News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: nirolf on January 10, 2019, 05:36:58 PM
treceri la câțiva cm de oglindă celui de pe sensul celălalt la o viteză combinată de 240 km/h. Ți se pare ceva sigur în asta? În afară de moarte dacă cineva face o mică greșeală. E frecventă situația asta în Germania? Sau comparăm doar ce avem chef?

Pai asta am spus si eu mai sus: "- DN2 este periculos din cauza VITEZEI MARI cu care se circula (de aceea accidentele sunt extreme, deseori cu morti)", vezi 4 mesaje mai jos. Periocolul DN2 acesta este: VITEZA. De aceea, daca cineva face o greseala, atunci se lasa cu morti. Nu am afirmat niciodata ca DN2 este SAFE. Cel mult m-am legat de afirmatii de genul "cel mai perioculos drum din Romania", pe care le-am contrazis cu date statistice clare. Am aratat ca de departe cel mai periculos este vecinul DN2B, care are dublu morti pe km si este 1+1, cum va place voua. Tot extrem de rau sta DN65, in trecut a fost si DN69, acum e dublat de autostrada si s-a schimbat. A mai fost rau-rau vara pe DN22c (Cernavoda-Murfatlar), dar si acolo s-a rezolvat cu autostrada. Si mai este rau pe DN1. Abia dupa aceea vine DN2. Si atentie, jud. Suceava are de multi ani cei mai multi morti din toata Romania, iar prin jud. Suceava DN2 trece ca drum 1+1 si se circula ca in codru pe acolo (camioanele cu 100 prin localitati si se depasesc si unele pe altele. ATENTIE PE DRUM 1+1, in localitate. Masinile mici unele merg cu 110-120 prin localitate - de mentionat sunt localitati continui pe multi kilometri). Iar aceasta parte a DN2 cu siguranta urca bilantul. Restul judetelor prin care merge DN2 nu sunt fruntase in clasamentul macabru al mortilor, cu exceptia jud. Ialomita, deci langa Bucuresti, unde am tot spus ca e trafic mare si calitatea drumului  e mai proasta si nici nu va fi dublat de autostrada.

Deci nu sustin ca DN2 e sigur, nici pe departe. Nu e insa nici cel mai periculos din Romania. VITEZA MARE este cea mai mare problema a DN2, dublata, cum spui tu, de unele situatii in care oglinda zboara la centimentri de a unui alt vehicul. Ori pentru asta eu cer:

1. Largirea DN2 peste tot la 2+2. Asa cum deja este aici:



sursa: https://www.google.ro/maps/@45.3076457,26.930097,3a,60y,244.02h,84.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQEHJyGmPTLzmz8HvGgKCzg!2e0!7i13312!8i6656

2. Instalarea de parapet median de beton, asa cum vedem deja pe DN7 Bucuresti-Baldana sau pe DN1 Ploiesti-Campina

3. Realizarea unui drum express 2+2 Bucuresti - Urziceni, cu ocolirea tuturor localitatilor, plecand din zona Dobroesti / Fundeni (Pantelimon) si pana dupa Urziceni, asa cum am mai pus planse acum cateva zile. O mica parte din actualul DN poate fi utilizata pentru acest drum express (cam 12-15%), macar aici ar trebui imediat demarata largirea la 2+2 si parapet median.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

@vancouver,
Accidentele pe DN2 apar cand afara ploua sau e ceata. Atunci se merge mai mult pe banda si mai putin pe acostament, iar cei obisnuiti sa circule "ca pe 2+2" se trezesc brusc ca trebuie sa patrunda pe contrasens.
Sa mai amintim si de cazurile in care cineva trebuie sa opreasca? imediat langa acostament e santul, asa ca nu poti scoate mai mult de un sfert de masina in afara acostamentului.

uite tot o poza de pe streetview.
Ce te faci cand trebuie sa depasesti un camion iar de pe celalalt sens vine cineva care merge pe banda si car enu vrea in ruptul capului sa incalece putin acostamentul? Legal are voie sa o faca, iar tu te bagi in depasire crezand ca iti va face loc. Dar mai sunt si incapatanati care nu-ti vor face. Si asta genereaza situatii extrem de periculoase.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#482
^^ Categoric, orice fenomen meteo, ceata, ploaie, zapada contribuie la cresterea riscului rutier. Pe orice drum. Peste tot fenomenele meteo favorizeaza producerea de accidente suplimentare. Cum a fost de ex. pe autostrada A2 acel accident cumplit pe ceata, cand multe masini au intrat unele in altele? Ce facem atunci, nu mai facem autostrazi?

