[B] Ticketing la STB

Started by Kokoshmare, April 28, 2012, 12:05:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

QuoteBucureștenii pot plăti călătoriile cu autobuzul direct cu cardul bancar. Deocamdată, doar pe liniile expres din Capitală, dar primarul general spune că într-o lună se va putea plăti cu cardul pe toate liniile

Știre Hotnews

Lyvyoo

A zis Nicusor mai devreme la Digi ca "foarte curand" se va emite ticketul unic STB / RATB dar nu a vrut sa avanseze preturi sau date concrete. 

voicul

Nicușor Dan: Subvenția pentru transport public este firească. Cu același bilet vei putea schimba două-trei mijloace de transport

Nicușor Dan consideră subvenția plătită de Primăria Capitalei pentru transportul public în comun "o chestiune firească", spre deosebire de cea pentru termie, care este "o anomalie". Primarul general spune că nu are în vedere creșterea prețului unui bilet de transport înaintea asigurării "condițiilor civilizate".

"Trebuie să facem o diferenţiere între subvenţia pentru transport şi cea pentru căldură. Subvenţia pentru transport public este o subvenţie care se plăteşte peste tot în lume, pentru că este în interes public ca oamenii să meargă cu transportul public şi nu cu maşina proprietate personală, astfel încât să asiguri şi o fluenţă a traficului şi mai ales condiţii de mediu mai bune, aer mai sănătos.

Subvenţia pentru transport este o chestiune firească. Asupra cuantumului ei putem să avem discuţii, putem eventual să ne gândim la modificări de tarif, dar după ce transportul public va arăta aşa cum ar trebui să arate transportul public.

Trebuie să avem condiţii civilizate de transport. Să avem acele linii unice, care să ne asigure că transportul public este eficient şi că ajungi mai repede cu transportul public decât cu maşina personală.

Din lipsa de fonduri, pe care o să o corectăm în bugetul de anul acesta, în momentul în care te urci într-un mijloc de transport în comun, nu simţi că ai parte de o călătorie civilizată. Ăsta este un lucru pe care putem să îl rezolvăm repede, în două trei luni.

De asemenea, putem să rezolvăm foarte repede o stabilizare a programului mijloacelor de transport în comun. Să avem un program, pe care să-l avem şi pe internet, dar şi în staţii, să ştim la ce interval de timp vine fiecare mijloc de transport.

În ceea ce priveşte preţul, fără să majorăm preţul, vom trece de la preţ pe călătorie la preţ pe oră sau oră şi un sfert, o să vedem exact, astfel încât, cu acelaşi bilet să poţi să schimbi două-trei mijloace de transport, aşa cum este peste tot în lumea civilizată", declarat Nicuşor Dan, la Digi24.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/nicusor-dan-subventia-pentru-transport-public-este-fireasca-cu-acelasi-bilet-vei-putea-schimba-doua-trei-mijloace-de-transport-1426154

AndreiB

Stim deja in cat timp vine, prin aplicatie.

dekolor

Si totusi nu ar fii rau sa avem si niste display-uri in statiile mai "populare" care sa afiseze in cat timp vine urmatorul autobuz, nici macar nu este complicat. Sunt totusi curios de ce o sa se intample cu ticketing-ul in continuare si daca o sa vedem si metroul integrat in acesta, mai ales ca cei de la metrorex au inceput tranzitia la cartele contactless.

oc7avian

QuoteVești importante pentru cei care circulă cu transportul în comun prin București.

În Capitală s-ar putea schimba modul de tarifare.

Directorul societății de Transport București, Adrian Criț, a anunțat chiar acum într-o conferință de presă că propune să dispară biletul de 1,30 RON pe călătorie. Acest bilet va fi înlocuit cu un alt tip de bilet, cel de o oră. Prețul pentru o călătorie de o oră ar trebui să fie de 3 lei.

Atenție, în această oră un călător ar avea voie să schimbe mai multe mijloace de transport în comun de suprafață. În acest moment, biletul îți permite să călătorești doar o singură dată, plătești 1.3 lei la următoarea urcare.

Există și acum călătoria pe o oră pentru toate mijloacele de transport în comun, costă 1.3 lei, dar se poate plăti doar cu telefonul, nu și cu portofelul electronic de la STB.

De asemenea, directorul societății vrea să introducă și un abonament pe o jumătate de an sau un abonament pe un an.

Abonamentul pe un an ar costa 500 RON și ar permite accesul călătorilor pe toate mijloacele de transport de suprafață: autobuze, troleibuze și tramvaie.

Cu alte cuvinte, ar apărea un abonament anual de aproape 100€ . La un simplu calcul, toate călătoriile într-o zi ar putea să vă coste 1,36 lei sau 27 de eurocenți.

Astfel, STB vrea să încurajeze persoanele care folosesc des transportul în comun. Desigur, va fi în defavoarea celor care îl folosesc ocazional.

Revenind la abonamentul pe o oră, directorul STB anunță că va fi monitorizată circulația mașinilor pentru ca acestea să ajungă la timp, iar șoferii STB care nu vor pleca la timp din autobaze vor fi cercetați disciplinar. Totuși, asta nu înseamnă că nu vor fi întârzieri pentru că nu există benzi dedicate suficiente.

