[MM] Centura Baia Mare

Started by gothicus, December 30, 2020, 10:55:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertH

Bine ca le-a venit mintea la cap si ocolesc si Baia Sprie. Acolo e un dop la intrarea in Baia Mare.

FMFM

QuoteVARIANTA DE OCOLIRE BAIA MARE. Firma sibiană Geologic-Tech SRL, specializată în lucrări de foraj și sondaj pentru construcții și controlată de Traian Mihail Bădilă, va executa contractul care vizează completarea studiului geotehnic aferent studiului de fezabilitate al proiectului Varianta de Ocolire Baia Mare.
Contractul, care a fost semnat de beneficiari (Consiliul Județean Maramureș & Primăria Baia Mare) luna trecută (în 7 decembrie 2022) și este încheiat pe o perioadă de... 18 luni (!), prevede ca firma din Sibiu să execute încă aproximativ 400 de foraje pe traseul pe care a fost proiectată centura rutieră a Băii Mari, conform cerințelor impuse de CNAIR.
Sursa

Scenariul optimist de finalizare a proiectului:
2023-2024 foraje + finalizare SF,
2025 licitatie proiectare /executie +semnare contract
2026 proiectare propriu zisa + organizare santier
2027 start executie
2029 finalizare proiect cu norocul unor constructori potenti.


FMFM

Stadiu la inceput de 2023




Powered by API/PUM imgur uploader

Plansele sunt scanari ilizibile.

FMFM

Traseul mai detaliat al centurii Baia Mare pe raza comunei Recea (traseul roz, cel rosu este DX-ul SM-BM-Dej)



Daca tot se face drum nou, de ce sa nu arunci un sens giratoriu in mijlocul campului la intersectia DN1C cu VOBM in locul unei trompete duble ?







Powered by API/PUM imgur uploader

FMFM

#19
A fost lansata licitatia pentru Proiectare si executie "Pasaj Italsofa".
SEAP
Termen executie 12 luni.
Depunere oferte 10.04.2023




Powered by API/PUM imgur uploader

L.E. @Ionut Poate ar trebui separate topic-urile aici, actualul sa ramana deschis pentru asa numita Metropolitana Baia Mare, iar un altul sa fie creat pentru proiectele de pasaje supraterane (Italsofa, Clubul Vacarilor, Independentei)

RobertH

Am adaugat pasajul si pe harta API. Pun eu niste planse mai calumea. La tine e taiat si nici nu stii exact unde e proiectu.







Powered by API/PUM imgur uploader


FMFM

Am luat plansa din planul de semnalizare si nu am deschis restul fiserelor.
Scuze si multumesc pentru corectare si adaugarea planului pe harta API  :cheers:

RobertH

Deobicei gasesti plansele la "Partea desenata".

Cam ciudat ca au decis sa faca pasaju pe DJ si sa lase giratie pe DN dar presupun banuiesc ca nu vor sa mai pastreze drumu cu rol de centura prea mult. E plin de accese la case si zone industriale.


FMFM

Foarte posibil ca viitoarea varianta de ocolire sa aiba o descarcare la sud de pasaj (aprox 500-1000m) pe DJ, iar prin acest pasaj sa asigure o fluiditate ridicata pe axa Sud->Nord catre intrarea in Baia Mare, implicit catre zona de Est a orasului, deoarece momentan DN-ul (strada Dumbravei) se termina intr-o intersectie cu DN18N care cauzeaza timpi mari de asteptare pentru cei care vor sa efectueze viraj stanga catre Baia Mare. 

FMFM

#24
Studiul geotehnic este inca in faza de munca in teren,  ieri era o foreza in actiune la intersectia centurii cu DN1C (zona viitorului nod rutier), deci mai este cel putin o treime din traseu de studiat, deoarece au inceput studiul pe directia  Baia Sprie -> Baia Mare/Tautii Magheraus .



In urma cu 1 luna, studiul arheologic se desfasura pe zona comunei Recea (Bozanta Mica), avand cateva descoperiri importante, dar si aici mai este de studiat cel putin jumatate din traseu deoarece directia de abordare este Tautii Magheraus -> Baia Sprie   

Powered by API/PUM imgur uploader

FMFM

#25
Infrastructura din zona orasului se dezvolta frumos, pe hartie O:-)
In continuarea centurii/strapungerii a aparut si un drum de legatura, pasaje peste treceri la nivel cu CF (traseul verde).



Nodurile centurii metropolitane sunt urmatoarele:

Nod DN1C-Km0

 
Nod DC98


Nod DC97 + drum aeroport


Nod DN1C-Km10


Nod DJ128B


Nod DN18B + drum legatura


Nod DJ184


Nod DN18


Powered by API/PUM imgur uploader


FMFM

Pasaj Italsofa

4 asocieri au depus oferte pentru executia pasajului Italsofa

1. CONREP - lider, S.C. PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA, DIMEX-2000 COMPANY, SCANDIUZZI STEEL CONSTRUCTIONS SPA;
2. FREYROM - lider, CONSTRUCȚII ERBASU, COSTIN ȘI VLAD BIROU DE PROIECTARE S.R.L., PROCONS GROUP;
3. DRUM INSERV – lider, INFRA EXPERT, CADSIL S.R.L.;
4. ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ - lider, STRABAG.

gicu

ARL + Strabaga sunt seriosi.
Freyrom o tărăgănează la un pod simplu în Cluj de 2 ani.

De restul nu am auzit.

FMFM

1. CONREP este o firma locala (jud.MM) cu proiecte de reabilitare drumuri, poduri, cladiri. Impreuna cu DIMEX2000 au reabilitat DJ187, iar pedigree-ul DIMEX este bine stiut aici pe PUM.
2. ERBASU este cunoscut in zona constructiilor civile, dar a intrat si pe infrastructura rutiera. PROCONS are un portofoliu suficient de complex pe zona constructiilor de poduri si pasaje. FREYROM apartine de Vinci, iar lucrarile contractate sunt in colaborare cu firmele din aceasta ascoiere.
3. DRUM INSERV un fel de firma de casa din Salaj, reabilitari DJ-uri si poduri (unele mai de succes decat altele)
4. ARL + STRABAG + ZUBLIN nu exista loc de dubii la aceasta asociere, bonusul il reprezinta filiala ARL care este situata in proximitatea orasului.

Per total, ofertantii sunt mai mult decat decenti si potenti pentru o lucrare de genul acesta.
Ramane de vazut care va fi deznodamantul in urma evaluarilor.