Iarasi la fel de corect situatia cu cineva care trebuie sa opreasca. Dar iarasi aici insist: nu vad cu ce este mai rau pe DN2 decat pe un DN obisnuit 1+1. E invers, e un mare avantaj acostamentul fata de situatia ca lipseste cu desavarsire... Da, orice masina oprita e un pericol. La fel si pe autostrada. Se intampla sa se mai opreasca un vehicul pe autostrada si pe banda de viteza. Cum e la 180-200 in Germania sa te trezesti cu masina in pana pe banda 3 de autostrada? Rau... Sau pe un DN1+1 dupa o curba masina stationata si pe contrasens vin camioane? Cum e? Rau. Oriunde e rau sa ai masini stationate. Nu vad aici nici un argument pro sau contra nimic. Doar un argument contra 2+1. Pe zona de "1" din 2+1 un vehicul oprit e o problema mult mai mare, posibil sa nu poata fi depasit daca a ramas intr-o pozitie proasta!


Depasire camion in paralel cu masini care vin de pe contrasens, eventual tot in depasire. Nu stiu ce faci tu, dar eu astept in situatia asta, pana vad ca din contrasens nu mai vine nimeni sau e un singur vehicul care circula retras pe acostament. NUMAI ATUNCI DEPASESC. Da stiu, ca sunt unii, care merg ca prin branza si fac flashuri celor de pe contrasens sa se dea. Dar sunt putini si in ultima vreme nu prea am mai vazut. Eu nu fac asta. Eu astept. Si nu stau la aspiratie, ci la vreo 10 metri in spatele camionului. Am vizibilitate excelenta, camionul mergand usor retras, si cand pot depasesc. Cand e aglomerat pe un drum Bucuresti - Focsani ai cam 10-20 de situatii in care trebuie sa incetinesti din cauza unui camion de depasit (asta daca mergi cu 110-120, ca mine, ca daca mergi cu 160 atunci evident ai de depasit mult mai multe vehicule lente, iar incetinirea de la 160 la 80-90 nu e asa smooth).

Si inca o data: tocmai ca sa nu mai avem situatii limita cu depasiri la mustata, trebuie largit drumul la 2+2.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

v46is

Exemplu de asa da din Romania de intersectie pe un drum national cu unul secundar (DN65 cu Scornicesti ). A doua de pe DN6

Latimea drumului principal ramane aceeasi iar pt schimbarea de sens avem banda dedicata. Corect , predictibil , simplu .

https://www.google.ro/maps/@44.5512665,24.5580702,3a,75y,63h,79.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sag-kaqUCeehhdGac9bspQw!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.ro/maps/@45.0722712,22.3094567,3a,75y,64.16h,87.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0RS9detL7T7GYKzMi7z9zw!2e0!7i13312!8i6656

DN2 asa nu , haos in marcaje  , incertitudine si daca ai vreo 90 la ora pe marginea aia dubioasa cu o denivelare esti direct rasturnat in vreun sant  . Eu consider acest DN2 si DN1 Buc - Brasov in zonele fara parapeti pericol public.

https://www.google.ro/maps/@45.9152003,27.209507,3a,75y,9.11h,88.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1syTYl4v4s0Jq8dfE6J8zU7g!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.ro/maps/@45.37117,27.029583,3a,75y,227.99h,83.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1Ddnce86vcIQNcjrjTVVEQ!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.ro/maps/@46.1041377,27.1772418,3a,75y,333.56h,89.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1fefxNYiWOC1IbXSVxS34w!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.ro/maps/@46.0547338,27.1872136,3a,75y,219.97h,75.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_dcIXS2eIE16MPW8SAP6oQ!2e0!7i13312!8i6656

Solutia corecta de DN 2 benzi pe sens . Locatie DN6 com Cornetu  (GPS)


Locatie DN6 com Cornetu. Trotuare , acostament pt banda de accelerare .  (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

#484
Quote from: vancouver on January 11, 2019, 10:57:09 AM
Si inca o data: tocmai ca sa nu mai avem situatii limita cu depasiri la mustata, trebuie largit drumul la 2+2.

vancouver,
trebuie este o notiune relativa.... Multe lucruri trebuie facute in tara asta.
In general ai o atitudine de parca ai spune ca sustinatorii 2+1 cu separator suntem niste "gica contra", care ne opunem largirii la 2+2, largire de care CNAIR se va apuca anul asta si noi "le punem piedica"...
Si chiar daca s-ar largi la 2+2, tot ar trebui separator fizic (vezi un pic mai jos...)

Eu sustin in totalitate 2+1 cu separator WRSB acolo unde se poate aplica cu costuri minime. Adica pe DN2, care are platforma exact de 13 metri, asa cum este platforma drumurilor din tara care a inventat/aplicat pe scara larga 2+1 cu WRSB.
Largirea despre care spui tu ca trebuie facuta nu se poate face cu costuri minime. Deci nu se va face. Si atunci ce putem face pentru cresterea sigurantei, nu pentru cresterea vitezei/capacitatii ?...

2+1 cu separator WRSB este singura solutie pentru a evita pe DN2 asa ceva:
Quote from: TibiV on December 23, 2017, 06:30:31 PM
Cateva capturi dintr-o filmare facuta ieri, 22 decembrie, pe DN2.
(Ora este insa setata gresit)

Ca tot disutam de parapeti, in special WRSB...
Undeva intre Buzau si Ramnicul Sarat, unde este 2+2 "curat"...

