[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

panzer

Merci.

Ii apreciez foarte tare si pe frunzaverde si pe vancouver. Discutia lor este instructiva, dar un pic de pe alta planeta pentru noi aici in mijlocul actiunii.

Deocamdata tot ce putem astepta sunt masuri aproape gratis sau super ieftine. Altfel nu vor fi implementate prea curand. Realitatea este ca nu sunt bani.

Ar trebui sa intelegem exact despre ce vorbim in Bucuresti. Nu e Londra. Nu se vor implementa solutii cu 2 lire / calatorie. Nu le va plati nimeni. Daca ar putea fi platite, le-ar implementa privatii.

Urmaresc atent discutia cu trenurile suburbane. Primul ar fi cel spre Buftea pana la Basarab. Daca asta nu reuseste, restul sunt bancuri.

Sorinus

Corect. Buftea si Chitila sunt suburbii mari dupa standardele noastre si distanta e mica

panzer

#827
Haideti sa vedem cu cine "defilam".

O idee banala, care i-a venit lui Nicusor. Pe hotnews.
QuotePrimarul general Nicuşor Dan a spus sâmbătă că vrea să ridice cele 50.000-60.000 de maşini abandonate în Capitală, iar în ceea ce priveşte autoturismele parcate ilegal, el a afirmat că, până nu se rezolvă problema locurilor de parcare, nu este un susţinător al sancţionării oamenilor, cu excepţia cazurilor flagrante.
Stirea este benigna. O picatura in oceanul de probleme. A scratch on the surface. Cititi comentariile. Acestia sunt locuitorii cetatii despre care tb sa vorbim.

LE: de pe 2 Decembrie incep cele 100 de zile ale lui Nicusor.

kitsune

Hmm, majoritatea celor ce comentează pe HN nu sunt neapărat reprezentativi în speța asta. Sau în multe altele. Au o cu totul altă agendă. Mai degrabă aș lua comentariile la un articol dintr-un ziar local (există așa ceva în B?). Gen Replica de la noi, unde chiar dacă nivelul comentariilor este sub orice critică și nu este conținutul moderat (decât când este împotriva "politicii editoriale"), se mai strecoară câte unul care chiar spune ceva la obiect. Dar la HN, ca și la alte "ziare naționale" e cam ca la fotbal, "nu-mi place cum arată stadionul Steaua pentru că eu sunt dinamovist" (sau invers, nu vreau să discriminez).

În altă ordine de idei, ridicarea rablelor ar trebui să fie un proces simplu, de la aplicația prin care sunt reclamate (pentru că nu poți pune gardianul public să le inventarieze, i-ar depăși cu mult capacitatea), la identificarea lor, la anunțarea proprietarului și ridicarea propriu-zisă. Fac o paralelă cu ce e la noi la Küstenge: poți sesiza poliția locală, există aplicație pentru asta, există email (există și numere de telefon și WhatsApp, dar la astea nu se prea mișcă). Pentru că procedura de ridicare presupune o sesizare oficială, se cere totul, nume, prenume, CNP, data nașterii, etajul, totul. Și dovezi. Eu le-am trimis la un moment dat poze de pe Google Earth să le arăt că mașina aia nu se mișcase din loc ani de zile. Dacă are numere, e una (că se știe proprietarul) dacă nu are, e mai greu. După ce lipește înștiințarea in geam cred că trec de la 5 la 14 zile, apoi te cheamă pe tine (cel ce a făcut sesizarea) ca martor la ridicare. Sper că realizezi că proprietarul îți va da cu cheia pe mașină drept răzbunare că l-ai lăsat fără coteț.

