[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

klax187

Eu doar atrageam atentia ca ceea ce ai spus este incorect. Centura nu se opreste la limitele "orasului comoara".
Daca ai nemultumiri legate de utilitatea proiectului, ar trebui sa le formulezi in asa fel incat sa se inteleaga, si nu cu fraze neadevarate.

Hatereala asta irelevanta nu aduce nici un beneficiu nimanui, dar suntem atat de obisnuiti sa o folosim...

qionescu1

#871
Capatul tronsonului 3, de la Bd Muncii la OMV Sub Coasta, se va dubla actualul drum sau se va reconstrui totul sau o parte din drum?

RobertH

Nu te-ai uitat pe planse? Va fi dublat la 2+2. OMV va disparea pentru ca vor face acolo nodu pentru conexiunea cu VOCE si e nevoie si pentru relocarea Somesului. 

RobertH

#873
Quote from: bacovia on February 27, 2023, 01:44:46 PMUn nou proiect metropolitan care se termina fix la granita orasului comoara.

Quote from: bacovia on October 12, 2021, 09:00:50 AMAcest proiect e tot mai SF.

Boc si Tise ar trebui sa mearga in audienta la Bolojan sa li se explice cum se face o centura.

Parca iti placea modelu Bolojan. Investitii doar cat poate bugetu, cu optimizari peste optimizari sa iasa pretul cat mai mic chiar si renuntand la pasaje, proiect dezvoltat treptat in functie de bani. Hopa acum nu mai e bun modelu.

Chiar si in formula actuala va ajuta traficul din Floresti. Cei care au treaba in Marasti vor folosii centura si restu vor avea mai mult loc pe DN1 care si el se largeste cu accent si pe transportul in comun la suprafata. Toata zona din spatele Polus care e sever congestionata va putea sa foloseasca drumul de legatura si mini centura Floresti sa scape de DN1 si sa foloseasca centura metropolitana sau sa mearga pe la Bucium spre Manastur.



bacovia

Mersi Robert pentru observatie. Si apreciez contributia ta pe forum, jos palaria!
Recunosc ca n-am crezut in acest proiect, cum nu cred nici in metrou. Probabil pentru ca traiesc de prea mult timp in 'orasul comoara'.

Hai sa aruncam o privire in Bihor, la ceea ce face acum, acolo. In anul 2023, nu acum 10-15 ani.


qionescu1

Quote from: RobertH on February 27, 2023, 04:56:42 PMNu te-ai uitat pe planse? Va fi dublat la 2+2. OMV va disparea pentru ca vor face acolo nodu pentru conexiunea cu VOCE si e nevoie si pentru relocarea Somesului.

Evident că va fi 2+2, știu/știm asta de mult timp, ce întreb eu e cum vor fi construite aceste 4 benzi? Adică drumul actual rămâne neschimbat și paralel cu el se vor construi celelalte 2 benzi, sau se construiește totul de la început (ceea ce ar însemna o reproiectare a lui - necesar și pt altă viteză de ex. etc etc)? Sau va fi ce va mixt?

florin74

Am serioase dubii ca va decongestiona intr-un fel traficul dinspre Floresti
Macar sa fi prins pana la nodul 3, la giratoriu de la Luna de Sus. Usor, nu cine stie ce probleme pe acolo, cost mic
Dar atat se poate. Viziune lui Boc
Oricum, o sa fie interesant cand vor lucra la largirea la 3 benzi, sa vedem traficul pe o banda pe sens

RobertH

E posibil ca nu au prelungit centura spre Luna de Sus pentru ca au incercat sa modifice traseul dar initial nu au primit acordul de la MApN din cauza poligonului. Apoi a aparut stire ca ar fi dispusi sa renunte la UM Floresti si sa o mute. Poate e unul din motive sau pur si simplu nu mai au bani pentru restu.

Initial centura va decongestiona traficul. Dupa aia va fi la fel pentru traficul auto personal sau chiar mai rau pe DN1 pentru ca vor renunta la o banda auto spre centru sa faca banda BUS pana in Floresti langa viitorul spital Regional.

