Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVlad

A propos de presa... ati citit articolul de azi din Evz?  :) Cica API e finantata de Soros. Hahaha. Ma intreb daca mai e vreun ong in care sa NU fie mina lui Soros. Iar Basescu e suparat pe dl. ministru din cauza metroului spre aeroport. Mie mi s-a parut dintotdeauna evidenta inutilitatea acestui proiect insa la un moment dat citisem ca imprumutul japonez are si o dobinda camatareasca de care insa nu se vorbeste.

etravel

Quote from: frunzaverde on February 09, 2021, 06:21:34 PM
cel curent zice ca megalomania reconstructiei totale trebuie sa inceteze, arata ca intr-o anumita masura am reusit.
Ati reusit sa il convingeti pe ministru, insa treaba cu incetarea reconstructiei si inlocuirea cu RK greu a fost si pusa in practica? Pentru proiectele care nu sunt deja in derulare, ma refer.

gruiarew

Nu mă pricep la CF (nu că m-aș pricepe la drumuri) dar cred că e aceeași chestie. Planuri mari, SF-uri și carioceală. În schimb avem poduri ce stau să cadă macaze cu limită de 5km/h (era scris pe aici) și trenuri ce deraiază pe liniile secundare.

Nu mă înțelegeți greșit, trebuie gândire pe termen lung, dar cu problemele de azi ce facem? Decât gări și trasee pe sub pământ nu mai bine pusă presiune să schimbe macazul ăla rablagit?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Xenos

Apropo de pasii concreti pentru RK.
Primul pas ar fi sa se reia urgent licitatiile CFR Infra pentru trenurile de lucru. De ce nu se face asta imediat? Au fost anulate pt lipsa de ofertanti, deci documentatia exista.


frunzaverde

Surplus de 50 milioane de lei pentru reparatii la infrastructura - daca e adevarat, e fix vax albina, dezamagitor crunt.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC

In sfarsit am ajuns unde trebuie !
Nu de strategii,planuri,directii si carioci are nevoie calea ferata ,ci de finantare adecvata si constanta.
Odata avut un parc de material rulant suficient si viteze decente de circulatie lumea va reconsidera trenul ca optiune de a calatori...mai ales intro tara cu atat de putine autostrazi,trenul pleaca din start cu un avantaj in fata celorlalte mijloace de transport.

carutasul

Si înainte de finanțate mai trebuie și o conducere care să vrea să facă. Eu zic că bani au mai fost și în alte perioade, doar că s-a preferat să se "spargă" în diverse moduri... nu prea aș da bani până n-aș fi sigur de modul în care se cheltuiesc. Mai ales că se cam știu punctele critice...
Cariocile sunt bune și ele, că mereu trebuie să ai și o perspectivă pe lângă problemele imediate, doar că totul trebuie să fie cu măsură...

frunzaverde

@carutasul : Pentru reparatii (curente si capitale) la infrastructura, ultimul an cand CFR a avut finantarea completa a fost 1976. Si o finantare minimal decenta nu a fost candva la jumatatea anilor '90... Si cand operezi constant la nivel de tara bananiera ca bani, n-o sa ai vreo organizatie decenta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Da, nu te pot contrazice, din păcate. Exact la anii '90 mă gândeam, când liniile erau decente și trenurile pline ( atunci din întâmplare mergeam și eu mult cu trenul) . În mod normal în anii ăia CFR ar fi trebuit să aibă profit; acum nu știu, fiind o economie semi-comunistă nu știu ce se întâmpla în realitate, fie că profitul acoperea pierderi din alte sectoare, fie anumite prețuri erau subvenționate, dar în tot cazul nu prea văd o scuză pentru ce nu s-a făcut atunci. Acum e greu să mai redresezi fără "ajustări" masive, închideri de linii, concedieri ( dacă mai ai ce concedia) etc...   

etravel

Quote from: frunzaverde on February 09, 2021, 11:32:28 PM
nivel de tara bananiera ca bani, n-o sa ai vreo organizatie decenta.
Poate intreb o prostie, dar imi asum riscul: se pot aloca fonduri pentru reparatii( curente, RK, etc) in baza PNRR? Ca tot vrea coana Europa chestii "verzi" gen cai ferate si altele asemenea...

frunzaverde

Pentru RK greu (adica reinnoiri cum le zice CFR, cu proiect tehnic, si eventual upgrade-uri diverse, nu doar cu calendar de lucrari) se pot aloca, pentru reparatii curente nu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Deci ar intra foarte bine și București-Giurgiu și Calafat-Craiova aici... Probabil și electrificare Cluj-Oradea, că mai verde ca asta...

Ionut

RK = modernizare, cumva => DA
RC = reparatie curenta, intretinere => NU

AndreiB

Avand in vedere ca mai toata reteaua e scadenta la RK, asta e un semn bun :).