Eu am avut la casă o mașină lăsată pe stradă cu anii, a unei vecine care avea curtea 30m mai jos, avea și loc de parcare in curte, dar ținea toate 3-4 mașinile pe stradă, o stradă de cca. 6m lățime din gard in gard (șoferul mașinii de gunoi e Ken Block, așa de meseriaș a ajuns). Vecinul de vis-a-vis de chinuia și el să bage și să scoată mașina din curte (nu a reclamat-o că e militar, nu știu ce probleme nu vroia să aibă) și până la urmă a convins vecina să mute mașina. Asta a pus-o la mine la poartă (că deh, nu m-am mutat încă acolo, nici măcar nu eram in țară) pe terenul meu, proprietate personală! Și timp de un an de zile a stat acolo, de fiecare dată când întrebam... "mâine o iau". Localii au trecut pe străduțele de acolo ani de zile fără să se intereseze vreodată ce e cu rabla aia (faruri sparte, fără numere, o roată ruptă). Până nu s-a făcut sesizarea, nu i-a interesat. Și... și atunci vroiau dovezi că e abandonată.

Lângă bloc e o Dacie Nova (sau supernova, nu m-am uitat exact). Sesizează cineva, pun localii afiș in geam, vine proprietarul cu un prieten și o împinge mai încolo. Constată localii că nu mai e mașina unde au ei sesizarea, se anulează ridicarea. De vreo 4-5 ani se joacă așa, de-a șoarecele și pisica (bine, localii văd că a dispărut de aici și apărut 10m mai încolo, dar fiind pe alt loc de parcare se dă reset la procedură).

Ce mă miră pe mine eu faptul că am văzut un R16 cu numere și în stare de funcționare, ridicată de pe locul de parcare plătit la primărie (chiar am verificat, era cu plata la zi). Proprietarul probabil că nu a vrut să se mai lege la cap cu radieri și alte alea (el e in vârstă). Dar știu și că nu a vrut să o vândă, erau amatori...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cicotan

citind cele scrise de kitsune:
dacă umbli pe străzile cu case, vezi că toate au dacă nu garaj, atunci loc în curte pentru maşină; şi cam pe toate porţile vezi tot felul de ,,nu parcaţi"; paradoxal, foarte puţini bagă maşina în curte; mai mult, nu cumva să parchezi în faţa casei – nu a porţii, a casei, civilizat – că în zece minute îţi ridică ştergătoare, îţi strâmbă oglinzile, mai ştiu eu ce; mentalitatea asta că ce e în faţa casei mele îmi aparţine cum o schimbi? în revers, locatarii spun aşa - nu bag maşina în curte, că sigur se găseşte cineva să îmi blocheze poarta; e un cerc vicios, din care fără civilitate nu ieşim; şi offtopic, toate astea vin din neîncrederea în ceilalţi, fără de care ai oameni puşi laolaltă, dar nu ai comunitate

voicul

Eu am vazut nu parcati si pe porti prin care fizic, nu intra o masina, fizic nu se poate deschide poarta, SI oricum nu ar avea cum sa incapa in curte.

Eu am vecin care isi pune sistem de blocare al trotuarului si a reusit sa "cumpere" 4 locuri la 3 masini.  :D
Buzinezzz man ce sa mai ca sunt convins ca nu da nici ban la primarie pe locul "pa trotuar"

Menatalitatea se schimba si se formeaza la scoala (prin educatie) care avea un salt puternic in jos in Romania si care de cand e online ...

Deci ...

kitsune

Cazul meu e un pic particular, fâșia de la stradă pe toată deschiderea îmi aparține în acte, plătesc impozit pe ea, este proprietate privată. Eu am amenajat-o ca să pot parca acolo (repet, pe teritoriu privat).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

rota

Pentru ca toata lumea critica, vreau sa laud si eu PS3 pt promtitudine, au ridicat de pe o straduta de 100m intr-un an 12 masini! mai am 2 bucati si am curatat toata strada  :lol: (am folosit aplicatia Primaria S3, Panoul de Bord, plus telefoane la Politia Locala) Abia astept aplicatia lui Nicusor  8) 8)
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

