[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dragosdimitrescu

Eu cred ca in acest moment, una dintre cele mai bune variante ar fi tot legata de reteaua de metrou a orasului, cu extinderea acesteia de la capete spre exteriorul orasului.
La Berceni sa nu se opreasca in linia de centura, chiar sa ajunga in Berceni sat (operat de metrou)
Din Preciziei sa ajunga peste centura in Zona comerciala Militari - Hornbach (operat de metrou)
La Straulesti sa se extinda pana la magistrala 700 si de acolo sa intre pe centura pana la Otopeni (Green City-strada Garii) dar sa fie operat de CFR cu schimb im Straulesti.
La Pipera sa se prelungeasca pe dedesupt pana in Pipera la giratoriu, langa McDonalds.
La Pantelimon e un pic mai complicat sa se duca pana in orasul Pantelimon datorita lacului, dar nu e imposibil.
La Pallady nu au ce.

Investitiile pentru orice varianta sunt mari. Dar daca tot se anunta marete planuri si bugete de la UE de zeci de miliarde, poate macar una din variante sa inceapa.

tom_sawyer

#316
Noul primar al Sectorului 2, Radu Mihaiu, vrea să mute șinele de la Gara Obor în subteran și va comanda un studiu de fezabilitate în acest sens.

Min. 24:00


dr4qul4

#317
 :lol:
In ce realitate paralela este fezabil sa ingropi 5 (sau 7?) linii la care accesul se face prin linie simpla. Vreo 5 km de linie simpla mai exact.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Cristi N

Chiar sunt curios ce parere aveti despre treaba asta si o sa fac un rezumat al ideii cu mentiunea ca expunerea e foarte grosiera si nu stiu daca Radu Mihaiu a dat toate detaliile.  O:-)
- Ar trebui sa fie o statie de corespondenta cu ipoteticul tramvai Pipera - Pantelimon sub pasajul de la Doamna Ghica
- Spatiul actualei gari Obor sa devina zona de agrement
- Linia CF sa fie ingropata undeva intre pasaj Dna Ghica si Gara Obor;
- Sa avem o statie terminus subterana in apropiere de statia de metrou Obor care sa faciliteze corespndenta cu metroul si cele 2 linii de tramvai.

PS. @dr4qul4 Intrebarea poate e prosteasca, dar de ce avem nevoie de atatea linii la gara Obor? Eu traiam cu impresia ca acolo opresc doar cateva trenuri personale.

dr4qul4

Sincer nu stiu sa-ti raspund. Probabil au legatura cu Aversa si cu trecutul industrial al zonei.
De la D-na Ghica la Obor sunt 2.5 km. Si prin Oras mai sunt si utilitati. Nu e ca si cum ai face o groapa cu capac si gata.
Trebuie spus ca in zona sunt interese imobiliare imense. Se doreste de fapt desfiintarea liniilor intre Gara Obor  si Veranda si constructia de blocuri si birouri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AndreiB

Sincer, nu mi se pare util proiectul pentru o linie simpla infundata. Poti lejer sa lasi 1-2 peroane pentru o naveta Pantelimon -Obor si sa faci restul parc cu cheltuieli absolut minime. Obtii 90% din parc ch costuri minime.

frunzaverde

Ca primar, intai si intai trebuie sa gasesti o iesire pentru trenuri din Gara Obor care sa nu fie o improvizatie chinuita cu curbe de 30-50 km/h... Gara a fost construita pentru linia de Oltenita, care a fost la un moment-dat taiata, si inlocuita cu racordul curent spre Pantelimon, chinuit si de linie simpla.

Sustin ideea cu parcul si pamantul de flori - mai util ar fi dublarea ramificatiei Pajura, si/sau un metrou in Baneasa si terminarea trenurilor locale cu destinatia Constanta acolo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

În trecut a fost linie până la Hala Obor, acum dezafectată. Iar atâtea linii nu cred că mai sunt necesare; în trecut deserveau fabricile din zonă, care nu mai există.

Ar fi interesant de adus trenul în subteran până la parcarea de lângă parc sau eventual, cum s-a propus, până la viitoarea staţie M7 de la Obor. Însă şi eu cred că ar trebui dublată linia ca să poată să deservească Fundeni, Dobroeşti, oraşul Pantelimon etc. Sper să vedem un proiect pus în dezbatere şi, dacă e fezabil, pus la punct.

Nu ştiu dacă se poate vorbi de parc, am măsurat pe Maps şi lăţimea zonei de cale ferată este de 50 metri. Dacă le pune în subteran rămân 30 metri de parc şi 20 de metri de acoperiş de beton, pe care va creşte cel mult nişte gazon. Dar o zonă verde de promenadă care să iasă la Colentina ar fi ok, un proiect de care să îşi lege mandatul.

Cel mai probabil CFRul va dezafecta liniile inutile şi va vinde terenul, cum au făcut şi pe Baia de Aramă / Morarilor / Basarabia.
Cont (aproape) inactiv.

