News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

vladb

Cateva update-uri si de la mine din zona Transilvaniei:

1. Vad pe harta de ceva vreme un drum ocolitor cu linie subtire albastra pe parte de V a Zalaului cu iesire dupa Zalau pe DN1F. Acel drum NU EXISTA. Exista doar jumate din el: DN1F (Panic - zona pietei auto/RAR Salaj) - DJ191C (iesirea dinspre Zalau a Aghiresului). Apoi ca sa continui catre Cluj (ca asta e menirea acelei centuri) te duci de DJ191C, dar aceasta iese in centrul Zalaului (exact langa Primarie) si nicidecum in afara lui. Trebuie modificata harta, numa' zic.
2. DN1F (portiunea Limita jud. SM - Zalau): sincer nu cred ca e doar de verde. E larg, exista marcaje, eu zic ca e de albastru. In judetul SM nu ma pronunt ca nu stiu.
3. Propunere: Avand in vedere ambuteiajele petrecute in zonele Lancram sau Teius, s-ar putea oare trece pe harta drumurile DJ 106I (Cunta) - DJ106L (Spring) - DJ107 (Rosia de Secas) - Blaj - DN14B - DN1 (Teius). Este un drum pe care l-am parcurs anul trecut si era bun (un verde zic eu), pitoresc (peisaje deosebite) si poate fi vazut ca si o scurtatura pentru ruta clasica Sibiu - Cluj Napoca.
4. DN67C (portiunea Sebes - Lac Oasa) as trece-o cu linie groasa deoarece drumul, desi traverseaza o zona montana, nu are declivitati majore (doar urcarile spre baraje pot fi considerate schimbari de panta, in rest este un drum care urmareste albia raului Sebes. Mai mult, e de albastru pana la Lacul Tau, apoi e galben (drum in lucru - plombare ieri si limitare trafic cu paleta) intre Lacul Tau si Lacul Oasa. Dupa Oasa, desi nu am fost de mult, pana in pasul Tartarau, drumul urmeaza conturul estic al Lacului Oasa - din nou fara declivitati majore si cu latime corespunzatoare. Sincer, daca DN7A ar fi fost intr-o stare ok, eu as fi ales de multe ori acest drum (pana la Obarsie) ca si varianta pentru a nu sta in ambuteiaj la Miercurea Sibiului sau pe valea Oltului (pana la Brezoi). Poate ca ar trebui reconsiderata linia subtire - pe alta parte e clar ca acest drum nu duce altundeva deocamdata decat catre Transalpina.
5. Se vorbea zilele trecute de zona Baia de Arama - Baile Herculane. Parerea mea ca portiunea rosie cu linie subtire este exagerata si ar mai trebui introdusa o culoare suplimentara sau o redefinire a "liniilor" de pe harta. Grosimea liniei sa sugereze aspectele geometrice ale drumului (largimea, sinuozitate, etc) iar culoarea doar calitatea.

PS: Acestea sunt parerile mele personale expuse in urma experientei indelungate cu toate aceste drumuri, asa ca pot fi sau nu luate in considerare.
PS si offtopic: As aprecia totusi cand se sterg mesaje sa fie aplicata aceeasi masura pentru toti. Da, sunt de acord ca m-am suparat un pic pe CNADNR zilele trecute si ma incadram la "frustrari personale, dar...Ionut, sigur ai aplicat aceeasi masura si pentru alti useri mai "cunoscuti" de aici? Daca da, imi cer scuze...

Dan74

#961
@mariuskl: Pe portiunea dintre Albac si Campeni s-au mai facut ceva plombari si reasfaltari in a doua jumatate a lunii iulie, eu am fost ultima data acum 2 saptamani pe acolo si eu as merge pe galben, nu mai sunt gropi dar datorita placilor de beton drumul e cam denivelat. Tot pe DN75 intre lim. jud.Alba-Cluj si Buru (pana acolo am mers eu) este o situatie asemanatoare, placile de beton sunt carpite cu asfalt, drumul nu are gropi dar masina se cam scutura, insa se poate merge cu 60-70 km/h.
Singura portiune care este de rosu este zona lacului de la Mihoesti, acolo ar fi nevoie de o refacere a covorului asfaltic pe cei circa 2-3 km.

9ac0s

Cateva indicatii. Drumurile au fost batute de mine azi 11.08.2016.
1. DJ 671 intre Baia de Arama si Floresti - Culoare verde. Impecabil. Recent asfaltat din fonduri europene. O buna scurtatura.
2. DN 67 intre Floresti si Drobeta Turnu Severin - Galben. Portiunea de rosu este intre Cocorova si Malovat. Dar cu 30 - 40 la ora se trece.
3.DN 67D intre Tg. Jiu si  Baia de Arama confirm galben.

vancouver

#963
Multumesc pentru relatari.

@mariuskl si @Dan74: DN75 l-am facut complet galben, asa cum a spus Dan74, pentru 2-3 km ceva mai rai nu stam sa ne complicam.
@mariuskl: restul am modificat cum ai cerut

@vladb:

1. centura Zalau vest, am modificat, cred ca este mai corect acum:

In fapt anterior drumul era desenat urmarind traseul real, din google maps. Dar bulina care reprezenta orasul Zalau este de fapt gresita. Orasul se intinde spre sud cam pana la jumatatea distantei dintre intersectia DN1F cu DN1H in Criseni si intersectia cu DJ108a. Orasul nu are deci forma rotunda, ci este una alungita serpuind de-a lungul DN1F spre sud, cu niste brate ciudate in nord - astfel o mare parte din "centura" se afla de fapt tot pe teritoriul orasului.

2. DN1F la nord de Zalau: ca sa fie de albastru trebuie sa fie scos din cutie sau aproape scos din cutie. Daca este cum se vede in google maps, atunci este de verde.

3. Combinatia de drumuri este extrem de complicata, muuult mai lunga, cu diverse posibilitati de a gresi.

5. Grosimea liniei sugereaza la drumurile nationale ca drumul este ingust, deci inadecvat camioanelor. Drumurile judetene sunt marcate toate cu linie subtire. DN67D este inadecvat camioanelor, deci linie subtire. Culoarea reprezinta calitatea DRUMULUI si nu calitatea ASFALTULUI. Drumul este napadit de vegetatie, ca atare chiar si in curbe usoare vizibilitatea tinde este extrem de mica. Vegetatia si denivelarile obliga soferul sa circule pe mijlocul drumului, ceea ce este extrem de periculos. Trecerea pe langa vehiculele din sens opus presupune manevre bruste de evitare sau franare. Desi nu sunt gropi (doar denivelari majore), nu se poate circula cu mai mult de 50km/h, iar media nu depaseste 40 km/h - asta in conditiile in care nu mai e nimeni pe drum. Pur si simplu este un drum inadcavt pentru tranzit si nu prea cunosc drumuri judetene asfaltate care sa arate in halul asta de rau. Faptul ca nu se poate tine propria banda si trebuie intrat permanent pe contrasens descalifica drumul complet, singura culoare posibila fiind rosu. Rosu are semnificatia: evitati daca puteti acest drum. Si exact asta recomand si eu dupa ce l-am parcurs luna trecuta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

danyel79

   Am mers recent de la Voineasa spre Transalpina (DN7A). Față de ultima vizită de acum câțiva ani, am remarcat faptul că s-au mai refăcut anumite porțiuni până la Vidra. Aș spune că pe această porțiune de 23 de km nu mai e de roșu ci de galben; pe porțiunile nerefăcute, deși asfaltul arată foarte peticit și drumul e ceva denivelat, totuși nu sunt gropi sau sunt suficient de mici pentru a putea fi ignorate. În schimb porțiunea de 17 km până la Obârșia Lotrului e clar de roșu. Deși e asfalt, unele mici porțiuni au rămas de pământ, iar la podețe e jale. Nu știu cum au făcut casetarea dar s-a lăsat asfaltul în ambele părți. Ai deci groapă când intri, podețul în sine a rămas la nivel și iar groapă când ieși; totul pe suprafață de câțiva metri, dacă nu ești foarte atent o poți păți pe acolo. Nu sunt nici chiar ușor de reperat porțiunile și oricum nu se văd bine de la depărtare - dacă te încumeți să-i dai 70 riști să nu mai poți frana în timp util înainte de podețe, pe care (am condus cu un Santa Fe) le-am abordat cam la 20 km/h.

