[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

strainu

Quote from: subway on March 07, 2018, 02:03:30 AM
Lifturile alea au o gama de temperaturi pentru care e garantata functionarea ireprosabila

Bineînțeles că au și nu, nu mă aștept ca temperatura minimă să fie -20. Dar a fost o singură zi în care temperatura a coborât (noaptea!) sub -10 grade, pe când lifturile au fost oprite cel puțin 3 zile (joi și sâmbătă am văzut eu afișul). Temperaturi de -10 grade sunt obișnuite iarna în București, o limitare mai sus mi se pare o glumă proastă, mai ales că turnurile alea sunt încălzite (cu un radiator electric de 100 de lei, dar oricum). Poate mă ajută colegii care se descurcă bine cu SEAP, se mai poate găsi caietul de sarcini de la licitația asta? Dacă nu, o să fac o cerere pe 544 la Metrorex.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

strainu

Bineînțeles că Metrorex m-a trimis la SEAP. Mă ajută cineva să găsesc licitatiile pentru lifturi și mentenanță vă rog?  :notworthy:

Se pare însă că lifturile nu au fost închise din cauza temperaturilor:

Quote
În ceea ce privește decizia închiderii lifturilor de suprafață în perioada ninsorilor din prima săptămână a lunii martie, vă informăm că aceasta a fost luată în baza unui Ordin de serviciu privind funcționarea lifturilor în cazul condițiilor meteorologice extreme. Precizăm că persoanele cu dizabilități locomotorii care au dorit să ajungă în stație au avut posibilitatea să apeleze telefonul călătorului 021.9264, pentru a primi ajutorul personalului Metrorex din stația respectivă.

Menționăm că închiderea temporară a lifturilor nu a avut ca motivație caracteristicile tehnice ale acestora. Închiderea lifturilor a fost determinată de cantitățile masive de zăpadă care au căzut în anumite perioade. Acestea, corelate cu viscolul puternic, au determinat apariția de blocaje la nivelul ușilor pentru lifturile de suprafață. În acest context, s-a luat măsura de suspendare temporară a acestui serviciu auxiliar, asemenea deciziilor similiare luate în cazul celorlalte moduri de transport – rutier, feroviar, aeronautic, naval, unde chiar s-au închis anumite tronsoane de drum, porturi sau aeroporturi.

Cu alte cuvinte, a venit Bărăganul la ușa metroului și noi nici n-am văzut. Probabil era nevoie de o licitație pentru lopeti sau ceva  :gaah: Iarna viitoare, dacă mai închid lifturile, o să-i dau niște bani și-o cartelă de 2 călatorii cerșetorului de la Crângași din piață doar ca să sune să vedem dacă vine cineva să-l ajute...
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

NGC

Nu urmaresc topicurile legate de Bucuresti, dar azi am vazut intamplator mesajul de mai sus in lista ultimelor mesaje de pe forum.

Te referi cumva la licitatia "Servicii de întretinere, revizii, reparatii si interventii pentru lifturi si platforme mobile" din 2016?
Este un acord cadru pe 4 ani.

Daca la asta te referi, atunci poti gasi caietul de sarcini aici, timp de 7 zile.

Alta data, "striga" mai tare, eventual prin mesaj privat. :p

Ionut

Si mai jos, atasat la acest mesaj, veti gasi acel caiet de sarcini pentru licitatia de lifturi la Metrorex pe timp nelimitat, fara sa expire. :)

strainu

Mulțumesc amândurora! Aflăm deci că intervalul nominal al lifturilor Schindler EuroLift 5400 este 5-45 grade. Asta deși în jumătate de oră de google se poate găsi un studiu care spune că în perioada octombrie-aprilie temperatura medie din România e de 4,6 grade, ajungând până la -3,8 grade la începutul lui februarie. Mediu, nu minim!

Ne putem imagina un dialog prin birourile metroului (insist, absolut imaginar!):
Quote
- Șefu', am primit bani de lifturi!
- Perfect! Cine dă mai mult?
- Schindler. Dar... vor să ne vândă un model de interior.
- Și care-i problema?
- Păi, știți, iarnă, frig, mai îngheață motoru', mai una, mai alta...
- Lasă mă Dorele, că punem niște calorifere electrice să facă căldură. Mai facem o licitație și pentru astea, deși la 100 de lei nu ne iese prea mult.
[...peste 6 luni...]
- Sefu, incredibil, senzațional, nemaivăzut! A nins în București și ne-a luat prin surprindere!
- E, n-are nimic, trimite și tu fetele alea să dea cu niște sare, să nu-și rupă ăia spatele pe scări, că dup-aia mă dă ministrul jos și te pune pe tine în loc.
- Da șefu, dar cu lifturile cum facem, că în CCM nu sunt trecute și astea?
- Băi Dorele, dar greu de cap mai ești! Dă și tu un ordin de serviciu să taie lifturile dacă ninge mai mult de-un deget.
- Gata șefu, să trăiți!
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Goldmund

Quote from: subway on March 23, 2018, 08:24:25 PM
Modelele noastre de inspiratie au fost Viena si Bruxelles

De modelul Viena stiam, de Bruxelles nu, oricum, "totul prin efort romanesc"...

