News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#360
"in tara SF-urilor peste SF-uri" ---> asta e doar un cliseu stupid al presei fara bacalaureat. Care imediat ce se liciteaza SF-uri sare ca arsa, ca stim sa facem SF-uri, dar nu s-a facut nici un drum concret. Pai da, desteptilor, ca sa se faca vreodata drumuri, trebuie intai SF-uri. In urma SF-urilor rezulta niste date mai concrete despre unele proiecte. Si DA, in unele cazuri rezulta ca unele sunt mai scumpe si altele mai ieftine, si atunci nu se fac cele scumpe.

Daca vrem drumuri noi, autostrazi, absorbtie fonduri, atunci trebuie SF-uri. Multe.

Cum in ultimii ani, adica din 2012, nu s-a inceput decat un singur SF important: Pitesti - Sibiu - situatia devine clara. Ce sa licitam, daca noi visam doar spagi de 2-3 miliarde de euro pe Comarnic-Brasov si alte PPP-uri... Sa repetam un pic ce a facut guvernarea Ponta:
- in 2012 a intrerupt TOATE PROIECTELE in derulare
- la presiuni masive, cele pe fonduri europene au primit totusi bani si au continuat (Sibiu-Orastie de ex.)
- in 2012 au intrerupt TOATE LICITATILE in derulare, amanand din august 2012 pana in mai 2013 anuntarea castigatorilor pe Deva-Lugoj de pilda.
- in 2012-2013 au intrerupt TOATE SF-urile, inclusiv au anulat procedura de licitatie pentru SF pe Pitesti-Sibiu
- nu a intreprins nici un demers pentru trecerea unor proiecte pe ciclul de finantare 2014-2020, ca atare 2014 si 2015 au fost deja pierdute si pentru acest ciclu, iar acum procedurile mai dureaza cateva luni si in 2016

Ulterior, din vara 2013:
- s-a dat totusi drumul la lucrarile aflate anterior in licitatie, dupa finalizarea procedurilor si contestatiilor (TM-Lugoj, Lugoj-Deva, Sebes-Turda, Gilau-Nadaselu)
- cu chiu cu vai s-au derulat proceduri de relicitare pe A3 intrarea in Bucuresti, A3 Suplacu - Bors, pasajele centurii Arad. Iata abia acum centura Suceava, etc...
- dar nu s-a inceput nimic nou, pentru ca nu s-au mai facut studii de fezabilitate si nu avem nimic pe teava.


Golul de nefacut absolut nimic in perioada mai 2012 - mai 2013 s-a cunoscut mai tarziu prin numarul mic de km finalizati in 2014 si 2015.
In 2016-2017 avem sanse sa finalizam lucrarile aflate in faza de licitatie sau de SF in 2012, plus relicitarile de proiecte rezililate.
DAR 2018-2020 SE ANUNTA CATASTROFALE PENTRU AUTOSTRAZI ca si numar de km noi inaugurati. Corespunde perioadei 2012-2015 in care aproape nu s-au mai facut SF-uri, plus faptul ca Sibiu-Pitesti nu este ceva usor si va dura.


PS. De aceea tot spun: dati naibii drumul la SF-uri pentru Lugoj-Caransebes, Ploiesti-Comarnic, Constanta-Mangalia ca proiecte usoare de "save money" si desigur la Ploiesti-Bacau-Roman-Iasi, ca proiect mare. Riscam sa avem absorbtie sub 60% pe fonduri UE in 2014-2020.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

#361
Chiar daca ne mai caraim noi pe subiectele economice, de data asta...
:gj:
:cheers:

Si ai doar +1 de la mine, ca mai mult nu este voie la o singura postare... :lol:

L.E.
Cred ca Ploiesti-Bacau-Roman-Iasi-Bacau este suficient  pentru "save the money"....
Dar nu am nimic nici cu celelate propuneri ale tale.... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

@Tibi: pai cauta-i toate postarile si tranteste-i cate un like la fiecare (da, chiar si la alea in care se exprima mai santierist, hahaha)...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

adrian-FSB

Buna dimineata.