bogdan25

@frunzaverde am impresia ca si tu te contrazici putin. Exemplele tale cu suburbiile din vest eșuate sunt corecte. Dar cu ce diferă ele de cartierele comuniste din B? densitate mare (case pe inaltime) fara nici o istorie si care nu au atras niciodata clasa de mijloc. Vorbesti de gentrificarea cartierelor gen Rahova sau Ferentari. Cum vezi tu acest proces si mai ales in cat timp? Olandezii se chinue din anii 90 sa curete un astfel de esec, Bijlmer ( un fel de Drumul Taberei sau Titan) si mai au mult de lucru. Hai sa vedem si un exemplu pozitiv, Almere. Alternanta de blocuri mici + apartamente pe pamant cu o curte micuta (in jur de 100mp) . Mulți din colegii mei locuiesc acolo iar biroul este in Bijlmer.

Multa lume vorbeste de tren suburban in Chitila + Mogosoia + Buftea dar ce inseamna? Exact pe aici trece deja cea mai mare magistrala de tren din RO si totusi gara Chitila (centrala) este pustie la 8 dimineata dar statia de RATB este plina. Metroul cu P+R este la 2 KM in linie dreapta dar pana acolo faci cu masina 30 de minute. De ce sa mai lasi masina acolo daca lucrezi in zona Expozitiei sau in Pipera (doar daca vrei sa te plimbi aiurea cu metroul, trebuie sa schimbi de 2 ori, ca sa te intorci aproape de unde ai plecat)? 

Fred

Quote from: panzer on November 28, 2020, 10:04:17 PM
Ar trebui sa intelegem exact despre ce vorbim in Bucuresti. Nu e Londra. Nu se vor implementa solutii cu 2 lire / calatorie. Nu le va plati nimeni. Daca ar putea fi platite, le-ar implementa privatii.
Ba se poate, reduci subventiile la transportul la stat. Nu 2 lire/calatorie, dar 1 euro se poate. Privatii nu pot implementa ceva la 1 Euro cand la stat e sub 0.5. Costul real e peste 1 euro, de ce trebuie subventionat si chiar gratuit in unele cazuri? Chiar stiu cateva persoane care mergeau din Drumul Taberei la piata la Obor ca sa ia o jumatate de kilogram de ceapa cu 50 de bani mai ieftin, ca transportul era gratuit si oricum se plictiseau acasa. Asta e situatia adusa de subventii si gratuitati, pentru asta au fost create?

panzer

We agree to disagree. Ramai tu cu parerea ta eu cu parerea mea. Nu am ce sa adaug.

AndreiB

#836
@bogdan25

Serviciul din Chitila e foarte bun (i.e. te duce in Bucuresti in 11min), desi un pic "old fashioned":

1. Intervalul orar 5-6: 4tph
2. Intervalul orar 6-7: 2tph
3. Intervalul orar 7-8: 3tph + 1tph TFC (nu prea ajuta, ca nu e inclus in abonament)
4. Intervalul orar 8-9: 3tph

In opinia mea, sunt mult prea multe trenuri la ora 5-6 (presupun gandite in trecut pentru schimburi de fabrici care nu mai exista intramuros) si mult prea putine in intervalul orar 6-8, care e necesar pentru naveta azi. Autobuzul are 4-5bph in fiecare interval orar fara goluri asa mari in orar. Sincer si orarul la trenuri e cam alandala. Stiu ca e imposibil in structura actuala a CFR sa refaca Mersul, dar la un nivel minim m-as astepta ca plecarile din Chitila sa fie cadentate dimineata la fiecare 15min. Acum la ora principala de naveta ai trenuri la 07:18/07:24/07:38/08:16. Daca te-ai trezit prea tarziu sau ai intarziat dimineata si ai ratat trenul de 07:38 - tough. Nu e prea user friendly.

