Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Am auzit si eu o poveste cu "lane assist" care a mers bine pana cand a intrat in RO si cand a disparut marcajul, in curba, masina a avut tendinta sa mearga inainte.

Dupa mine ACC-ul e bun pe autostrada sau in trafic bara la bara.
Mi s-a parut mega super extra feature cand am auzit de el, dar acum nu e ceva pe care sa il caut la o masina.

Liviu M

Quote from: cristi5 on July 10, 2020, 06:56:27 PM
Are cineva experienta cu franarea de urgenta (PCS)? Am setat sa reactioneze la distanta mare, am incercat sa ma apropii de masina din fata dar n-am primit nici macar avertisemntul sa franez.
Conteaza viteza cu care te apropii de obstacol.
La mine se inroseste bordul cand ma apropii de masini parcate in curba (la stanga) de exemplu. Adica strada coteste, se poate merge normal pe ea (50 km/h) si pe margine sunt parcate masini. In functie de ce se mai intampla in fata, se mai trezeste sa ma avertizeze.
O singura data a fost pe bune - cei din fata au franat brusc si ma duceam cam avantat spre ei.

oc7avian

Experiență proprie cu o Toyota, motiv pentru care mă bucur că PCS-ul nu frânează instant. Eram prin Crângași și mergeam cu viteză mică. Mi s-a activat brusc când am trecut peste o denivelare a asfaltului (atât de lăsat e) încât aproape am făcut pe mine când a pornit alarma. Dacă frâna brusc atunci, cel din spate intra în mine.

Din ghidul lor înțeleg că există două faze:

  • alertă, iar dacă apeși pedala îți oferă o frânare mai puternică (adică ai niște fracțiuni de secundă să fii în control)
  • intervenție, în care mașina frânează intens singură (pentru că nu ai luat măsuri în starea anterioară)


cristi5

#873
Merci de raspunsuri!

Am avut Adaptive Cruise Control pe un Mitsubishi PHEV inchiriat si la drum lung a fost excelent, reducea viteza la mare distanta de masina din fata, apoi se "tinea dupa ea" la distanta constanta atat timp cat nu trecea de viteza setata pe Cruise Control.

Speram macar partea se reducerea vitezei (sau macar acea avertizare) sa o faca si PCS (acceleram eu manual dupa aia) dar se pare ca PCS e construit exclusiv pentru situatii de urgenta, cand deja masina e foarte aproape de cea din fata.

Pacat, din cate inteleg hardware-ul e acelasi, doar soft-ul trebuie schimbat. Probabil trebuie totusi calibrati senzorii pt distanta mai mare etc.

Mda, cred ca si PCS si ACC (si LDA) ar trebui sa fie obligatorii in loc sa fie "optiuni de lux". Ca centura de siguranta: daca exista tehnologia care salveaza vieti, de ce sa nu fie accesibila de catre toti utilizatorii?

———

Nu prea inteleg de ce EuroNCAP cere RSA (recunoasterea indicatoarelor), mi se pare ca functioneaza cam prost, ii scapa cate un indicator, "crede" ca limita e inca 40, cand colo e 80. Si e haios ca GPSul masinii arata limita 80 dar cele 2 sisteme nu vorbesc unul cu altul. Atata timp cat limitarea la viteza de pe indicator nu se face automat, nu cred ca ajuta foarte mult.

Liviu M

Sa-nteleg ca tocmai ti-ai luat Avensis ultimul model? Daca intrebai...  :lol:

voicul

Nu stiu daca sugerezi ca e de bine sau nu, dar o problema o sa aiba clar:
La fel ca la Subaru, dupa 10 ani o sa te rogi sa se strice dracului ceva sa poti scapa de masina.  :lol:

Liviu M

Nu sugeram decat ca daca intreba inainte de achizitie, ii puteam da detalii despre sistemele astea (sau ii puteam pune la dispozitie manualul masinii in format .pdf).
Ca sa fac un rezumat despre sistemele astea - s-au oprit cu implementarea la jumatate. Parerea mea, desigur. (r) (tm).

cristi5

#877
Da am luat Toyota pt sotie (marca a fost requirement, pt fiabilitate, au si garantie pana la 10 ani)  dar sistemele electronice nu au fost o prioritate, ci spatiul.

In RAV4 nu incap 3 adolescenti pe bacheta din spate. La cat e de mare n-as fi crezut (desi am vazut acelasi lucru la PHEV). Doar in modelul 2019 care pt noi nu-si merita banii.

Verso si Prius+ au 3 scaune separate, comode in spate, ca au 7 locuri. Dar Prius+ e o masina foarte rara, pare ca nu e ceruta pe piata asta. Si Verso da senzatia aia de microbuz :). Asa ca compromisul a fost Avensis.

Imi place cutia de viteze continua (CVT), m-a fascinat de cand eram adolescent sistemul de roti cu diametru variabil.

Liviu M

Si zici tu ca in Avensis au loc 3 adolescenti in spate? Poate pe distante scurte, altfel ala din mijloc e cam chinuit.
Adica spatiu e destul, da' mie locul din mijloc mi se pare ca e facut la misto.
Si ca sa punem locurile din spate in context, masina veche e citroen Xsara Picasso (3 locuri independente in spate) si cea noua e un Avensis de care zici tu.

Si revenind la optiunile de care mentionai mai sus, din fericire si la mine au fost bonus, ca daca erau "impuse" as fi fost dezamagit.
Asa, dezamagit sunt doar de cruise control (asta a fost pe lista) care pe de o parte e cam imprecis, pe de alta doar accelereaza, nu si franeaza. De cele mai multe ori e suficient, da' la pante mai accentate nu face fata.
Si nu merge decat de la 40 km/h in sus.

Cum ziceam, senzatia e de neterminata.

bogdymol

Quote from: Liviu M on July 11, 2020, 02:41:30 PMcruise control [...]
Si nu merge decat de la 40 km/h in sus.

La Ford Focus cruise control merge de la 40 km/h in sus. Pana la 180 km/h. Mai sus nu il poti seta. La Mazda merge cat merge si masina, nu are limita.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cristi5

#880
^^ Pai deocamdata n-am decat 2 adolescenti si pana creste al treilea, unul deja sper sa aiba masina proprie :) Dar mai luam prieteni la antrenamente etc. Deci distante relativ scurte.

Dar in RAV4 cand stau 3 le intra marginea scaunului in coaste la cei din laterale. Deci nu merge nici distante scurte. O fi facuta pt japonezul mediu.

cristi5

#881
Quote from: Liviu M on July 11, 2020, 02:41:30 PM
Asa, dezamagit sunt doar de cruise control (asta a fost pe lista) care pe de o parte e cam imprecis, pe de alta doar accelereaza, nu si franeaza. De cele mai multe ori e suficient, da' la pante mai accentate nu face fata.
Si nu merge decat de la 40 km/h in sus.

Ooo, azi mi-a franat. Aveam viteza setata la 60, a coborat o panta (chiar daca tehnic e campie, Stockholm/Scandinavia e un munte scufundat, plin de delusoare) si la 65 o intervenit. Pacat ca nu stia ca eram la capatul coborarii si urma o urcare, deci energia aia cinetica ar fi fost utila :). O franat ca nuca-n perete :)

Poate-i mai bine ca-i peste 40, sa fim atenti pe stradute mici, la viteze mici...

Liviu M

E frana de motor, nu e frana "activa". :) Daca panta e suficient de lunga si esti atent, poti vedea cum la un moment dat creste turatia si se simte "franarea".
Din cate tin minte, scrie si in cartea tehnica ca nu franeaza activ. Daca e cazul, ma uit cand ajung acasa, ca vad ca n-am cartea tehnica pe laptop.

Danny550394

^ Este franare activa 100%.
Am un Golf 7 cu tempomat adaptiv care daca are viteza setata la 70 iar din cauza coborarii viteza creste franeaza activ. Noaptea pot vedea in oglinda retrovizoare stopurile de frana.
Este acelasi principiu ca atunci cand viteza setata este mai mare decat viteza masinii din fata. Masina trebuie sa franeze "activ".

Drive_140

PCS la mașina mea (Honda):
- Frânează, mai ales din cauza pietonilor. Este prea sensibil și la distanțe sigure.
- Frânează mai devreme decât mine când nu sunt atent im regim "bara la bara".
- Nu permite depășirea cu periculoase apropiere.
- Da, signalizeaza (nu frânează de fapt) daca cineva a parcat rau, sau la viteza prea mare in curbe serioase :)

Concluzie: Disciplinează șoferul și protejează de probleme.

PS:
ACC a fost testat in ceaţă lângă Cluj (pe A3). Eu m-am speriat de camion primul (nu ACC!) si am frânat tot primul.  :o