Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

reed

Autostrazile astea o sa stea mai mult inchise dupa trecerea garantiei.Cine o sa repare asemenea alunecari?Sunt precum castelele de nisip.

BigZ

Vazand filmarea cu lotul Chiribis - Suplacu de Barcau, nu m-am putut abtine sa nu ma gandesc daca legea ar permite spargerea acestui tronson in N loturi astfel incat fiecare lot sa aiba o valoare maxima sub limita legii pentru atribuire directa. Si apoi atribuite toate catre UMB si rezolvate intr-un an sau doi. Motivatie pentru gest s-ar gasi. Legal ar fi posibil?

bacovia

#29327
Incredintarea directa se face la un plafon de 30.000 eur :)

100.000

florin74


bacovia

Poate un program de impadurire rapida de-a lungul autostrazii Gilau - Poarta Salajului. Parca salcamii se pretau la astfel de sol.

vancouver

^asta vroiam sa zic si eu. Mi se pare inadmisibil cat de chele sunt toate aceste dealuri acolo. Trebuie facute niste impaduriri MASIVE. Nu doar in jurul autostrazii, ci in general.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

#29331
Festivalul dronelor pe A3!...
:cheers:

Cristian 74 & marinul,
ati lucrat in tandem?...

@Cristi5,
in filmarea lui marinul la 05.45 apare un "punct de intoarcere" care NU apare pe harta proiectelor.
Adica aici: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/47.301/22.36/0 (in versiunea "satelit" se vad bretelele filmate de marinul...)


Cat despre proiectul celor de la Bechtel, trebuie sa recunoastem ca:
Quote from: gicu on November 02, 2021, 08:04:30 AM
^E adevarat ca s-a făcut varianta ceaa mai scumpă, dar Gilău - Câmpia Turzii rămâne cea mai de calitate autostradă făcută în România până acum.

Perfect adevarat! Nici dupa un deceniu nu au aparut probleme, iar calea de rulare este impecabila...
Sunt convins ca gluma aia de alunecare ar fi intrat (ca si costuri) pentru Bechtel la categoria "schimbat becuri"...
Este adevarat, Bechtel nu a fost nevoit sa "optimizeze" in draci, pentru ca Bechtel nu a lucrat pe "FIDIC galben", nici pe "FIDIC rosu", ci pe "FIDIC Bechtel" (probabil infra-rosu, daca respectam regula ROGVAIV)....

Scump, dar foarte "sanatos".

Iar acum, vazand toate problemele de pe A3 imi dau seama ca:
1. probabil am fi fost muuuult mai departe (si NU mult mai scump) daca nu am fi reziliat contractul cu Bechtel... :(
2. s-ar putea ca despagubirea pe care am platit-o la reziliere sa nu fi fost "excesiva". In filmarile postate de baietii nostri se vad multe lucrari care nu cred ca au putut fi facturate, ca mi-e greu sa cred ca poti factura "5 pile gata, 3 pile fara rigla, 4 pile doar radier" sau "un debleu sapat dar nefinalizat". (Dar poate gresesc eu si Bechtel a reusit sa faca inventarul complet...)
3. proiectul lor a primit "verde" pentru pile mediane la toate supratraversarile drumurilor nationale/judetene/locale peste A3... Oare cine i-a strans "de oua" pe cei de la CNADNR sa accepte asta?...  O:-)
4. si doua intrebari intrebatoare:
   4.1.oare exista pe undeva traseul si proiectul (sau schita de proiect) pentru Nadaselu-Zimbor in versiunea Bechtel?...
   4.2. pe ce sectiuni se liciteaza/lucreaza pe FIDIC rosu pe proiectul Bechtel, si pe ce sectiuni este "la liber" - adica Bechtel nu a lasat "mostenire" un proiect clar, si ne chinuim noi acum sa inventam apa calda, dar am vrea la pret de apa rece?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristian 74

@TibiV: acum nu am lucrat în tandem, dar m-a mai dirijat @marinul cu sfaturi, fiind prima dată singur pe acolo.

adrian sibiu

Filmare completă Nadaselu-Topa Mică!
Enjoy !


bacovia

Multumim de filmare!

Tulai ce alunecari...

Europiu

@TibiV Îmi amintesc că ideea "cum ar fi fost să rămână Bechtel?" a mai fost discutată acum câțiva ani iar unul din Greii forumului (bogdymol, eurocopter ??) ar fi zis că era nerealizabilă pentru că nici Bechtel nu mai voia (sau putea).

Dar, da... dacă ne gândim la despăgubirile plătite lui Bechtel, la degradarea lucrărilor și la valoarea "noilor" contracte, cred că putem liniștit să îi descântăm pe Ponta și Șova cât să le ajungă o viață întreagă!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

adrian sibiu

Si o filmare de la Almașului Sâncraiului-Zimbor!
Enjoy !

 

Iceman

Umb... 80% a ajuns la cota autostrăzii cu excavările între Nădășelu și Zimbor... oricum avansul lucrărilor se vede

paulmare

Adrian multumim
la minutul 5.16 din Nadasel-Topa Mica unde lucreaza excavatorul, pilotii pare ca au ramas la locul lor
Spunea cineva acum cateva pagini de cut&cover asa cum a facut Astaldi/Astalrom pe A1 tunelul de 345 metri intre doua viaducte - unde lucreaza cele doua buldozere si cele doua compactoare "picior de oaie", poate ca asta fac acuma, nici tunelul lui Astaldi nu era in plan, aici facusera terase, o sa vedem ca e festival de drone :) 

de reimpadurit, terenurile alea au proprietar sau apartin unei obsti gen pasunile satesti, acuma zona aia daca e asa clar depopulata si imbatranita, padurea vindeca toate ranile pamantului scria pe panourile ocolurilor silvice pe vremea lui cioasca, ar trebui sa se gandeasca alesii nostri la ceva formula de asta gen nu folosesti terenul pentru agricultura sau l-ai lasat sa se degradeze in halul ala, fie te impozitam de te rupem fie impaduresti si cata vreme nu tai, nu platesti nimic impozit pe teren, pana nu incepi sa exploatezi, ceva de genul

adiarc

#29339
s-a mai discutat mult atunci la rezilierea cu Bechtel

la acel moment multi useri erau de parere ca ar fii trebuit negociata o finalizare a tronsoanelor incepute deja de Bechtel...se confirma inca odata ca ar fii fost si mult mai rapid,calitativ si chiar si mai ieftin chiar si in stilul Bechtel

Oricum eu sunt multumit ca e partial UMB...s-a vazut ca-si asuma si nu dau bir cu fugiti( aici sunt costuri suplimentare importante care vor trebuii recuperate amiabil....sau nu)...intrebarea este ce va fii dupa expirarea per de garantie
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura