Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Vom pune pe acest thread toate emailurile/comunicarile oficiale dintre noi si MT/CNADNR si alte institutii publice legate, intr-un fel sau altul, de mobilitate/infrastructura in Romania. La urma urmei suntem parte din public si din contribuabilii care platesc pentru infrastructura din Romania, intr-un fel sau altul. Sa vedem cat de bine lucreaza birourile de presa ale MT/CNADNR si cat de atenti sunt cu noi, chiar daca nu suntem o publicatie mare sau cu "traditie".

Va rog sa pastram decenta si sa vorbim strict de actiunile care implica o comunicare oficiala din partea MT/CNADNR/alte institutii.




Ghidul solicitantului de informatii si / sau documente conform L 544 / 2001

Adresati prin E-Mail o solicitare de informatii si / sau documente (gasiti un model de mai jos).
Este important sa specificati ca vreti raspunsul prin E-Mail si in format electronic si editabil.

Notam cu Z ziua trimiterii solicitarii prin E-Mail.

Se asteapta pentru raspuns maximum 30 de zile calendaristice de la ziua Z.
Asadar ultima zi pentru trimiterea raspunsului de catre autoritate este Z + 30 de zile calendaristice.

Daca va aflati in cel putin unul din cazurile de mai jos
        a) nu sunteti multumit de raspuns
        b) raspunsul nu contine informatiile si / sau documentele solicitate
        c) nu primiti nici un raspuns pana in ziua Z + 30 de zile calendaristice inclusiv
puteti face urmatoarele.

1) In termen de 30 de zile calendaristice
        - de la data primirii raspunsului, daca ati primit unul (art. 22 alin. 1 din L 544 / 2001)
sau
        - de la ziua Z + 30 de zile calendaristice, in caz ca nu ati primit raspuns, adica pana in ziua Z + 60 de zile calendaristice inclusiv (art. 22 alin. 1 din L 544 / 2001)
faceti DIRECT plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliati.

2) [ OPTIONAL ] In termen de 30 de zile calendaristice
        - de la data primirii raspunsului, daca ati primit unul (art. 21 alin. 2 din L 544 / 2001, art. 33 din HG 123 / 2002)
sau
        - de la ziua Z + 30 de zile calendaristice, in caz ca nu ati primit raspuns, adica pana in ziua Z + 60 de zile calendaristice inclusiv (art. 21 alin. 2 din L 544 / 2001, art. 33 din HG 123 / 2002)
trimiteti o reclamatie administrativa (gasiti un model mai jos), la care sunt obligati sa va trimita un raspuns motivat in termen de 15 zile calendaristice, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila (art. 34 alin. (1) din HG 123 / 2002 modificat prin HG 478 / 2016). Daca reclamatia administrativa este intemeiata, in raspunsul la reclamatia administrativa trebuie sa scrie si ce sanctiuni s-au aplicat functionarului (art. 21 alin. (3) din L 544 / 2001, art. 34 alin. (2) din HG 123 / 2002 modificat prin HG 478 / 2016).


IMPORTANT 1

De retinut ca reclamatia administrativa este OPTIONALA si puteti face DIRECT plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliati.

Referitor la plangerea la sectia de contencios administrativ a tribunalului, art. 22 alin. (5) din L 544 / 2001 prevede ca "Atat plangerea, cat si recursul se judeca in instanta, in procedura de urgenta, si sunt scutite de taxa de timbru".

Se poate invoca art. 411 din Codul de Procedura Civila (cererea de judecata in lipsa) si NU trebuie sa va prezentati la procese, unde oricum nu prea aveti ce sa faceti.

Se pot cere daune morale si / sau patrimoniale (art. 22. alin. (2) din L 544 / 2001).

Totul se poate rezolva asadar cu o plimbare pana la tribunal pentru a depune plangerea si mai multe E-Mail-uri si este in rest GRATUIT (mai putin copierea XEROX, dar nu e cazul daca solicitati informatiile prin E-Mail).


