Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 17 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Cateodata trebuie sa treci cu vederea.
Nu fi prea dezamagit, ca o sa ai destule sanse la anul (din pacate). Speram ca atunci nu le vei mai trece cu vederea.

Datele avansate pentru OIL Proiectare, aprobare PT, AC, AM, OIL executie, avize relocare utilitati, sunt tehnicalitati. Si ne cam lasa rece pe multi dintre noi. Constructorii consacrati au parghiile necesare pentru a unge sau gripa rotitele sistemului.
Eu unul am ajuns sa consider "in termen decent", orice lucrare data in circulatie (adica nici macar finalizata 100%) daca termenul initial (din momentul semnarii) nu depaseste 3 luni. In unele cazuri exceptionale, "le mai pot arata clementa" pentru inca 6 luni.
Asadar, UMB a semnat contractul pentru 34 de luni, in 17 Mai 2021. Adica acum 30,5 luni.
Felicitarile mele. Au terminat inainte de termen.


Aplic insa acelasi principiu si pentru Lotul 4 Nord. Ba chiar le acord si clementa de 6 luni, ca si cum lacul Cernica ar fi cine stie ce rezervatie naturala virgina (oare muzica din wekeend nu deranjeaza pasarelele?).
Contract de 30 de luni, semnat in August 2020. Cu toata marinimia mea, ar trebui sa termine maine, si la o estimare super optimista, vor avea minim 18 luni de intarziere!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Da, am înțeles foarte bine dilema ta :)
Dar până la urmă PR-ul pentru UMB e de fapt de folos doar unor politicieni, că pe ei nu prea îi ajută cu nimic, ei oricum sunt clienți de stat deci nu au nevoie de PR ci de "intrări" :) Dacă vindeau telefoane mobile da, trebuia să mă convingă :)
Așa că prefer ca azi să mă bucur că un lot s-a terminat. Între noi fie vorba cred că puteau și prietenii și vecinii mei turcii să deschidă azi dacă voiau și li se cerea, dar probabil "s-a considerat" (ce-mi plac formulările impersonale) că dă mai bine să deschidă întâi o firmă românească. Și de mâine să stăm cu ochii pe ei...
Oricum, e foarte bine că ți-ai spus opinia, pentru că până la urmă nu doar majoritatea contează ci și celelalte păreri. Mâine poate va fi altfel...

ivladbogdan

Va enervati efectiv degeaba, majoritatea populatiei stie ca s-a deschis inainte de termen si asa ramane, chiar daca bat din gura 10-20 persoane ca nu e asa, cu tot cu dovezile in fata.
Astazi am auzit pe 3 posturi de radio diferite faptul ca UMB a terminat "inainte de termen" acest lot din A0, iar in mentalul colectiv asa va ramane.
Chiar si pe la munca am colegi absolut ultrasi UMB si orice argumente vei aduce, e ca si cum vorbesti cu peretii. Ala e singurul constructor adevarat de drumuri si punct.
Nu am o problema ca sunt laudati, pentru ca sunt printre putinii constructori care au facut si probabil vor face in continuare lucruri bune in ceea ce priveste constructia de drumuri, insa am o problema cu fanatismul asta bazat pe principiul "au furat, dar au si facut", ceea ce ma scoate din sarite.
DA, oameni buni, exista drumuri nou construite/reabilitate, facute de alti constructori, romani sau straini, de o calitate mai buna decat ce livreaza UMB in ultima vreme. Altii respecta legea. Altii respecta PSI-ul. Altii cer ajutor atunci cand simt ca nu mai pot, nu isi baga picioarele. Asta inseamna ca uram UMB sau ca le cantam prohodul?
Stim cu totii de ce li se permite absolut orice. "Actualii" trebuie sa continue in formula asta, prin absolut toate mijloacele posibile.
In fond, anul viitor e in mana noastra, vorba aia, sa schimbam ceva. Dar n-o vom face, pentru ca asa am auzit la x,y,z post de radio, ca totul este roz pe toate planurile, deci asa este, ca zice la radio si la tv. :)

Bravo UMB pentru acest lot, la cat mai multe!

tom_sawyer

Față de ce s-a spus pe pagina anterioară, trebuie adăugat și asta:

[CN1029671] Servicii de Supervizare Proiectare si Execuţie "Autostrada de Centură București km 0+000 – km 100+900" Sector Centură Nord km 0+000 – km 52+770 Lot 2: km 20+000 – km 39+000

Licitația este încă suspendată. Cu autostrada dată în circulație.

mdragos

Cum poate cineva sa zica ca totul e ok la CNAIR daca ajung sa inaugureze autostrada si licitatia pt supervizare e inca in aer.
Eficienta maxima.

