Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

voicul

Am cautat si pentru e-up: "Battery Capacity   18.7 kWh".
Deci e dubla la Citigo-e si masina va fi mai ieftina. E bine :)

Mamutu

#1036
E foarte bine, dacă va rămâne subvenția nu mai merita nicio mașina de oras cu motor termic.
Cred însă ca subvenția va scădea la anul.

voicul

Si eu cred ca maxim la anu va mai fi aceasta valoare a subventei.
Important ar fi si cu scade. Ca daca scade de la 10000 la 9000 ...  :)

cristi5

#1038
Un segment interesant de vehicule electrice incepand cu minutul 38

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/w172wmwts20nz0v

Exemplu: un oras din Anglia isi incarca autobuzele noaptea, si ca sa poata cumpara mai multe fara sa dezechilibreze reteaua orasului, firma Zenobe a umplut un container cu baterii de Tesla (second-hand probabil)

Se gasesc tot mai multe zacaminte de litiu in lume. E important ca lituiul sa fie "minat etic"

Mamutu

#1039
Am descoperit un tip diferit de hibrid asa zis "in serie".
Acesta este produs deocamdata de Nissan si se vinde numai in Japonia, dar ar putea fi o solutie de tranzit in cazul in care productia de baterii e limitata. Ideea de baza este ca un motor termic produce curent care se duce direct la o baterie si apoi la motorul electric care pune masina in miscare. Bateria este insa foarte mica (1,5KWh) si se reincarca prin recuperare (spre deosebire de Volt sau I3 cu range extender unde bateria este mai mare).
Pentru o duba de oras se estimeaza un consum de 2,8l/100. Autonomie cat rezervorul... Poluarea e mai mica datorita functionarii motorului termic la regim constant si optim de eficienta, plus motor termic mic.
Iar pretul s-ar apropia de costul unei "termice standard".

https://www.greencarcongress.com/2017/10/20171024-serena.html


voicul

Pai nici nu ar avea nevoie de o baterie mai mare, daca se produce curent din termic, care poate fi incarcat oriunde. Estimativ: 1.5kw inseamna cam 10 km de mers.
Nu prea inteleg in schimb de ce este mai eficient asa? Adica termicul este mai eficient sa produca curent, decat sa miste efectiv masina?

ghrt

Dimensionezi bateria în funcţie şi de amperajul de care ai nevoie.

O astffel de soluţie elimină cutia de viteze şi pierderile aferente.
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu

#1042
Același lucru se întâmpla deja pe vapoare sau locomotive, motoarele Diesel nu mișcă elicea ci generează curent pentru un motor electric. Motorul termic ajunge astfel sa funcționeze mereu in plaja optima și sa scadă consumul, iar motorul electric e mult mai responsiv la comenzi.
Link-ul de mai jos trebuie copiat și data căutarea, altfel ma trimite automat la Diesel!?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Diesel–electric_transmission?wprov=sfti1

kitsune

Motivul pentru care se folosește sistemul la vapoare este manevrabilitatea, acolo puterea electrică produsă de DG-uri fiind folosită de azipod-uri. Se folosesc pe scară largă la remorcherele mai noi, la navele offshore și la pasagere. Dar la navele mari nu, pentru că puterea azipod-urilor nu este suficientă. Când se va inventa un motor electric de 15-20000 kW care va renta dpdv preț/eficiență/dimensiuni, poate. Până atunci se rămâne la varianta motor termic cuplat direct sau prin reductor, la elice.
La locomotive se folosește de mult sistemul, fie pe varianta diesel hidraulic fie pe diesel electric. Dar, dacă nu intercalezi o baterie care să preia fluctuațiile de sarcină, eficiența nu e grozavă, generatorul electric tot va funcționa la sarcini parțiale. La vapoare se elimină asta prin folosirea mai multor generatoare, altfel bateriile ar trebui să fie enorme.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

Zice un neamt ca electrificarea va duce la disparitia vehiculelor mici (pe baza inlesnirilor de taxe de acum)

https://adevarul.ro/life-style/auto/de-vor-disparea-automobilele-micii-8_5ced0597445219c57e265ff1/index.html

Vad ca apar tot felul de zvonuri in Germania, ba ca masinile electrice sunt mai poluante daca luam tot ciclul de viata (dar calculeaza cu 150 000 km, adica peanuts pt o electrica), ba ca vor disparea masinile mici, etc.

cristi5

#1045
Fiat-Chrysler incearca sa fuzioneze cu Renault-Nissan pt ca dezvoltarea de modele si platforme electrice este foarte scumpa si e nevoie de consolidare

https://www.bbc.co.uk/programmes/w172wmwv4bb89th

Al doilea segment e despre spalatorii de masini manuale in UK bazate pe munca la negru a romanilor.

voicul

Fiat-Chrysler are fix 0 hybride si PHEV si electrice. 500e exceptia.
Fiat are nevoie urgenta de facut ceva pentru ca raman pe langa. Nu doar ca nu prinde trendu de electrice dar curand ramane si fara diesel (din cauza costurilor de dezvoltare).

voicul

Un nou model hybrid pe piata (adica la 2-3 acasa in garaj  :lol: ). Zic ca poate sa mearga 25km electric, ceea ce mie imi pare foarte mult pentru un model care e hybrid, nu PHEV.


ghrt

N-aş fi aşa convins că vor dispărea maşinile electrice mici. Dincolo de personalitatea lor (Smart ForTwo, Fiat 500) sunt mult mai practice şi vor fi ceva mai economice, autonomie mai mare la acelaşi preţ sau preţ mai scăzut pe motiv de baterie mai mică etc.
Iar grila de impozitare poate fi refăcută simplu, în kW.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#1049
Nissan susține că bateriile de la Leaf durează 12 ani mai mult decât mașina.

Articolul integral pe Autoevolution.com, românii care scriu despre mașini exclusiv în engleză și care vor permisiunea în scris pentru citarea articolelor lor, de aceea nu mai dau și textul. Parcă era ceva cu 200 caractere? Știe cineva cum e și cât se poate cita?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence