News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

adiarc

exista o fabrica de asamblare in Olanda si daca vanzarile cresc , peste un anumit prag ( e adevarat , Europa , inca sufera economic ) , poate aparea inca una.Ele sunt necesare pt a nu plati taxe vamale.E la fel de adevarat ca si fara producerea de acumulatori , restul componentelor genereaza si ele f multe locuri de munca indirecte , la furnizori.
Intradevar , dupa investitia mamut din SUA , va mai trece ceva pana la alte investitii masive , dar nu poti stii niciodata
De la zero , la ce s-a ajuns acum , au trecut doar 11 ani , adica f.putin , dupa parerea mea.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

si...parerea mea , Elon Musk , este noul Steve Jobs , in domeniul auto si aerospatial
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

laurashgeo

Am vazut foarte multe Tesla in Amsterdam si am vazut si taxiuri, deci se poate. Avantajul e ca in Vest, pentru moment ai parcare si incarcare gratis in f multe locuri. De fiecare data cand caut loc de parcare in centru sau la mall, tanjesc la locurile pentru Electrice.

nicolaem

nu inteleg gratuitatea asta.
e cumva subventionata de stat? cine plateste in final energia? imi e greu sa cred ca proprietarul centrului comercial face asta doar pt a fi eco-friendly. ok poate 1-2 locuri as intelege dar daca sunt mai multe deja e un cost serios.

adiarc

exact...momentan sunt destul de putine.
pe viitor , cand vor fii mai multe poate va fii mai greu...sau poate din contra...daca as fii un centru comercial , hotel , fast food , restaurant sau benzinarie care se respecta as oferi aceasta gratuitate pt a atrage acest gen de clienti cu venituri mult peste medie , de ce nu ?
oricum Tesla stie ca pe langa pret , incarcarea este impedimentul major si investitiile in acest sens vor creste de la an la an.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

igorashu

Așa cum zicea și frunzaverde costurile pentru reîncărcare sunt destul de mici, iar gratuitățile astea au scopul de a încuraja adoptarea mașinilor electrice (care au câteva neajunsuri momentan legate de preț și autonomie).
Oricum, pariul lui Musk mi se pare extrem de riscant: investește o căruță de bani în fabrica de baterii și sper să aibă un plan B pentru retehnologizare - cred că în câțiva ani (maxim 5) vor apărea super-condensatorii la prețuri competitive.
Sunt curios cât va dura până vom vedea SUV-uri și TIR-uri electrice.
Și poate niscaiva nave comerciale cu reactoare cu fuziune - hei, pot visa, nu?:D

ciprebbe

^ dupa ce terminati cu visele, sa vedem realitatea romaneasca :))

http://www.youtube.com/v/2ee3XazL6yA
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cezar-mario2012

 Monentan mașinile electrice sunt doar un moft ecologist, nu au autonomie si se încarcă de la rețeaua electrica. Peste 80% din energia electrica este produsă din combustibili fosili (carbune in principal, petrol si gaze). In industria auto s-au produs importante schimbări,  motoare mai mici si mai eficiente, catalizatoare mai performante. In primul rand pentru ca mașinile electrice să fie viabile este necesar ca producătorii de energie sa fie majoritari verzi si rețeaua electrica să fie upgradata la noile condiții. Ia gândiți-va la situația in care cu toții ne-am duce acasă dupa serviciu si am baga masina la incarcat in același timp.  Penele de curent electric datorate AC vara vor fi o gluma.
Nave comerciale cu fuziune există,  dar nu pot merge peste tot.  Pentru siguranță aceste sunt operationale doar in Oceanul Înghețat.

igorashu

Dacă e pe bune... abia aștept să-mi ia banii:D http://moneymorning.com/2014/08/26/graphene-battery-could-be-teslas-secret-sauce/

@cezar-mario2012: nu, nu sunt moft ecologist. Mi-aș lua una, dacă mi-aș permite, oricând. De ce? Fiindcă sunt mult mai fiabile, întreținerea costă mult mai puțin. În plus permit niște schimbări tehnologice (motor pe fiecare roată - think ESP, ABS, recuperarea energiei doar prin schimbarea polarității, etc.) Se elimină niște riscuri din operare (mă gândesc la cei cu GPL). Și nu în ultimul rând sunt fun - am avut pe mână un scuter electric pentru teste și mi-a părut rău când a trebuit să-l returnez. Reîncărcarea va avea loc noaptea în principal, când oricum consumul scade foarte mult.