E necesar proiectul pentru ca are multe conexiuni si ofera alternative dar nu va rezolva problema traficului din Floresti spre centrul Clujului. Nu va puneti sperantele ca scapati de trafic.

klax187

#878
@florin74  Bine-inteles că această centura nu va decongestiona traficul.
Centura va ajuta in principal la dezvoltarea zonei metropolitane. Va înlesni construcția de cartiere noi pe partea de S si SE a municipiului, și noi ansambluri imobiliare/industrie în localitățile satelit, adică in Florești, Baciu, Apahida. Să sperăm doar că edilii vor avea un minim de cerințe pentru o dezvoltare sustenabila. Va mai ajuta si traficul de tranzit (cat o fi el).
Dar traficul actual de pe arterele municipiului va rămâne la același nivel. Sau că reveni la același nivel in doi timpi și 3 mișcări.

nicolaem


Cristian_cj

Planul pentru faza II e sa demareze dupa ce se finalizeaza faza I ? Ca nu gasesc nicaieri informatia. Si daca e asa, argumentele care sunt ? Finantarea ? Deranjul ?

nicolaem

#881
bani. dar macar incep cu partea dificila prin Feleac si nu cu capetele cum prefera CNAIR. Vezi PiSi sau A8.

,,Lucrarea se va executa în 2 etape. Prima etapă a centurii metropolitane pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida"
Valoarea lucrărilor din prima etapă este de 998.547.901 euro.
În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești.
Valoarea lucrărilor pentru acest tronson: 410.722.210 euro.


oricum mie tot nu imi vine sa cred ca se va face...dar sa nu cobesc prea mult

alexV

Quote from: RobertH on February 27, 2023, 07:12:16 PMdar nu va rezolva problema traficului din Floresti spre centrul Clujului. Nu va puneti sperantele ca scapati de trafic.

Traficul suntem noi. Nu scapam decat cu mijloace alternative de transport in comun, care sa aiba prioritate in trafic in fata masinilor personale, si un oarecare confort (statia la max 5 minute de zona dorita). Totodata restrans traficul cu masinni personale in centrul clujului pana intr-acolo incat sa fie mai rational din tate punctele de vedere sa folosesti transport public, ori taxi, ori altceva decat masina personala.

Dincolo de cat de rapid vom merge cu masina pe viitoarea centura, eu vad oportunitati pentru toti oamenii din oras (ca sa nu zic pietonii), fiindca se creaza premisele pt extinderea zonelor pietonale, cresterea a confortului si singurantei cand nu esti la volan, imbunatatirea dezirabilitatii unor zone prin limitarea (eliminarea ?!) traficului de tranzit.

Revenind la centura propriuzisa, bucata dintre nodul cu A3 si nodul cu conexiunea Baciu este obligatorie (nod2 - nod5). Iar la stricta nevoie as amana 10-15 ani segmentele Gilau - A3 (nod1 - nod2),respectiv OMV-ul de Sub Coasta - Apahida (nod 18 - nod 20). Cu mentiunea ca strict nodul 18 e necesar pentru a rezolva lungirea pistei aeroportului.

bacovia

Poate-s io dus cu capu, da vad numa comentarii din interiorul bulei.

Clujenii tre sa iasa si ei din oras la sfarsit de saptamana. Si sa revina duminica. Plus traficul Est-Vest. Daca n-ai rezolvat problema Floresti, pai vei avea o problema in Manastur, Grigorescu.

Centura a fost proiectata OK, ca un tot unitar la nivel de zona metropolitana. S-au gandit ei s-o etapizeze, ca niste idioti ce sunt. Sa mai treaca o runda de alegeri.


Cristian_cj

Mai trist e ca mai avem un megaproiect, Metroul, care nici ala nu ajuta traficul din Floresti, in prima faza. Nu inteleg de ce nu s-au putut construi invers, centura sa inceapa dinspre Gilau si Metroul din Manastur. Sau invers.