Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Quote from: dr4qul4 on January 03, 2017, 11:17:19 PM
cat timp avem mii de loganuri in B (si if) cu peste 100.000 km facuti pe gaz, fara interventii la moto4, inseamna ca e ok.
un sofer obisnuit face 100.000 km in 7 ani.  Dupa asta, ar cam trebui sa schimbe masina. sau măcar o reparație ca sa-l mai duca inca 3 ani.

100.000 km = 10.000 l combustibil = economie de 25.000 lei. Adica 3/4 de logan nou.
dar eu tot astept ziua in care vor fi amendati cei care parcheaza gpl in subteran!
Big Like!!!
Pe forumul Dacia posteaza posesori de logan cu GPL (majoritate taximetristi) ce au parcurs  300-400k de km fara interventie la motor.
Dupa cum ai zis economia este enorma,intre 150 si 200k parcursi economisesti sa iti cumperi alt Logan,Cumparand un Logan nou ajuti economia tarii si uite asa roata se invarte si oamenii au in continuare locuri de munca.

strumf11

Problemele la motor din cauza GPL-ului apareau la primele modele de instalatii (cele cu mixer). La acest model de instalatie nu se putea face un reglaj de amestec ci de debit. Se facea un compromis ca motorul sa mearga si in relanti si in turatie cu acelasi debit de gaz. Si de cele mai multe ori, se mergea cu amestec sarac. Acest amestec sarac era cauza uzurii premature a supapelor si scaunelor de supapa.
La ora actuala, majoritatea instalatiilor sunt secventiale (controlate de calculator). De aceea, amestecul este reglat permanent la valoarea stoichiometrica (sau cat mai aproape de ea), motorul nu mai merge cu amestec sarac si astfel nu mai apare uzura prematura la componentele interne.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk


Io

Stai oleaca, Strumfule. Ce-are calitatea amestecului cu uzura supapelor?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

Test Auto ZF: Renault Kadjar 1,2 TCe 130 CP EDC, accent pe rafinament







Cele mai multe dintre SUV-urile şi crossoverele vândute la nivel european sunt echipate cu motorizări diesel datorită consumului mai redus de combustibil. Treptat însă, multe dintre oraşele şi ţările vest-europene se gândesc să interzică dieselurile pe termen lung. Desigur, dieselurile au devenit tot mai curate şi mai rafinate în ultimii ani, însă în jurul lor au apărut şi multe scandaluri din cauza emisiilor de noxe. Alternativa? Motorul pe benzină supraalimentat. Da, consumă ceva mai mult, dar este mai ieftin la achiziţie şi poate fi chiar economic dacă cel de la volan este atent la cât de tare apasă pedala de acceleraţie. Cum vede Renault toate acestea? Kadjar 1,2 TCe dispune de mod Eco ce optimizează consumul de carburant dar şi un program complex implementat în R-Link care să-ţi urmărească stilul de condus şi să te convingă să fii ,,verde". Rezultatul?

Oficial, un Kadjar cu motorul supraalimentat 1,2 TCe 130 CP cuplat la cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj şi şapte trepte consumă oficial 6,4 litri/100 km în oraş şi 4,9 litri/100 km în extraurban (de notat că extraurban înseamnă tocmai să nu treci prin localitaţi aşa cum se întâmplă în România. În cadrul testului, în regim de iarnă (dar cu asfalt uscat) şi modul Eco şi sistemul Start&Stop activat s-a obţinut un consum mediu cuprins între 5,8 şi 6,5 litri/100 km în extraurban, pe drum cu o bandă pe sens şi multe sate şi comune. În traficul din Capitală consumul indicat de computerul de bord a fost cuprins între 8,0 şi 10,4 litri/100 km în funcţie de trafic. Spre comparaţie, în aceleaşi condiţii de trafic un Duster diesel 1,5 dCi 110 CP 4x4 cu transmisie manuală consumă 7,5-8,4 litri/100 km.

ZF

Ionut

Ce a marcat industria auto mondiala in 2016

Cateva subiecte importante au tinut agenda pe tot parcursul anului 2016 in lumea auto: automobilul autonom si electromobilitatea. Dincolo de aceste doua subiecte majore au existat si premiere importante pentru unele marci si masini, precum si decizii istorice. Iata o scurta radiografie a anului 2016, asa cum a aratat el pentru industria auto.

Masinile autonome
Electromobilitatea
Scandalul emisiilor
Premiere si premii
Decizii istorice

0-100/Hotnews

cristi5

#110
De la Bucuresti la Sibiu cu o masina electrica cu autonomie 160 km... Si aventurile de rigoare

http://0-100.hotnews.ro/2017/01/06/reportaj-un-craciun-de-neuitat-aventuri-cu-masina-electrica-bmw-i3-pe-ruta-bucuresti-sibiu-si-retur

Inclusiv naivitati de genul:
- masina se va incarca la coborare. Sigur, se incarca dar... inainte de aia a urcat si a consumat si mai multa energie... Cu cat e mai abrupta urcarea, cu atat mai mari pierderile. Asa ca Sibiul fiind mai sus ca Bucurestiul, si decat Valcea, nu are cum sa fie bine... La intoarcere in schimb, ajuta.
- masina stie exact cati km va putea face. Pai de unde sa stie daca nu stie daca vei porni sau nu caldura, daca vei merge pe autostrada, daca o iei pe Transfagarasan sau prin vreun tunel de baza, etc etc. Afiseaza o estimare (conservativa pt un sofer care conduce finut, dar super optimista pt unul care conduce sportiv) care intamplator s-a potrivit... Uneori...

Per total sunt impresionat ca i3-ul a urcat pana la Sibiu cu caldura pornita cu numai doua incarcari.

Ionut

Audi a înregistrat vânzări-record în 2016, dar a rămas în urma Mercedes și BMW

Audi, marca de lux a grupului auto german Volkswagen, a anunțat astăzi că a vândut anul trecut 1,87 milioane de mașini, în creștere față de anul precedent și nivel maxim istoric, însă rămâne în urma concurenților Mercedes-Benz și BMW, relatează Reuters. Un purtător de cuvânt al Audi a precizat că vânzările de mașini pe piața din Statele Unite au urcat anul trecut cu 4%, în timp ce livrările în Marea Britanie au urcat cu 6,4%, arată news.ro. În 2015, Audi a înregistrat vânzâri de 1,80 milioane de unități. Spre comparație, în același an, constructorul german BMW a devenit liderul pieței auto premium, cu 1,91 milioane unități vândute, urmat de Mercedes-Benz, cu 1,87 milioane de automobile.

Clasamentul s-a schimbat în 2016, când Mercedes-Benz a depășit BMW. În primele 10 luni,  Mercedes-Benz a vândut 1,893 milioane de automobile, cu 3,8% mai multe decât BMW.

Profit.ro

voicul

Tehnologii care vor fi obligatorii pe autoturisme in echiparea standard

Comisia Europeana a publicat o lista cu 19 tehnologii de siguranta de salvare care ar putea fi obligatorii pe autovehicule noi in urmatoarea actualizare a normelor UE privind siguranta vehiculului, actualizare preconizata pentru anul 2017, scrie Transport Times.

Masuri care asigura capacitatea de a evita accidentele:

franarea automata de urgenta
adaptarea inteligenta a vitezei
asistenta la pastrarea benzii de rulare
monitorizarea starii de oboseala a soferului
introducerea sistemului de detectie a pietonilor si a biciclistilor (conectat la sistemele de franare automata de urgenta)
sistemului de detectie a persoanelor din spatele vehiculelor la mersul in marsarier (mersul inapoi)
Masuri de reducere a accidentelor:

Afisarea in caz de franare de urgenta (lampi de stop cu aprindere intermitenta)
standardizarea interfetei dispozitivului de blocare la detectarea alcoolului
sistemul de inregistrare a datelor privind accidentele
monitorizarea presiunii in pneuri
Producatorii de vehicule folosesc deja tehnologii avansate de siguranta, insa raportul Comisiei invita la o dezbatere cu privire la introducerea acestor tehnologii obligatoriu la toate vehiculele.

Preluat de aici: http://www.money.ro/tehnologii-care-vor-fi-obligatorii-pe-autoturisme-in-echiparea-standard/

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AlexxC

In Oslo masinile diesel primesc o interdictie temporara
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-21535252-oslo-masinile-diesel-primesc-interdictie-temporara.htm


"Acum insa diesel-ul este aratat cu degetul si mai multe orase mari s-au angajat sa interzica aceste masini pana in 2025 (Paris, Atena, Madrid)"

Aviz celor care vor sa isi cumpere masini diesel,la cat de poluat este Bucurestiul nu este exclus sa se ia astfel de masuri si la noi.

Ionut

Noul Renault Megane Sedan in actiune
motorizarea diesel 1.5 dCi 110 CP si transmisie automata EDC


Renault Megane Sedan a ajuns la a treia generatie si se reintoarce ca inlocuitor pentru sedanul Renault Fluence. Asadar, sedanul compact al Renault revine la abordarea pe care au avut-o primele doua generatii: adica numele Megane si design comun cu al versiunilor hatchback si break. Iata o prezentare de 1 minut cu o versiune populara, dCi 110 (1,5 litri) si cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj (EDC).



0-100/Hotnews

voicul

Ajungem anul asta pana la 2 statii :).
Oricum eu cred ca Dacia va face pentru export aceste masini.

Totusi ma intreb care e diferenta intre: GPL, GNC si GNCV.

perfidus

Intre GNC su GNCV nu stiu care e diferenta, insa GNC are putere calorifica mai mare comparat cu GPL si are alte conditii de stocare (in stare gazoasa cu presiune marita, nu lichida)
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

elphax

deci "bombe pe roti"
probabil ar fi mai bine sa le faca doar pentru export, sa vina si cash in tara

dumbravaandrei

Parca Dacia a mai vandut astfel de motoare in tarile nordice pe vechiul Sandero.
Revenire?!? Ca aproape au disparut de pe piata aia...
Nu prea a prins gazul la noi (nici macar 1% din din parcul auto nu e pe gpl). Nici nu va prinde, asa ca nu va faceti sperante. E vorba de producere pentru piete externe