News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Autostrăzi (A) / Re: Autostrăzi în România: dis...
Last post by Ionut - Today at 09:44:21 AM
Harta de la CM PT.
Am început reuniunea.

Harta proiecte rutiere CM PT Timișoara 20-21 mai 2024.

#2
[Sud-Vest] Proiecte / Re: [DJ] Centura Craiova
Last post by cristi.dadalau - Today at 09:41:23 AM
Un mic update din traversarii peste CF: au ajuns si restul de grinzi insa a disparut macaraua cu care le-au ridicat anterior.
Ma gandesc ca o aveau adusa din alta parte si le-a expirat perioada de inchiriere.

O alta macara ridica la predalele pentru sectiunile deja complete.
#3
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A13 Sibiu-Bacău
Last post by hefaistos - Today at 09:22:32 AM
Împrumutul e luat si garantat de statul roman, nu contează proiectele finanțate. Sau, ma rog, contează mai puțin.
Problema e la deficit. Cheltuiala finanțată prin împrumut tot cheltuiala este, și se aduna la deficit.
#4
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by amedeog1 - Today at 09:12:04 AM
La traversarea peste DN 65,in zona Bals,au reusit sa puna predalele si pe sensul Bals_Craiova. :)
#5
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A3 București-Bo...
Last post by TibiV - Today at 09:10:56 AM
@dumbravaandrei,

O sinteza coerenta privind parcarea camioanelor (dar și a celorlalte utilaje - excavatoare, buldozere etc.)

Dar avem câțiva colegi care o țin pe a lor.
Poate că vom afla că acele basculante așezate "la linie" reprezintă o țintă mult mai ușoară pentru ciori și alte zburătoare, care vor nimeri mai ușor cu găinaț camioanele parcate - un risc major, care pune în pericol țintele PNRR...  :lol:
#6
Naval / Re: Accidente si incidente nav...
Last post by kitsune - Today at 08:34:53 AM
Liderul de sindicat a fost întrebat de presă Dane, nu a ieșit el de capul lui. Că pe el îl mai știe lumea și îl întreabă. Pe vremuri mai era și Onaca. De la ANR pe cine știi?
Mijloacele alea de salvare cam slăbuțe totuși, o bărcuță mică (cam de 6 persoane dar poate are 10 locuri mai înghesuite), neacoperită, plus 2 plute gonflabile, din care una nu poate fi lansată rapid.




Powered by API/PUM imgur uploader

Ăia de pe Michel, dacă nu le-a spus nimeni să stea, au continuat voiajul până la destinație, adică Bulgaria. Acuma nu știu dacă ai noștri aveau autoritate să oprească nava, fiind în ape internaționale cred (parcă 40 mile distanță de Sulina?), chiar nu cunosc legislația, io sunt mecanic.
#7
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by florin74 - Today at 08:34:45 AM
Poate ajunge articolul asta prin CNAIR, pe la responsabilii de siguranta....

https://www.bbc.com/future/article/20240517-vision-zero-how-europe-cut-the-number-of-people-dying-on-its-roads


If the road users do not adequately assume their share of the responsibility, for example, due to a lack of knowledge or skill, or if personal injuries occur or risk occurring for other reasons, the system designers must take additional further measures to prevent people being killed or seriously injured."
This meant that officials were no longer allowed to design roads for idealised drivers who never became distracted or exceeded the speed limit. They had to make roads for real people who made mistakes.
As Tingvall puts it: "It should be up to the professional community to make sure that that normal people, doing normal mistakes, don't lead to them killing themselves or someone else."
Even intentional law-breaking was to be considered when designing the system. The reality is that drivers do speed, and they get distracted by their phones or other passengers in the car. "Don't pretend that there are laws that you know everyone will follow," Tingvall says. "That's very unprofessional. You would never do that in aviation or in other areas where you really care for safety."


Face trimitere articolul si la 2+1

#8
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A3 București-Bo...
Last post by dumbravaandrei - Today at 08:23:52 AM
În primul rând, în orice parcare, nu lași mașinile așa alandala de izbeliște. Trebuie să lași niște culoare de acces pentru pază sau în caz că îți ia foc vreun vehicul.

La orice companie vă uitați, acolo unde acumulează vehicule, acestea sunt parcate la ,,linie" astfel încât:
1) Să aibe acces cisternele să le alimenteze, în caz că se pierde prea mult timp la începutul turei pentru alimentarea la pompă
2) Să aibe acces personalul de mentenanță, dacă e cazul, astfel încât să nu stea vehiculul aiurea în timpul turei (mentenanță înseamnă inclusiv spălatul vehiculului)
3) Să aibe acces personalul de pază atunci când patrulează. Că se mai fură chestii din/de la vehiculele astea, inclusiv combustibil
4) Printre șirurile de utilaje trebuie să aibă loc mașina de pompieri/ambulanța în caz de necaz. Atât camionul cu spumă, dar mai ales cel cu scară.
5) Se lasă suficient loc astfel încât dacă un vehicul nu pleacă, celelalte să poată fi evacuate de acolo cât mai repede, fără să piardă timp.

Iar pentru toate cele de mai sus se trag toate vehiculele la linie pentru că furtunele/conductele/instalațiile sunt limitate ca lungime. Și e valabil pentru oricine, de la o parcare simplă rezidențială până la șantierele UMB și dincolo de ele.

Asta până la conspiratita de ,,control și ordine semi-militarizată"
#9
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A3 București-Bo...
Last post by 26ld - Today at 08:21:14 AM
^Nu stiu cum poate cineva trage concluzia ca au totul sub control si aici si pe A7 in luna mai a anului curent. Problema pe A7 e clar la structuri de toate felurile, cel putin pe Buzau-Focsani 1, unde stau bine cu terasamentele si chiar cu asfaltul. Mai sus de Focsani e si o problema de utilaje, vezi nodul turbion care abia a fost decopertat de exemplu, s-a facut atata galagie pentru el si acum creste iar iarba pe el, dovada fiind filmarile recente.

Faptul ca statul e incompetent nu trebuie sa absoarba un constructor de responsabilitatile lui din contract. Altfel, ce rost mai are un contract? De ce ar fi forat, de exemplu, doar o mica parte pentru care aveau AC pe A0 N4 si nu s-au ascuns in spatele lipsei AC pe tot lotul ? De ce ar fi muncit pe tot lotul Craiova-Pitesti cu exceptia nodului cu A1 daca timpul de executie incepea din momentul AC? Da, se va prelungi timpul de executie dar asta il avantajeaza tot pe constructor, nu pe cei care au nevoie de infrastructura. Nu vor plati penalitati, nu se duc la CAB, toata lumea e fericita.

Problema e ca ei sunt de fapt sustinuti politic si la randul lor, ei fac ce vrea politicul. Vine Grinda sau Marcel intr-o vizita pe undeva? Ei stiu dinainte si mobilizeaza temporar resurse acolo, vezi cazul Bacau-Pascani unde angajatii statului mint ca sunt in avans fata de graficul de lucrari, undeva la 24%.

Faptul ca anul asta sunt parlamentarele si trebuie voturi din toate regiunile tarii duce la imparteala asta: putin pe A3, putin de DX12, putin pe A7, ca atata se poate, dar toate in momente relativ bune pentru campanie electorala si pentru a genera stiri.

Ei stiu ce fac, politicul stie ce face, intrebarea e de ce nu isi da seama cetateanul si continua sa creada diverse povesti cu care a fost amagit de cand a inceput constructia A3?



#10
Naval / Re: Accidente si incidente nav...
Last post by dan tm - Today at 08:14:33 AM
pentru ce a iesit liderul de sindicat sa spuna nu stiu, nu stiu , o sa iasa si autoritatea sa dea detalii,dai semnalul, dai drumul la mijloacele de salvare...?
ca si alti ,,lideri" si ăsta mi se pare unu ca ăia de la CFR calatori.

liderii.

dar de ce s-a dus nava in Bulgaria daca era lovita?