Urmeaza o curba larga la stanga, in coborare

WTF ?....

Soferul "nostru" trage disperat dreapta

Noroc ca banda 1 a fost libera, pentru ca BZ-73-LYA nu are unde sa se retraga...

Este clar ca a intrat in depasire in curba, peste linia dubla continua...


Pacat ca a fost filmat de un "civil". Dobitocul merita sa ramana fara carnet pe vreo 10 ani...
Filmarea din urma cu un an si ceva a fost facuta pe 2+2 curat. Daca autorul filmului ar fi avut o alta masina in dreapta, pe banda 1, ar fi iesit macel...
Macel ar fi iesit si daca era pe o portiune 1,5+1,5 din DN2, nu pe asta de 2+2...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#485
Pentru a evita ceea ce ai citat tu iti trebuie NJ. WRSB-ul pe noapte la 100 km/h nu e deloc placut in special in conditii de ploaie torentiala (si prin zona aia sunt suficiente ploi torentiale). Ca WRSB-ul te ajuta sa nu intri pe contra sens, dar daca nu-l vezi, foarte usor te proptesti in el....
Iar acolo unde platforma e de 13m sau chiar de 11m, solutia este tot 2x2 cu NJ, nu WRSB.

Si apropo de 2+1...
Stiati ca parcul auto a trecut de 8 mil autovehicule in RO? Stiti ca avem undeva la 22,141 mil de oameni domiciliati in Romania? Stiti ca la orice ora pe teritoriul Romaniei sunt 21 mil oameni (inclusiv turisti, rezidenti etc). DN2-ul asta deserveste un bazin de 14 milioane de cetateni.
Suedia are un parc auto de 4.8 mil autovehicule (hai 6 cel mult) si 10 mil de locuitori (asa... luat la rotund)

Si noi vrem sa facem 2+1... ca pusca calului... ce tot atat se fataie astia pe drumuri?!? Sa stea dracului acasa, sa nu mai moara prin santuri si sa ne strice asfaltul... ca doar de aia se strica strazile... ca circula astia pe strada...

Dar cum sa intelegeti ca solutia corecta pentru DN2 este upgrade la 2x2, chiar si cu realizarea A7?
Daca era vorba de 2+1 de la Botosani la Iasi sau de la Iasi la Vaslui sau de la Botosani la Suceava sau de la Galati la Tecuci mai ziceam... dar DN2 la 2+1...

In fine... toata aprecierea pentru rabdarea si calmul lui vancouver, eu incerc sa tin mesajele la un minim pe acest subiect ca nah... moldovenii sunt mai aprigi la vorba.

vancouver

#486
Quote from: TibiV on January 11, 2019, 04:28:51 PM

vancouver,
1) trebuie este o notiune relativa.... Multe lucruri trebuie facute in tara asta.

2) Si chiar daca s-ar largi la 2+2, tot ar trebui separator fizic (vezi un pic mai jos...)
Numerotarea de mai sus imi apartine.

1) Tot ce spun eu este parerea mea. Nu pot la fiecare fraza sa spun "dupa parerea mea". Da, evident, dupa parerea mea trebuie. Si tot dupa parerea mea SE POATE si se poate repede si cu bani putini. DUPA PAREREA MEA asta se poate face intr-un singur an, cu mijloace proprii ale CNAIR. Eu, daca as conduce ministerul sau CNAIR as face presiuni cat as putea legal ca sa realizez asta. Repet, dupa parerea mea, cu resurse financiare moderate si in timp extrem de scurt. Poate ca nu se poate pe 100% din drum din motive variate (exproprieri, utilitati), dar pe mare parte sunt sigur ca se poate. Dupa parerea mea.

Nu sustin 2+1, consider ca este o mare eroare. Am explicat in zeci de postari de ce, nu mai repet. Dupa parerea mea, evident.

Am inteles, ca nu sunt prost, ca majoritatea de aici aveti alta parere. Nu ma convingeti sa-mi schimb parerea si stiu ca nu va pot convinge si nici nu incerc. Eu de fiecare data combat numai acele parti din argumentatia voastra, care chiar sunt gresite, cum ar fi ca 2+1 este mai bun decat 1+1 pentru ca are capacitate mai mare, ori am aratat ca nu are, ci dimpotriva are mai mica. Ceea ce evident nu scoate din discutie celelalte argumente pro 2+1, mai ales cel cu siguranta sporita, argument cu care sunt de acord (daca se pune parapet, evident).


2) Pai nu ca "tot ar trebui", ci de aia vreau eu 2+2. Ca sa se poata pune parapet median. Deja incep sa obosesc. Cred ca am scris in ultimele 3 zile de 5 ori ca trebuie parapet median. Uite pentru cine inca nu a inteles:

Trebuie parapet median.Trebuie parapet median.Trebuie parapet median.Trebuie parapet median.Trebuie parapet median.Trebuie parapet median.
Acum am mai scris de 6 ori. E suficient? A, am uitat: dupa parerea mea si stiu ca altii au alta parere.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

 :lol:
Corect...

Si, DUPA PAREREA MEA, 2+1 cu WRSB se poate face in cel mult un an pe DN2 cap-coada, si asta doar cu banii echivalenti cu largirea pe vreo 10 km a DN2 la 2+2...
:cheers:

PS
Ce bine ar fi ca oricare dintre cei de pe forum sa ajunga sa conduca ministerul sau CNAIR...
6 luni pe forum fac mai mult decat 6 ani pe "functii de conducere in partid". Orice partid...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#488
Quote from: dumbravaandrei on January 11, 2019, 05:01:53 PM
Stiati ca parcul auto a trecut de 8 mil autovehicule in RO?

Singurul lucru care conteaza e traficul. Daca acele masini multe (n-am verificat datele) contribuie la trafic DN2, nu din strainatate sau fatza-fatza prin localitate. Nu ajunge sa ai vehicule, trebuie sa ai si bani si motiv si timp sa le folosesti la drum lung.

Quote from: dumbravaandrei on January 11, 2019, 05:01:53 PM
Stiti ca avem undeva la 22,141 mil de oameni domiciliati in Romania? Stiti ca la orice ora pe teritoriul Romaniei sunt 21 mil oameni (inclusiv turisti, rezidenti etc). DN2-ul asta deserveste un bazin de 14 milioane de cetateni.

Fost-ai lele. 22 mil erau pe vremea lu impuscatu. Acum 19,5 cu indulgenta

http://www.worldometers.info/world-population/romania-population/

17,6 in 2030
https://www.populationpyramid.net/romania/2030/

Din estimarile Comisiei ONU pt migratie, sunt 4 milioane de romani plecati (nu ii vezi in statistici oficiale pt ca statul nu e in stare si nu are niciun interes sa-i numere). Adica vreo 15 milioane ramasi in tara. Deci doar 1 milion nu sunt in bazinul DN2 :lol:

Nu stiu cat ai condus pe 2+1 alternativ dar respect faptul ca nu iti place. Dar daca scrii astfel de exagerari sa stii ca nu te ajuta.

LE: despre WRSB vs NJ ti-am raspuns pe topicul de parapete
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=973.msg228886#msg228886

Liviu M

Quote from: TibiV on January 11, 2019, 04:28:51 PM
Daca autorul filmului ar fi avut o alta masina in dreapta, pe banda 1, ar fi iesit macel...
Autorul filmului a cumparat si banda aia cu masina, sau de ce mergea pe banda 2, desi banda 1 era libera? Nici macar cand l-a vazut pe bezmetic nu s-a "ferit" cum trebuie.

Clar, Renaultul este vinovatul acolo, da' sunt pline strazile din tara de "posesori de banda din stanga". Inclusiv Ionut a facut un clip "educativ" cu pasagerii unei masini admirand peisajul de pe banda 2 si minunandu-se ca primesc flashuri.
Exagerez voit cu clipul lui Ionut, n-a fost chiar asa de rau, da' cand faci ceva educativ, ai grija sa nu contina motive de "critica".

cristi5

#490
As vrea sa focusez un pic discutia. Despre cum se circula pe DN2 poate facem in topic dedicat... Topicul nu e despre 2+1 vs 2+2 pe DN2, fireste ca 2+2 ar fi minunat. Cu separare fizica ar fi ideal. Dar daca nu se poate (sau pana atunci), e bine sa stim ce alte posibilitati mai sunt, si ce ar implica implementarea lor.

Scopul acestui topic nu e sa luam noi o decizie sau vreun consens national. Nu noi luam decizii, nu noi facem SFuri. Discutam:
- proprietatile drumului 2+1 in diferite variante (de ex: cu separator fizic si fara),
- performante (viteza la diferite fluxuri, capacitate)
- siguranta in diferite configuratii.
- modul in care se uzeaza, si intretinere
- pret pe km pentru drum nou, amenajare pe 13m existent, largire 8-10m existent, etc
- aplicatii deja existente in lume si cum se comporta drumul la diferite valori de trafic
- diferite aplicatii (pe drumuri de 13m existente, DNuri largite sau A/DX nou half-profile, sau DN nou).
- promovarea in societate si in CNAIR/MT/politic a celor de mai sus. Raportul siguranta (de autostrada) / pret (de DN) pare ca merita niste promovare

Deci hai sa discutam de 2+1 ca sunt destule de discutat. Pentru tipuri de separatori avem topic dedicat, pe de alta parte cei ingusti (hard ca WRSB, Birsta sau soft ca cei de plastic) poate e bine sa-i discutam aici, strict pt 2+1.

Se pot oricand lua in considerare mai multe posibilitati (printre ele si diferite versiuni de 2+1 alternativ) si sa le discutam cu respect si calm. Decizia oricum nu o luam noi.

frunzaverde

#491
Quote from: dumbravaandrei on January 11, 2019, 05:01:53 PM
Iar acolo unde platforma e de 13m sau chiar de 11m, solutia este tot 2x2 cu NJ, nu WRSB.

Optiunea nu este intre 2+2 sau 2+1. PENTRU 2+2 NU EXISTA BANI. Da, scriu mare, pentru ca poate se baga la cap.

Ci intre situatia curenta de tiganie indiana versus 2+1. Nu pot intelege cum in Romania nu se poate face matematica elementara legata de cati bani exista? Vrei 2+2 pe DN2? Insemna undeva la 600-700 milioane de euro cu exproprieri, proiectare, constructie versus 50-60 milioane pentru 2+1 cu WRSB.

In momentul asta nu exista nici o sursa de finantare pentru asa ceva pentru DN2, si sume de genul asta sunt imposibil de finantat intr-un orizont de minimum 10-15 ani. Bani europeni pentru asa ceva nu exista, si n-au de unde fi scosi (iar daca ar fi scosi, inseamna ca A7 nu va mai fi finantabila macar 15 ani dupa finalizarea largirii).

De altfel A7 are mai multe sanse sa-si gaseasca finantare (desi si pentru asta, pana prin 2025 sunt, realist vorbind minime). Dar finantarea pentru A7 va veni "cu taraita", probabil va dura 10-15 ani pana va fi gata. Iar in conditiile in care se va face A7, sansele la un upgrade 2+2 sunt fix nule, pentru ca deja se vor fi bagat carute cu bani in A7 (peste 1 miliard de euro) si nimeni nu va mai face nimic pe DN2.

Clar?. Astea-s optiunile. 2+2 pe DN2 este vis, care in conditiile curente, are fix 0% sanse sa se intample. Chiar si pana in 2030. Efectiv nu exista spatiu pentru asta.

Si chiar daca vine cel mai profesionist guvern, in momentul asta, Romania nu-si permite sa converteasca DN2 la 2+2 decat pe FOARTE scurte bucati. Vorbim cel mult de cativa kilometri. Iar primul segment din A7 non-Centura Bacau este la macar 5 ani distanta fata de azi, dar cel mai probabil la 7-9 ani.

Quote from: dumbravaandrei on January 11, 2019, 05:01:53 PM
Suedia are un parc auto de 4.8 mil autovehicule (hai 6 cel mult) si 10 mil de locuitori (asa... luat la rotund)

De unde scoti cifrele astea? Bagi cifre, si cu virgula, fara sa verifici, le scoti din burta? Suedia are un parc auto inmatriculat (dec 18) de:

10.681.477 vehicule din care 7.786.819 in circulatie activa (in Suedia poti sa-ti "dezactivezi temporar" masina pentru a nu plati taxe si asigurari. Este gratis, online, si rapid; procedura este practic imediata. Camionagiii, mopedistii si motociclistii fac asta pentru a-si elimina taxele pe perioadele mai putin "active" ale anului. La fel si multi proprietari de vehicule de epoca, decapotabile sau sport, care circula cu ele numai in sezonul cald.

Quote from: vancouver on January 11, 2019, 05:08:11 PM
Am inteles, ca nu sunt prost, ca majoritatea de aici aveti alta parere. Nu ma convingeti sa-mi schimb parerea si stiu ca nu va pot convinge si nici nu incerc.

Da, stii care e diferenta? Noi ne bazam pe stiinta si documente publicate si cercetate in proiecte mari de cercetare. Tu, pe pareri sustinute in nimic.

Quote from: vancouver on January 11, 2019, 05:08:11 PM
Eu de fiecare data combat numai acele parti din argumentatia voastra, care chiar sunt gresite, cum ar fi ca 2+1 este mai bun decat 1+1 pentru ca are capacitate mai mare, ori am aratat ca nu are, ci dimpotriva are mai mica.

Continui cu incapatanarea, in ciuda studiilor pe care ti le-am prezentat si eu si @cristi5, care iti arata contrariul - la orice flux empiric FI cercetarea arata fluenta mai mare decat 1.5 + 1.5, nu mai vorbim de 1+1. Dar continui incapatanat. E exact ca la discutia cu iluminatul autostrazilor - ti s-a dat in mana un tom de cercetare facut de autoritatile americane care au studiat toata literatura legata de iluminat, tu o contrazici zicand ca Germania stie mai bine.

Nu exista confuzie? Na, accident in care doua camionete s-au accidentat pentru ca n-au incaput pe cele doua pseudo-benzi:



Si mai am zeci din astea.  Discutia a ajuns absurda si prosteasca - daca vreti sa argumentati ca 2+1 e o prostie mai mare decat mizeria cu acostamentul, aduceti macar studii de un nivel similar cu cel adus de noi.

Quote from: vancouver on January 11, 2019, 09:58:45 AM
In primul rand ca linia dintre acostament si banda propriu zisa pe DN2 este intrerupta, deci legal se poate incalca acea linie, nu este o linie continua.

Nu conteaza cum e desenata linia dintre acostament si drum, dreptul de a depasi o linie discontinua nu este absolut. Legea este explicita nu ai voie sa circuli pe acostament conform OG 43/1997, indiferenta ca este marcat cu o linie discontinua sau continua. Amenda este de 2000 - 6000 lei, vezi aici ce spune EXPLICIT Politia : https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/soseaua-pe-care-zeci-mii-de-soferi-incalca-legea-fara-sa-stie-823803
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#493
@cristi5
1) Despre populatie si bazine, te rog tura viitoare sa iti faci temele si sa vii cu date oficiale, nu scoase din burta.
Intra pe site-ul Institutului national de statistica si ia date de acolo. Au date despre tot ce vrei. Iti prezint cateva din ultimul Anuar de statistica a Romaniei pe 2017 avem:

- Populatia rezidenta stabila pe teritoriul Romaniei (adica au petrecut >12 luni la aceeasi adresa/domiciliu, indiferent de cetatenie): 19.703.494 (acei 19.7 mil despre care vorbesti tu)
- Populatia rezidenta pe teritoriul Romaniei (adica au petrecut  cel putin 3 luni la aceeasi adresa/domiciliu, indiferent de cetatenie, in baza unui permis de sedere sau document de resedinta): 21.346.562 (aici includem studenti straini aflati la studii, muncitori de alte nationalitati cu permise de lucru valabile pe teritoriul romaniei, azilanti etc)

Daca ai sa citesti modelarile din anuar ai sa observ ca inclusiv cetatenii romani cu rezidenta in alte state (3+ luni) sunt numarati corect, eliminand astfel eterna discutie despre cati oameni sunt defapt pe teritoriul Romaniei.
Ca si informatie generala, conform datelor agregate, la ora actuala exista aproape 29 mil de cetateni romani pe mapamond. Bineinteles ca nu toti sunt in RO

Sa o luam cu calculul bazinului demografic deservit de DN2 (aproape identic cu A7). Am luat aici potentialele zone care pentru a ajunge la Bucuresti/Siret folosesc cu predilectie segmente de cel putin 50km din DN2. Din pacate aici ne referim strict la populatia rezidenta stabila (>12 luni la aceeasi adresa)

I. Bazinul primar (direct):
Judetul Botosani: 453.432
Judetul Suceava: 749.728
Judetul Iasi: 935.051
Judetul Neamt: 573.495
Judetul Bacau: 744.838
Judetul Vaslui: 488.347
---------------------------------
Total Provizoriu: 3.944.891

Judetul Vrancea: 388.495
Judetul Buzau: 472.743
Judetul Galati: 628.146
Judetul Braila: 350.874
Judetul Prahova: 801.372
Judetul Ialomita: 290.698
Judetul Ilfov: 415.594
------------------------------------
Total Provizoriu: 3.347.922

Municipiul Bucuresti: 1.848.912
------------------------------------------
Total: 9.141.725
Eh... cam facem "de-o Suedie" pana aici?

Sa mai continui cu populatia de tranzit calculata conform trecerilor din PTF (In special Siret, Giurgiu, Albita, Sculeni) / Republica Moldova care mai pe oriunde s-ar duce dupa Iasi folosesc tot DN2? Sau traficul de conexiune cu Transilvania?

Cat despre de ce nu avem trafic, iti explic foarte simplu: Atat timp cat >90% din iesirile municipiilor/oraselor/comunelor pe DN/DJ sunt la 1 banda pe sens, NU AI DE UNDE sa ai mai mult trafic. Poti sa alimentezi de la robinetul tau din baie o teava cu diametrul 1000mm, tot nu vei avea mai mult debit/min decat ce-ti ofera racordul de dinainte de robinet. Chiar daca blochezi un capat al tevii de 1000 pana se acumuleaza suficient volum (se umple teava) apoi il eliberezi brusc, debitul/min nu are cum sa creasca.

@frunzaverde:
1. Datele sunt de pe Trafa.se, date statistice la nivelul anului 2017. Cum nu sunt expert in Suedeza si nu am putut gasi pe site-ul guvernului Suedez cine se ocupa mai exact de statisticile astea, cele mai multe surse tot la trafa ma trimiteau. (p.s: curios ca suedia nu are defapt un minister al transporturilor ci doar o "directie" de infrastructura). Daca ai o alta sursa, te rog sa o pui la dispozitie.
2. CAND AN DE AN AVEM RECTIFICARI BUGETARE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO, CHIAR MILIARDE DE EURO LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI DIN 2010 INCOACE CNAIR RAPORTEAZA PROFIT BRUT PESTE 150 MIL EURO, NU TE CRED CA NU SUNT BANI!!!!! CA E PROSTIE, HOTIE, INCOMPETENTA, AMATORISM, NEPOTISME, CORUPTIE, DETURNAREA BUGETELOR IN SCOP DE POMANA ELECTORALA, TE-AS PUTEA CREDE, DAR NU POT CREDE CA NU SUNT BANI! ASTA CA SA ITI INTRE IN CAP!!!!!!! Da, scriu mare ca sa intelegi ca nu toti pot inghiti gogoase din astea.