naivu

#8150
Inteleg dilema morala, dar dpdv UMB:
- este noiembrie 2021, proiectul este (cam) gata dar dead-line proiectare e abia in primavara urmatoare si UMB are forta de lucru disponibila
- daca cerea atunci AC, putea fi "penalizat" prin devansarea termenului de predare al lucrarii, plus ca asteptand dupa CNAIR se termina noiembrie si venea iarna, plus ca ar fi stat cu utilajele si muncitorii degeaba
- daca nu a cerut, a putut sa lucreze cand a avut disponibil, a predat PT la termenul contractual, in momentul cand a avut AC a pornit de la 10-20% nu de la zero si a avut mult mai putine griji legate de incadrarea in termenul limita
- la final au terminat cu o iarna mai devreme fata de ce au semnat in mai 2021 (3,5 luni dupa calculul @dr4qul4 )
Din punctul lor de vedere au facut un lucru bun si pt ei si pt tara!

carutasul

... dacă e să fim stricți podul peste DN1 nu e gata deci termenul curge în continuare :)

Radudbr

Asta cu termenele e cu dus si intors. De exemplu pe A3 unde lucreaza Strabag la lotul lipsa dintre Tg. Mures si Cluj. Daca da drumul in circulatie anul asta, termina "inainte de termen". Termenul lor da, dar autostrada aia e inceputa de ani de zile, e total cretin sa zici ca e terminata inainte de termen. La fel pe CraPi, Lot1. Sa zicem ca termina "inainte de termen", dar lotul ala trebuia sa fie terminat de mult de Tirrena Scavi. Si exemplele pot continua. Ca UMB "triseaza" si face unele lucrari dinainte fara AC, e bine ca termina mai repede, nu e bine ca incalca legea. De preferat ar fi de acum, daca mai face din astea, sa faca doar lucrari ce nu pun vieti in pericol. Alti constructori stau cu lunile si anii dupa CNAIR ca nu sunt in stare sa mute niste utilitati, sau duoa institutiile abilitate, luand bani grei de la stat prin procese si claim-uri. In niciuna din variante nu e ok.

Puffyk 1

In primul rand Ionut are dreptate, lotul a fost construit in termen si nu inainte de termen! Iar in al doilea rand....nu mai conteaza! Astfel de inaugurari au fost atat de rare incat au devenit si multa vreme vor fi prilej de sarbatoare.... Sa fim sanatosi si sa ne bucuram de ele!!!

carutasul

eu sunt nerăbdător să văd o filmare cu traficul, evident de luni încolo când reîncepe munca, pentru că sunt foarte curios care e efectul, mai ales că nu prea circul prin nord. Pe traseul ăsta centura nu e blocată decât pe sensul către Otopeni, la giratoriu. Dar nu știu dacă rentează să ocolești vreo 15 km ca să scapi de el. În schimb probabil că dacă vii pe DN1 și ai treabă mai spre sud e traseul preferat, și tot așa, dacă ieși din Colentina poți să vii pe A3. Evident foarte util pentru cei care vin dinspre Ploiești, Buzău spre aeroport sau alte puncte de interes din zonă, inclusiv pe centura nord n-ar mai avea rost să se "verse" prin A3 ci pe Dn1 și să coboare la Otopeni... Deci o să fie o reconfigurare de trafic, rămâne de văzut cât de importantă...

rizelgeorgel

Cum stăm cu lucrările pe partea de sud? Avem vreo șansă să vedem vreun lot deschis anul acesta?

cosminn

Quote from: carutasul on November 30, 2023, 09:00:07 AMPe traseul ăsta centura nu e blocată decât pe sensul către Otopeni, la giratoriu.
Și la rondul de la Tunari e haos pe ambele sensuri. Dimineața este echipaj de poliție care atunci când acordă prioritate traficului dinspre Tunari pe DNCB duce la formarea unor coloane pe ambele sensuri. Au fost multe dimineți în care am făcut 20-25 de minute pentru 3 km pe DNCB.

shift2rail

^stim deja in ce zona se va intepa acel DR5 in DNCB?

horatiu.cosma

#8158
De unde vine termenul de "x luni înainte de termen"? Știu cum funcționează comunicarea prin MTI și CNAIR, toate astea vin de la constructor, nu e nimeni acolo pe lanțul de comandă care să urmărească proactiv termenele. Dovada o găsiți și la ultima conferință de presă a lui Grindeanu de pe Craiova - Pitești 3, când, spre final, un jurnalist l-a întrebat când se termină Craiova - Pitești 4 și i-a șoptit în cască constructorul din spate "la anul, dar înainte de termen, că termenul e în 2025". Așa vor zice și pe A3 Zimbor - Poarta Sălajului prin 2025, că e înainte de termen, pe un contract semnat în 2020. Așa vor zice și în 2026 pe A7, pe contracte semnate în 2022-2023 cu termene 2024-2025.

De unde vine "termenul de finalizare" comunicat de constructor? E pur și simplu stabilit de ei. Prin diverse tertipuri, ei amână mai mult sau mai puțin artificial termenul contractual inițial, iar pe partea statului, în cazul UMB specific, nu există niciun interes de a le da peste nas acolo unde întind termenul fără justificare. Și atunci, pe scurt, când termină UMB? Când vrea. Cu câte luni înainte de termen? Cu câte vrea.