Quote from: subway on March 23, 2018, 08:24:25 PM
In ceea ce priveste comparatiile pe mine ma irita cel mai mult alea cu ceva gen Dubai...avem izmene rupte-n fund dar ne dam cu tartita pe sus in vazul lumii...
:(   

Exact asta e si parerea mea: Dubai sau RPChina sunt alte continente, au alte posibilitati financiare si reprezinta alte "democratii originare"

Quote from: subway on March 23, 2018, 08:24:25 PM

Cehii sunt un model demn de urmat in ceea ce priveste arhitectura originala a statiilor lor, cu polonezii suntem cam la egalitate, partea proasta e ca ne-au cam umilit bulgarii...
Daca nu te compari cu cei ca si tine nu prea ai cum sa-ti dai seama pe unde te afli...si in ce directie merg ei fata de in ce directie mergi tu...
;)   
Aici ai nimerit-o ca de obicei(stiu, inginerii nu o nimeresc, ei stiu)
Totusi revin la sursa noastra de inspiratie pentru un metrou in Bucuresti si la faptul ca in acele timpuri in Romania productia industriala era mult mai mica ca cea de azi(de patru, cinci ori mai mica ca cea de azi, plus inflatia), iar tara nu avea ajutorul UE. Bani sunt, parca asa spuneai undeva...M6 trebuie inceputa odata.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 06, 2018, 03:51:35 PM
In schimb, metroul ar trebui trecut de pe acum la PMB

Ptiu, scuipa in san !...
Se va ajunge cu trenurile de metrou in situatia de la RATB, unde 30% din parc este tras pe dreapta si "canibalizat" pentru a mentine restul parcului in functiune.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Eu cred ca @dr4qul4 are boala pe cei din Drumul Taberei. Iti dai seama ca lucrarile s-ar termina cam prin 2100.

Ionut

Si eu cred ca ar fi un dezastru să preia PMB metroul. Din multe motive.

dr4qul4

Daca vrem interconectare intre ratb si metrou, atunci ambele tb sa fie sub aceeasi umbrela.
Numaram pe degetele de la o mana, statiile de metrou si tramvai legate intre ele.
Sunt multe zone din oras unde metroul se poate prelungi cu tramvai.
In Valencia tramvaiul pleca din subteran. Exact de la peronul unde te lasa metroul
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

PMB nu a fost in stare sa faca o bucla de intoarcere pentru troleibuze la Piata Sudului (desi era in proiectul initial !...) si acum le plimba goale pana la Piata Unirii si inapoi... Cu rezultatul ca a dublat intervalele si a injumatatit capacitatea de transport.

Astia nu sunt in stare sa isi organizeze propria retea de linii si tu visezi la interconectari cu metroul ?!...  :o

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

si MT e mai eficient? cel mai bun exemplu cred ca e nodul intermodal de la Otopeni. Avem un plan de extindere a aeroportului, un plan pt CF, un plan pt M6 si un plan pt DX.  Sunt atat de bine facute incat nu se stie cum se vor interconecta. Parca unii ar vorbi chineza si alti japoneza. SI toate 4 sunt companii in subordinea MT.

Acum, sa ne intoarcem la metrou si ratb. Avem un singur oras. Ar fi cazul sa avem un singur bilet. Pentru totdeauna, nu doar cand au chef unii sau altii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Sunt de acord cu un singur bilet...

Dar asta se poate face mult mai usor prin alte metode decat punand in pericol Metroul doar ca sa aiba Duamna' mai multe sub stapanire...

Nu m-as mira daca dupa ce ar primi Metrorex ar face 5 Metrorexuri mai mici, cate unul pe fiecare magistrala, dupa modelul celor 20 de companii municipale.
Spune-mi un singur lucru inteligent facut de in actualul mandat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

ce treaba are actualul mandat cu transferul?
Oricum, sunt mai multe sanse ca peste 2 ani sa nimerim un primar bun, decat avem sa nimerim un ministru al transporturilor care sa reziste 4 ani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

__dir

Il inteleg oarecum pe dr4qul4 la modul teoretic, dar punerea in practica este suspecta. Pe aceeasi logica ma intreb si eu de ce CFR da asa de greu avizele CNAIR pentru un pod (ambele sub MT). Cine ne garanteaza ca lucrurile vor merge struna intre RATB si Metrorex in contextul in care unii se vor vedea mai sus decat altii si sigur se vor faulta reciproc?

PMB se chinuie sa faca ceva pentru B, am impresia ca scopul lor e sa faca spectacole si cam atat.

@MMM, m-am uitat pe link, si am dat la Senior Executive , oamenii aia au ani grei de management privat in spate, ceva ce oarecum ne dorim si nu avem.