  PS - nu am remarcat să fie marcată Transalpina pe harta calității drumurilor postată în ultimele pagini. Drumul e foarte frumos (n-am parcurs decat o mică parte înspre Rânca pana la Șaua Stefanu) bine asfaltat și marcat, cu unele excepții tot la podețe unde a rămas neasfaltat; are pantă uneori foarte mare - am fost silit la unele ace de păr să merg cu viteza I ca să pot urca).

florin74

Cam toata actuala centura este in Zalau, doar capatul din intersectia cu DJ 191 este in afara localitati.iTot timpul stau cu frica ca un radar acolo ar face prapad. Nu prea e circulata si se merge cu 100 km/h la ora linistit. Indicatorul de intrare in localitate in Zalau e pus pe DN1F, inainte de intersectia cu centura, iar cand intri pe centura ai impresia ca esti in afara localitatii. Dealuri  si padure atata este.

vancouver

Vad ca multi tot ma bombardeaza sa revin la grosimea normala a liniei la diverse drumuri nationale. Eu n-am nici o problema, dar o sa notez exact numele fiecaruia care a cerut acest lucru.

Daca apoi vreun camion o sa ia pe Transalpina si o sa ma injure soferul, o sa-i spun ca vladb a dorit ca drumul sa fie la aceeasi grosime ca si DN7 pe Valea Oltului. E numai un exemplu.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

eu sunt pt linie subtire pe DN-urile unde tirurile NU au ce cauta.
Dar vreau sa inventezi culoarea maro pentru drumurile pe care, daca te prinde noaptea, sau ploaia, ar fi fi bine sa fii pregatit macar cu o cruciulita, daca nu cu o icoana facatoare de minuni.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#968
Hai sa vedem care sunt acestea. Incepem cu DN18 Moisei-Iacobeni?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vladb

Quote from: vancouver on August 11, 2016, 06:14:33 PM
Vad ca multi tot ma bombardeaza sa revin la grosimea normala a liniei la diverse drumuri nationale. Eu n-am nici o problema, dar o sa notez exact numele fiecaruia care a cerut acest lucru.

Daca apoi vreun camion o sa ia pe Transalpina si o sa ma injure soferul, o sa-i spun ca vladb a dorit ca drumul sa fie la aceeasi grosime ca si DN7 pe Valea Oltului. E numai un exemplu.

In primul rand: sugestiile mele sunt facute cu buna credinta si, asa cum am spus mai sus, TU poti sa le iei sau nu in considerare. Apoi:

1. Referitor la fraza sarcastica de mai sus: Eu am inteles ca ai vrut sa duci discutia pe un teren plin de paradoxuri, dar eu consider ca exemplul e cel putin fortat, daca nu chiar exagerat. Un sofer profesionist nu o va lua niciodata pe Transalpina (sau pe oricare din drumurile de munte cu declivitati majore) din cel putin trei motive:
a) experienta anterioara - aici ma refer la un sofer profesionist documentat care stie ce insemana Transalpina sau Transfagarasan si, cred ca aici esti de acord cu mine, nu va lua nici macar in considerare asemenea rute.
b) suport tehnologic - pentru cei fara experienta anterioara exista GPS-uri dedicate pentru rutare trasee pentru tiruri, iar hartile acestora niciodata nu vor ruta asemenea trasee. Nu stiu daca nu cumva, chiar exista limitari de tonaj pe asemenea drumuri sau de gabarit.
c) documentare din alte surse - cu tot respectul pe care ti-l port, eu nu cred ca exista soferi de tir care sa ia in considerare NUMAI harta ta. Si eu sunt unul dintre cei care ma uit DE FIECARE DATA la harta ta, cand pornesc la un drum lung, dar asta nu inseamna ca nu ma uit pe Google Maps (satelit, trafic) sau ca nu fac o simulare pe Waze verificand punctele critice pe traseu.