De aia am făcut situația de zilele trecute cu raportarea la termenele contractuale inițiale, fiindcă acele termene sunt singurele 100% obiective pe care le avem. Și acolo nu mai stă UMB chiar așa de bine, la finalizări înainte de termen curat curat.

Acuma, legat de situația de aici de pe A0 Nord lot 2, aș zice și eu 2 vorbe. Și aș împărți argumentul în 2 aspecte: situația juridică și interesul public.

1. Situația juridică

Aici mă uit strict la contractul semnat și la prevederile lui. Cum zicea și Ionuț, ordinul de începere al contractului a fost dat în august 2021, 12 luni proiectare și 22 de luni execuție, adică iunie 2024. A fost licitație pe noua HG 1/2018 (nu pe ordinul 600 a lui Ștefan Ioniță), deci un singur ordin de începere pe contract, nu două care să se activeze în momente diferite.

Dacă ne raportăm la acest unic ordin de începere, termenul contractual de finalizare al întregului contract curge în continuare, fiindcă lucrarea nu e finalizată. Am dat o tură cap coadă pe cei 19 km marți, mai e de lucru în ambele capete (asfalt, marcaje, parapete, antifonice etc. Probabil o să intre cu lucrări nefinalizate în 2024, deci termenul contractual încă curge, nici pomeneală de terminat cu 7 luni înainte de termen, probabil vor fi vreo 2-3.

Legat de lucrat în perioada de proiectare, nu știu ce să zic. E o linie fină "ce înseamnă lucrări și ce înseamnă ne-lucrări?" Spre exemplu se vede în ultimele filmări de la capătul lotului că Pizzarotti a început să marcheze șantierul lor, a delimitat cu o dungă lungă de pământ întors, s-a apucat de foraje geo (pentru care e nevoie de drumuri de acces), se vor apuca de arheologie cât de curând, caută surse de materiale pentru umpluturi, încheie contracte pentru materiale pe la balastierele din zonă, poate și contracte de produs grinzi sau altele pe care nu le vedem. Asta înseamnă că s-a dat startul la lucrări? Poate nu. Dacă încep să facă depozite de balast undeva în șantier înseamnă că au început? Poate da. Dar dacă își fac depozit lângă șantier, într-o organizare de șantier pentru care și-au obținut autorizațiile mai rapid de la consiliul județean (așa cum fac toți constructorii), e început lucrări, sau nu? De aia zic că e o linie fină (pe care UMB a trecut-o cu mult pe alte șantiere, gen A3, LD4 etc), dar strict pe A0 Nord 2, miza principală nu o văd aici cu termenul contractual, ci mai jos.

2. Interesul public

Aici mă refer la ce îi doare în primul rând pe cetățeni, dincolo de detalii contractuale, și anume să circule pe autostradă. Și aici interesul public era să se circule pe cei 19km de pe acest proiect. Și circula azi doar pe jumătate. E interesul public satisfăcut? Eu zic că doar parțial. Jumătate din lot a fost deschis în circulație cu 7 luni înainte de termenul contractual pentru întreg proiectul, asta e partea plină a paharului. Însă partea goală e că cealaltă jumătate o să stea închisă mult după termenul contractual de finalizare (iunie 2024). Se putea schimba ceva? Da, evident. Se vorbește despre o descărcare temporară în DN2 de aproape 2 ani. Un amărât de drum 1+1 trivial de 1,5km până în DN2, pe un teren aflat în proprietatea CNAIR. Era absolut banal de făcut, costa nimic în comparație cu beneficiul adus, nu s-a întâmplat și nu se va întâmpla prea curând.

Deci cum sună atunci pentru interesul public "jumătate din produs livrat cu 7 luni înainte de termen, jumătate livrat cu 7-10-15 luni după termen"?

nohablaespanol

Quote from: carutasul on November 30, 2023, 09:00:07 AMPe traseul ăsta centura nu e blocată decât pe sensul către Otopeni, la giratoriu.

Din pacate giratoriul respectiv va ramane un punct nevralgic pana la finalizarea lotului Pizzarotti. Virajul "la dreapta" de pe DN1 dinspre Otopeni spre DNCB in directia Pitesti necesita de fapt intoarcerea la acest giratoriu. Deci si cu A0 disponibil pentru traficul care vine dinspre DN2+A3 catre zona/drumurile din vestul Bucurestiului, tot acest giratoriu va ramane punctul critic.

Momentan (si chiar si dupa deschiderea pana la DN2) bucata aceasta din A0 ajuta mai ales accesul la aeroport si la flexibilizarea traficului dintre suburbii si zona de nord a Bucurestiului intre penetratiile disponibile. Creste eficienta retelei de drumuri pentru "localnici". Impactul pentru traficul de tranzit este momentan redus. My two cents.