News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vancouver

Atentie, in Germania semnalizatu' continuu la stanga tot la capitolul presiune se pune. Semnalizarea are un singur scop in Germania: sa anunte o schimbare de banda sau de drum. In Franta iar e altfel, se semnalizeaza pe toata durata depasirii. Misto e in Franta pe autostrazile cu 3 benzi: cei de pe banda 2 semnalizeaza continuu ca depasesc pe cei de pe 1, dar nu stii niciodata daca nu cumva se baga chiar pe 3 - ca doar nu au cum sa anunte aceasta manevra in mod distinct.... :bash:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

laszlo.robert

#8671
Pe aceasta tema am discutat cu mai multi soferi francezi,care mi-au explicat in felul urmator:Intredevar legea franceza spune ca semnalizarea trebuie mentinuta pe toata durata depasirii dar atentie ca pe autostrazi prevale legea care zice ca trebuie semnalizata intentia de schimbare a benzilor de deplasare.Adica chiar daca nu ai pe nimeni in fata ta dar din variate motive schimbi banda trebuie sa o semnalizezi.Deci cind se depaseste in autostrada se semnazizeaza stinga la schimbarea benzii se opreste semnalizarea si se semnalizeaza dreapta dupa depasire pentru efectuarea schimbarii de banda inapoi.In momentul in care treci de masina din dreapta nu esti obligat sa ai semnalizarea pornita.Acest lucru deobicei o fac soferii de camioane si autobuze,masinile mici semnalizeaza continu.In Italia in schimb nu se semnazizeaza decit intentia de depasire (prin stinga),nu se mentine semnalizarea pornita nici pe drumurile 1x1 si nu se semnalizeaza nici reintrarea de dupa depasire ,atit pe autostrazi cit si pe restul drumurilor publice.

drrond7

Vreau sa remarc inca o data ceea ce s-a mai scris pe aici (poate o vedea vreun politist de la rutiera ce are cont la noi O:-)), mentinerea obiceiului extrem de periculos, acela de oprire pe banda de urgenta a masinilor cu autostopisti, a-i lasa sa coboare, ulterior acestia traversand autostrada.

Ultimul exemplu: saptamana trecuta, ora 19:00, pe A2 spre Constanta, dupa Fundulea; in fata mea la vreo 200m, au coborat 3 barbati, au traversat sensul in fuga, s-au strecurat printre panourile antiorbire (nu credeti ca si ei le pot deteriora in momentul trecerii?, mai ales ca una dintre persoane era destul de corpolenta...), iar ulterior in oglinda am constatat ca traversau si sensul celalalt, pe partea opusa fiind ceva case la distanta.
Carpe Diem!

voicul

#8673
Quote from: laurashgeo on May 29, 2017, 10:38:32 PM
Am mers f f bine prin Romania, mult mai bine ca media de viteza din Germania, de exemplu.

Multa lume (desi nu a iesit din tara) are multe impresii sigure despre ce se intampla la altii. Impresii create evident de la altii, care au auzit ceva pe strada.

Au germanii mai multi km de autostrada decat Ro? Da, au.
Totusi daca faci o analiza mai atenta uite cum se mai schimba lucrurile (vezi citat-ul).

Am fost in D si din Berlin pana la granita cu Cehia pe autostrada:
Am mers in reprize de 160 - 170 ... da. Problema e ca nemtii repara autostrazi. Am mers in coloana cu 60 - 80 pe km intregi? Da, am mers. S-a produs un accident ... imediat coloana pe km intregi? Si asta e adevarat.
Acum au ei km multi, dar si 82 milioane de cetateni ... nu 19 (majoritatea pensionari) si in scadere ca in Ro.

In Ro in afara de B - PI si putin A2 cam toata autostrada e noua, deci 140km constant (ca sa nu pierzi timpul cu radarele) se poate? Da, se poate.

Deci: lucrurile nu sunt intotdeauna ceea ce par.

De final: cand mai deschidem si noi niste km in Ro ... gen A3 in B care sunt si gata!?

cristi5

Si eu am impresia ca cine e obisnuit sa conduca cu viteza merge f bine in ro pe autostrada comparat cu alte tari, pt ca (1) masinile locale merg incet (poate si ca sa economiseasca combustibil) afara de bizoni care sunt totusi relativ putini si (2) nu prea e trafic.

Nu stiu cat va dura luxul asta, eu sper sa nu dureze pt mie imi sugereaza subpopulare si subdezvoltare economica. Prefer sa merg cu viteza cu trenul :)

andrei@buc

in romania, la fel cam ca peste tot pe drumurile cu viteza maxima mare (acum, fiecare natie spune de unde incepe "viteza mare") ai obligatia sa stai pe banda cu numarul cel mai mic:

Articolul 42
Cand circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule in functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, avand obligatia sa revina pe prima banda ori de cate ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

ai australia esti obligat sa "keep left unless overtaking" pe toate drumurile cu viteza maxima peste 80km/h. exista niste exceptii, dar in principiu pe freeway esti obligat sa stai pe banda 1 daca nu depasesti.

pasadia

"Goliciunea de pe autostrada" ar trebui sa va sugereze ca nu de autostrazi avem nevoie. Eu tot cred ca multe proiecte ar fi mai bune ca half-profile amenajat 2+1 alternativ. La fel, ca multe proiecte ar trebui sparte in bucati si prioritizate alea semnificativ importante. Pe A13 de exemplu ma pot lipsi de orice bucata intre Chicis si Targu Secuiesc -40 de km aproape drepti, doar 4 localitati), dar tunelul Oituz l-as dori cat mai curand; la fel, ma pot lipsi de autostrada intre Ploiesti si Comarnic sau Eforie si Mangalia dar as dori macar un 2+1 real la sud de TM. Sau la nord de Arad, sau in jurul Bistritei, Iasi-ului, Barladului, etc....

AdrianB1

Quote from: nirolf on May 30, 2017, 05:27:38 PM
Așa o fi, dar conform legilor și ordonanțelor din România depășirea are o definiție mai aparte:
Quote
Art. 45 din Ordonanţă spune că:
http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art45
,,(1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.
Deci depășirea prin dreapta este penalizată când nu e devansare.
Definitia este extrem de aparte, am avut o tamponare minora cu o masina care a incercat sa ma depaseasca prin dreapta - dupa parerea mea -, amandoi fiind pe o banda 1 foarte larga la Unirii si amandoi facand dreapta, doar ca masinuta cealalta, foarte compacta, a crezut ca incape printre mine si bordura, era in spatele meu si laterala lui fata s-a atins de laterala mea spate. Conform politistului de la rutiera eu am fost vinovat pentru ca nefiind in acelasi sir de masini (el era cu o jumatate de metru mai in dreapta) nu se considera depasire.

De asemenea daca un vehicul ingust trece pe langa o masina pe aceeasi banda, pe oricare parte, nu se considera depasire - asta inseamna ca trebuie sa fii mult mai atent in orice intersectie cand vrei sa faci dreapta cu masina, oricand in dreapta ta poate fi o bicicleta sau motocicleta care are voie sa mearga inainte. Si tot asta inseamna ca motocicletele au voie sa faca legal lane splitting in Romania pentru ca nu merg in acelasi sir de vehicule, banda fiind irelevanta.

adiarc

Dap....M-am întâlnit cu multe camioane de armata astăzi...din acelea de la Roman...vechi si antice...

N-ar strica schimbarea întregului parc....nu de alta,dar pana ajung in teatrul de operațiuni se gata războiul,căci nu merg cu mai mult de 60-70 la ora,iar in spatele lor nu poti merge decat pe recirculare...

Imi imaginez cat costa întreținerea acestei mari grămezi de fier vechi.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Care intretinere ?....
Cati bani crezi ca au ramas MApN-ului dupa F16 ?...
Si, in general, chiar crezi ca intretine cineva zecile de mii de vehicule (cum ai zis, majoritatea dinainte de '89) din parcurile armatei ? Unele nu au fost pornite de peste 10-15 ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#8680
Goliciunea autostrazilor in Romania are mai multe cauze, dar una este lipsa unei retele complete. Mai exact, cu exceptia unor momente turistice speciale pe A2+A4, nu prea au cum sa se stranga pe autostrazi asa de multe masini - fluxurile de trafic spre autostrada provin din DN-uri, gatuite de curbe stranse si treceri prin localitati.

Autostrazile de la noi au acum zone neintrerupte de 50-150 sau maxim 220 km. In momentul in care de ex. A10 va fi gata lucrurile incep sa se complice. De ex. la Sebes A10 de la Turda si A1 de la Deva vor putea aduce trafic important fiecare catre Sibiu. In acel moment traficul adunat adus de 2 autostrazi trebuie sa continue pe una singura si s-ar putea sa arate un pic altfel. Apoi, numai o mica parte din acest trafic va parasi autostrada la Sibiu, dar pe centura Sibiu circula si acum mult trafic local. Acest trafic adaugat peste ceea ce vine din vest - ei bine s-ar putea atunci sa avem ceva ambuteiaje pe centura Sibiu. Ca factor perturbator suplimentar, centura Sibiu are multe iesiri si asta genereaza intrari, schimbari de banda, cu tot tacamul.

Alt viitor punct critic va fi A1 centura Arad, unde iarasi traficul local va perturba traficul de tranzit. Dupa finalizarea A1 Lugoj-Deva, spre vest, nici un camion nu va mai merge pe DN7 pe Valea Muresului prin Lipova. Se va adauga traficul venit pe DN6 si chiar trafic de tip sud-nord de la Timisoara. Toate astea impreuna vor crea probleme la Arad.