Insa problema reala e tariful, care e complet neintegrat si necompetitiv pentru distante scurte. Un abonament de tren pe ruta Chitila - Bucuresti la CFR e 75 de lei. Insa ala e valabil doar pentru trenuri. Daca ai biroul mai departe de Gara de Nord platesti inca 50 de lei pentru abonamentul STB. Daca vrei sa iei o linie regionala spre casa adaugi 35 de lei. Devine rapid necompetitiv.

Varianta doar cu autobuzul e mai ieftina si distanta dintre statii si case e mai mica. Pe o linie regionala aboanmentul costa 35 de lei sau 95 de lei pentru o linie regionala si o linie urbana.

Cred ca un sistem de abonamente integrate, care sa includa toate liniile STB si Metrou si CFR ar fi mult mai atractiv. Acum nici nu cred ca exista cultura de a combina trenul cu alte mijloace de transport. La un nivel minim pe viitor am avea nevoie de o frecventa decenta cadentata la orele de varf (minim 3tph, ideal 4tph) si ca autobuzele regionale de pe DN7 sa faca o bucla de ocol pe la Gara Chitila). Pe termen lung cred ca ar merita explorat in plus si un serviciu direct (Ploiesti Sud) - Chitila - Pipera (necesita un racord fir III Chitila - M800 via ramificatia Pasarea si o Gara noua in Pipera care e si in PUZ). Ar fi imbatabil ca viteza comparativ cu alte optiuni de transport.

frunzaverde

#837
@bogdan25 - Esecurile vestice (gen Bijlmer, gen Miljonprogrammet-ul suedez, gen banlieue, gen "council towers" din UK) nu seamana prea mult cu cartierele romanesti de blocuri. Sau ma rog, seamana ca tip de constructii (blocuri de 8-15 etaje) si cam atat, dar la fel seamana si HDB-urile singaporeze (care sunt un succes nebun si incredibil; toata lumea sta in blocuri HDB, pana si milionarii, care-si fac HDB-uri "de lux").

Cartierele de tipul Bijlmer din orasele vestice au fost facute ca "masini de dormit". Fara servicii publice, fara comunitati, fara nimic. Doar dormitoare in jurul unei statii de transport public, de obicei departe de oras (deci navetat). Cel mult, ca dotari, un mic centru comercial langa gara, intr-o "cusca" de beton. Adauga la asta distantele uriase pana in oras de la majoritatea astfel de cartiere, si rezulta ghetoizare.

Urbanismul "sovietic" nu a gandit in felul asta, ci a gandit fiecare "microraion" ca fiind un orasel in sine. Ceea ce, paradoxal, le-a umanizat. Blocurile au toate magazine la parter, astfel incat strazile principale din toate cartierele sunt practic galerii comerciale stradale (o chestie, care, cand m-am mutat din Romania, si am calatorit mult prin lume, am realizat ca exista doar in zone istorice in Vestul Europei, si in cartiere noi-noi "new urbanism", si e mult apreciata). Cartierele au toate o gama completa de servicii, de la farmacie la spalatorie chimica. Si multe au o identitate proprie, cu atasamente culturale: nu ar exista zeci de bloguri gen "Berceni de poveste". Nu ar exista in Carturesti colectia de magneti de frigider cu cartiere.

Si, combinatia de densitate mare, apropiere de centru, servicii foarte multe "la botul calului", si posibilitatea de a ajunge rapid in zona centrala are avantaje uriase. Clasa de mijloc (profesionisti gen invatator, profesor, medic, tehnicieni gen subinginer, mecanic etc., management mic gen sef birou) nu fuge de bloc in Romania. Fuge de unele cartiere, dar cauta in disperare altele.

Clasa de mijloc, in proportie uriasa, sta la bloc. Si nu doar ca sta la bloc, dar prefera sa stea la bloc, si isi construieste constant noi blocuri, in oras, astfel incat sa poata sta la bloc nou. Fie ca-i zice "Asmita Gardens", "Orhideea Gardens", "Central Park Apartments", "Quadra Trees", "Cartierul Latin", "Brancusi" sau n-spe mii de alte nume, e acelasi model de locuit cu cel din blocul comunist.

