[BH] Poduri si pasaje in Oradea

Started by Jack, October 30, 2017, 10:21:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

Vad ca isi mentin termenu de 1 decembrie, saptamana viitoare aduc grinda

"Lucrările la obiectivul de investiție ,,Construire pod peste Crișul Repede între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede" sunt în desfășurare, până în prezent fiind realizate culeele și radierele de pe ambele maluri. Podul Centenarului urmează să fie inaugurat la 1 decembrie 2018.

Confecția metalică a Podului Centenarului a fost finalizată, aceasta urmând să fie montată în cursul săptămânii viitoare, după ce Administrația Bazinală de Apă Crișuri va finaliza lucrările la consolidarea malului stâng, în aval de Primărie. Greutatea structurii metalice a podului este de 340 de tone, podul urmând să aibă o singură deschidere de aproximativ 75 de metri între cele două maluri. Lucrările de consolidare a malului și cele de realizare a Podului Centenarului sunt conexate, montarea construcției metalice a podului putând fi realizată doar după finalizarea consolidării malului; în caz contrar, montarea podului ar bloca rampa de coborâre care trece pe sub pod.

,,Mulțumim Administrației Bazinale de Apă Crișuri și constructorului care realizează lucrările de consolidare a malului stâng al Crișului Repede și promenada, întrucât aceste lucrări s-au corelat cu lucrările care se efectuează la Podul Centenarului, fără un deranj reciproc", a declarat primarul Ilie Bolojan. 

Totodată astăzi, 3 septembrie, comisia de circulație din cadrul Primăriei Oradea a aprobat, la solicitarea Freyrom Procons Group, închiderea circulației rutiere pe străzile Sf. Apostol Andrei - între străzile B.P.Hașdeu și Ady Endre, pe strada Ady Endre - între străzile Roman Ciorogariu și Moscovei și pe strada Szigligeti Ede, în perioada 04 - 16 septembrie. Circulația va fi închisă pentru  execuția lucrărilor la girația de pe malul drept, în cadrul obiectivului ,,Construire pod peste Crișul Repede între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede".

Valoarea totală a investiției este de 12.648.758, 56 lei cu TVA inclus. Lungimea totală a podului va fi de 79,61 metri iar lățimea de 18 metri."









http://www.oradea.ro/stiri-oradea/saptamana-viitoare-incepe-montarea-structurii-metalice-a-podului-centenarului

cristi767

Fără schimburi așa păgubașe :))

În zona Centrului Civic se vor realiza în următorii ani (3 ani în varianta realist-optimistă) 7 pasaje subterane pentru fluidizare traficului, de diferite dimensiuni.

Pentru primul tocmi ce s-a lansat licitația:
http://www.oradea.ro/stiri-oradea/proiectul-de-unda-verde-pentru-tramvai-pe-b-dul-magheru-in-procedura-de-licita-539-ie


QuoteValoarea totală a investiției este de 18.446.277,16 lei fără TVA, iar termenul de execuție este de 15 de luni.
Cei interesați pot depune oferte în SICAP, până la data de 25.09.2018, ora 15:00.




Apoi, mai sunt următoarele 6, pe cealaltă parte a Crișului Repede, unde urmează să fie depuse proiectele pentru semnarea contractelor de finanțare:

QuotePrimăria Oradea vrea să investească 20,5 milioane euro din fonduri europene într-un sistem de tuneluri subterane în care să fie coborât traficul auto din Centrul Civic.

Proiectul urmează să fie implementat în două etape. "Etapa I urmează să cuprindă un pachet de pasaje situate între malul stâng al Crişului Repede, la intrarea pe Podul Dacia şi până în dreptul străzii Griviţei, în zona sediului Finanţelor, aşa cum îl ştiu orădenii", a anunţat primarul Ilie Bolojan, joi, în cadrul unei conferinţe de pres

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/doi-ani-de-lucrari-primaria-oradea-vrea-sa-inceapa-in-primavara-mutarea-in-subteran-a-traficului-din-centrul-civic-foto-143883.html

Quote

Sistemul de pasaje subterane întrece ca şi complexitate orice altă lucrare executată până acum în Oradea. Potrivit inginerului Alexandru Achim (foto sus), din cadrul Zonei Metropolitane Oradea, prima etapă va cuprinde amenajarea a cinci pasaje.