Propunerea va fi în dezbatere publică și ar urma să fie adoptată de Consiliul General, asta dacă vor fi de acord și consilierii generali.

Adrian Criț mai spune că autobuzele, tramvaiele și troleibuzele vor fi mai curate pentru că se face mai des curățenie. Desigur, în cele foarte vechi, unde s-a depus un strat gros de mizerie, e mai greu de intervenit. Așa că îi invită pe pasageri să respecte curățenia!

Sursa

TibiV

O sa iasa scandal...

Adrian Crit nu s-a consultat cu nimeni inainte de anuntul asta - nici cu PMB, nici cu ADTPBI (Asociatiai de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti-Ilfov).
Alora le-a picat cerul in cap cand au aflat despre declaratia citata...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

Am văzut multe comentarii contra, eu sunt pentru, dar nu este bine pe oră, sunt zone unde nu te poți încadra în timp pentru o călătorie. Exemplu: cu 282 am făcut 40 o stație de la Lacul Tei la Doamna Ghica. Ar trebui un preț pe o linie 3 și cu schimb 5 lei, ar fi bun împreună cu metroul. De pildă 21+ metru, Colentina- Victorie.

tom_sawyer

#128
Contează să apuci să te urci in mijlocul de transport și să validezi biletul (la a doua/ a treia urcare) în interiorul acelei ore, daca depășești ora pe ultimul segment al călătoriei nu e nicio problemă.

Lyvyoo

Au schimbat iar aplicatia. Cea noua e sponsorizata cumva de BT si pare integrata cu alte orase, parcari cu plata etc.
https://www.economica.net/noua-aplicatie-de-plata-online-la-stb-in-locul-bpay-24pay_515932.html

voicul

Rupere: +130% dintr-un foc ... e ceva. Probabil iar nu vor sa il mai modifice vreo 10 ani.  :lol:


De la 1 august se scumpeşte transportul cu tramvaiul, autobuzul și metroul în București. Apar biletele comune Metrorex și STB

De la 1 august se scumpeşte transportul în comun din Capitală. Metrorex si STB introduc biletul comun. Preţul unei călătorii cu autobuzul sau tramvaiul creşte de la 1,3 lei la 3 lei şi cel al unei călătorii cu metroul, combinată cu transportul de suprafață va fi de 5 lei. Modificările apar odată cu introducerea biletelor şi abonamentelor unice valabile atât la metrou cât şi pentru transportul la suprafaţă.

O călătorie cu metroul sau transportul în comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei.

Pentru suma de 5 lei, un călător va beneficia de o călătorie cu metroul și 90 de minute în transportul în comun terestru.

Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB / Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei.

Noutatea la abonamentele de 24 și 72 de ore este că acestea vor fi chiar 24 de ore de la momentul emiterii. Se elimină noțiunea de abonament ,,de zi" care, cumpărat la ora 18:00, de pildă, era valabil doar 6 ore din acea ,,zi".

Ambele societăți introduc și opțiuni favorabile pentru companiile care doresc să își susțină angajații să folosească transportul în comun.

Vor exista abonamente de o lună, 6 luni și 12 luni. Prețurile lor vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre rețele (140 de lei în comun STB / Metrorex), 400 de lei (700 de lei în comun STB / Metrorex), respectiv 700 de lei (1200 de lei în comun STB / Metrorex).

Ambele companii oferă posibilitatea de recuperare a abonamentelor nominale în caz de pierdere. Titularii se pot prezenta cu actul de identitate, iar abonamentele vor fi emise din nou pe numele acestora.

Armonizarea tarifelor la transportul în comun din București implică și o creștere tarifară.

În cazul STB, o călătorie, de pildă, crește de la 1,3 lei la 3 lei (sau 10 bilete pot fi achiziționate cu 25 lei). În cazul metroului, prețul unei călătorii crește de la 2,5 lei la 3 lei.

În cazul STB, aceasta este prima actualizare a tarifelor de călătorie din 2008. Iar la metrou, ultima ajustare a prețurilor a fost în 2014.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/de-la-1-august-se-scumpeste-transportul-cu-tramvaiul-autobuzul-si-metroul-in-bucuresti-apar-biletele-comune-metrorex-si-stb-1596175

ionut.damian

In Bucuresti am calatorit pe perioada pandemiei doar cu masina personala, si am dat aprox 150 RON/luna pe motorina. Considerand 12 luni, rezulta 1800 RON pe an. Comparativ cu abonamentul anual care este de 1200 RON, diferenta nu este suficient de mare incat sa ma determine sa renunt la masina.

dr4qul4

adauga 400 lei/luna pt parcare si sa vezi ce atractiv devine transportul in comun
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

oc7avian

E rupere pentru cei care nu aveau schimburi de făcut. Că pe cardul STB încă nu avem biletul de 60min acum, ci doar online/SMS. Dar oricum dacă mergi des e mai rentabil abonamentul.

AndreiB

Pe de alta parte schimbarea tarifelor de la stilul "abonament pe o linie" la bilete care sa incurajeze schimburile ar permite restructurarea retelei de suprafata, care ar putea aduce economii in operare si/sau creste atractivitatea retelei per total, cu frecvente mai bune pentru rutele "last mile" oferite de STB.