Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

1. cred ca sigla e ultima problema a industriei auto autohtone. nu mi-a placut niciodata chestia aia cu pasaroiul, nu avea nici o treaba cu nimic. dar evident ca nostalgia ramane pentru multi
 :)

2. o chestie care se scoate usor e o chestie care "dispare" de pe masina noaptea

3. arata mult mai bine decat desfacatorul de bere, mai modern, mai Tech, prinde mai bine la tineret ( si nu doar cei care sunt fanii filmelor cu Batman si Superman )
;)

TVlad

 Nu cred ca e ultima problema. E vorba de mesajul de neseriozitate transmis prin frecventele schimbari. Puteau sa renunte la pasaroi - lucru de inteles - dar nu am mai priceput de ce a fost nevoie sa schimbe sigla urmatoare si inca de doua ori.

punktnet

Nu este doar schimbare de sigla, se schimba tot ce are legatura cu brand-ul Dacia
- culori
- sigle
- mentalitati
etc
Dupa cum ati vazut, probabil, vine schimbarea si pentru brand-ul Renault nu doar Dacia. In curand si Alpine.

O sa fie o reinventare care se va definitiva odata cu aparitia noilor modele din era Renalution, uite mai jos ceva simpatic care iese in trafic in curand  :)








Powered by API/PUM imgur uploader
Just kidding.

Cetatean

#2298
ok,ok hold my beer sau my sushi...deci citesc stirea asta si nu pot doar decat sa sper ca un dobitoc ca se va si intampla asta.
legatura intre IHI,ambasada,pod si fabrica de masini e mai mult decat dubioasa,dar ma rog.
In filmuletele din fabrica Mazda, apare pe cateva instalatii numele IHI.
Sa vedem si sa speram ca se va intampla. Doar sa nu ii pierdem ca pe Bosch la Simeria si restu care au mai fost.

https://ziarulunirea.ro/noi-investitii-romania-poate-fi-prima-tara-europeana-unde-un-producator-auto-japonez-urmeaza-sa-deschida-o-fabrica-784616/

Interviul cu ambasadorul Romaniei in Japonia
Minutul 28:50 ,banuiesc ca e vorba de Mazda



dumbravaandrei

umbla vorba ca ar fi nissan. si vor construi hibridele de pe platformele comune cu dacia.

kitsune

#2300
@Doja, pe multe chestii scrie IHI în Japonia, vine de la Ishikawajima-Harima Heavy Industries care e un conglomerat ce face cam de toate (printre care și motoare navale)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cetatean

@kitsune da, stiu ca sunt ceva giganti. Se vede cum au prestat la Braila.
In alta ordine de idei, din interviu eu am dedus ca e vorba de Mazda. Din cauza ca a pomenit de Hiroshima. Oricare dintre firme o sa fie, ar trebui sa fie bine pentru economie. Poate conteaza mult si faptul ca sunt multe fabrici de cablaje si tot felu de alte componente in Ro.

tom_sawyer

Premierul Nicolae Ciucă le-a prezentat reprezentanților companiei Nokian Tyres, în cadrul unei întrevederi la Palatul Victoria, pachetele de ajutor de stat disponibile pentru marile investiții, ca și disponibilitatea Bucureștiului față de nevoile de relocare a capacităților industriale de producție, ca urmare a agresiunii militare ruse din Ucraina.

Nokian a anunțat planuri pentru "o ieșire controlată" din Rusia, unde se află cea mai mare fabrică a sa de producție.

profit.ro

stangabriel

https://www.businessmagazin.ro/actualitate/dacia-va-ramane-la-motoarele-termice-atata-timp-cat-va-putea-spune-21169879

Dacia, marca low-cost a constructorului auto francez Renault, intenţionează să rămână la motoarele termice atât timp cât va putea şi să ajute şoferii reticenţi la trecerea la motoare electrice, a declarat directorul general Denis Le Vot într-un interviu acordat Reuters.

În timp ce Renault plănuieşte să devină complet electric în 2030, Dacia va păstra posibilitatea de a face marele salt abia în 2035, când motoarele pe bază de combustibili fosili vor fi interzise în Europa.

"Renault vaacţiona pentru a fi campionul motoarelor electrice, dar acest lucru prezintă un risc", a declarat Le Vot în marja unei prezentări la Le Bourget, lângă Paris.

"Acesta este şi motivul pentru care există Dacia. În funcţie de cât de repede se converteşte piaţa la motoare electrice şi de apetitul clienţilor, Dacia este aici. Cele două pot coexista", a spus el.

Dacia are un singur model electric, Dacia Spring, care reprezintă 12% din comenzile sale.

În timp ce continuă să mizeze pe micile motoare alimentate cu combustibil fosil şi gaz petrolier lichefiat, care reprezintă o treime din vânzările mărcii, Dacia intenţionează să ofere un prim model hibrid în 2023.

Renault, care a fost un pionier alături de partenerul de alianţă Nissan în sectorul motoarelor pentru maşini electrice în urmă cu un deceniu, a fost detronat recent de noi veniţi precum Tesla.

În încercarea de a se redresa, Renault va dezvălui în această toamnă planul său de a crea divizii separate pentru vehiculele electrice şi pentru cele cu motoare cu combustie.

dumbravaandrei

Tehnic, Spring este produs de Dongfeng, nu de Dacia.
Sa ramana si cu motoare termice in afara de UE, da, este posibil. Chiar daca au pierdut Rusia ca piata, se vinde bine in India, Africa si America de Sud, deci nu au motiv sa opreasca productia de motoare termice.
Dar reteta cu vandut Dongfeng cu sigla Dacia cu siguranta nu va mai merge multi ani, asa ca daca vor sa fie relevanti si in UE, musai sa se miste repede si considerabil in materie de electrificare.

tom_sawyer

#2305
Where should Mercedes and Rivian establish their new European EV factory?

Legacy carmaker Mercedes and electric vehicle start-up Rivian are set to collaborate on a new factory in central and eastern Europe to produce electric vans. Investment Monitor examines where the best option is out of Hungary, Poland and Romania.

In September 2022, Mercedes-Benz Vans, a business unit of the German automotive giant Mercedes-Benz Group, signed a memorandum of understanding with Rivian, the US's best-funded automotive start-up, to form a joint-venture (JV) production company for electric vans.

As part of the agreement, the companies will share the cost to establish an all-new electric-only production facility leveraging an existing Mercedes site in central and eastern Europe. The factory will manufacture large electric vans for both companies. An opening date has yet to be confirmed, with official reports stating that the plant will begin operating "in a few years".

investmentmonitor.ai


SIN Cars, un mic producător auto cu sediul în oraşul Ruse (Bulgaria), şi-a propus ca în 2023 să producă două sau trei vehicule electrice în fiecare zi, a declarat directorul Rosen Daskalov pentru agenţia BTA, relatează Agerpres.

Joi, firma SIN Cars şi-a inaugurat în mod oficial facilităţile de producţie la Ruse unde va asambla vehicule electrice urbane.

Ideea este ca facilitatea de producţie de la Ruse să fie un fel de fabrică în miniatură. Ulterior, fabrica de la Ruse va fi copiată la o nouă locaţie din oraşul Giurgiu (România). Potrivit lui Daskalov, motivul pentru care a ales să îşi dezvolte afacerile pe celălalt mal al Dunării este acela că România oferă condiţii mai bune pentru dezvoltarea unor astfel de proiecte.

Potrivit lui Daskalov, fabrica de la Giurgiu va fi construită în 2025.

economica.net


tom_sawyer

#2306
Toyota închide fabrica din Sankt Petersburg și nu va relua producția:
economedia.ro

Ar putea veni la noi. De exemplu Făgăraș, a vrut și Bosch să facă fabrica de mașini de spălat acolo, dar nu era autostradă.
Ciucă se duce zilele astea la înmormântarea lui Shinzo Abe.

+
Prim-ministrul Nicolae Ciucă s-a întâlnit, vineri, la Palatul Victoria, cu preşedintele Consiliului Director al Băncii Japoneze de Cooperare Internaţională, Tadashi Maeda. Prezenţa acestei bănci japoneze în ţara noastră confirmă profilul atractiv al României ca destinaţie de investiţii, inclusiv pentru companiile nipone", a declarat premierul Nicolae Ciucă.
news.ro

tom_sawyer

^ Nici Mazda nu va mai produce în Rusia:

Mazda Motor Corp discută cu societatea sa mixtă din Rusia încheierea producţiei de maşini în această ţară, după ce invadarea Ucrainei a provocat perturbări în lanţurile de aprovizionare, au declarat duminică pentru Kyodo surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Agerpres.

hotnews.ro

dumbravaandrei

Păi din cauza materiei prime + soft + chip-uri,  în curând vor renunța mai toți la producția din Rusia.

elphax

Sunt  mai multe aspecte, nu e doar ca inchide X fabrica din Rusia si o muta.

In mare parte productia din Rusia ramanea acolo, nu s-ar justifica de ex sa se mute fabrica Mazda in Ro :) Rusii pot sa nationalizeze tot, chiar sa pastreze sub alt brand daca au cu ce sa le produca. Masinile produse in Rusia au configuratii specifice - de ex nu poti sa vinzi o masina facuta in Rusia in tarile arabe

Revenind la ale noastre - a inceput sa apara in trafic Spring cu noul logo Dacia. Nu pare nici mai mare nici mai sigura :)