Cristi N

@ghrt asta era ideea din spate, de a avea o gara pentru trenuri de naveta care sa aduca oameni din comunele din estul Bucurestiului si sa avem o corespondenta usoara cu M1 plus cele 2 tramvaie din intersectie.

Legat de partea de imobiliare aici ar fi 2 linii:
- Un proiect de genul asta ar putea fi si o ocazie de a dezvolta noi zone rezidentiale in exteriorul Bucurestiului si astfel ar mai scadea din presiunea pe terenurile din interiorul orasului.
- In zona respectiva tot complexul Aversa va deveni un proiect imobiliar, intrebarea e doar cand si ce functiuni vor fi acolo.

Inca un avantaj al ingroparii ar fi ca s-ar putea reface niste conexiuni intre strazi care acum sunt taiate de actuala CF. Nu cred ca ar fi o problema o geometrie de 50km/h, pana la urma proiectul se adreseaza unor rute scurte si intre Obor si pasaj Dna Ghica unde ar fi a doua oprire sunt sub 3km.

AndreiB

Sincer se pot face pasaje rutiere/pietonale cu cost mai redus decat ingroparea liniei.

Hef

#325
Ingroparea liniilor de la Gara Obor imi pare o idee buna. Dar nu infundata cum este acum ci continuata in subteran pe sub vechiul amplasament, pe la Piata Obor, pe sub Reinviarea, Pe sub Lacul Tei, pe sub lacul propriuzis, strada Gara Herastrau (caci pe acolo mergea linia la un moment data si iesit la suprafata si facut jonctiunea cu linia Bucuresti Constanta.
Nu imi dau seama de utilitate acum.
Dar poate fi facut un astfel de proiect si in etape.

Iar daca se ingroapa linia la Gara Obor, cred ca 2 linii vor fi suficente nu 7 ca acum, se pot prelungi strazile ce vin dinspre Tei, Teiul Doamnei pana la Pantelimon (prin Baicului si Bd Garii Obor).
Poate a sosit timpul ca liniile de cale ferata sa nu mai strabata orasul ci sa fie ingropate. Nu e ok sa le desfiintezi percum pe Trafic Greu sau Morarilor. Rostul lor poate fi de interes strategic pentru o tara. Dar mutarea in subteran e o solutie. Scumpa, dar daca stii sa o efivientizezi prin dezvoltari ulterioare si integrarea in sistemul de transport al orasului isi scoate banii.

LE: imi aduc aminte cu nostalgie cand la Gara Obor se filmau scene din filme de razboi sau alte scene din perioada interbelica. apoi, dupa 90 Gara a fost maltratata cu chioscuri de termopan si alte constructii dubioase.

dr4qul4

voi va auziti ce spuneti? V-ati gandit si la costuri? Noua ne e greu sa facem metrou, dar vrem sa ingropam km intregi de linii cf?
Linia care merge la obor este linie simpla. Si nu se poate dubla fara costuri imense. Asa ca orice tunel pe acolo este degeaba.
Infrastructura CF din Bucuresti este praf si mai mult lipsa.
In loc sa reinviem un proiect comparabil cu cel al canalului, mai bine ne gandim cum sa modernizam si sa extindem liniile de tramvai.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AndreiB

Sincer inainte de a face orice scenariu cu Gara Obor ar trebui sa ne gandim la ce linii am deservi cu ea. In afara de zona Obor in sine, care nu mi se pare un pol de dezvoltare a Bucurestiului, nu gasesc nici o ruta posibila pentru Gara Obor care nu poate fi deservita mai bine de o Gara in Pipera, unde ai loc berechet sa faci un fel de Roma Tiburtina, legata direct la M2 si principalul CBD al Bucurestiului.

Multe solutii propuse par sa ia in considerare Gara Obor doar din faptul ca exista, fara a considera utilitatea pentru o ipotetica retea suburbana.

hefaistos

Sun te acord cu propunerile de mai sus. Dar trebuie sa facem și o ramificație la cosmodromul Herăstrău unde este linia directa București Marea Linistii/Luna. Sau o sa fie când va fi gata proiectul vostru.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

cezar-mario2012

#329
 Nu vă supărați, dar tipul este extraterestru la toate capitolele. Am citit tot programul și habar nu are ce vrea să facă, nu are logică față de realitatea din teren. Vrea să desființeze URAC-ul să facă Business Park :lolz:  sau să facă pistă de biciclete pe fosta CF Obor-Moara Lui Asan-Circ-Floreasca :lol:... dacă nu știți acum sunt case construite pe acolo...

Ideea cu Gara Obor nu este rea, dar nu este fezabilă, gara deservește acum doar ruta Oltenița cu tren privat. Câți din voi a-ți lua trenul de la Obor să mergeți la viitoarea gară Pipera :lol: sau la Gara de Nord.

P.S. Pe vremuri gara Obor deservea Oltenița, Călărași, Fetești și Constanța, doar cu personale ce opreau în toate haltele, parcă era și un accelerat de Constanța.