Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CristiM

oricat ar fi entuziasmul de mare, imi sustin ideea ca termicele mai au inca multe de spus!!!
Nici o propulsie alternativa nu s-a ridicat la nivelul de randament si siguranta al termicelor....
si sa nu-mi dati exemplul submarinelor nucleare care nu au nevoie de realimentare 30 de ani ca nu merge ...
vehculele pe hidrogen sunt mici bombe atomice pe roti, intr=adevar exista statii de alimentare pt ele, dar la cum sunt vremurile, ce s-ar intampla daca un diliu ar arunca in aer o asemenea masina intr-o piata de Craciun?!?!!?
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

adiarc

^^ citind tot ce a scris lumea,as cita un fost ministru de externe al Arabiei Saudite,care explica de ce e nevoie ca marea majoritate a veniturilor din hidrocarburi sa fie investite in cu totul alte domenii si NU in hidrocarburi...cum ar fii in turism sau educatie...si acesta spunea,citez :"epoca de piatra nu s-a incheiat pentru ca s-a terminat piatra..ci pt ca cineva a invatat sa prelucreze metalul"

asa ca stati linistiti..toate problemele vor fii rezolvate in 5-15 ani ( autonomie,infrastructura de incarcare,curent eco in oras dar rezultatul unor centrale pe hidrocarburi,retele care n-ar face fata la sute de mii de masini care stau la incarcat,plus alte milioane de electrocasnice ,in acelasi timp )

parerea mea...orice presiune e bine venita pe termice si orice concurenta e super bine venita ,asa cum orice monopol este gresit...total gresit...iar casa noastra ,PAMANTUL,nu ne mai poate suporta in acest ritm
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

Randamentul motoarelor termice e prost, in jur de 30%. Energia din combustibil se pierde in caldura, presiunea gazelor de esapament, zgomot etc

Succesul vine de la densitatea de energie a hidrocarburilor (energie/kg combustibil) care e imbatabila la scara mare, si duce la vehicule cu autonomie mare.

CristiM

se pare ca nimeni nu a vazut experimentul celor de la protv cu electricele !!!
Bucuresti -Pitesti=realimentare (8 ore ?!?!?) plecat a doua zi, ups am uitat: erau singurii care alimentau , daca mai trebuiau sa stea si la coada .....
Pitesti -Sibiu , iar 8 ore de alimentare, tot singurii clienti la "pompa"   :D , plecat a doua zi spre Deva!!
in sfarsit dupa 3 zile au ajuns la Deva ....UFFFF
am uita sa va spun, a fos experimetul facut in Noiembrie (parca, nu sunt prea sigur) oricum, nu au mers noaptea ca deh, farurile consumau si ele, si fara CALDURA, ca era tot pe electric si aia, nu?
deci despre ce vb aicii?! in 5-15 ani rezolvi aceste probleme?
sa fim seriosi !!!
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

voicul

#364
Ai dreptate ca termicele vor mai rezista, dar in 2020 la impunere EURO 7 - diesel-ul efectiv va disparea din multe oferte (e prea scump si nerentabil sa se atinga EURO 7 pentru diesel).
Atunci lumea va merge si spre hybrid si electric.

Testul de care vorbesti, nu cumva a fost facut cu un Fluence - autonomie maxim 150km?
Pai la 150km nu iti permiti sa iesi cu el la drum prea lung. Cel mai bine stai doar in oras cu el, UNDE este de fapt si consumul cel mai mare.
Au aparut prize publice de 43 si chiar 50kwh - incarcare cam in 40 de min - 80% - autonomie de inca 150km.

Eu ma uit economic (adica sa nu mai bag bani in masina - in afara de pretul de achizitie).
Este un optim acum (urmatorii 2 - 3 ani): reduceri mari (rabla+) si deja multe masini SH, ceva infrastructura, autonomie destul de buna, timp de incarcare ok, nimeni la priza.
Am un exmplu din D:
Ford Focus 1.6 benzina - 2014 - 125cp - 24.000km - 11.500e
Ford Focus Electric - 2013 - 145 cp - autonomie 170km - 11.000km - 16.000e
Diferenta in mare ti-o scoti in 70.000km doar din diferente de combustibil (dar o distribuie e undeva la 500euro la benzina si la electrica e 0)
Da autonomia mica te forteaza probabil sa inchiriezi masina la iesiri lungi din oras, dar la bani iesi in mare mai bine pe o electrica.

CristiM

Quote from: voicul on October 27, 2017, 09:07:06 PM

........
Testul de care vorbesti, nu cumva a fost facut cu un Fluence - autonomie maxim 150km?
.........


Nu, erau cca 6 sau 8 masini, cel prezentat era eGolf, Maruta nu a tinut cond de mersul economic , a folosit masina ca pe o termica, .... nu a mai ajuns la Deva cu ceilalti   :lol: 
nu sunt si nu am fost adeptul diesel niciodata, am o varsta, conduc de 30 de ani, asa ca experienta ma determina sa afirm cele de mai sus.
sa nu ma inteleaga nimeni gersit, nu am nimic impotriva evolutiei tehnologice, lucrez in domaniul IT si acum va scriu de pe un micropc lenovo !!!   :D
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

adiarc

^se vor rezolva problemele in 5-15 ani dintr-un motiv f.simplu....pana acum nu s-a pus problema interzicerii motoarelor termice...de curand mai multe capitale au pus aceasta problema si probabil marea majoritate vor adera trendului.Asta inseamna ca..vor sau nu vor,TOTI producatorii auto vor trebuii sa investeasca masiv,mult mai mult decat au facut-o pana acum,IN ELECTRICE.Nu de alta,dar daca nu o fac,peste cei 15 ani de care vorbeam,s-ar putea ca pe unii sa-i vedem doar la muzeele auto

optimismul tau legat de termice...l-as asemana cu situatia Nokia..si accea se credeau mari si tari...pana a venit un S. Jobs,care,aproape peste noapte a venit cu telefonul fara butoane......si Nokia credea...ca mult si bine vom mai vinde noi telefoane si vom fii nr 1...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ghrt

Quote from: voicul on October 26, 2017, 09:50:12 PM
@ghrt In 300km cam gasesti priza publica, chiar si in RO.

Dar ca sa fii multumit Nissan Leaf 2018 din sept - 600km NDEC, real vreo 500. -

Pe drumul meu uzual (Bucureşti - Mangalia) găsesc doar la Cora în Constanţa. Asta presupune să intru în Constanţa şi să stau câteva ore la Cora (priză cred că de 22) şi la dus şi la întors. Nu mersi!

La autonomiile declarate pune vreo -20% aşa de marketing şi -20% scăderea capacităţii bateriei în timp, de care nimeni nu vorbeşte, dar folosite în regimul intensiv 10C se întâmplă. Ca să îşi păstreze capacitatea cu anii trebuie vreo 0.3C şi la cât de mici sunt bateriile... poate Tesla să folosească bateria la 1C, în rest şi când nu accelerezi stau peste 1C.

În plus mai e ceva. Acum conduc un Smart ForTwo. E imbatabil pt oraş, mi-ar fi foarte greu să renunţ la el. Dar economic nu are absolut nici un sens să îmi iau un Smart ED pt oraş (15000€ cu deducere) şi o termică pt extraurban. Dacă aveau Smart-ul cu baterie de 100kw... dar mă întreb la ce preţ şi greutate ar fi aşa ceva!
Cont (aproape) inactiv.

CristiM

singurele care sunt cat de cat ok , hibridele..., dar si aici intervine gradul de educatie al fiecaruia, adica doar pe electric in oras!
altfel nu am facut nimic...
sa recunoastem ca DEOCAMDATA hibridele asigura autonomie si rapiditate in alimentare, ce le fac totusi inca greu abordabile dpdv finaciar = e pretul!
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga



kitsune

Dacă e vorba de teste, eu zic că tipul ăsta e unul dintre cei mai buni. Nu atât pentru multitudinea de filme postate, ci pentru că dă atenție unor detalii pe care alții le trec cu vederea. Una din remărcile lui la Ford Focus Electric: "you can barely fit a dead body in this trunk" chiar că m-a dat pe spate.
Testează multe mașini electrice din câte am văzut, multe dintre ele iarna. În Norvegia.

https://www.youtube.com/user/bjornnyland/featured
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Referitor la E-Golf si test-ul facut, citez dintr-un film "This isn't life, this is shiet". Sa mergi cu 60 la ora pe autostrada, fara climatizare si tot sa stai cu frica ca nu mai ai baterie ... ?!

ZOE e altceva.
Eu stiu ca am mai scris: cam 300km reali ar fi un minim: sa si ai ceva autonomie, sa ai ceva viteza, un AC, o incalzire - sa zici ca ai masina care merge cam ca o masina :)

E-Golf mers la 60 - 11 kwh si ZOE mers cu 80 - 8 Kwh.
De fapt este mare diferenta intre masinile special create a fi electrice si masini adaptate sa fie si electrice.

cezar-mario2012

  Și parte a doua, apropo la noul Zoe nu se mai percepe chirie pentru baterie:


TibiV

Mama, cat entuziasm pentru electrice....

Noi suntem cam la nivelul 1880, si cam la fel ca tehnologie:
Am descoperit hidrocarburile.
Studiem motoare "altfel decat pe aburi".
Daca se pupa, facem masini....
Daca nu se pupa, facem tot carute.

REALLY ?!?!?...

Si permanent se uita un "mic amanunt"....
UNDE naiba producem noi curentul echivalent ?!?!?!....
Rovinari devine "promisiunea de maine" a transportului electric european ?...
Iar Tarnita va fi viitoarea "mina de diamante" a continentului ?
LEA de 110 kV din UE vor deveni de maine LEA de 440 kV ?

Mai oameni buni, de la Stephenson incoace, calul si "calul putere" au coexistat mai mult de un secol.

Voi vreti sa trecem total de la calul putere la kW in 10-15 ani ?!?!...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)