Transmit sincere salutari membrilor comunitatii peundemerg.ro si API. Urmaresc acest site de foarte multi ani iar actiunile voastre sunt extraordinare. Mai jos un articol de pe site-ul www.economica.net care demonstreaza inca o data necesitatea reformarii CNADNR

http://www.economica.net/fostul-sef-al-cnadnr-cercetat-de-dna-acuzat-ca-incaseaza-in-continuare-un-salariu-fabulos-de-20-000-lei_117323.html

alecu26

Dar suntem in tara SF-urilor. si crede-ma ca stiu ce vorbesc...SF_urile nu ajung in santier nu din cauza ca in ele scrie ca nu e fezabil drumul. Culmea, scrie ca e foarte fezabil. Nu am vazut nici unul care sa spuna ca RIR (unealta principala folosita la evaluare) e sub 15% (parca asta era pragul).

Iti spun si de ce se fac asa multe: aici e cel mai usor de a livra un produs mult subcalitativ. In sensul ca in afara de cateva pagini frumos colorate, cu rapoate si tabeluri....nu contine nimic concret. Are un copy paste din ceva descriere geografica, unul din descrierea geologica...si inca 2-3 chestii despre seism, ape, etc. Se mai inveteaza niste foraje geo luate de prin arhivele IPTANA de la alte lucrarii in zona...si asta e. CNADNR semenaza de receptie ca, cu mici exceptii putini de acolo stiu ce sa ceara de la Proiectant si de la un SF, si se face factura.

Daca ar fi asa cum spui tu, care ar fi justificarea cazurilor in care se fac SF-uri de 3-4 ori? Doar s-a spus de la primul SF ca drumul nu e rentabil. Nu poate spune primul ca devine rentabil de la nu stiu ce MZA?

La comarnic brasov au fost vreo 3-4 SF-uri pana acum. La PISI asta e cel putin al 3-lea. Spre Bacau, Louis Berger a facut prin 2010 un proiect pentru autosrada din Moldova : http://www.zf.ro/eveniment/louis-berger-se-ocupa-de-autostrada-ploiesti-focsani-3180399/ (proiectul asta spunea CNADNR intr-un raspuns mai vechi este ca asteapta aprobarea CTE).

Iar cei mai multi bani se fac exact din refacerea si actualizarea SF-ului. Castiga aceasi firma in 90% din cazuri, ia cu copy paste studiul vechi, schimba data, coperat si print.

Pe de alta parte, de la CNADNR, MT sau cine o fii, ma astept sa aiba mai multa grija in chletuirea banului public, adica daca nu are absolut nici o intentie, sansa, ca acel drum sa intre executie...sa nu se faca SF la el. Am mai pus aici o lista cu SF-uri la care noi nici nu ne puteam gandi...si sigur mai sunt si altele. Mai pot cotrobai pe net daca vrei.

Si partea trista e ca atunci când avem nevoie de un SF, sau un PT nu il avem.
Drumurile noastre POATE;

__dir

#365
QuoteCum in ultimii ani, adica din 2012, nu s-a inceput decat un singur SF important: Pitesti - Sibiu - situatia devine clara. Ce sa licitam, daca noi visam doar spagi de 2-3 miliarde de euro pe Comarnic-Brasov si alte PPP-uri... Sa repetam un pic ce a facut guvernarea Ponta:
- in 2012 a intrerupt TOATE PROIECTELE in derulare
- la presiuni masive, cele pe fonduri europene au primit totusi bani si au continuat (Sibiu-Orastie de ex.)
- in 2012 au intrerupt TOATE LICITATILE in derulare, amanand din august 2012 pana in mai 2013 anuntarea castigatorilor pe Deva-Lugoj de pilda.
- in 2012-2013 au intrerupt TOATE SF-urile, inclusiv au anulat procedura de licitatie pentru SF pe Pitesti-Sibiu
- nu a intreprins nici un demers pentru trecerea unor proiecte pe ciclul de finantare 2014-2020, ca atare 2014 si 2015 au fost deja pierdute si pentru acest ciclu, iar acum procedurile mai dureaza cateva luni si in 2016

Partea asta merita pusa intr-un articol pe hotnews/contributors pentru o audienta mai larga, sa vada tot poporul cum stam.

QuotePe de alta parte, de la CNADNR, MT sau cine o fii, ma astept sa aiba mai multa grija in chletuirea banului public, adica daca nu are absolut nici o intentie, sansa, ca acel drum sa intre executie...sa nu se faca SF la el. Am mai pus aici o lista cu SF-uri la care noi nici nu ne puteam gandi...si sigur mai sunt si altele. Mai pot cotrobai pe net daca vrei.

Fara raspunderi clare, desfaceri de contract cand gresesti serios asa o sa fie tot timpul, ca vine un sef sau altul.
Imi tot vine in minte acel director care se lua de cei de la Digi intr-un interviu, daca sunt 50% asa ne-am ars pe viata, aia mor in post.

Quote
Mai mulți angajați ai firmei de stat au format un grup de inițiativă pentru reforma acesteia.
Grupul de inițativă ce promite o conferință de presă pentru săptămâna viitoare, ocazie la care va prezenta și documentele aferente, este format din angajați al CNADNR printre care Mihai Bașulescu, fost director general al companiei, Alin Goga, jurist în cadrul firmei de stat, Florin Dascălu, director de întreținere a infrastructurii.

Potrivit lor, fostul director general CNADNR, Narcis Neaga, vinovat de dezastrul lotului 3 din autostrada Sibiu-Orăștie și cercetat de DNA, încasează în continuare un salariu de 20.000 de lei lunar.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Compania+de+Autostrazi+si+Drumuri+De+doua+ori+mai+multi+soferi+d

1_utilizator

#366
Inteleg ca Grupul de iniţiativă pentru "Restructurarea şi Reprofesionalizarea CNADNR" ar organiza o conferinta de presa luni 4 aprile ora 11:00 la hotel IBIS Bucuresti Gara de Nord. Va tin la curent daca se confirma

NGC

#367
Quote from: runner on March 30, 2016, 11:55:55 PM
Stiu ca " evaluarea ofertelor" nu se regaseste in SEAP, ce incercam eu sa-i fortez la raspuns este recunoastere stadiului de trecere in etapa de evaluare, dupa procesul verbal de deschidere a ofertelor. Ori acolo stii prea bine ca este acel termen de 25 de zile (hai 35 de zile in cazul contractelor de concesiune) de stabilire a ofertei castigatoare si emiterea raportului procedurii si comunicarile (acolo amanare nu mai exista din partea AC, decat o singura data - bine motivata)

Vezi ca am mai scris despre problema celor 25 de zile chiar acum 3 saptamani, adica aici.

Quote from: runner on March 30, 2016, 11:55:55 PM
In concluzie sa inteleg ca de mai bine de un 1 si 3 luni tot stam sa ne contestam si sa ne judecam la CNSC si CAB fara sa aflam o solutie?

Chiar mai rau, nici macar nu au terminat prima evaluare, deci inca nu s-a ajuns la CNSC.
Poate ca inca nu sunt hotarati daca facem A7 sau DX7 si de aia inca nu anuleaza licitatia (licitatia este pentru A, dar MPGT zice DX). :p

alecu26

Quote from: 1_utilizator on April 01, 2016, 03:04:47 PM
Inteleg ca Grupul de iniţiativă pentru "Restructurarea şi Reprofesionalizarea CNADNR" ar organiza o conferinta de presa luni 4 aprile ora 11:00 la hotel IBIS Bucuresti Gara de Nord. Va tin la curent daca se confirma

Exista asa ceva?...sau e 1 aprilie? si nu ai spus nici anul intruniri.
Drumurile noastre POATE;

1_utilizator

Rabdare pana luni.....Daca e gluma, nu e gluma mea. Din ce vad eu pe net lume pestrita si amestecata in aceasta organizatie: liderul sindical, cativa fosti si actuali directori, dar problematica ridicata merita atentie. Cred ca este iluzoriu sa creada cineva ca aceasta institutie poate fi restructurata fara un pic de adeziune interna.

alecu26

#370
am vazut articolul. Stii vorba aia....suna prea frumos sa fie adevarat? Si când ma uit la cine semneaza....wow, imi vine brusc sa borasc.

Sa-l luam pe Basulescu:

- Semnatarul contractului cu Bechtel. Da, numele lui e pe contract, nu al parlamentului care a dat lege pt contract, nu a guvernului, nu a ministrului....ci a lui. L-a semnat fara sa-l citeasca...adica niste clauze acolo erau chiar ridicole si traduse toate in defavoarea statului roman. Dar defavoare din alea de sute de milioane de euro. Dar hai sa zicem ca e scuzabil si i se pot gasi circumstante atenunate. Era greu sa-l refuzi atunci pe Mitrea, Nastase, Iliescu.
- Pleaca prin privat la un moment dat....si prin anii 2011 il gasim la Romstrade, la Iordache fiind o tactica angajarea oamenilor din diferite functii....care pot sa-i faca diferite serviciu.
- In 2012 ajunge director general DIN NOU, pentru cateva saptamani, suficiente sa semneze cate contracte aditionale pentru transalpina (in valoare de multe zeci de milioane de euro), când deja Iordache era pe faras oricum. Si dupa aia pleaca este dat jos din functie si ramane frumos pe o alta pozitie in CNADNR. Loc caldut, salariu la fel...Asta e direct faza de alte institutii...dar banuiesc ca si aia sunt ocupati.

Sa-l luam pe Dascalu: el apare in celebrul interviu luat de DIGI, dar acolo chiar sunt solidar cu el (contrar parerii de pe acest forum), pentru ca si eu as fi reactionat ca el. Adica omul ii primeste in birou, vrea sa discute cu ei...dar  va las pe voi sa revedeti filmarea.



Adica acolo vorbim de un contract de doar cateva zeci de mii de euro, facut prin procedura legala. Ca ala era condamnat pentru mita, si ii s-a dat voie sa participe la licitatie nu e problema lui Dascalu. Mai mult....ar fi avut o prolema mai mare daca ii eliminat si dadea lucrarea la altii.

Dar evident Dascalu nu e un sfant. E in CNADNR de o viata si e uns cu toate alifiile. Si intentiile lui sa fie bineintentionate?

Dar ce ma ingirjoreaza cel mai mult: ACUM S-AU GANDIT LA ACEST PAS? Când in sfarsit exista un guvern si un DG CNADNR care chiar incearca sa miste ceva? E cusuta cu funie alba (ca ata e prea subtire). Chiar tu spuneai in poastarea nu mult mai in spate despre DG-ul spre care se arunc coji de banane.

Momentan Homor acolo e ca un microb pe care sistemul imunitar al CNADNR il ataca cu tot ce are. Nu se accepta nici un intrus, nimic din exterior. Daca vedeam vreo 300 de semnaturi din nivelul 3-4 de conducere si management...mai spuneam. Hai sa fim seriosi...cel putin in cazul lui Basulescu hotul striga hotul.
Drumurile noastre POATE;


alecu26

maruntisuri as putea spune...dar e bine macar ca rechinii au fost atenti si cu plevusca.

Mai urmeaza sa semneze Debuceanu, Tiron, Liviu Costache...etc. Dumnezeule....privind retrospectivi te ingrozesti cine a condus CNADNR.
Drumurile noastre POATE;

bridge

#373
Mihai Grecu  :explode:...,saracu' Debuceanu a semnat... :headbash:

alecu26

Mihai Grecu a incercat sa miste ceva...dar a fost repede coplesit, cum ziceam mai sus de sistemul imunitar a CNADNR.

Dar sa-i lasam pe astia...zi-ne de Corsam, de Pizzaroti, de tunel Meses, de proiectarea pe Mihaesti-Suplacu.
Drumurile noastre POATE;