cu timpii de siguranta din livret, mie nu-mi ies pe traseul nou (de 29 km) - dar si 13 minute sunt improbabile dat fiind cum se fac livretele la CFR. Deci un miliard de Euro pentru 20 minute economisite fata de expresul de Viena din 1976 cu tractiune Diesel. Si vreo 13-14 minute economisite fata de un RK modern. Sau vreo 5-6 fata de niste trenuri tilt...

2. Cofinantarea pentru Brasov - Sighisoara nu va costa 200 de milioane de euro, ci substantial mai mult. Doar pe Apata - Cata, la valorile de licitatie prezentate mai jos, iese o cofinantare de 135 de milioane de Euro odar pentru cheltuielile eligibile. La asta se adauga cheltuielile neeligibile, escaladarile de pret, claimurile (care vor fi imense, dat fiind ca proiectul e prost, studiile geo slabe, si costurile sunt sub-estimate semnificativ ca sa se incadreze in marjele CEF), intarzierile etc. etc.. Probabil se va ajunge la minimum-minimorum 250+ milioane de euro doar pe Apata - Cata in escaladari de cost pana la sfarsit. Un RK ar costa 40-50 milioane de EUR.

Asta daca lucrarea este data in functiune pana la sfarsitul lui 2022 (sau 2023 daca se obtine o extensie) cum este stipulat in call-ul original. Daca nu, Romania va trebui sa plateasca toata lucrarea din buzunarul propriu. Asa scrie la call. Nu sunt fonduri de coeziune/structurale, ca sa existe fazari sau alte de-astea, si UE a anuntat ca daca va exista un CEF2 nu se vor accepta fazari din CEF1.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

marcelbanu

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

DarkPeace

Quote from: cristi5 on November 01, 2019, 01:30:14 AM
Coslariu eu am auzit ca e in pom. Sau ma rog, in mlastina.

Nu stiu ce sa zic...

Racordul scurt este la faza de suprastructura
27.10



Iar Racordul lung are montati stalpi liniei de contact pe mai mult de jumatate din lungime acum, foto am doar de la sfarsitul lui septembrie
29.09.2019





cristi5

@DarkPeace

Multumim mult pt info de la Coslariu! Asteptam continuarea!

Ori n-am inteles eu bine ce a zis sursa, ori unii pasionati CFR sunt cam carcotasi in legatura cu noile trasee...  Si deseori pe buna dreptate (la Coslariu de ex se putea face denivelat o bretea Teius-Blaj pt o crestere de capacitate)

cristi5

@RobertH a implementat singur pe harta proiectelor de infrastructura noi culori pt calea ferata, cu evidentierea traseelor noi, culori mai consistente cu rutierul (dar totusi diferite) etc. Felicitari @RobertH!

Probabil si Predeal-Bucuresti-Constanta ar trebui reprezentate alb-negru ca km 614-Curtici, pt ca si ele sunt reconstruite, mai putin cateva portiuni lipsa...

Puteti sa-i dati like aici
http://forum.peundemerg.ro/index.php?action=modifykarma;sa=applaud;uid=3767





Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Azi aflăm decizia pentru Secțiunile 1 și 3 de pe Sighișoara Brașov?

marcelbanu

I M200, Deva, km481+300 - 482+000 sens spre Arad

Încărcare tamburi cu cablul pentru catenară...






























Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

II M200, Deva, km481+300 - 482+000 sens spre Arad













Manevrare manuală macaz sau schimbător de cale...
















Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

III M200, Deva, km481+300 - 482+000 sens spre Arad

Alo, birou...






























Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

IV M200, Deva, km481+300 - 482+000 sens spre Arad































Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

V M200, Deva, km481+300 - 482+000 sens spre Arad

Montaj catenară...




































Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !