Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

stiu ca nu e poveste. Dar va deveni istorie cand nu vom mai trebui sa fim permanent cu ochii la drum.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Singura dată când era să adorm la volan a fost pe una dintre acele linii ce nu se mai sfârșeau între Vegas și LA.

kitsune

[Off-topic] Rammstein și Manowar și nu te mai hipnotizează niciun drum. Dar te arde talpa dreaptă. De aia au nemții autostrăzi fără limită de viteză. Câte au mai rămas. Se poate totuși face oricând un sistem ca la tren sau cum e la noi la vapoare "dead man alarm". Dacă nici la noi nu e monoton drumul....[/Off-topic]
On topic: zicea cineva mai sus de niste sate mai la nord de dealul ăla. Varianta aia a fost luată în considerare vreodată?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia

Din câte știu, nu. Dar nici nu am militat pentru ea caci câștigul îmi pare redus (să spunem până în 5km mai puțin, dar cu 2 obstacole relevante:
- se trec 2 culmi cu ceva diferente de nivel (din bazinul Oltului de la Sacadate în bazinul Hartibaciului la Cornățel, și apoi din bazinul Hartibaciului din zona Cașolț înspre A1 la vest de Bungard) printr-o zona destul de antropizata / construită.

- problema de siguranță rutiera data de apariția a încă unui nod, destul de tranzitat, chiar pe centura SB, adică chiar în zona cu cel mai mare nivel de trafic

paullie

Eu ziceam de Sacadate. Intr-adevar culmea de la Sacadate e dificila, e rost de tunel de 900m. Celelalte doua sunt ori ori. Ori traversam o culme dificila ca sa nu ajungem cu intersectia in zona antorpizata, ori ne strecuram dar dam cu nodul fix in aglomeratie.

Varianta cu tunel pe la Bradu, ce lungime avea tunelul?

cove_adrian

Pe 25 iunie 2020 Afaceri.ro impreuna cu MVA (Moldova Vrea Autostrada) au organizat o dezbatere online privind alternativele de transport rutier pe axa Est-Vest pentru România: A8, A13, Autostrada Nordului.
Precizez ca formatul si alegerea speaker-ilor nu mi-a apartinut. Personal am fost limitat la maxim 10-15 minute si am fost nevoit sa sintetizez (mult).
Discutiile au fost si "condimentate" ca urmare a interventiilor participantilor.
Printre speakeri au fost :
1. dna Amarazeanu - CNAIR - Directia Fonduri Europene
2. dnul Lucian Sova- fost Ministru al Transporturilor
3. dnul Costel Alexe - Ministrul Mediului
4. initiator lege 291/2018 - Petru Movila
Link conferinta : https://www.facebook.com/watch/live/?v=554642795172976
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

mikidutzaa

Erau doua variante de tunel, una cu 2 in total vreo 985m care avea ceva probleme geo la portaluri si una cu un tunel foarte lung de 4km, o nebunie. Se vede in AMC1.pdf

paullie

Da multumesc pt info. A doua varianta de tunel este de 2265 m.

dr4qul4

varianta Bradu din AMC2 era fara tunel. Vezi ca ai profilul pe pagina anterioara (pus de cutter).
Cei 3600 m2 defrisati probabil erau exact in zona unde au evitat tunelul.
Ca ordin de marime...suprafata defrisata este doar o fasie de 120m lungime.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

paullie

Da stiu profilul pus de cutter. Din pacate rezolutia e nasoala rau nu inteleg nimic din cifrele alea. Dar si fara cifre ochiometric pantele mi se par cam mari totusi.

vladioan_bv

Quote from: paullie on June 25, 2020, 07:01:22 PM
Si acum sa dau si eu cu bâta-n balta. O varianta Sacadate - (Cornatel, Daia) - Bungard a analizat cineva?

de ce nu a fost luata in calcul si varianta asta?

mikidutzaa

Eu cred ca au vrut sa evite dealul de la Bradu ca le-a fost frica sa nu dea de un Aciliu 2.

nicolaem

Diferenta Nivel Olt-Deal :
Sacadatele 150m
Bradu 100m
conform GoogleE
Asa zisul nod simplu de la bradu face doar legatura intre A13-A1, dar are 3 bretele peste calea ferata.

Varianta Boita merge paralel cu Oltul, fara trecere peste dealuri.
Nodul Boita e complicat pt ca leaga suplimentar si A de DN7

Feri

Buna, va urmaresc demult!

Poate s-a mai discutat, dar in contextul in care A8 va capta jumatatea de nord a Moldovei, nu ar fi mai indicat ca A13 sa duca mai in sud la Focsani pentru a continua Galati/Braila/Dobrogea? Desi ar presupune traversarea zonei seismice, ca plan mie mi se parea mai strategica aceasta varianta.

naivu

Nu prea te ajuta geografia sa iesi cu A13 la Focsani, dar este posibil sa iesi la Adjud (e chiar mai ieftin decat spre Bacau pt ca te ajuta valea Trotusului). Cat despre Galati(orasul)/Braila/Dobrogea ele prefera in prezent conectarea la A2; pt viitor e prevazut DX podBraila-Buzau (deja s-a desemnat castigatorul pt SF) si DX Ploiesti-Gaesti (SF in licitatie).