Care bloc comunist, e la origini, doar jumate comunist. Statul la bloc, in densitate mare, cu lift si 5-10 etaje, precede comunismul. Bucurestiul a invatat sa stea la bloc in anii '20-'30, cu "blockhaus-urile" de pe "Bulevarde" (Elisabeta/Carol respectiv Bratianu/Magheru), o idee importata de peste ocean, care a prins super-bine pietei bucurestene, si prezenta foarte putin in restul Europei. Blocurile comuniste nu au fost aduse "pe tanc" - toata lumea dorea sa stea "la bloc", si era super-fashion, inca din anii '20!

Singurul alt mod de locuire care "a prins" in Bucurestiul contemoporan este McMansion-ul tip rand de case tipizate (care la randul lor sunt evolutia 'mahalalei' istorice). Dar nu suburban, ci peri-urban, cartiere care sa pastreze pe cat posibil "apropierea". Pipera, Tunari, Otopeni. Dar astea nu sunt apanajul "middle-class", ci apanajul "upper-middle si upper class". Chestia e ca varful de popularitate l-au atins (am fost curios odata, si m-am uitat pe autorizatii) la mijlocul anilor 2000.

Dupa, dezavantajele au depasit clar avantajele, si upper-middle si upper-class-ul a inceput sa se mute din nou in oras. Si, culmea, tot la bloc. Bloc nou in periurban, pentru cei care vor calo-magar (Baneasa Rezidential, de exemplu), bloc nou in centru pentru majoritatea, ba chiar si bloc renovat art-deco in centru (tot mai multe)

Asta, de exemplu, nu e taram middle class (Soseaua Nordului): https://goo.gl/maps/fp9nNaBtZvK6Z21T7

Si serios, mai ales pentru @vancouver, densitatea extrema e un dar al bucurestenilor de ieri pentru bucurestenii de maine. Dar pe care am face bine sa-l ingrijim si sa-l folosim cat mai bine. De ce dar?

- Eficienta energetica extrema si implicita. Mai ales ca Bucurestiul e unul din putinele orase din lume cu termoficare generalizata. O investitie in reteaua de termoficare, care s-o faca eficienta si ieftina ar face orasul incredibil de ieftin si eficient si nepoluant de incalzit vara si de racit vara. Si partea grea (retea) - e doar decrepita, dar bani se gasesc pentru renovare. Asta va valora imens in viitor!

- Transport eficient. Cafeneaua hipster e la parterul blocului, si sunt trei "mega" pe o raza de 500 m. Si sunt si magazine cu haine, farmacii, electronice, banci, restaurante, la cateva sute de metri. Adica, pentru nevoile de baza, si nu numai, mijlocul de transport este liftul. Ceea ce economiseste o gramada de presiune pe sistemul de transport. Transportul public este usor de facut atractiv (si, comparativ cu multe locuri din Europa, chiar e atractiv; a se vedea metroul). Si, pentru majoritatea, o masina electrica cu autonomie de 50 km/zi este, pentru 90% din bucuresteni suficienta.

Locul de munca, pentru majoritatea, nu e la 25-50 km, ci la 3-4 km... Toate astea, in viitor, vor fi chestii grozave, pentru ca ii pun pe bucuresteni in postura de potential "early adopters" de tehnologii eficiente.

Si, toata asta iti permite (cu costuri, adevarat) sa faci un transport public cu 70-80 split modal. Ca la NYC, Tokyo, Singapore... Aici e buba - cum crestem transportul public, nu cum scoatem oamenii din oras.. Metrouri noi, autobuze noi, tramvaie noi. Asta trebuie, nu trenuri suburbane.

- A, si daca apare vreo tehnologie noua, e foarte usor sa conectezi locuri ultra-dense, decat cartiere mari de case... In 2 ani de la revolutie, toate blocurile erau "cablate" la cablu TV, si pana in '94 la campionat, tot Bucurestiul avea cablu. In 2001 apar primele retele de internet, in 2004 Bucurestiul e tot mufat la cablu si apar primele retele FTTH, in 2008, Bucurestiul avea cea mai mare viteza de internet din Europa.

Astea nu-s lucruri rele - sunt atuuri care trebuie folosite, mai ales ca viitorul e dens. Si al oraselor. De altfel, in toata lumea s-a realizat ca suburbiile sunt plictisitoare - 0 cultura, 0 distractie, 100% aglomeratie. Si orasele, chiar si in SUA, renasc, unul dupa altul. Chiar si cele carora nimeni nu le mai dadea vreo sansa, ca Detroit.

Cat de Rahova + Ferentari : gentrificarea are loc de mult; pur natural, pentru ca Romania creste repede, mult mai repede ca tarile din Vestul Europei. Calea Rahovei, Margeanului, Petre Ispirescu, Antiaeriana au devenit middle class incepand cu inceputul anilor 2000. Intersectia Calea Rahovei cu Ferentari e very much middle class (Mega Image + banci + farmacii la parter). Sebastian si "13" au devenit chiar, pe portiuni, upper middle class; si Antiaeriana, cu noul cartier MAPN, ocupat de ofiteri si subofiteri, e upper middle class clar.

Dar chiar si "Rahova-mahala" s-a gentrificat. Strazile desfundate s-au asfaltat, casele sunt renovate, apar vile, apar blocuri rezidentiale. Un exemplu aleator: https://goo.gl/maps/gNdQFotJsAjpu4ra8. N-arata a mahala infecta, oamenii construiesc, renoveaza, zona arata perfect decent. Acum 20 de ani, aici nu era nici asfalt, nici apa, nici canal, si ti-era frica sa intri si ziua. Si acum 20 de ani, nu si-ar fi facut nimeni reclama la cartier de blocuri noi ca "Confort Urban Residence Rahova": https://goo.gl/maps/FJK5mpgTQXtnpED86. Cand inca locuiam eu in Bucuresti, cele patru cuvinte alaturate ar fi fost tratate ca banc d-ala de tavalit pe jos...

@AndreiB - Trenurile de foarte dimineata sunt folosite de navetistii rurali lower-class, si sunt in continuare folosite. Muncitori in constructii, piete, supermarketuri, fast-food-uri, curatenie... toti incep foarte devreme.

In rest, da, abonamentele la CFR sunt (relativ) scumpe pe 0-9 km, cum e Chitila, dar nu sunt absurde (mai ales daca combinatia dorita e tren + metrou). Doar ca pentru 90% din Chitila, e mult mai usor sa ia autobuzul (la 10-15 minute) din fata casei pana la metrou (aglomeratia fiind tolerabila) decat sa mearga 10-20 minute pe jos pana la tren ca apoi sa schimbe iar cu metroul. Trenul e folosit strict de cei care stau "pe partea cealalta" a liniei si cei care stau langa gara.

Bagatul autobuzelor pe langa gara n-o sa ajute - terminusul lor "in oras" este la metrou; de ce ai schimba autobuz -> tren -> metrou cand poti schimba autobuz -> metrou direct? Un orar mai bun poate ar ajuta; dar faptul ca Chitila e formata "la sosea", nu "in jurul garii" e un handicap major.

P.S. : Abonamentele pe o linie la STB nu exista decat practic scriptic. Nu le foloseste nimeni, decat eventual vreo firma ca beneficiu pentru angajati. In Bucuresti se foloseste, in realitate, un singur tip de abonamet - "abonamentul" (pe toate liniile).

