News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

Dan, pe VP se sta cu orele doar in weekend, cand oamenii nu produc. De la Sebes (sau cel putin Lancram) pana pe centura Alba Iulia e blocaj perpetuu in timpul saptamanii. Cand oamenii muncesc. In apropiere de Teius sau Aiud sunt regulat coloane pe km intregi. Tot in timpul saptamanii.

Un drum de Sebes-Turda, care are vreo 70 de km de la iesirea din Sebes pana la intrarea in Turda nu il faci in timpul saptamanii in sub 2 ore. Un om sau un camion sau orice vrei tu pierde MINIM 2x1 ora (pun o ora cat ar trebui pe DN, nu 35 de minute pe autostrada), adica minim 10 ore pe saptamana stand in ambuteiaje. Uneori mai mult. Este mai mult de o zi de lucru pe saptamana. Cam 25% din productivitatea omului / mijlocului respectiv de transport se iroseste pe acei 70 de km. Pe VP cam cat timp (productiv) se pierde?

Adauga aici ce au zis mai sus TibiV si dr4aqul4 cu orasele centre economice si drumbravaandrei.

Dan027

#8896
^

Sunt mai multe zone in tara unde exista probleme cu traficul si trebuie rezolvate, eu m-am referit doar la Brasov pentru ca TibiV insinua ca aici nu trebuie construit nimic si ca totul este perfect.

Nu a zis nimeni ca nu avem nevoie de Sebes-Turda.
De ce incercati sa combateti orice lucrare pe VP?
Chiar ne place sa avem cozi kilometrice zilnic? (Problemele cu traficul sunt si in timpul saptamanii si chiar si noaptea pt ca abia dupa 10 au voie sa circule camioanele si doar in timpul saptamanii (luni-joi)
Stii cat face un camion de la Brasov la Bucuresti?

dr4qul4

eu cred ca tu nu ai mers de curand le VP.
Pe VP se sta tot timpul.
De la Comarnic la Brasov faci minim 1 ora. in orice moment al zilei. Si sunt vrel 50 km. Dimineata si seara este mai aglomerat.
VSD faci minim dublu.

Nici un drum din Romania nu este la fel de aglomerat ca VP. Cifrele de mai sus se obtin in conditiile in care tirurile au interzis. Daca interzici tirurile pe Sebes-Turda, mergi glont.

Iar daca tu nu produci in weekend, asta nu inseamna ca nimeni nu produce. Eu lucrez intr-o companie care lucreaza 24h/zi, 365 zile/an.

Pe VP se lucreaza in acelasi ritm. tot productie e si cea din weekend.  Oare ce productivitate ar avea o fabrica din Brasov care primeste materie prima din Ploiesti, si desface marfa pe VP si in Bucuresti, daca s-ar putea baza pe transporturi tot timpul?
Brasov+Sf Gheorghe + imprejurimi reprezinta mult mai mult in economia tarii decat Alba Iulia, Sebes si Deva.
Avem nevoie urgenta si pe VP de o autostrada, fie ea si HP.
Dar asta nu inseamna ca A10 nu tb facuta.
A10, este probabil cea mai eficienta autostrada de la noi. Efortul (uman si financiar) pentru realizarea ei fiind minim. Zona accesibila. Distanta mica. leaga cele mai importante orase si leaga A3 de A1.

VP ar aduce avantaje cel putin egale, dar ar fi mult mai costisitoare.
DX12 si A0 sunt alte 2 autostrazi/Dx pentru care eforturile sunt comparabile cu A10.
A7 va aduce beneficii mult mai mari decat A10, dar lungimea ei este considerabilă.

Eu sunt impotriva unei singure autostrazi: A8. Eforturile pt ea sunt imense (distanta imensa si relief imposibil) iar beneficiile imediate inexistente (va fi gata in 15-20 de ani). Daca partea montana va incepe i varinata full, va inghitii ani buni toate resursele .
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

@Dan027
Pesimismul legat de A13 nu vine din necesitatea lui ci din realitateta capetelor seci la conducerea judetelor BV, CV, SB, BC
Sau iarasi cei din Bucuresti trebuie sa vina sa traga de maneca pe aia de la judete si sa le ceara voie sa faca o autostrada prin "ograda" lor?
Chiar avem suficiente capete luminate astfel incat de la o initiativa la nivel regional sa fie atras suport la nivel central pentru a face un proiect bun? Eu zic ca nu. Sunt judete total anonime la nivel central... as intra in detalii dar trebuie sa imi trag ciubotele si sa intru in haznaua politica.
Cluj de ex a avut, nu mai zic de Alba, TM sau Arad (care in pofida unor guverne de cu totul alta coloratura politica au facut lucrurile sa mearga).
Asta este si problema A3 pe VP. Din motive de capete seci nu finanteaza nici UE si nici nu se realizeaza. Atata vreme cat UE-ului ii prezinti argumentele potrivite, iti finanteaza orice proiect. Avem cazuri si la noi (Campia Turzii - Tg. Mures)
Orice lot de autostrada utilizabila si nu muzeu este imperios necesar in RO. Indiferent de zona in care se va face.

Iarasi, sunt de parere ca nu neaparat trebuie respectata ordinea din MPGT pentru inceperea lucrarilor/proiectului. Unele autostrazi necesita mult timp de pregatire... De ex A8 montan... Acolo trebuie minim 7-8 ani numai de pregatit PT+AM+AC+DTAC, apoi trecut la executie. Pot sa incep in schimb A7 si A8 Ungheni-Pascani de ex. In acelasi timp pot sa incep A13, terminare A3 Gilau-Bors fara tunele, PiSi1,5,6, DX12, DNCB, A0

Iar in paralel cu realizarea de autostrazi si DX trebuie urgent si neaparat corectarea traseului DN-urilor. Marti am traversat Bulgaria (Ruse-Yablanitsa-Sofia-Kulata) si nu iti poti inchipui cate minuni face un DN fara serpentine cu tona sau care nu traverseaza o localitate din 15 in 15km. Nu mai zic cat face un amarat de tunel printr-un deal (Inchipuie-ti cum ar fi DN1 A cu 3-4 tunele, fara sa urci versantii aia). Au intersectii denivelate pe DN-uri importante, cu NOD. Cu exceptia berbecilor din Romania care forteaza depasirile in stilul caracteristic, drumul a fost o adevarata placere. Am scos medie de viteza de 75km/h fara sa ma agit, fara sa fac cascadorii cum trebuie sa faci la noi ca sa scoti o amarata medie de 45-50km/h. 70% din timp masina a stat in Cruise Control.

Neufunk

Nu chiar. Daca constructorul primeste bani si toate autorizatiile, face treaba destul de rapid. Fireste, nu in ritmul in care faci o autostrada la campie, dar destul de rapid. La munte relieful este greu, trebuiesc tuneluri, dar macar nu ai de mutat utilitati sau de facut exproprieri cu gramada. Sansele sa dai de cimitire sau alte alea sunt si ele reduse.

Este adevarat ca nu ai rezultate instant, insa daca nu o faci nu vei avea rezultate niciodata. Sa tinem cont ca Moldova este oarecum o regiune "virgina" dpdv. al investitiilor straine, tocmai pentru ca nu prea ai infrastructura.

pasadia

Quote from: dumbravaandrei on July 08, 2017, 11:50:25 AM
Iar in paralel cu realizarea de autostrazi si DX trebuie urgent si neaparat corectarea traseului DN-urilor.

Ehhh, inca astept sa inteleaga lumea ca ordinea reala e corectarea DN-uri si apoi DX-uri / A-uri pe unde nu e nevoie de ele.
Dar deh, e cam la fel cu planificarea urbana: hai sa facem bulevarde de 3 benzi, pasaje si alte nebunii si sa nu ne uitam ca a disparut transportul public sau avem siguranta ZERO pentru pietoni sau biciclisti. Inca mai trebuie sa invatam multe.

dumbravaandrei

@Neufunk AM pe zonele montane este un adevarat cosmar... multe areale protejate, specii protejate etc

@pasadia: corectarea DN-uri si apoi DX nu este timp. Asteptam inca 10 ani sa corectam DN-urile si apoi ne apucam de A/DX?!? Nu ne permitem luxul asta. Au dormit astia in papuci 27 de ani si chiar nu ne permitem luxul asta. De asta trebuie facute concomitent si in paralel (ca sa folosesc o exprimare de la congresul cincinal)

pasadia

Nu te cred. Si eu spun ca ne permitem daca cream autonomia necesara la nivel judetean / regional pentru a determina aceste interventii. DRDP-urile si APL-uri locale trebuiesc responsabilizate direct (atributii, finantare, implementare) in aceste mici interventii. Si facand asta s-ar putea ca in 3-4 ani sa avem si acei profesionisti capabili sa deruleze proiecte de investitii in A-uri sau DX-uri (proiecte care mai mult ne incurca acum cat timp nu reusim sa le derulam corect).

In plus facand acele interventii vom avea o imagine mai corecta privind necesarul real de investitii in noi drumuri. Dar deh, eu am mai spus si in trecut ca trebuie descentralizat CNAIR-ul si ca asta e singura cale de a spera la o presionalizare in interiorul sau, dar voi preferati centralizarea actuala. Asta e...

Bine ca avem autostrada ca centura pentru Rasnov si Cristian dar prostia de centura a Brasov-ului are giratorii. Bine ca visam la autostrada continua spre Onesti dar stam cu poduri inguste pe DN10 (precum cel dinspre Teliu). Sau pe Piscu Cainelui, unde stam cu un DN1 care arata ca pisatul boului, cu o linie continua care nu ne salveaza de morti, desi relieful ar fi permis lejer un drum drept, unde s-ar fi putut depasi fara probleme. 

Las', vor face autostrada si noi astia, elitistii, ne vom da pe ea cu 160km/h si vor ramane sa moara pe vechile DN-uri taranii saraci, localnici si altii ca ei. Buna optiune...

NGC

Sa schimbam subiectul.
Am observat ca in unele mesaje mai vechi de-ale mele, imaginile de pe serverul imgsafe nu se mai vad din cauza indisponibilitatii serverului. Voi incerca sa le incarc si pe imgbox si sa actualizez mesajele.
Poate mai sunt si altii in aceasta situatie.

Allex

^ o parte din imaginile postate in mesajele tale nu se vedeau decat dupa ce dadeam click pe locul unde trebuia sa apara poza, se deschidea un link in alt tab si bifam casuta "i'm not a robot". Apoi refresh la pagina de pe forum si imaginile se vedeau.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

In cazul asta e altceva. Serverul imgsafe nu mai merge de ceva vreme si cine stie daca mai revine.

cezar-mario2012

  Ce părere aveți de noul Sygic :



...și o demonstrație:


dumbravaandrei

#8907
Nu mi se pare ok functia asta decat daca esti copilot. Ca sofer te distrage mult sa compari masini si suprafete de asfalt. Eu inca folosesc stlul clasic de 3d.
De 2 update-uri au si report politie ca waze. Am primit mail ca sunt primul din grecia cu un astfel de report. Dar nici nu au trimis mail la toti utilizatorii sau informare in aplicatie cu functiile de report.
Macar acum ia traffic ok (aglomerare trasee)

cristi5

#8908
Daca va place harta proiectelor de infrastructura, sau harta calitatii drumurilor OSM, sau daca credeti ca lipseste ceva pe aceste harti, si vreti sa ajutati cu setarea datelor care stau la baza acestor harti, am facut un nou topic in care am scris ce e de facut (mai ales pentru harta proiectelor de infrastructura ne-au dat mult de lucru cu ultimele licitatii pe rutier, dar si pe feroviar sunt restante), si instructiuni.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=836

Daca vreti sa ajutati cu ceva, va rog sa va faceti cont OSM (daca nu aveti deja) si sa dati reply pe noul topic cu ce doriti sa ajutati. Pentru toti cei interesati de OSM sau harti, nu uitati sa va abonati la topic (apasati Notify in dreapta jos, dreapta sus, sau in Tapatalk). Multumesc!

NGC

@CNAIR: Daca tot lucrati acum si incercati sa sortati ceva in harababura aia, vedeti ca la ID 1078 nu functioneaza butonul "Vizualizati". Parca mai era cel putin un ID unde nu merge, dar nu imi mai aduc aminte care.