IMPORTANT 2

Potrivit art. 14 alin. (3) din HG 123 / 2002 modificat prin HG 478 / 2016, "Utilizarea formularelor-tip este facultativă. Nu poate constitui motiv de refuz al accesului la informaţiile publice dacă solicitarea este redactată într-o altă formă decât modelul prevăzut la alin. (1).".

Asadar NU sunteti obligati sa folositi modelele de solicitare de informatii si reclamatie administrativa din HG 478 / 2016, asa ca puteti folosi linistiti modelele de mai jos. Vedeti si confirmarea de la MCPDS primita de disney.

De retinut si ca potrivit art. 21 alin. (1) din L 544 / 2001, "Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autoritati ori institutii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere si atrage raspunderea disciplinara a celui vinovat."




MODEL CERERE INFORMATII DE INTERES PUBLIC

Stimata Doamna, Stimate Domn,

Va rog sa imi comunicati imediat numarul de inregistrare al prezentei solicitari, conform art. 20, alin. (5) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Conform art. 7 si 9 din Legea 544 / 2001 actualizata, privind liberul acces la informatiile si documentele de interes public, va solicit citeva informatii si documente cu caracter public.

Mentionez ca doresc aceste informatii si documente in format electronic si editabil, conform art. 15, alin. (3) si alin. (4) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Va rog sa tineti cont de prevederile art. 22, alin. (2-1) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016, care prevede ca "în situația în care informația publică solicitată se află pe un înscris care conține atât informații la care accesul este liber, cât și informații exceptate de la liberul acces, informația publică solicitată va fi comunicată, după anonimizarea informațiilor exceptate, prevăzute la art. 12 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare".





MODEL RECLAMATIE ADMINISTRATIVA

Stimate domnule/Stimata doamna ..........

Prin prezenta formulez o reclamatie administrativa, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, intrucat la cererea nr. .......... din data de .......... nu am primit informatiile solicitate in termenul legal, stabilit de lege.

Informatiile/Documentele de interes public solicitate erau urmatoarele: ..........

Prin prezenta solicit revenirea asupra deciziei de a nu primi informatiile de interes public solicitate in scris/in format electronic, considerand ca dreptul meu la informatie, conform legii, a fost lezat.

Va multumesc pentru solicitudine.

Ionut

Iar prima actiune este deja trimisa de mine acum cateva minute.
Am trimis un email atat la MT cat si la CNADNR, il aveti mai jos.

QuoteBuna ziua!
Numele meu este Ionut si va contactez in calitate de administrator al forumului destinat mobilitatii si infrastructurii in Romania www.peundemerg.ro.

Am avea doua intrebari si ne-am bucura daca ne-ati putea raspunde in timp util:
1. In vechea guvernare ne-am obisnuit sa primim updateuri video (filmari din avion) cu proiectele de autostrazi in constructie de pe Coridorul IV Paneuropean. Intrebarea ar fi daca noua conducere a ministerului (si/sau CNADNR) doreste sa continue aceasta transparenta si informare a publicului care, la urma urmei, plateste pentru aceste proiecte.

2. In cazul in care nu se doreste continuarea acestor updateuri, am avea o intrebare-rugaminte. Putem face noi aceste updateuri, doar sa ne permiteti accesul pe santiere (pentru fotografii si clipuri video) si sa ne dati informatii despre cum putem plati serviciile pilotilor care filmeaza din avion.

Putem face acest lucru 100% pe cheltuiala noastra, fara niciun fel de obligatie din partea MT/CNADNR. Avem nevoie doar de acces pe santiere.

Inca o data va spunem ca am apreciat foarte mult efortul guvernarii trecute de a ne tine la curent cu progresul acestor lucrari de autostrazi si transparenta deosebita aratata, mai ales in comparatie cu guvernari trecute.

Ne-am bucura daca "traditia" ar continua sau macar sa ne permiteti accesul pe santiere (desigur, cu acceptul constructorilor) acolo unde nu avem deja colegi care aduc updateuri.

In speranta unui raspuns pozitiv,
Cu respect,
Ionut
administrator peundemerg.ro

Astept raspuns, sa vedem daca macar primim un raspuns. :)

madad

Bravo Ionut! La fel ca si tine sunt curios de raspuns :cheers:

robert

Laudabila actiunea ta. Cred ca vom avea un raspuns pozitiv din partea ministerului si asta pentur ca este nevoie de reclama in continuare pentru alegerile din toamna.

Bafta in continuare

ciprebbe

@ionut   avem 9 zile de la data trimiterii cererii tale, exista un raspuns oficial ?
Au dat macar un semn de viata destinatarii? Au tinut cont de cererea ta?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Nu, niciun semn... probabil nu le pasa si nu au bunul simt macar sa raspunda. Va tin la curent, evident. Dar personal nu cred ca vor raspunde in vreun fel.

ciprebbe

Din cate stiu legea zice 30 zile....mai avem putintica rabdare poate se trezesc.......
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nenea_hartia

Quote from: ciprebbe on June 22, 2012, 02:25:43 PM
Din cate stiu legea zice 30 zile....mai avem putintica rabdare poate se trezesc.......
Nu va primi răspuns de la CNADNR. Am scris şi eu pe vremuri la Drăghia.

MHN

Am trimis si eu intrebari la inceputul lunii iunie catre DRDP TM si CNADNR insa nu am primit raspuns si nici nu cred ca se oboseste cineva sa raspunda.
Sunt complet dezamagit de lipsa PR-ului la nivelul la care a fost realizat intre 2010 - Mai 2012.

ciprebbe

@ionut
au trecut si cele 30 zile "legale" de la data trimiterii....ceva raspuns? sau e cum zice nenea_hartia.....adica NU!!!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

N-au raspuns... niciun raspuns nici din MT/CNADNR si nici de la Aeroclubul Romaniei.

Fili

N-o sa-ti raspunda nimeni, se pare ca au abrogat si legea aceea a lui boc, cu 30 de zile , pt institutiile de stat, termen de a da un raspuns oficial...

simba

Legea este valabila inca. 30 zile este termenul oficial la care se mai pot adauga 15 zile pe motive intemeiate.
In cazul tau nu iti va raspunde pentru ca in primul rand cererea ta trebuie sa cuprinda cam toate datele de stare civila. In al doilea rand banuiesc ca nu ai depus-o la ei la sediu unde ar fi trebuit sa fie inregistrata si sa ti se dea un numar. Daca ai trimis-o pe email insotita doar de prenumele tau si email-ul tau ei au trecut-o la anonime si asa se poate ocoli putin legea. La anonime nu sunt obligati sa raspunda si din cauza asta nu o vor face niciodata. 
In plus la cererea de a intra pe santiere nu cred ca stie vre-o secretara cum ar putea sa-ti accepe sau refuze acest lucru :), nu cred ca stie sa argumenteze legal cererea asa ca e cam greu...
Si apropo, sa fiu si eu corect ca asa e frumos...(dar greu) Legea cu 30 zile este foarte veche, cam din ani 90 iar boc doar a schimbat cate ceva din ea nu e el promotorul ideii. Sa abrogi o lege veche si sa scri una noua dar care spune acelasi lucru ca si cea abrogata nu e un lucru prea ortodox.

Rashid

Quote from: MHN on July 04, 2012, 03:55:18 PM
Am trimis si eu intrebari la inceputul lunii iunie catre DRDP TM si CNADNR insa nu am primit raspuns si nici nu cred ca se oboseste cineva sa raspunda.
Sunt complet dezamagit de lipsa PR-ului la nivelul la care a fost realizat intre 2010 - Mai 2012.

Şi eu împart acceaşi dezamăgire:
- lipsa totală a unui nou segment de autostradă, inceput după Mai 2012.
- lipsa cruntă a atragerii fondurilor EU, dupa Mai 2012.
- zero comunicare cu opinia publică, adică ADIO filmări şi info oficiale.

(acum avem poze cu cei 2 ! ministri, pe site-ul ministerului, mt.ro)

alecu26

nu face nimeni o intrebare referitor la cum s-a rezolvat problema cu Impregilo?

am inteles ca s-au aprobat solutiile tehnice...dar cine va plati?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).