@Fred - daca bagi transport public la 1 euro / calatorie (sau ora) o sa mai circule papa pius cu transportul in comun... Si o sa fie si mai rau pe strazi traficul. In plus, privatii nicaieri nu ofera transport public in comun. Externalitatile pozitive (beneficiile necuantificabile monetar)  ale transportului public sunt uriase pentru comunitate si costurile de operare foarte mari. Rezultatul este ca peste tot transportul in comun este oferit mult sub cost (inclusiv la Londra!) de catre comunitate (stat) (inclusiv la Londra). Privatii, cand ofera ceva, ignora externalitatile - ceea ce va insemna ca vor tinti "costul cel mai mic". Adica maxi-taxi-uri inghesuite. Adica automotoare. Orasele din Romania au avut ani la randul  asemenea "servicii" - 5xx-urile in Bucuresti, interzise dupa niste accidente nasoale. Transportul periurban cu microbuzul cu 30 persoane pe 14 locuri. Automotoare vechi de 60 de ani, luate de la "fer" din Franta.. Si tot asa.

Privatizarea e doar o solutie unde externalitatile sunt mici sau foarte mici, nu exista monopol, si se poate scoate profit pur din operare . Punct. Transportul public nu are nici macar una din cele trei conditii (care sunt conditii cu "si", nu cu "sau").
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#838
@frunzaverde

Nu cred ca varianta autobuz > metrou e chiar asa rapida. Sunt doua linii regionale: R402 care ajunge in c11-15min pana la Laromet (M4). Insa e o linie care circula din 2 in 2 ore, deci probabil nu e o optiune reala de naveta.

Linia principala regionala, R476, se intersecteaza cu prima statie de metrou abia la 1 Mai - nu gasesc cat dureaza cursa, dar estimez ca in jur de 25-30min.

Insa la 1 Mai nu poti lua decat M4, care necesita un schimb la Basarab pentru a ajunge oriunde util in afara de Gara de Nord. Mai adaugi inca 7min pentru calatoria pe M4 pana la Basarab si sa zicem 10min pentru schimb si asteptat metroul si vorbim de o calatorie de 40-50min pentru a ajunge in acelasi loc in care te duce trenul in 11min + cat dureaza sa mergi pana la Gara.

In plus, Chitila nu e chiar asa sat liniar. Din cel mai indepartat cartier (Tineretului cred - cel nou parcelat) faci c20min de mers pe jos pana la Gara. Cu o bicicleta probabil 10min. Din cartierul Rezidenz (cu o densitate mult mai mare) faci <10min pana la Gara Chitila.

Insa, CFR se concentreaza pe clientii saraci din rural (raportat la frecventa) in detrimentul incercarii de a atrage mai multi navetisti "noi". Sunt multe localitati unde gara e foarte eccentrica si STB e o optiune mai comoda (e.g. Buftea), dar nu sunt de acord ca in Chitila nu exista potential pentru un split modal mai mare al trenurilor, daca serviciul ar fi si prioritizat pe navetistii de azi, nu numai cei de ieri.

Daca in Chitila ar exista un serviciu feroviar suburban la 3 sau 4tph, cu o identitate proprie, care apare pe harta Metrorex si integrat tarifar, nu vad de ce nu ar folosi lumea linia exact ca pe o linie de metrou - doar M4 duce in exact acelasi loc, dar de 2-4x mai incet (in functie de unde pornesti). Problema cred ca e mai mult culturala (trenul pur si simplu nu e vazut ca optiune de naveta), tarifara (lipsa integrarii penalizeaza schimburile) si orara (frecventa slaba la orele de varf pentru o naveta office). Nu am o experienta imensa cu navetistii de pe rutele regionale, insa cel putin pe grupurile de FB discutia e despre abonamente strict regionale, pe o singura linie. In Otopeni am observat blatism la greu pe ruta Otopeni - Piata Victoriei cu 783 de fiecare data cand am mers (sau aveau toti abonamentul pe linii expres, dar ma indoiesc) - cred ca tarifele influenteaza inca planificarea calatoriei.

Ionut

Dacă se poate as vrea sa concentrăm discuția pe subiect, adică parcarile. Inteleg conexiunile și sunt valide, doar ca divagati.