Dar asta e cu totul alta discutie. Ce vroiam sa zic eu este ca exista si alte rute cu exact aceleasi caracteristici pe care le sugerezi si sunt trecute cu linie groasa pe harta:
  - DN 10 Intorsura Buzaului - Gura Bascei - aici, pe langa ca exista alte rute muuuuult mai ok intre Brasov si Buzau (VP, DN1A, etc), drumul nu se preteaza pentru trafic greu.
- DN12C Gheorgheni - lacul Bicaz - cred ca esti de acord cu mine ca nu ce cauta tirurile pe acolo. De altfel, accesul acestora este complet interzis in Cheile Bicazului.
- DN 18 Borsa - Iacobeni - nici pentru masini mici nu as recomanda acest traseu. L-am facut de cateva ori si e DEZASTRU, lasand la o parte sinuozitatea si declivitatea traseului.
- DN 17B Vatra Dornei - Poiana Largului + DN15 Poiana Largului - Bicaz - drumuri praf (as zice ca sunt praf dpdv istoric deoarece eu nu imi amintesc sa fii fost vreodata ok) in zone semi-montane in care o masina mica nu are ce cauta noaptea, darmite un tir...

In alta ordine de idei, vladb sau vancouver nu ar trebui sa fie trasi la raspundere ca doar este o legenda pe prima pagina si mai ales un "disclaimer" care subliniaza potentialul caracter incomplet, eronat sau invechit al hartii. Mai mult, hai sa privim si invers situatia (daca tot e sa exageram): Cei ii vei spune unui sofer de tir care trebuie sa duca niste caramizi in satul Tau sau in satul Oasa sau chiar in Luncile Prigoanei: "Nu se poate, drumul nu este pentru tiruri este un drum montan deci pentru binele tau iti sugerez sa incarci marfa in dube si sa o livrezi asa".

In speranta ca iei literalmente ce am scris eu aici si nu te superi, eu iti multumesc pentru efortul tau gigantic canalizat catre o harta asa de ok.

vancouver

#970
vladb, am dat exemplul cu Transalpina pentru ca chiar s-a intamplat. Un sofer profesionist cu camionul CHIAR A LUAT-O PE ACOLO, ghidandu-se dupa harta noastra!

Acela a fost momentul in care mi-am dat seama ca este o greseala trecerea pe harta a drumurilor turistice peste munti, mai ales a celor care urca la altitudine mare (2000 m sau mai mult). Si NU, nu sunt deloc sarcastic, ci doar foarte serios.

a) soferii sunt experimentati si isteti, cu exceptia celor care nu sunt. Sunt oameni care nu au bani si fac scoala de soferi cat C si primesc apoi un camion si o destinatie. Cunosc personal astfel de oameni, care prin diverse tari au nimerit pe coclauri, pe drumuri infundate, etc. AAAAa, dupa ce au nimerit pe acolo, daaaa, au devenit EXPERIMENTATI. Pentru ca in viitor evita, se intereseaza. Ca sa fii experimentat trebuie sa ai experimente, mai ales neplacute. Dupa ce treci de ele, stii sa te feresti. In asta consta experienta.
b) suport tehnologic: autorii hartilor GPS nu au trecut niciodata prin Romania si iau si ei de bun ce gasesc pe alte harti, poate si harta noastra. CU ATAT MAI MULT suntem obligati sa indicam o eventuala problema. Ba mai mult, o vreme pe google maps Transalpina aparea la fel de groasa ca DN7 Valea Oltului, apoi la un moment dat au sters-o de pe harta (cam cand am sters-o si eu de pe harta mea). Aparea doar la zoom mai mare. Acum vad ca din nou apare la fel de groasa ca DN7, ceea ce arata ca din nou niste neispraviti au lucrat la harta. Doar distanta ceva mai mare, datorata serpentinelor, va face ca navigatiile sa evite acel drum.
c) Doar putini se uita pe surse gen maps sau waze. Ei se bazeaza in mare parte pe statiile lor si comunica intre ei.

ATENTIE: harta NU se adreseaza soferilor experimentati, care cunosc pe din-afara drumurile. Ci NUMAI CELOR NEEXPERIMENTATI. E absurd sa spui ca experienta soferilor ii va face sa evite un drum. Daca au atata experienta, nu se vor uita pe harta noastra. HARTA SE ADRESEAZA CELOR CARE HABAR NU AU cum e un drum si care este cea mai buna varianta. Harta apare si soferilor straini si cu atat mai mult este important sa fie cat mai corecta.

Fie si un singur sofer indus in eroare este o problema. Grija PANA LA ULTIMUL DETALIU caracterizeaza tara in care locuiesc acum, Germania, si da imaginea asa-zisei "civilizatii" pe care o observam acolo: Tot grija pana la ultimul detaliu face ca un motor german sa functioneze mai bine decat unul romanesc, iar masinile germane sa fie dorite in toate tarile din jur.

--------------

Acum hai sa luam fiecare caz:
- DN10: voi va bateti joc de mine. Pana acum 5 zile DN10 era trecut subtire si AM CEDAT PRESIUNILOR altuia ca tine, care-mi cerea sa pun cu linie groasa. Acum ma iei ca de ce e groasa? Vezi, de aceea sunt reticent la modificari: unu hais, altul cea, asa nu jungem nicaieri. Voi reveni la linie subtire.
- DN12C am fost eu personal acolo acum 1 luna. Este PLIN DE AUTOCARE. Iar drumul este fezabil pentru camioane, iar interdictia este cu totul si cu totul altceva. Asa si pe Valea Prahovei au interzis. Ramane cu linie normala.
- DN18 l-am parcurs anul trecut de 2 ori. Este o catastrofa cu multe gropi. Dar este larg si SUNT CAMIOANE PE EL. Evident cele mai multe locale, cu lemne sau alte lucruri necesare in zona. Gropile sunt cauzate acolo mai ales de traficul greu, pentru care drumul actual nu este gandit. Acela este un drum clasic de rosu (sau de maro daca e sa mai facem o culoare cum zice dr4cul4), dar cu linie normala.
- DN15 - este un drum pe care circula camioane. Ramane normal.
- DN17B: daca o masina mica nu are ce cauta noaptea, nu inteleg de ce este galben. DN17B era rosu pana acum cateva zile si mi s-a cerut sa-l fac galben. Dar sunt de acord sa-l fac subtire, poate ca asa e cel mai corect: galben si subtire.

--------

Eu nu ma supar aici pe nimeni si iau in serios tot ce mi se spune.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

north

@vancouver:
Cred că soluția cea mai bună este să pui un disclaimer că harta se adresează doar utilizatorilor cu mașini mici, și că nu este "utilizabilă" pentru transportul de marfă.
Chiar cred că acesta este rolul hărții: pentru șoferi "amatori", nu pentru cei profesioniști, care dispun oricum de alte resurse pentru decizii.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

vancouver

@north, asa voi face. Ma mai gandesc cum sa scriu, poate ceva de genul ca unele drumuri pot avea restrictii de tonaj si ca soferii unor masini mai mari de 3,5to trebuie sa se intereseze de aceste restrictii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Varianta noua a hartii. Am introdus o culoare suplimentara: MARONIU. Ceea ce este mai rau decat rosu. Practic drumurile proaste au si ele acum 2 culoari, asa cum aveam la drumurile bune.

Hai sa facem o lista cu drumurile de rosu pe care acum le trecem la maroniu:
- DN18 Moisei - Iacobeni
- DJ504 Cernetu - Giurgiu (neasfaltat, trecut pe harta doar pentru potentialul enorm de scurtare a distantei Alexandria-Giurgiu)
- DN24C Manoleasa - Radauti Prut (neasfaltat)
- 1P in jud. Bihor
si astept alte propuneri



Am adaugat de asemenea in stanga sus mentiunea ca soferii de camioane trebuie sa se intereseze separat de restrictiile de tonaj.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

strainu

Salut. Pentru că aici par a se concentra eforturile șoferilor pentru o hartă actualizată, am zis să ajut și eu cu niște actualizări și întrebări. Încep cu întrebarea: de ce Transalpina și Transfăgărășanul sunt atât de subțiri? Pe telefon mi-e imposibil să le văd ce culoare sunt.

Ca update, porțiunea dintre Hidișelu de Sus și Oradea e practic terminată (există inclusiv marcaje, dar mai lipsesc niște indicatoare). Ca și culoare, aș zice verde, pentru că mai sunt încă denivelări, mai ales la podețe. În rest, confirm actualizările lui vladb și Dan74 pentru zona apusenilor.

Dacă vă interesează să adăugați și DJ 742 (AB) - Gura Roșiei - Roșia Montană, ar fi verde (drum foarte bun, dar viteză limitată de surpări în 2-3 zone) și DJ 665 (OT), de la intersecția cu DN67 la Polovragi (DC22 îi zice bucății de legătură pe OpenStreetMap), prin Baia de Fier până la Novaci, ar fi galben.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.