Pasajul principal, lung de 79 de metri, va fi construit sub carosabilul din faţa Catedralei ortodoxe şi va asigura subtraversarea pieţei pe şase benzi. Pe partea dreaptă a rampei care duce spre podul Dacia va fi amenajată o bretea ce va permite circulaţia pe relaţia Calea Clujului

Cel de-al doilea pasaj, lung de 22,5 de metri, va asigura subtraversarea actualei turbogiraţii, pe direcţia gării.

Al treilea pasaj, lung de 47 de metri, va permite circulaţia în sens invers, dinspre podul Dacia spre cartierul Nufărul.

Cel de-a patrulea pasaj, lung de 46 de metri, va porni din Calea Mareşal Averescu şi va subtraversa turbogiraţia, permiţând circulaţia spre cartierul Nufărul.

Cel de-al cincilea pasaj şi cel mai mic, de numai 17 metri, va subraversa linia de tramvai de la capătul Parcului 1 Decembrie, pentru a asigura accesul din Bulevardul Dimitrie Cantemir spre strada Piaţa 1 Decembrie, care va deveni cu dublu sens.



Și cel de-al 7-lea
Quote
În cea de a doua etapă, investiţia vizează construcţia unui pasaj subteran cu patru benzi de circulaţie, două pe fiecare sens de mers, care vor asigura legătura Bulevardului Nufărului cu strada Sucevei. Lungimea zonei acoperite va fi de circa 29 de metri.



Așa ar putea arăta toată zona, unde chiar în dreapta imaginii, dincolo de pod, e primul pasaj subteran despre care vorbeam:



Quote
"În primăvară am putea începe lucrările"

Prin coborârea traficului auto în subteran s-ar asigura circulaţia fluentă a tramvaielor pe direcţia Nufărul - Gară, care este cea mai aglomerată din Oradea. Valoarea investiţiei se ridică la 90 milioane lei, inclusiv TVA, iar lucrările s-ar întinde de-a lungul a doi ani, din care etapa proiectării ar dura cinci luni.


Legat de pod, când au venit prima dată cu proiectul primului pasaj subteran s-a vorbit și de extinderea lui cu câte 6 metri în fiecare parte laterală, dar nu reușesc să îmi dau seama dacă au scos și asta la licitație acum sau o vor face separat. Un motiv pentru care cred că e totuși separat e faptul că prețul de licitație e diminuat față de prima propunere destul de multicel, deci ar putea fi lăsată asta pentru o licitație separată.

PS: Poate nu ar strica un thread propriu ansamblul ăsta de lucrări.

Harry

Viceprimarul Florin Birta a susținut azi, 11 septembrie 2018, o conferință de presă în teren, cu ocazia sosirii primelor tronsoane ale podului peste Crișul Repede, care se construiește între strada Plevnei si strada Szigligeti Ede și care va purta numele de "Podul Centenarului".

"Azi a ajuns primul transport din podul care va fi montat de azi, urmând ca în cursul săptămânilor următoare să vină și celelalte transporturi. Podul urmează să fie finalizat, montat ca și schelat metalic până la data de 1 noiembrie - dată la care va fi finalizată complet partea de structură metalică, urmând apoi asfaltarea efectivă a podului, a trotuarelor. Până în acest moment au fost finalizate accesele, atât pe un mal cât și pe celălalt, au fost realizate cele două sensuri giratorii și au fost asfaltate căile de rulare, urmând ca în momentul în care se va turna stratul de uzură final pe pod, să fie finalizate și arterele de circulație din zonă. După ce se vor monta tronsoanele mediane, se vor monta tronsoanele laterale care vor face legătura efectiv cu malurile Crișului", a explicat viceprimarul Florin Birta.

Câteva detalii tehnice au fost oferite de inginerul Vlad Moldovan, care a menționat că, începând de mâine, o să decurgă aprovizionarea cu restul tronsoanelor de pod, urmând ca până vineri să fie finalizată montarea integrală a primului tronson.

Săptămâna aceasta se va monta tronsonul II, iar săptămâna viitoare tronsonul III, care se află chiar peste deschiderea unde acum curge Crișul. Practic ele vor finaliza montajul căii de rulare. Acestea se montează la final pentru că atunci se fac elementele de reglare și se verifică geometria podului înainte de montarea cablurilor și turnarea căii din luna noiembrie.

Valoarea totală a obiectivului de investiție ,,Construire pod peste Crișul Repede între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede" este de 12.648.758, 56 lei cu TVA inclus. Lungimea totală a podului va fi de 79,61 metri iar lățimea de 18 metri.

Podul Centenarului urmează să fie inaugurat la 1 decembrie 2018.












marinul

#18
Pana la sfarsitul lunii, toate grinzile sus


marinul

#19
Continua montarea grinzilor

elphax

pare ca va fi un pod fain
marinul - mersi de poze.
ca si o gluma, sterge putin camera la telefon, e putin aburita :)

marinul

da, e cam in ceata :)
de pe telefon parea mai ok, probabil ca e din cauza luminii si ca tot timpul trec pe acolo in graba.cand am timp poate imi inaugurez un aparat foto care am zis ca il pastrez pentru A3


un alt pod in constructie in Oradea, defapt e un podet

Lângă Universitate au început lucrările la noul pod peste Peța

În data de 17 septembrie s-a dat ordinul de începere la partea de construcție a noului pod de lângă Universitate peste pârâul Peța, în locul celui vechi, care a fost demolat. Miercuri, 19 septembrie a început turnarea fundației primei culeei a podului, urmând a fi executată cofrarea elevației.
În prezent se fac umpluturile în interiorul incintei de palplanșe pentru a se putea scoate palplanșele, după care se va crea a doua incintă pe malul celălalt, în care se va face săpătura aferentă, urmând a se efectua cofrarea în vederea efectuării turnării radierului. Ulterior se va turna fundația celei de-a doua culeei.
Demolarea vechiului pod a fost necesară întrucât nu mai prezenta siguranţă în desfăşurarea traficului, fiind construit în anul 1940.
Noul pod va avea o lungime de 19,25 m și o deschidere de 18,59 m, lățimea carosabilului fiind proiectată la 2x3,50 m iar cea a trotuarelor la 2x2,40 m, care va include și câte o pistă de biciclete cu o lățime de 1 m.
Construcția podului este realizată de asocierea de firme SC Drumuri Bihor SA (lider) - SC Proexco SRL - SC Trameco SA - SC General Standard Antreprenor General SRL. Valoarea totală a investiţiei este de 1.477.315 lei, durata de execuţie fiind de 4 luni.
Circulația rutieră pe strada Făgărașului, tronson Pod Peța - Sala de Sport a Universității, și peste Podul Peța, între Calea Armatei Române și strada Universității, va fi închisă până în data de 30.10.2018, pentru execuția lucrărilor de ,,Construire pod peste pârâul Peța între Calea Armatei Române - strada Universității, inclusiv demolare pod".







http://www.oradea.ro/stiri-oradea/langa-universitate-au-inceput-lucrarile-la-noul-pod-peste-pe-539-a




marinul

#22
2 poze de azi cu aceeasi camera, cred ca sunt mai clare :)

LE: Defapt cred ca taptalk le baga in ceata

marinul

cateva poze de pe malul Crisului Repede cu podul si amenajarea malului stang

















marinul

Un singur ofertant pentru pasajul subteran Magheru

Doar firma care face Podul Centenarului a depus ofertă în licitaţia pentru lucrările la pasaj şi la Podul Dacia.

Săptămâna trecută a expirat termenul de depunere a ofertelor în licitaţia pentru executarea pasajului subternan care va trece pe sub Bulevardul Magheru şi pentru reconfigurarea Podului Dacia. Firma Freyrom SA, cea care lucrează acum la Podul Centenarului, a depus unica ofertă.

