News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pasadia

Cel mai aproape e aici, pe aleea Tiberiu Brediceanu. Masina sta la umbra, esti chiar la baza muntelui, e locul perfect. Poate tocmai din cauza asta tinde sa fie si aglomerat, ma astept ca sambata dupa ora 14 sa gasesti foarte greu locuri libere. Tot in preajma ar fi parcarea din spatele magazinului Universal, Star numit acum.

O alta sugestie, mai scumpa dar totusi populara si potrivita pentru turisti, este aceasta parcare.  Si o ultima sugestie, practic cel mai mare spatiu de parcare din zona centrala, este acesta, din Livada Postei. Daca parchezi aici, recomand plimbarea pe Dupa Ziduri si eventual urcarea pana la Turnuri si pe Promenada Warthe.

Iar pe Tampa iti sugerez sa urci/cobori folosind cele 2 trasee de pe capete: respectiv Treptele lui Gabony, pe versantul dinspre Dealul Melcilor, si Drumul Cavalerilor, cel care urca prin Saua Tampei. Comparativ cu traseul clasic, al celor 25 de serpentine, acestea 2 sunt mult mai frumoase.

frunzaverde

#4246
Quote from: yetiman on July 21, 2015, 11:37:17 AM
Chiar ma intreb daca nodul A10 cu A3 nu putea fi desenat in acest fel. Ar fi fost ceva probleme de circulatie pe A3 cat ar  fi durat conexiunile dar poate ca ar fi meritat efortul.

Nu cred. Solutia Pinavia e gandita ori pentru o intersectie cu 4 directii principale (volume de trafic la intrare cvasi-identice), cu viteze modeste de deplasare pe TOATE directiile (v. de proiectare, pentru o raza de 350 m a cercului principal este de 70 km/h), cu un tip de trafic care implica utilizarea celor 8 directii de trafic in cantitati aproape egale.

Asta e marele dezavantaj al solutiei asteia - toate directiile trebuie sa franeze, fiind falsa afirmatia lor ca intersectia are "capacitate maxima" comparata cu orice situatie. Singura situatie in care intersectia tip Pinavia are capacitate maxima este daca (si numai daca) traficul pe directii este distribuit cvasi-uniform. Ceea ce in general nu e.

Daca exista directii principale de trafic cu volume duble (sau mai mari) fata de directiile secundare, cum sunt majoritatea intersectiilor de autostrada, exista solutii de capacitate mai mare, care asigura fluxuri mai mari prin mentinerea vitezei ridicate (130-140 km/h) prin nod. Inclusiv un cloverleaf standard are capacitati mai mari.

In concluzie, intersectia Pinavia pare a fi o solutie buna (din datele lor) pentru o clasa foarte specifica de drumuri: noduri urbane de extrem de mare capacitate, cu trafic distribuit uniform pe directii. Chiar si ei dau exemplu centura Vilnius. Chestia e ca acolo costul nu mai e de 10$/m patrat de teren, ci de 50-100-1000, ceea ce face suprafata imensa ocupata de nod sa fie prohibitiva la constructii.

Intorcandu-ne la A3/A10, nodul nostru va avea doar 3 directii de drum rapid (A3-V, A3-E si A10-S), nu patru, ceea ce simplifica mult designul oricarui nod canonic (Pinavia fiind o solutie extrem de ineficienta pentru 3 directii). In plus, avem, insa, doua directii de drum "lent" (DN1-S, care va avea foarte putin trafic in nod si DN1-N). La fel, mi se pare gresita o solutie in care DN1-N sa fie introdus intr-un nod cu ausmptia de trafic egal cu A3 si A10, cand capacitatea lui este de 1/4 din cea a A3 sau A10.

Practic, solutia de la A2-A4 este superioara dpdv al vitezelor pentru intersectia asta la o fractiune de cost, cu DN1 accesibil printr-un subnod separat. Adica exact ce e proiectat in proiectul ilustrativ.

Unde ar putea fi folosita Pinavia? Ma gandesc ca la intersectii gen A0/A2, A0/A3, A0/A1. Dar asta cand om avea un A0

Quote from: yetiman on July 21, 2015, 11:37:17 AM
Ne tot plangem ca avem solutii proaste la nodurile de autostrazi, dar cand exista o solutie buna ii cautam nod in papura. Clar ca trebuie spatiu. Clar ca nu e usor de implementat. Dar de ce sa nu o luam in considerare?

Pentru ca e o solutie extrem de nisata. E o versiune de turbion, cu directele scoase in afara.

Quote from: yetiman on July 21, 2015, 11:37:17 AM
Daca acum 20 de ani ii spuneai unui IT-st ca o sa poti avea cateva zeci de GB intr-un card cat o unghie, ar fi zis ca e o nebunie imposibila.

Nu daca ai fi intrebat un IT-ist care stie macar un pic de computer science teoretic.

Cardurile de memorie sunt practic circuite integrate continand tranzistori NAND, deci putem folosi legea lui Moore ca sa "prezicem viitorul". Aveam carduri CF consumer de 2 MB in 1994. Aplicand legea lui Moore, ca numarul de tranzistori/porti logice se dubleaza in fiecare an pe circuite de memorie, ajungem ca in 2015 vom avea o capacitate maxima pe carduri CF consumer de 8 TB. MicroSD-urile au o suprafata utilizabila de 1% dintr-un CF, deci as fi prezis in 1994 ca se vor gasi carduri microSD consumer de 81 GB. Nu as fi prea departe, dat fiind ca cele mai mari carduri SD disponibile in momentul asta consumer pe scara larga sunt cele de 128 GB.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

yetiman

#4247
Multumesc de comentarii.
:) Asa ar trebui sa fie multe alte raspunsuri. Documentate si la obiect.  :)
Si asa cum am si zis: parerea mea era sa fie luata in considerare si aceasta solutie, nicidecum ca e cea mai buna.


Dar banuiesc ca si legea lui Moore nu poate fi aplicata nelimitat. Banuiesc ca exista o limita fizica, la un moment dat, care nu permite mai mult. Sau ma insel?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Dan74

Quote from: pasadia on July 21, 2015, 01:43:04 PM
Si o ultima sugestie, practic cel mai mare spatiu de parcare din zona centrala, este acesta, din Livada Postei. Daca parchezi aici, recomand plimbarea pe Dupa Ziduri si eventual urcarea pana la Turnuri si pe Promenada Warthe.

Iar pe Tampa iti sugerez sa urci/cobori folosind cele 2 trasee de pe capete: respectiv Treptele lui Gabony, pe versantul dinspre Dealul Melcilor, si Drumul Cavalerilor, cel care urca prin Saua Tampei. Comparativ cu traseul clasic, al celor 25 de serpentine, acestea 2 sunt mult mai frumoase.
In Livada Postei vad ca e parcare mare, un loc tot o sa gasesc, multumesc pentru sugestiile de urcare pe Tampa.


iuli

Quote from: yetiman on July 21, 2015, 02:02:52 PM
Dar banuiesc ca si legea lui Moore nu poate fi aplicata nelimitat. Banuiesc ca exista o limita fizica, la un moment dat, care nu permite mai mult. Sau ma insel?

Offtopic: Da, este o limitare, si limitarea este cea fizica a pastilei de siliciu. Urmatoarea etapa este nano-tehnologia.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

carutasul

Quote from: nicolaem on July 21, 2015, 04:32:21 PM
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_proiecte-20311854-surse-una-din-masurile-prin-care-guvernul-vrea-acopere-gaurile-bugetare-lasate-reducerile-taxe-compania-drumuri-autostrazi-achizitiona-utilaje-reciclare-asfaltului-ocupa-singura-asfaltarile-intretiner.htm
Bun, si daca nu e licitatie de unde stim ca CNADNR nu lucreaza mai scump decat Strabag sau UMB?
Hai, inteleg ca ar putea face reparatii minore sau urgente, dar altfel mi se pare un abuz. SI ca sa cumperi utilajele si sa le folosesti de trei ori pe an e alt abuz.


Marius

Quote from: iuli on July 21, 2015, 04:59:44 PM
Quote from: yetiman on July 21, 2015, 02:02:52 PM
Dar banuiesc ca si legea lui Moore nu poate fi aplicata nelimitat. Banuiesc ca exista o limita fizica, la un moment dat, care nu permite mai mult. Sau ma insel?

Offtopic: Da, este o limitare, si limitarea este cea fizica a pastilei de siliciu. Urmatoarea etapa este nano-tehnologia.

Sau tehnologia cuantica:
http://www.descopera.ro/dnews/14612498-o-particula-inrudita-cu-bosonul-lui-higgs-ar-putea-face-calculatoarele-de-3000-de-ori-mai-puternice


adiarc

#4255
Probabil dupa mult lăudata scădere a TVA , lucrurile vor sta si mai prost....
eventual , daca doriți si alte economii , tăiați si de la Educație , Cercetare , Sănătate.....
Va mulțumim ca ne distrugeți viitorul


Ps ...nu pot sa nu remarc ca Imbecilio e pe locul 4....in timp ce alții sunt frânati intenționat prin neacordarea de avize de mediu , Ac , autorizații de defrișare , etc...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


igorashu

Quote from: yetiman on July 21, 2015, 02:02:52 PM
Dar banuiesc ca si legea lui Moore nu poate fi aplicata nelimitat. Banuiesc ca exista o limita fizica, la un moment dat, care nu permite mai mult. Sau ma insel?
Deja sughiță legea lui Moore. Intel a amânat procesoarele pe 10 nm din motive de producție. Totuși limita va fi mai curând economică - ca să litografiezi tranzistori din siliciu mai jos de 7nm înseamnă să ai niște costuri de producție pe care nu știu câți le vor plăti. Plus că pentru ceea ce au nevoie majoritatea oamenilor, niște low-end-uri sunt arhisuficiente.
Există niște prototipuri de procesoare cuantice și probabil că alea reprezintă viitorul, dar cred că vom ieși cu toții la pensie până să vedem o variantă comercială.
Cea mai interesantă și promițătoare idee (pentru mine) era HP's The Machine. Dar în cel mai pur stil HP, au omorât proiectul.

Harry

Astazi se implinesc 120 de ani de la darea in folosinta a complexului de poduri de la Cernavoda. Realizate in stil victorian, podurile au fost una din minunile ingineresti ale acelor vremuri, fiind pe locul 3 in lume si cele mai mari din Europa.
Un adevarat Golden Gate european care se adauga altor creatii de geniu ale mareului inginer de origine franceza: tunelul Saligny, extinderea Portului Constanta, Silozurile, bursa veche, administratia portuara, promenada Cazinoului, viaductul Casian etc.
Podul Anghel Saligny a fost inclus de site-ul look.bridges in topul celor mai frumoase din lume.
Aceasta bijuterie arhitecturala si inginereasca , o adevarata poarta de intrare in Dobrogea a fost sarbatorita astazi la implinirea a 120 de ani.
La evenimentul organizat de catre arhitectul Radu Cornescu impreuna cu Muzeul de Istorie, Biblioteca Judeteana si Arhivele Constantei au participat iubitorii acestui tinut al Dobrogei. Din pacate au lipsit cu desavarsire reprezentanti ai autoritatilor locale sau centrale. Un astfel de eveniment ar fi trebuit sa aiba loc chiar pe pod, insa din pacate podul sta uitat, napadit de buruieni...



Iata spre exemplu in San Francisco cum s-au sarbatorit 75 de ani de la darea in folosinta a celebrului Golden Gate. O adevarata sarbatoare nationala unde au participat zeci de mii de oameni.








frunzaverde

Quote from: Harry on July 22, 2015, 11:12:01 PM
insa din pacate podul sta uitat, napadit de buruieni...

Podurile nu stau uitate, napadite de buruieni. Pe podul de la Borcea se circula cu marfa si calatori, pentru prima oara in 20 de ani, dupa lucrari de reparatie si revizuire + remontat sina si catenara, iar pe podul Cernavoda se monteaza catenara si se revizuieste podul pentru punerea in circulatie cu calatori.

Se efectueaza lucrari de revizie, sablare, vopsire etc. pentru punerea in siguranta si darea in exploatare cu viteza constructiva (60 km/h).

Cat despre sarbatoare pe pod, cam greu, odata pentru ca se lucreaza la repararea podului, si a doua oara pentru ca podul in sine nu poate fi traversat la "picior" in siguranta de catre oameni (mai ales de multimi) fara echipament de protectie si instructaj. Exista doua trotuare din placi metalice de ambele parti ale sinei, dar sunt inguste (sub 1 m), si de partea cu sina nu exista balustrade, iar sina e prinsa de pod in mod "clasic", adica exista spatii mari intre fiecare doua traverse, prin care exista risc de cadere in hau, cativa zeci de metri, in apa. Nu e un loc pe unde sa mearga oameni neinstruiti.

Da, ar fi fost bun un foc de artificii sau o sarbatoare cu oficialitati, dar cred ca cadoul cel mai mare este scoaterea podurilor din "pensie" si readucerea lor in activitate, care va fi pe termen lung, dat fiind ca s-au facut ceva investitii pentru asta. In viitor (dupa ce podurile "noi" vor fi renovate, si vor opera la capacitate, degajand din nou podurile vechi), vom putea avea trenuri turistice care sa circule pe podurile vechi, vom putea avea excursii aranjate etc. etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!