Acuma, nu sar in apararea lui vancouver, are probabil mult mai multa experienta in contra-argumentare decat am eu (in special pe forum), dar legile fizicii si rationamentele matematice nu le pot combate nici nemtii, nici americanii. Nici macar veorica&co nu le pot abroga. Adica tu spui ca la 2+1 fluenta fluxului este mai mare la 2x1 decat la 1,5+1,5. Spui de flux... acum... eu nu stiu ce specializare are fiecare pe forum, dar la mintea mea de inginer cel putin o "siguranta din panou" declanseaza. Alte cateva anclaseaza.

1. Hai sa o luam pe relatia de cauzalitate prezumata de voi: Configuratia 2+1 (cauza) permite un flux mai mare decat configuratia 1,5+1,5 (efect)

Premiza 1: la un drum 1,5+1,5, avem o platforma per sens de minim 5,4m (11m), maxim 6.4 (acolo unde platforma are 13m) pe toata lungimea drumului. Inclus o rezerva de 20cm pentru marcaje mediane.
Premiza 2: La un 2+1, la fiecare x km avem o latime maxima admisa a sensului e mers de 4.8m
Premiza 3: In RO, latimea maxima admisa a unui vehicul pentru circulatia pe drumurile publice, fara a necesita o autorizatie speciala de efectuare a deplasarii este 2,6m
Premiza 4: Consideram pentru analiza o lungime identica pentru ambele configuratii de drum, astfel incat configuratia 2+1 sa contina cel putin o tranzitie de la 1->2 si cel putin o tranzitie de la 2->1. Iar ca sa fiu si mai darnic chiar aleg ca insiruirea sa fie urmatoarea: 2->1->2
Premiza 5: Consideram ca urmatoarele aspecte sunt identice si cu efect nul in rationamentul nostru:
- numarul de intrari/iesiri in flux precum si capacitatea acestora este identica pentru ambele categorii de drumuri
- restrictiile de viteza de deplasare sunt identice pentru ambele configuratii de drum
- alte configuratii geo-spatiale sunt identice cu exceptia celor prevazute in P1-P3.

Acum... intrebarea semi-filosofica: Ce este avel flux? Bineinteles ca nu e chiar asa de greu de definit si conform unor alti oameni cu mult mai multa carte decat noi toti de pe aici il putem defini ca
I = numarul de vehicule care se deplaseaza in acelasi sens (I) pe un sector de drum la o viteza constanta de deplasare
V = (strict pentru simplificare) viteza de deplasare pe acel sector de drum
T =intervalul de timp prestabiiti pentru observare/esantionare
D = Lungimea sectorului de drum analizat
L = Lungumea unui vehicul etalon
F = [/i]Fluxul pentru o sectiune de drum[/i]

. Ca e flux magnetic, ca e debit de apa, ca e vorba despre cate masini trec pe un sector de drum, cam asa se defineste fluxul. Distanta de siguranta intre vehicule pe drum, din moment ce viteza de deplasare este aceeasi, este similara si la 2+1 si la 1,5+1,5. Nu ne intereseaza oricum distanta intre vehicule, oricum ca si ipoteza am considerat ca viteza de deplasare este identica => distanta de siguranta este identica. Daca e sa aplicam un factor de incarcare, acesta ar fi identic iar pentru simplificare il consideram 1.

Cu usurinta putem constata de aici ca Fluxul pentru un fir de deplasare/sens poate fi calculat extrem de simplu:
I=D/L*1*/T atunci cand consideram ca pe sectorul de drum modelat nu pot fi incadrate in paralel mai mult de un vehicul.
V=D/T (nu intram intr-o problema in care sa calculam viteza maxima necesara pentru ca un anumit numar de vehicule sa tranziteze un sector de drum)
F(1)=I, atunci cand per sens avem o singura banda de deplasare.
Bineinteles, putand incadra mai multe vehicule in paralel, in functie de aceasta putem admite
F(X)=I*X, X=numarul de vehicule care pot trece in paralel prin acelasi punct de esantionare.
Dar, conform premizei 1, pe orice 1,5+1,5 in RO, facand abstractie de comfortul soferilor si perceptia lor de siguranta si securitate, la o platforma de 5,4m pot oricand incadra 2 vehicule in paralel. Acelasi lucru valabil si pentru sectorul de 2 de la un drum 2+1 => F2=2*F1.
Acum, in aceleasi conditii de trafic, conform celor definite, pe un sector de drum reprezentativ pentru 2+1 care sa contina tranzitii 2->1->2, avem urmatorul trafic:
F(2)=2*F(1)->F(1)->F(1) (hopa ca am pierdut inca un F1 pe drum)
Pe un sector 1,5+1,5 avem urmatorul trafic:
F(2)->F(2)->F(2) == 2*F(1)->2*F(1)->2*F(1)
Acum, ca sa asiguram trecerea fluxului pe un drum 2+1 in punctele sale de tranzitie2->1, singurul parametru pe care il putem varia este V. Si din pacate nu il putem varia oricum si nici pe departe uniform: oricare fir din 2+1 va trebui brusc sa isi creasca viteza exponential cu 2, diferential, pentru a permite trecerea prin sectorul de 1 si a celorlalti (logic, imposibil de obtinut in conditii normale de trafic). Si surpriza: daca scazi V, scazi si "fluxul". practic, daca impui o distanta si mai mare intre vehicule, automat scazi fluxul.