Dacă, după evaluare, oferta e validă, urmează semnarea contractului şi emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Conform caietului de sarcini, termenul de execuție a pasajului rutier este de 15 luni, din care trei luni pentru proiectare şi 12 luni pentru construcții și montaj.
Durata de execuție pentru reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia este de 9 luni, din care 7 luni pentru construcții și montaj.
Reabilitarea podului se va face sub trafic, cu restricții de viteză de maxim 10 km/h, lucrările fiind executate pe jumătate de cale. Viceprimarul Birta apreciază că lucrările ar putea începe în primăvara anului viitor şi că circulaţia tramvaielor ar urma să fie întreruptă pentru aproximativ o lună.
Costul pasajului rutier care va lega Aleea Ștrandului și Parcul Traian este estimat la peste 17,8 milioane de lei, iar reconfigurarea Podului Dacia, la peste 8,4 milioane de lei.
Pasajul va avea o lungime totală de 224 m, cu rampele de acces dinspre Aleea Ștrandului și dinspre Parcul Traian. Lungimea efectivă a pasajului subteran care va trece pe sub B-dul Magheru va fi, astfel, de 32,36 m, înălțimea pasajului va fi de 3,40 m, iar lățimea acestuia va avea 7,60 m. Sunt prevăzute două linii de carosabil de câte 3 m, plus două trotuare de protecție de aproximativ 0,80 m. Accesul pietonilor şi bicicliştilor în pasaj va fi interzis.
Lucrarea e complicată şi pentru că pe sub B-dul Magheru trece pârâul Paris, intubarea care colectează toate apele pluviale de pe str. Louis Pasteur și de pe celelalte străzi de pe dealuri, care se varsă în Crișul Repede la pod. Acum, ,,ovalul" intubării are o înălţime de circa 3,4 m, dar va rămâne la 1,6 m.

Trotuar îngustat

Reorganizarea Podului Dacia presupune îngustarea celor două trotuare, pentru a face loc pentru trei benzi rutiere pe sens. Acum, sunt două benzi de circulație pe sens, plus cele două fire de tramvai, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulației vor fi 3 benzi de circulație pe sens. Studiul de fezabilitate prevede că partea carosabilă va avea, atât pe o parte cât și pe alta, 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar trotuarul, de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe fiecare parte.

http://www.bihon.ro/un-singur-ofertant-pentru-pasajul-subteran-magheru/2121342


marinul

Incepe sa se contureze forma finala a podului





marinul

Ieri au fost aduse printre ultimele piese din "puzzle"

Iar azi par sa inceapa sa le puna sus cei de la Deme

Harry

Viceprimarul Florin Birta a susținut azi, 17 octombrie 2018, o conferință de presă în teren, în care a prezentat stadiul lucrărilor la obiectivul de investiție ,,Construire pod peste Crișul Repede între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede".

,,Începerea construcției a avut loc în 25 ianuarie anul prezent, având ca termen de finalizare 12 luni. Asta ar însemna undeva în 25 ianuarie 2019, dar acest pod, din câte vedeți, este într-o stare avansată și dorim ca până în data de 1 decembrie să îl finalizăm, având în vedere că a primit și denumirea de Podul Centenarului", a spus viceprimarul Florin Birta.

Până în prezent au fost realizate platformele tehnologice de acces pe maluri, lucrările de deviere a rețelelor, piloții forați pe ambele maluri, culeile pe ambele maluri, hidroizolațiile culeelor, eșafodajele metalice provizorii pentru susținerea confecției metalice a podului, racordarea canalizării pluviale și lucrările la drumuri: sensuri giratorii pe ambele maluri. De asemenea, confecția metalică a podului (tablier, arce) este finalizată și adusă în șantier, urmând a fi adusă și balustrada care va proteja pietonii și bicicliștii care vor trece pe acest pod.

,,A fost montat tablierul podului, care, așa cum vă spuneam, este un pod atipic pentru că nu are niciun picior de sprijin în Crișul Repede și tot acest tablier, care a fost adus pe bucăți, a fost montat și, după cum vedeți, peste tot au fost montate peste zece mii de șuruburi care susțin și care au prins acest pod", a explicat viceprimarul.

Momentan se execută montajul confecției metalice a podului (tablier, arce, trotuar), urmând a fi executat montajul tiranților, între arce și tablier, și a predalelor de beton armat prefabricat.

Construcția podului este realizată de asocierea de firme SC Freyrom SA (lider) - SC Procons Group SRL - SC Electro Excel Green Consulting SRL - SC Aquacons SRL.

Prețul contractului este de 11.343.150,89 lei fără TVA, durata de execuţie fiind de 12 luni. Lungimea totală a podului va fi de 79,61 metri iar lățimea de 18 metri.

În momentul în care podul va fi inaugurat, vor interveni anumite modificări în circulația rutieră de pe străzile adiacente, care urmează să fie anunțate.


Harry