BTW, nu există încă un reactor comercial cu fuziune, ci cu fisiune. Mare diferență:)

cezar-mario2012

 Eu am spus ca momentan sunt un moft, tehnologia este mai bună si randamentul este superior. Dar curentul necesar tot cu "motorina" se face. Am văzut un test la o mașină hibridă si concluzia a fost că consuma in practica cu mult peste o masina similara pe combustibil, cu toate că pe fisa tehnica era data cu un consum destul de mic. Teoretic sunt bune, prectic nu prea,  mai au de evoluat.

igorashu

Păi aici vorbim de full-electric, nu hibride.

Uite distribuția surselor de electricitate in UE: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/File:Electricity_Statistics_2013_%28in_GWh%29.png
După cum se vede, partea termică a scăzut cu 6% și reprezintă mai puțin de jumătate.

Singura bubă a mașinilor electrice o reprezintă bateriile. Dar spre deosebire de motorul termic la care nu s-a progresat de o sută și ceva de ani, în domeniul bateriilor sunt niște tehnologii promițătoare.

weaz

Imi cer scuze ca nu am raspuns la fiecare in parte.

1. Musk e baiat destept. Si asta numai pentru ca asculta oamenii din jurul lui. Investitia in fabrica aia imensa se face dupa ce a ascultata multe opinii. Si iata cum a gandit el problema cu limitarile bateriilor actuale. Daca timpul e problema principala si costa asa de mult de ce sa nu cumperi tu weaz de la mine masina cu bateria. Si eu iti pun la dispozitie o retea de incarcare a bateriei. Si daca te grabesti dai putin mai mult si eu iti ofer a doua varianta: inlocuirea bateriei cu una incarcata. Tu platesti si ajungi repede si noi iti aducem dupa bateria la usa incarcata. Inlocuirea dureaza 90 de secunde si este facuta de o statie automata. Cautati pe net. Dar stati ca aici vine ideea cea mai buna. In timp toata chestia asta mascheaza de fapt deschiderea unor statii de realimentare a bateriilor precum peco-urile de azi. Omul isi schimaba bateria si pleaca la drum. Si cea mai buna chestie este ca poti sa le reincarci ziua cand productia de energie regenerabila este maxima(solara), sau cand bate vantul mai puternic sau noaptea de la centralele termice cand consumul este scazut si ele tot trebuie sa functioneze pentru ca altfel nu au randament mare a 2-a zi. Si rezolvi totodata una din cele mai mari probleme cu energia electrica de azi si anume stocarea ei cand se produce mai mult decat se foloseste.
Pe langa toate astea da bine la cealalta afacere a lui Solar City care produce panouri solare.
E ca in bancul ala cu "da bine la afacerea noastra cu suzete".
Nu il ridic in slavi si nu este un idol pentru mine, dar nu pot sa neg nici o clipa ca gandeste bine si mai si asculta multe.

2. Nu exista submarine cu fuziune. Nu exista reactoare cu fuziune. Nici un reactor cu fuziune nu a ajuns sa produca cat consuma. Exista cu fisiune => deseuri nucleare extrem de periculoase. Plus ca reactoarele alea au zeci/sute de tone(in apa e chiar neimportant pentru ca: balast) asa ca nu vor exista niciodata vehicule de uscat cu asa ceva. Pe de alta parte exista deja niste proiecte de a echipa cele mai mari vase de cargo transoceanice cu reactoaare nucleare. Ganditi-va numai un vas din ala cata motorina/pacura consuma sa mute marfa din continent in continent.

3. Supercondensatorii nu sunt calea. Nu au suficienta densitate energetica. Asta inseamna cati watt*ora/Kg pot avea ei. Bateriile cu litiu depasesc supercapacitorii actuali. Daca pe viitor se vor utiliza nanotuburi de carbon sau grafen pentru capacitori ca sa le mareasca aceasta densitatea energetica la fel se va intampla si pentru baterii. Si la final tot bateriile vor avea energie specifica mai mare.

4. Eficienta de a produce energie intr-o termocentrala cu carbune este mult mai mare decat intr-un motor cu ardere interna(40% doar electric, 80% electric+termic fata de aprox 22%). Reglementarile de mediu curente in UE pentru o termocentrala sunt mult mai severe decat la o masina si cu interventie repetata pot ajunge mai putin poluante decat acestea per total. Interventiile facile si posibilitatile de filtrare datorita faptului ca acele subansamble nu sunt mobile si nu ai o restricite la masa le face sa fie mult mai performante decat catalizatoarele din masini.

igorashu

Quote from: weaz on October 13, 2014, 03:58:17 PM
... Exista cu fisiune => deseuri nucleare extrem de periculoase.
Există și reactoare pe bază de Thoriu, care produc cantități mai mici de deșeuri și cu timpi de înjumătățire mai mici. Dar asta e o discuție lungă  :)

Quote from: weaz on October 13, 2014, 03:58:17 PM
Bateriile cu litiu depasesc supercapacitorii actuali.
http://cleantechnica.com/2014/05/12/new-graphene-carbon-nanotube-supercapacitor/
Și tehnologia e încă la început.

Quote from: weaz on October 13, 2014, 03:58:17 PM
Nu au suficienta densitate energetica. ... Daca pe viitor se vor utiliza nanotuburi de carbon sau grafen pentru capacitori ca sa le mareasca aceasta densitatea energetica la fel se va intampla si pentru baterii. Si la final tot bateriile vor avea energie specifica mai mare.
E corectă afirmația în cazul condensatorilor clasici. Numai că supercondensatorii depășesc nivelul ăsta cu mult.
Supercondensatorii au niște avantaje nete în fața bateriilor: timpi de încărcare/descărcare mult mai mici (secunde vs ore), durata de viață aproape nelimitată, nu-s afectați de temperaturi mici/mari (vară/iarnă), nu ai grija controllerului de încărcare, etc.

weaz

Reactoare cu Thoriu sunt tot cu fisiune. Extrem de putine au fost construite prin anii 1960 si alea experimentale iar acum multe de test care de fapt nici nu exista ci urmeaza sa. Deci practic nu exista. Dar sunt de acord cu tine ca reprezinta un mare pas inainte. Insa acele reziduri tot exista la final. Nu la acelasi nivel ca unul clasic Uraniu/Plutoniu, dar 300 de ani cel putin tot trebuie sa tii pe undeva reziduurile. Sunt totusi 300 de ani.
Ce vreau sa zic aici este ca nu exista asa ceva inca.
http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_fluoride_thorium_reactor

Dupa cum ziceam asa cum nanotuburile de carbon vor ajuta condensatorul asa vor ajuta si bateriile. Ia in calcul te rog faptul ca acei condensatori se descarca si singuri. Si bateriile o fac dar mult mai incet.
Ce vreau sa zic aici este ca nu exista asa ceva inca.

Eu iti propun sa nu ma crezi pe mine si sa citesti ce zice wikipedia legat de cat de performanti sunt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercapacitor
In cele 2 tabele de acolo vei gasi ceva foarte interesant. Cel mai bun supercapacitor are 10 W*h/kg in timp ce o baterie cu litiu are intre 100 si 265 W*h/Kg. E totusi un ordin de marime mai mult pentru Litiu.
Ce vreau sa zic este ca nu exista ceva asa magic aici inca.

Pe viitor se vor face pasi fantastici, dar in urmatorii 20 de ani cel putin eu sunt foarte circumspect ca va fi o mare schimbare. Oricare din tehnologile de mai sus au nevoie de ani de teste si aprobari pentru maturitate. Toate sunt la distanta de decenii. Precum autostrazile la noi.

P.S. Sa nu imi iei asta in nume de rau. Imi cer scuze daca am dat impresia ca as vorbi mai virulent, doar incerc sa explic haul dintre visele noastre si realitate.

dorum

#2609
Quote from: CristiM on October 13, 2014, 02:07:57 PM
... submarinele cu fuziune  circula PESTE TOT ... si ma refer la cele militare   :D

fisiune... fuziunea inca nu e controlabila...cand va fi, vom fi tari :)

PS...hmmm, se pare ca n-am urmarit cu atentie posturile precedente si m-am hazardat in a contrazice niste posturi ironice... my bad, sorry :)