Lipsite de probleme vor fi trecerile autostrazilor principale pe langa Timisoara sau Cluj, pentru ca sunt la mare distanta de oras si nu au noduri multe.

In final va "promit" ca in 2025, cand A1 Sibiu-Nadlac si A10 vor fi gata, vom avea probleme de aglomeratie in 3 puncte:
- Arad
- Sebes
- Sibiu
Si sa nu uitam ca prin 2025-2030 ceea ce acum este nou va trebui sa intre in reparatii si veti avea si santiere ca-n Germania.

Iar odata cu finalizarea Sibiu-Brasov si Sibiu-Pitesti, aceleasi probleme se vor agrava inca o data, adica prin 2030. Si nu vreti sa stiti ce urmeaza pe A1 de la Sibiu pana la Sebes daca se face Brasov-Bacau si nu se face Tg. Mures-Iasi...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

ok...dar atunci un upgrade de nod rutier (o bretea, un pasaj, o directie noua prioritara) ar trebui sa rezolve pentru inca multi ani problema. Congestiile adevarate se produc in zona intrarilor si iesirilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

laszlo.robert

#8682
Traficul local este zonal si legat de anumite ore si peste tot in lume sunt ore critice pe anumite sectoare de autostrazi. In schimb A 12 ,A13 vor aduce mult trafic de tranzit pe A1 ,ce-a ce inseamna un numar constant mult mai mare .Doar A6 va "fura" din supraincarcarea lui A1.Pe anumite sectoare A1 va avea nevoie de 3 bezi in nu mai mult de 10 ani ,cum ar fii intre nod A0-A12,sau A10-A13.Din pacate structurile nu au fost proiectate pentru o eventuala largire a autostrazii.In felul propus in Master plan dar si realitatea geografica A 1 este si va fi un colector de trafic pentru fluxurile dinspre sudul tarii spre vest si sudul Moldovei spre aceasi directie.In schimb A2 ,A3(Buc-Brasov) vor avea doar cresteri de trafic sezonier ,primul estiv ,al doilea invernal.
A3(Bors-Tg.Mures+A8),A/Dx7,A6 ,A(Dx de mare viteza)12 si A13 vor face fata in format 2x2 pentru cel putin 40 de ani si vor fi degravate de mari variatii de trafic.

JohannDB

"adiarc", din ceea ce spui că .....""căci nu merg cu mai mult de 60-70 la ora,iar in spatele lor nu poti merge decat pe recirculare...""" fi liniștit că  orice convoi militar ar fi, n-o ia "la sănătoasa" cu mult mai repede....
    Pot spune că și convoaie ale U.S. în deplasare prin țară cu M1 Abrams pe trailere (cam 90 de tone cu totul)  tot la fel merg, 60-70 km/h în modul obișnuit; doar la drum liber abia "iau" 80/85 și pe autostradă 90..... De menționat că la aceste convoaie trailerele au 3,5 m lățime pentru că jucăria de pe ele are 3,60m și doamne cum le mai bubuie anvelopele pe la scuaruri/insule/alveole la intrări/ieșiri de pe drumurile noastre, care sunt strâmte din construcție, plus că se dizlocă bordurile prost gândite și puse-n operă în aceste locuri... Și mai este problema șoferilor la aceste convoaie; nu toți au fost sau sunt camionagii "de meserie" sau nu mulți au experiență de "agabaritice" ca să simtă lățimea și lungimea a ceea ce au în spatele lor și sunt destul de stresați (un factor de stres important este participantul la trafic "civil" care nu se ferește deloc de pericole, se bagă-n convoi, taie calea sau frânează în botul unui trailer cu 90 de tone pe el și alte delicatețuri de acest gen, ca să nu mai spun că nu-i pasă deloc de "poliția militară" ce însoțșește aceste convoaie; e nevoie de o oarecare duritate la aceste convoaie pentru a-l feri pe indolent de pericol și de propria-i inconștiență....)

cavver

In caz de razboi cred ca nimeni nu se mai intereseaza de poluare. Si nu cred ca la razboi mergi intotdeauna pe infrastructura excelenta.

Quote from: adiarc on May 31, 2017, 09:10:05 PM
Dap....M-am întâlnit cu multe camioane de armata astăzi...din acelea de la Roman...vechi si antice...

N-ar strica schimbarea întregului parc....nu de alta,dar pana ajung in teatrul de operațiuni se gata războiul,căci nu merg cu mai mult de 60-70 la ora,iar in spatele lor nu poti merge decat pe recirculare...

Imi imaginez cat costa întreținerea acestei mari grămezi de fier vechi.