Adica, la mintea cocosului, la aceeasi geometrie de drum si la aceleasi restrictii de viteza, in practica, capacitatea 2+1 este chiar la jumatatea 1,5+1,5. Asta v-a explicat si vancouver de foarte multe ori. Bineinteles, omul fiind inginer, stie diferenta intre cauza si efect.
Bun, acum sa luam in considerare si alti factori cum ar fi sentimentul de siguranta in trafic legat de faptul ca practic pe DN2 la ora actuala, de la Ramnicu la Roman (Castelul de Apa), pe 90% din drum se circula defapt pe un 2+2 cu banda de 2,6m. Unii, ca sa nu "streseze" pe conducatorii de pe "banda inexistenta/0.75", mai intra si pe contrasens. Bineinteles, inevitabil, de aici mai rezulta si accidente, multe cu morti.

2. Hai sa o luam si pe partea "mai intunecata" : Cauza: Flux... Efect: Configuratie drum.
a. Sa recunoastem ca numarul celor care folosesc DN2 cu siguranta nu va scadea in urmatorii 5 ani. Dimpotriva... uitandu-ne dupa gradul de motorizare, cresterea economica si demografie, nimic nu sugereaza o descrestere a numarului de vehicule ce vor tranzita DN2.
b. Cica de 2+2 nu avem bani. Ca unii chiar cred ca nu avem bani.
c. Numar morti datorat patrunderilor pe contrasens (ne referim strict la astia ca pe ailalti, atata vreme cat nu facem upgrade la A si nu separam drumul cu gard/nu il scoatem din sate nu ii salvam)
Oare configuratia optima nu ar fi chiar 1,5+1,5 cu parapete median, fie el chiar si WRSB, dar bine semnalizat (sau mai bine spus suficient de inalt si gros incat sa il vezi de zapada/ploaie - chiar de necesita panouri de alea antiorbire ca la A?!? - ca la noi intretinerea oricum e praf).
De ce avem nevoie?
- bineinteles, de parapeti si bani sa stergem toate marcajele actuale pentru a nu crea confuzie
- de putina cafea/energizant pentru cei de la Rutiera si MT sa recunoasca acel 0.75/0.5 ca sector pe care se circula. A rezistat 15+ ani, va asigur ca rezista inca mult si bine. Ca asta pare a fi singurul lor argument pentru care oficial nu recunosc acea portiune ca banda de circulatie Da, o sa avem si noi prima vrabie-camila din lume -- 2x2 cu banda ingusta de 2.6/2.7m (de aia ii si zice vrabie-camila, ca daca aveam banda de 3.5m  era struto-camila) dar nu stiu cum sa va zic... am mers in Germania zeci de kilometri pe astfel de drumuri (ohoo... vremurile "bune" cand tot Wurzburg-ul avea A-urile in reparatii/upgrade-uri) si credeti-ma ca personal oricand prefer sa circul cu 80 km/h pe un 2x2 din asta ingust decat pe un 2+1 care trece prin toate satele posibile si imposibile. Este clar ca la fluxul actual de pe DN2, singurul efect ca sa putem mentine aceeasi capacitate este scaderea drastica a vitezei de deplasare. Estimez ca o medie orara de 35-40km/h va putea suporta un astfel de flux. De la Roman la Bucuresti inseamna lejer 10 ore de drum. In momentul ala zau ca i-as scoate atat pe cristi5 cat si pe frunzaverde pe drum cu panou de gat pe care sa scrie "promotorii 2+1 pe DN2".
Eu stau in Brasov, fac Brasov-Bucuresti de cateva ori pe saptamana, stiu ce inseamna o ingustare de la 2 la 1, stiu ce inseamna insiruire de 2+1. Basca am si mai circulat prin Europa pe 2+1 adevarate cum ne povesteste cristi5.
- redusa limita de viteza la 90 km/h (oricum daca bagam 2+1 o sa fie coada de la Roman pana la Afumati)



P.S: E tarziu, stau foarte prost cu timpul, daca am mai mancat o litera ceva, e din cauza orei tarzii. Din pacate in ultima vreme timpul mi-e dusman, nu aliat...

dr4qul4

Eu de azi inainte voi circula pe DN2 doar pe banda de circulatie, cat mai aproape de marginea din dreapta.
Asa, doar de forma, ca sa va stric vouă calculele.

PS. Am si dash cam si orice incercare de intimidare/condus imprudent  se va solda cu reclamatie la politie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024