Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

etravel

#615
Quote from: TVlad on August 10, 2021, 12:45:50 PM
Asta e linia de pe firul aflat inca in circulatie:
Vad din filmarea de mai jos ca firul vechi, inca in circulatie, permite viteze maricele. Ochiometric, IR-ul are pe unele portiuni minimum 80 la ora. Despre zgomotul pe care il scoate linia si terasamentul, numai de bine.



GrmmrNzi

Quote from: cristi5 on August 10, 2021, 10:59:18 AMCand ii vine sina noua (peste cateva luni, are un contract dar se livreaza treptat si acum are nevoie la Buzau-Faurei) o monteaza, sudeaza.
Cristi, puteți întreba dacă au ceva planuri sau idei pentru a evita situații de genul acesta?

Bănuiesc că atunci când tu, CFR SA, "lipsești" o vreme îndelungată de pe piață (ca cumpărător), ai probleme cu aprovizionarea, că șina aia nu e în stoc la primul Ferometal, nici nu se face bătând din palme. Așa că atunci când ți se năzare să mai cumperi niște kilometri de șină, aștepți după alții care au contracte-cadru, sau cel puțin comenzi plasate "la timp".

Știu, e greu fără buget aprobat nici la mijlocul anului (sunt sigur că o să dea vina pe asta), dar ceva propuneri concrete, idei, planuri trebuie să aibă și CFR-ul...


razvan96

Au buget aprobat, problema cu bugetul e la CFR Calatori, nu la CFR SA.

frunzaverde

Sina de pe firul 2 este VILRU, ceea ce inseamna d'Aubrives et Villerupt (Franta), UIC60, fabricata 11/78. Deci e clar ca firul 2 a fost refactionat mai demult decat firul 1, si vina principala pentru restrictia de 50 km/h e fix sina sovietica care se pune la loc. Rezulta ca va fi 50 km/h dupa "lucrari".

Firul 2 este circulat cu 100 km/h.

@GrmmrNzi : CFR are contracte cadru de sina vechi cu optiuni pe care niciodata nu le-au activat din lipsa de nevoie / bani. Din cate am inteles, au cel putin 4000 tone (suficient pentru Chitila - Titu) contractati, cu contract care sta sa expire, dar neplatiti. 4000 tone inseamna vreo 4 milioane de euro si ajung pentru vreo 33 de km. Un mizilic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GrmmrNzi

@razvan96: mulțam, am încurcat borcanele, mea culpa.

@frunzăverde: chiar n-au ălea patru milioane, sau e indolență? (eu am o bănuială)

cristi5

#620
O vrabie spune ca fac refactia folosind sina veche ca sa execute bugetul. Ca daca nu, pierd alocarile.

In plus, alta sursa a re-confirmat ca Pintea nu vede nicio problema in a monta sina noua ulterior, fara burare.

Deci exista explicatii, santierul e cat se poate de public, vom vedea daca explicatiile stau in picioare, si vom vedea ce metoda vor folosi pt refactie ca nici aia nu e clar. Sau trebuie o concluzie azi? :)

GrmmrNzi

Mersi, cristi, e un aspect la care nu m-am gândit.

Asta cu cheltuirea bugetului, că altfel "expiră", e și pe la case mai mari. Și publice, și private...

frunzaverde

Si rezultatul harababurii asteia va fi ca se va circula cateva luni cat-de-cat-ok, dupa care iar praf...

Au mai facut lucrari asa:

- Timisoara - Recas - Lugoj, au ridicat viteza la 100 km/h, a tinut sub un sezon, ca au pus exact aceleasi sine care erau inainte, exfoliate si praf. S-a intors la 70, ba mai mult, s-a bagat inca o restrictie.
- Infama "refactie a macazurilor" din Gara de Nord, unde au schimbat doar 4 aparate de cale, in rest le-au carpit ca n-au cerut bani de reparat, si la un an de la refactie, ne-am intors inapoi la o stare mai rea ca inainte.

Fara schimbare de sina, din multiple surse, lucrarea are zero utlitate what-so-ever. Si tot din multiple surse, ordinea operatiilor este atat de gresita incat rezultatul, chiar si daca schimba sina la sfarsit, va fi in cel mai bun caz mediocru.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TVlad

Astia chiar nu au nici o limita in a-si bate joc de banii nostri? Si ne mai si mint in mod ordinar cu chestii gen "trenul de lucru"! Vorba aia, se bazeaza pe faptul ca multi vad, putini cunosc.

frunzaverde

#624
Nu, cat timp nu sunt aratati cu degetul, cat timp li se cauta si gasesc constant scuze cu "cheltuim bugetul" si "sunt practicieni, stiu ei mai bine" (nu, nu stiu, ca daca-ar sti, n-am avea o cale ferata de care rade si Bangladeshul), cat timp nimeni nu e interesat sa le arate cat de mici, neinsemnati si lipsiti de valoare sunt, si cat timp nimeni nu e dispus sa investeasca resurse in a reconstrui organizatia (inclusiv bani pentru a recupera decalajele uriase si distrugerile imense), nu se va schimba nimic...

Se va degrada tot mai mult, pana cand intr-o zi, care va veni in curand, foarte in curand, vor descoperi, din palatul ala de marmura, al lor, ca n-a mai ramas nimic.

Intr-o tara normala la cap, ProTV, Antena3, Realitatea TV, si toate posturile de stiri ar fi avut un segment de cum pe o magistrala langa Bucuresti se foloseste sina casata la lucrari de reparatie capitala trambitate politic. Intr-o tara normala la cap, responsabilii pentru aprovizionarea cu sina, si pentru bugetare, ar fi fost de mult pe faras. Intr-o tara normala, sau macar in Ungaria sau Serbia, directorul, stiind de toate chestiile astea, si-ar fi dat demisia. De mult.

A, si acum a mai aparut o moda. Se vorbeste in europeneza de "constrangeri". Care au devenit un cuvant "catch all" (da, vorbeste si manda-subsemnatul europeza d-asta) pentru a acoperi incompetenta, magaria, prostia.

Exemplu:

10 Birocrat roman / sustinator al politicienilor curenti (BR):  Nu am putut baga reabilitari de linii la PNRReu ca au fost constrangeri.
20 Frunzaverde : Ce constrangeri?
30 BR: Pai stii, UE nu finanteaza intretinere, a trebuit sa ne luptam in comisie ca lupii si pentru firimiturile astea.
40 Frunzaverde : Pai RK nu e intretinere, e "renewal with partial upgrade", si e considerat investitie. Si Slovacia are 100 km de asa ceva in PNRR-ul lor deja aprobat in prima runda.
50 BR : Pai n-am stiut, au fost constrangeri.
60 Frunzaverde : Astea nu-s constrangeri, e idiotenie. De altfel, ati si bagat un "renewal w/ partial upgrade", dar pe proiecte politice fara utilitate gen linia rurala austroungara Resita - Voiteni, si pe hidrogeneala.
70 BR : Pai alea au fost impinse politic, si nu s-au putut, au fost constrangeri...
80 Frunzaverde : Loop to 10.

Mie incepe sa mi se cam acreasca. Ne cred prosti, da prosti rau oamenii astia. Dobitoci de-a dreptul.
* Sunt multipli BR din lista asta. Asta de-aici e caz real, omul e vechi rau, dar pare ca are putere sa imputa destule minti repede si eficient...

P.S. M-as bucura daca la "practicienii" astia le-ar lua CV-ul cineva la puricat cum face Valeriu Nicolae. Parca vad ca la marea majoritate avem facultati facute in dublul timpului normal, la FF, serale si alte povesti, cu note de trecere de-abia luate... Asta in cel mai bun caz...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Totusi in cazul asta alternativele erau sa nu foloseasca finantarea deloc sau s-o faca asa, in 2 etape, cu sina veche urmata de sina noua. Ce alegem?

Eu vad o rezolvare pragmatica aici. Nu "batut joc de banii nostri", nu "butaforie". Nu sarit din baie cu "sina sovietica"

frunzaverde

#626
Eu nu vad pragmatismul! Intamplator, am mai vorbit cu "decision-makerii" de lucrarea asta, si si-au dat cu stangul in dreptul.

Ar fi fost pragmatic daca :

1. Faceau lucrarile premergatoare, pentru care nu au nevoie nici de sina si nici de traverse si nici de nimic, atunci cand erau cel mai ieftin de facut. Adica daca faceau ierbicidatul, ciuruitul, profilatul prismei, ori cu sina veche si traversele vechi, ori (si mai ieftin) cu echipamente rutiere, cum se face pe coridor de exemplu.
2. Faceau rost de materiale (ca si la traverse a fost criza), si abia apoi se apucau de lucrarea in sine. Pana atunci ramanea linia cu 50, si cu asta basta.

Asa, tot ce-au facut e sa strice niste traverse, sa incurce traficul un an, ca sa bage la loc acelasi rebut... Si au cheltuit si mult mai multi bani, ca e de 1000 de ori mai ieftin sa livrezi modulele de sina cu sina deja pusa, si sa le montezi doar.

Contabil, ce-au facut, n-are nici un sens : ori le vine sina, caz in care lucrarea se face toata, si s-ar fi facut toata si cu pasii normali; ori nu le vine sina deloc, caz in care o sa ramanem cu banii aruncati intr-o lucrare inutila, si fara bani pentru continuarea anul viitor... Si nici macar cu lucrarile care aveau sens (gen ierbicidare) facute.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ionut.damian

Ca tot veni vorba de ierbicidat, se spunea la un moment dat ca nu se mai face asa ceva pentru ca solutia respectiva nu este "environmental friendly". Cat de reala este afirmatia? Intreb pentru ca, in afara zonelor modernizate recent, toata calea ferata arata ca o adevarata jungla.

frunzaverde

Se face, in continuare. Uite si un filmulet:



Dar e la fel ca si la sine si traverse si copaci taiati. Costa. Si daca nu sunt bani, si daca sunt presiuni ca putinii bani sa se foloseasca pe ciudatenii ca butaforia de la Chitila...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: ionut.damian on August 10, 2021, 08:42:21 PM
Ca tot veni vorba de ierbicidat, se spunea la un moment dat ca nu se mai face asa ceva pentru ca solutia respectiva nu este "environmental friendly". Cat de reala este afirmatia?
Ierbicidele contamineaza rapid panza freatica de suprafata si solul, si sunt foarte greu de indepartat. In timp ajung si se acumuleaza in fructe si legume. Unele au efecte cancerigene dovedite.
Deci da, solutia respectiva numai environmental friendly nu este. 
@frunzaverde, sper ca omul din vagon are o asigurare de viata care sa ii acopere viitoarele probleme de sanatate, la fel ca si operatorul, care a tot inhalat vapori de solutie filmand improvizatia aia pe sine.
Cum se face tratamentul cu ierbicid la altii: