[BV] Poduri si pasaje in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:25:07 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Cam complicat cu subteranul prin zona aia, ca e plin de retele de utilitati si foste conducte industriale nedezafectate...

pasadia

Nu știu exact la ce conducte și utilități te referi, dar cred că:
- soluții tehnice exista
- oricum ar fi cazul să scăpăm și de acele eventuale conducte dezafectate

dumbravaandrei

Stiu ca acum ceva ani era vorba de niste tevi ale cet-ului nedezafectate si ceva conducta de zgura.
Da, ideal este sa scapi de ele, daca stii exact cate si pe unde sunt.

JohannDB

        Oare de ce-i musai între Sala Sporturilor/Piscină și blocurile de la est de acestea de până-n Hărmanului, acest pod și "hobanat" (cu problemele ulterioare de întreținere, mai ales la cabluri)...
        Nu poate fi împis, mai la est, prin zona Timișul Sec, Zaharia Stancu, prin spatele LIDL din Craiter; un pod direct din spatele Lidl Craiter peste curtea de la Marub-Remat și legare la girația din estul str.Zaharia Stancu...... Chiar trebuie acolo, la gară ??
        Dacă s-ar dubla podul de peste Timișul Sec din Craiter/Triaj și reconfigura complet cu bretelele necesare tot spațiul din fața RATBv .....??
        Mă întreba un prieten......
       

oc7avian

#94
Ei vor o alternativă la venit dinspre nord. Aș zice că e o soluție falsă, pentru că tot în 2 giratorii de blochezi imediat. Iar restul problemelor cartierului rămân: 1 bandă/sens ieșire spre vest, 1 bandă/sens ieșire spre nord. E clar că mai trebuie benzi, dar izolarea majoră nu din sud vine.

Problema pe care o văd la traseul propus de prietenul tău e că are calea ferată prea aproape de punctul de pornire. Nu știu dacă poți face rampele. Dar dacă se poate, deschiderea ar fi tot foarte mare. Oricum, nu e nevoie de conexiune în giratoriul estic de pe Zaharia Stancu, deoarece deja este aproape gata legătura Camil Petrescu - Zaharia Stancu. Ar putea fi ceva mai direct.

De asemenea am impresia (adică vizual) că au început și legarea Str. Turnului de Camil Petrescu.


liviu09

^ Intr-adevar, strada este deja configurata de la sensul giratoriu Camil Petrescu - Tudor Arghezi spre strada Turnului (pe langa WePlay). Cred ca sunt despartite de un gard, momentan.
Ar putea fi folosita aceasta legatura (temporara) pentru a da voie traficului si pe strada Turnului spre zona de blocuri/mall. Ar fi utila, mai ales pentru zilele in care au loc evenimente la Patinoar, cand se cam blocheaza Turnului.
Dar bineinteles, e o idee cu caracter ipotetic. Terenul care e pregatit in prezent, nu cred ca este in admistrarea Primariei, inca.

Apropo de filmarea de mai sus. De ce nu pot fi inlaturate sinele vechi de tren?

liviu09

Update:

Valoarea rezultată în urma studiului de fezabilitate este una foarte mare:  55 de milioane de euro aproximativ, valoare pentru care nu există la ora actuală surse de finanțare, nici din fonduri nerambursabile, nici din bugetul local.

[...]multe comentarii cu privire la oportunitatea amenajării unei subtraversări a liniilor[...].


Sursa:
https://www.brasovcity.ro/ro/stiri_pe_larg/9856/Construirea_pasajului_hobanat_intre_b-dul_Garii_si_zona_Coresi_este_o_decizie_care_ar_trebui_sa_apartina_comunitatii._Pasaj_hobanat_vs._Pasaj_subteran,_constructie_pentru_un_oras_al_masinilor_sau_alternative_de_mobilitate_verzi,_solutii_pentru_descongestionarea_traficului_din_Tractorul_sunt_doar_cateva_dintre_temele_abordate_de_brasoveni_in_dezbaterea_de_ieri?fbclid=IwAR2D-VDaE-f1UR52re92Mhk3gajCx76hCHnMThIvRP0t8m7iJucthwf2ODw


Realist, vor mai trece multi ani pana sa vedem ceva aici. Avand in vedere starea actuala a terenului, poate se va lua, totusi, in considerare alipirea cu strada Turnului. (e.g. doar cu sens unic Turnului -> Coresi, pentru a trage traficul din 13 Decembrie, nu si invers). Un alt avantaj: Linia RatBv 53, care se opreste in capatul strazii Turnului si revine pe aceeasi strada, poate fac un mic ocol, pe Camil Petrescu, deservind astfel si locuitorii din Avantgarden.








oc7avian

Am formatat prost mesajul anterior. Filmarea e aici

Habar n-am de ce a rămas calea ferată, mai ales că zona se transformă într-un cartier rezidențial (continuarea Coresi Avantgarden). Probabil ar fi fost întârzieri cu avizele și au mers așa înainte.

Se putea traversa înainte pe un drum de pământ. A fost blocat de când au început mai multe lucrări în zonă. Acum am văzut balast întins fix în continuare, pentru legătură cu str. Turnului. Nu știu cine-l administrează acum, dar pe portalul ANCPI parcelarea e deja făcută:





Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB


Legat de podul hobanat din Brașov, zona gării.....

         http://litera9.com/punct-de-vedere-emis-de-oar-filiala-brasov-covasna-harghita-cu-privire-la-podul-hobanat/

Text din articol, mai jos::
""""""Săptămâna trecută a avut loc consultarea publică online privind construirea Pasajului Rutier Tractorul-Coresi, Podul Hobanat, organizată de Primăria Municipiului Brașov.

Astăzi, ca urmare a acestei consultări, OAR – filiala Brașov Covasna Harghita a emis un punct de vedere cu privire la construirea Pasajului Rutier Tractorul-Coresi, pe care îl redau în continuare:

,,În urma anunţului Dumneavoastră din data de 10.06.2021 privind organizarea unei dezbateri publice având ca subiect pasajul peste calea ferată din zona Sălii Sporturilor, prin realizarea unui pod hobanat, care să facă legătura între bd. Gării și cartierul Coresi-Avantgarden, la invitaţia Preşedintelui filialei, un grup de arhitecţi, majoritatea membri ai CTATU, au analizat obiectivul din punct de vedere urbanistic și arhitectural.

După circa două ore de analiză, s-au desprins câteva concluzii principale pe care, de comun acord, am decis să le supunem atenţiei Dumneavoastră pe această cale:

1. Informaţiile publice existente pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov, respectiv planurile de urbanism PUG și PUZ aflate în vigoare, aprobate prin HCL, nu prevăd acest pasaj.
2. O decizie privind realizarea sau nu a pasajului trebuie să aibă la bază o serie de studii care să îl recomande (studii de mobilitate, de trafic, de impact asupra mediului, de impact vizual, economic, de oportunitate etc.), plus consultarea specialiştilor și a populației.
3. Problema pentru care se caută o soluţie este asigurarea unei conectări mai facile a zonei de nord a oraşului – aflată într-o etapă de dezvoltare intensă – cu cea centrală, de la sud, de care este separată prin linia de cale ferată.
4. Se mai observă că zonei de nord îi lipseşte și o cale majoră interioară de circulaţie pe axa est-vest, paralelă cu centura, care ar putea să o conecteze și cu cartierul Stupini.
5. Amplasamentul propus pentru pasaj, împreună cu forma de T pe care acesta il formează cu bd-ul Gării, pare să favorizeze numai o parte mică din zona de la nord de linia de cale ferată, deci are numai un efect local.
6. Aşadar, apreciem că soluţia tehnică propusă generează o investiţie de mare anvergură care are un potenţial limitat de a rezolva marile problemele ale oraşului.
Vă asigurăm încă odată de cele mai bune intenții și de întreaga noastră disponibilitate pentru dialog." """"""

4est

Dupa multi ani  (8, cati au fost?)  circulam in sfarsit pe podul de pe Str. Grivitei
Circulam prost inca.  Daca mergi prea repede iti iei zborul, dar am inteles ca vor remedia asta.

Hoinar

Da, vreo 8 ani am asteptat dupa acel pod, iar de circulat e grav, am un prieten care si-a rupt spoilerul din cauza la "gaura " aia din noul pod, are suspensie sport, lasata si cand a trecut pe acolo a rupt spoilerul... Sper sa remedieze problema.

4est

S-a mai remediat saritura, acum este acceptabil

bgd77

Am facut cateva poze de sub podul Fartec. Inca nu s-au dat schelele jos.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Inca lucreaza pe dedesupt, mai mesteresc cate ceva. Tot asa anemic, 2-3 oameni.