News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

JohannDB

#4275
QuoteSolutii legate de restructurarea cnadnr,
.........................................................
   "Restructurarea" CNADNR......Am mai spus-o, personal ,ca idee, eu nu văd rostul acestui mamut CNADNR...... Desființarea lui și trimiterea la plimbare a "marilor bugetari" de aici ar rezolva multe probleme....
     Ar fi SUFICIENT un Minister al Transporturilor (M.T)-că și aici există o masă de "plimbăîreți", cu patru departamente : rutier....feroviar....aero....și naval.....
     În subordinea M.T.-ului să fie actualele DRDP-uri și care DRDP-uri să aibă sub umbrelă SDN-urile actuale la care să se adauge SDJ-urile care sunt acum la județe, pentru a se termina cu diferențele dintre DN-uri și DJ-uri.... Adică, tot ce-i drum, sub aceeași umbrelă....... Ce rost să mai aibă această "companie", care a demonstrat "potența" ei de prea multă vreme ??

Eurocopter

Excedentul bugetar nu are legatura cu taierea investitiilor. Excedentul bugetar este raportat la bugetul de stat aprobat pe anul 2015, ce include toate cheltuielile de investitii ce erau prevazute.

Vina pentru scaderea investitiilor sta in incapacitatea CNADNR de a cheltui fondurile alocate datorita unui sistem nefunctional si a unor legi extrem de proaste. Pierdem timp cu birocratii inutile si nimeni nu vrea sa isi asume nimic pentru ca le zornaie catusele la urechi. Taierea de la bugetul MT este strict o consecinta a incapacitatii de a cheltui banii.

adiarc

Si stam așa cu mâinile in sân resemnați ?
OK....o sa trimit in nume personal sesizări la toate instituțiile competente.....dar API are o vizibilitate mult mai buna....
De 4 ani asistam la aceeași tragedie a incompetentei ...ei nu cheltuie banii si ceilalți fac rectificări....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nicolaem

nu mi se pare deloc constructiv sa dezbatem daca taierea investitiilor are pondere 92% in acest excedent sau doar 35%
pe noi ne doare ca investiile scad an de an. mergem din rau in mai rau desi economia creste ( incetutz dar creste )

Mai jos ceva date oficiale de pe mfinante:



Scurt si la obiect : in 2015 primele 6 luni s-au cheltuit cu 976 milioane RON mai putin decat in 2014. Asta in conditiile in care in 2014 au fost mai mici decat in 2013 si mai mici decat in 2012. ASTA E TOT CE CONTEAZA DIN PACATE.

Eu sincer nu cred ca e vb de incapacitatea CNADNR. e totusi acelasi CNADNR care in alti ani a reusit sa cheltuie mai mult. E vorba de dorinta politica de a cheltui acei bani. Sa nu uitam totusi ca sunt santiere mari pe care nu se lucreaza pt ca sunt blocate actele /avizele intre ministere. lipsesc ba acorduri de mediu, ba exproprieri....


cutter

#4279
Și eu sunt de părere că e vorba (și) de voință politică. Nu putem ignora această realitate, pretinzînd că putem rezolva toată problema numai la nivel tehnic cu proceduri și legi mai bune. Sunt convins că e o direcție politică și că excedentul a fost forțat astfel încît să existe (aparent) spațiul fiscal pentru tăierile de taxe - tăieri al căror scop este cîștigul electoral pentru partidul de guvernămînt.

În plus, nu putem da vina pe chestiuni tehnice și birocrație cînd timp de 2 ani și jumătate se manifestă clar o voință a CNADNR-ului (și a factorului politic care îl susține) ÎMPOTRIVA coridorului european Rin-Dunăre (fostul culoar IV). Asta s-a întîmplat din plin de pe vremea lui Șova (mai țineți minte cînd se întreceau în estimări dl. Neaga, dl. Șova și dl. Ponta pentru cît de scumpă și de imposibilă e Sibiu-Pitești, campionul absolut fiind dl. Ponta cu 6 miliarde €) și se întîmplă încă și acum, vedeți recent lansata licitație pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sighișoara-Făgăraș care nu mai există în Master Plan. Cineva în CNADNR crede tare de tot în autostrada Transilvania și în Comarnic-Brașov...

TibiV

Buget "orientat pe crestere prin investiții" ?!?!...

Rectificarea:
Min.Transporturilor - 1 mld.
Min.Muncii + 1,2 mld.

Aici sunt banii dumneavoastră...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Eurocopter

Ar trebui sa concepem o scrisoare care sa dezaprobe scaderea investitiilor ca principiu, nu neaparat rectificarea bugetara. Lasand deoparte propaganda guvernantilor, excedentul bugetar exista si nu cred ca era necesara o rectificare bugetara pentru a acoperi alte "gauri", pentru ca in anul fiscal 2015 nu intra inca mari taieri de taxe.

Nu se vrea sau nu sunt capabili sa cheltuie bani in infrastructura, aici e adevarul. Din pacate asta e definitia social-democratiei, favorizarea masurilor sociale in dauna investitiilor, adica exact +la M. Muncii si - la MT.

dr4qul4

Iar reducerea taxelor reprezinta definitia liberalismului pentru ca ar aduce investitii private mai mari.

Din pacate nici unii nici ceilalti nu arata vointa de a investi in infrastructura.

Daca maine se schimba guvernul, la 1 ianuarie avem taxe scazute. Si reduceri masive la investitii.
Dublarea alocatiilor e tot o masura social-democrata, impinsa in fata de liberali..... Masura buna, dar parca pluseaza prea mult.


Singura lege buna din tot pachetul asta mi se parea cea cu cresterea salariilor din sectorul public. Asta a fost marea greseala a lui boc si de asta platim acum.
Cei care dau avize sau care intocmesc hartiile au nevoie de ajutor pt a porni un pc.....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

shamanu

Cu toții știm "adevarul"  adevărat,  ar trebui sa facem ceva,  nu știu dacă API este pregătită sa lupte contra politicului (ar ieși foarte sifonata).  Problema,  ca și soluția,  implica latura politica...  Și părerea mea este ca API ar trebui sa evite asemenea implicații.
Pe de alta parte,  ma gândesc ce instituție media dorește sa se implice serios,  ok putem noi sa fim partizani cu un curent,  dar  nu putem fi trend setteri

Cel mai bine ar fi declanșarea unui "scandal"  fără a implica API ( nu știm cum o sa iasă,  și deja API are o bila neagra pt faza cu ANPM). 

cutter

Cred ca glumești sau nu știi foarte bine cum merg lucrurile în instituțiile statului român: faptul că ministrul și dir. ANPM au în maximă atenție problema avizelor și acordurilor de mediu e fără îndoială un succes.

NGC

#4285
Quote from: shamanu on July 27, 2015, 07:38:09 AM
Cel mai bine ar fi declanșarea unui "scandal"  fără a implica API ( nu știm cum o sa iasă,  și deja API are o bila neagra pt faza cu ANPM).
Nu stiu daca e chiar asa cum zici.

Faptul ca ANPM a eliberat acordul de mediu pentru A10 in data de 16.07.2015 (deci Joi) si a facut public acordul abia Luni, 20.07.2015, zi in care a publicat si API acea solicitare nu cred ca inseamna ca API este neprofesionista, asa cum a sustinut acel nene. Nu stiu daca solicitarea a aparut prima sau acordul, dar e o chestiune de ore.
Iar lucrarile au fost blocate si de lipsa acordului de mediu, asa cum sustine API, oricat se ascund ei.

Pentru pasajul Domnesti, acordul a fost eliberat chiar Luni, 20.07.2015, deci in aceeasi zi cu solicitarea API. Iar la CNADNR are ca data de intrare Miercuri, 22.07.2015, deci dupa solicitarea API. Din nou, nu stiu daca acordul a fost primul sau solicitarea.

Cat despre A3, in 2015 nu s-a solicitat (nu public) obtinerea sau revizuirea acordului de mediu.

Din exterior se vede doar lipsa acordului de mediu, dar nu stii asa usor daca ANPM, CNADNR sau o alta institutie sau firma blocheaza acordul de mediu prin lipsa unei alte autorizatii sau aviz.
Sa fie ANPM transparenti si sa spuna unde e problema si atunci nu zice nimeni nimic.
Ei nu pot face o lista cu solicitarile primite si stadiul lor pe care sa o publice si sa o actualizeze periodic, macar asa cum face CFR pentru licitatii?

shamanu

Ideea e ca ANPM s-a spalat elegant pe maini si a lasat sa se inteleaga ca ei sunt foarte profi si ca buba nu e la ei (desi a fost)
ps:
-asta cu aruncatul pisicii in curtii altuia e practica comuna la stat, oricine e de vina numai nu eu
-daca demersul API a fost eficient? Eu refuz sa cred ca de fapt aveau 'hartia' la sertar si cand a facut API comunicatul i-au dat si ei drumul. Poate ma insel. Din acest motiv ma intreb daca a fost eficient, pentru mine a fi eficient inseamna a determina anumite actiuni din partea statului, lucru care poate fi greu demonstrat, momentan


nicolaem

nu stiu exact unde sa postez stirea asta :

Harta modernizării drumurilor României:



sursa:
http://catcostaclujul.ro/harta-modernizarii-drumurilor-romaniei-pozitia-clujului/

adiarc

OK.....propun sa scriem aceea scrisoare de dezaprobare a scăderii investițiilor ( cu cifre exacte in lei si procentual in 2012( fata de 2011) , 2013( fata de 2012) , 2014( fata de 2013), 2015( primul semestru din 2015 , fata de primul din 2014 )si scădere totala in 2014 fata de 2011.( total suma si procentual )
De asemenea sa cerem măsuri concrete de urgentare a procedurilor de implementare in general :
- urgentarea relocării utilităților
- Acordarea mult mai rapida a acordării avizelor de mediu si revizuirea automata cand acestea presupun modificări minore ( de ex in noua soluție , nu sunt noi suprafețe expropiate , defrișate , etc )
- Implementarea noțiunii de buget multianual...aici cred ca-i doare cel mai mult pe politruci....asta le scade considerabil " marja de acțiune" si " panoplia" de pomeni electorale
- schimbarea legii , astfel încât sa nu mai fie posibila decât o rectificare bugetară anuală ( fata de 2 in prezent ) si imposibilitatea de acordare de derogări prin O.U.G ( anul trecut , dupa 2 rectificări s- a dat , pur si simplu derogare - prin O.U.G de a acorda si a treia rectificare , ....un demers ILEGAL.La toate cele 3 s-a tăiat de la investiții.
- Schimbarea soluției , cel mai mic preț , in cea mai buna soluție tehnica
- crearea unui departament ( sau a unui nou CNADNR ) , care sa se ocupe exclusiv de construcția de autostrăzi
- Reducerea drastică ( cu modificarea legii actuale ) a anunțării câștigătorilor , astfel încât sa avem un termen obligatoriu ( f.clar stipulat si neinterpretabil ) de anunțare a acestora.
- pt aceasta autoritate ( noul CNADNR , destinat exclusiv autostrăzilor ) , desființarea noțiunii de salariu fix , cu bonusuri pt finalizarea la timp a procedurilor , dar mai ales a proiectelor si in special a celor cu finanțare europeană....dar si penalizări pt nerespectarea acestora....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura