News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ovicor

  +1, TibiV . Nu trebuie sa fim alarmisti, dar nici sa negam riscul! Trebuie monitorizate alunecarile si , cu riscul de-a fi ironizata in cazul ca nu vor avea loc alunecari ce patrund pe sensul Sibiu -> Sebes, CNAIR sa mute traficul pe celalalt sens. Oricum, nu necesita inchiderea, din nou, a tronsonului respectiv. Baiazid mai are obiceiul sa emita o teorie, se indragosteste de ea, apoi cauta argumente care sa i-o sustina. Dar imaginile sunt ingrijoratoare, mai ales ca nu se cunoaste adancimea planului de alunecare .

ovicor

   Bistrita si Tg. Mures  pentru a ajunge la Buc. C-ta vor folosi Brasov-> Ploiesti, nicidecum A3->A10->A1. Si A3 Brasov Buc. ,fara tronsonul Comarnic - Ploiesti, greu de imaginat pe termen lung ! Dupa Pi-Si, bineinteles, dar foarte necesara. Si nu uitati de A0-Nord, mai ales intre A3 si A2, unde se vor cumula traficul A1-A2 cu A3-A2. Chiar daca traficul A1-A2 nu s-ar muta pe A0, s-ar degreva parte din traficul actual de pe DNCB.

Dan027

#8132
Quote from: TibiV on March 05, 2017, 12:19:15 AM
Sa o luam mai usor, incercam cu o vipera si daca rezista bagam un piton...  )
Nu inteleg scopul ironiilor astora... Chiar nu intelegeti ca ostilizarea asta a altora nu va aduce nimic bun pentru nimeni?!

Quote from: Marian80 on March 04, 2017, 11:00:42 PM
insa mult mai importanta decat rulajul este cresterea masei monetare a tarii prin introducerea banilor din exterior (exporturi). alte drumuri ar baga mult mai multi bani in tara decat asta. da, si asta ar putea, prin turisti straini dar in niciun caz dinspre directia mult discutata, ci dinspre Sibiu spre Brasov (deci nu drumul in discutie) apoi spre VP (Brasov-Sinaia).
Brasovul si Prahova au ratat ceva investitii serioase care ar fi adus bani in Romania...
http://www.gandul.info/financiar/apple-a-renuntat-la-o-investitie-in-romania-dupa-ce-un-vicepresedinte-al-companiei-a-facut-7-ore-de-la-bucuresti-la-brasov-14455782
http://www.gandul.info/stiri/indienii-de-la-tata-au-venit-sa-faca-o-fabrica-jaguar-la-brasov-dupa-au-vazut-soselele-romanesti-le-au-comunicat-autoritatilor-locale-urmatorul-lucru-14382900

Quote from: Marian80 on March 04, 2017, 11:00:42 PM
time is money e valabil in orele de munca, timpul nostru pierdut pe acolo are valoare zero, ca e timp liber, timpul unui bucurestean pierdut prin traficul din urbea proprie s-ar putea sa fie mai valoros ;)
Relaxarea de pe perioada vacantei are si ea un impact destul de mare in productivitatea muncii. (exista nenumarate studii pe tema asta)
Pe Brasov Comarnic nu se circula doar in scop turistic, daca luam traficul mediu zilnic o sa vedem ca e de cateva ori mai mare mai mare decat numarul de turisti din Brasov.
MZA pe Comarnic-Brasov este de peste 15 mii de autovehicule pe zi (doar DN1 fara DN1A); inmultin cu 365 zile pe an ajungem la peste 5 mil de masini pe an. Fiecare masina are cel putin 2 pasageri deci rezulta un trafic de cel putin 10 milioane de pasageri. Iar turistii Brasovului sunt undeva la 1 mil si nu vin toti pe Comarnic-Brasov...

Quote from: Marian80 on March 04, 2017, 11:00:42 PM
treaba cu tirurile care circula 1-2 ore si apoi e pauza pana a doua zi e apa de ploaie, sunt camioane care asteapta ora de acces, daca ar fi impartite pe 24 de ore ar fi mai nimic.
Daca ar fi impartite pe 24 de ore ar fute traficul de tot (nu ca nu ar fi deja destul de prost traficul pe VP), de aia au si restrictionat traficul greu pe acolo.
Uitate aici pe DN1A, sunt peste 50 de camioane in cele 10 minute ale videoului... (daca s-ar respecta acelasi flux 24 din 24  am avea undeva la 10 mii de tiruri zilnic pe un drum destul de periculos)
https://youtu.be/hFvO_vkV2I4?t=5m10s
Pe DN1A in anumite zone nici macar nu incap 2 tiruri deodata, cum poti sa zici ca nu e autostrada asta nu e o prioritate?!
Tu chiar crezi ca tiristii aia nu ar merge prin alta parte daca nu ar fi neaparata nevoie sa mearga pe acolo?!

Uite aici si rata de crestere a traficului...


Quote from: Marian80 on March 04, 2017, 11:00:42 PM
sa vad mai intai drumul alalalt prin munti (mai mici) care desi costa triplu presupune doar o cota de 15% din partea noastra, deci sub jumatate din cat e asta in discutie, apoi o sa consider prioritate mare si ceea ce acum ii supara asa rau pe cei ca tine.
Si CoBra e finantabila prin fonduri UE, pe exercitiul financiar 2014-2020, doar ca noi inca nu am reusit sa finantam mai nimic pe exercitiul asta financiar inca (pentru ca nu ne-a interesat, nu pentru ca nu am fi putut)...
Nu mai bine le facem pe amandoua in regim half-profile si cand vom ajunge sa avem din nou probleme cu traficul pe oricare din cele 2 autostrazi incepem constructia "celuilalt sens" al autostrazii?!

Marian80

#8133
Acum ai vrea si autostrada Brasov-Bistrita, te pomenesti?! glumesc, desigur :), is de acord cu tot ce ai spus.
de fapt masterplanul e ok. cu anii trecuti acolo prefer sa nu imi fac sange rau si ii iau mai mult ca pe niste niveluri de prioritizare, gen 2017=prioritate zero si asa mai departe. da, acolo apar prioritatile corect.
ce ma supara e faptul ca atunci cand vine vorba de autostrazi, orice jurnalist (deci opinia publica teoretic) intreaba prima si prima data de comarnic brasov. eu ii inteleg si pe politicieni (nu ne amagim ca sefia CNAIR a fost vreodata altfel decat politica, nu i asa?) ca baga in fata subiectul asta, ca asta ''vinde''.

Sincer ma intristez cand vad ca DAN027 si altii, romani ca mine, sunt atat de frustrati din cauza statului asta narod. Nu merita asa ceva, nu meritaM asa ceva, is de acord. Dar realitatea e inca dura. Beneficiul tuturor din tara tre sa aiba prioritate in fata beneficiului (in timp si nervi) catorva sute de mii. Ar fi fost fain ca la tara asta sa fi avut de facut doar mici retusuri dupa 45 de ani de comunism si 25 de ani de japca. dar nu e deloc asa din pacate...

@dracula: imi pare rau, insa nu stii corect realitatea, fac ploiesti-brasov de cel putin 2 ori/sapt, insa in timpul saptamanii. e lejer, cu exceptii in august si in sarbatorile de iarna. si in we merg uneori. apropo, ieri, sambata, se circula pe VP ca pe route 66 :) cel putin pe la ora 12

@DAN: daca e cu finantare europeana atunci sa se faca oricand

p.s.: sa mai amintesc ca tva ul din turism e 9%, nu 19%? sa mai amintesc si ca unitatile turistice dau din 2017 impozit forfetar (suma fixa indiferent daca au sau nu turisti) in loc de impozit profit? e de ajuns sa intelegeti ca statul il vrea in alta parte pe romanul care sta in coloana acolo


cristi5

Quote from: ovicor on March 05, 2017, 11:14:42 AM
  +1, TibiV . Nu trebuie sa fim alarmisti, dar nici sa negam riscul! Trebuie monitorizate alunecarile si , cu riscul de-a fi ironizata in cazul ca nu vor avea loc alunecari ce patrund pe sensul Sibiu -> Sebes, CNAIR sa mute traficul pe celalalt sens. Oricum, nu necesita inchiderea, din nou, a tronsonului respectiv. Baiazid mai are obiceiul sa emita o teorie, se indragosteste de ea, apoi cauta argumente care sa i-o sustina. Dar imaginile sunt ingrijoratoare, mai ales ca nu se cunoaste adancimea planului de alunecare .

Cred ca e bine sa cautam pareri de specialisti. Exista un geolog, dar in 2015 (nu tine seama de ultimele evolutii)

http://www.contributors.ro/analize/vulnerabilitatea-geologica-a-autostrazii-sebes-sibiu/

si un inginer constructor din SUA (stiu ca s-a mai pus pe forum).

http://www.contributors.ro/analize/tragedia-aciliu-%E2%80%93-mai-este-doar-un-pas/#comment-305268

Dar e greu pt specialisti sa se exprime fara date (numai din poze...). Nu pot fi contactati cei care au pus senzorii? (Univ Bucuresti parca)

Dan027

#8135
Mda, observ ca pe tine te-a suparat presa... nu presa decide cum stau treburile cu autostrazile.
CoBra a aparut din nou in plan pentru ca s-au intamplat niste evenimente zilele acestea, dar anul trecut a fost liniste totala. Chiar sunt curios cine a fost cel care a sugerat suspendarea Sibiu-Fagaras si CoBra... i-as da niste "multumiri" personal.

Nu vreau sa continui discutia, dar reducerea aia de TVA este o picatura intr-un ocean...
Poate ar fi util sa vedem cu cati bani a contribuit fiecare judet si cati bani s-au investit din bugetul national in proiectele de infrastructura din respectivele judete.

pasadia

Quote from: Marian80 on March 04, 2017, 10:28:42 AM
Plus ca, acolo unde nu are traseu prin tunel, exact in perioada de maxima utilizare (iarna) ar fi cam neutilizabila, uitandu-ma la cat au fost de blocate A1 si A2 cand a dat ceva zapada.

Daca spui asemenea prostii atunci chiar nu are rost sa iti bag in seama restul de argumente. Il las pe Dan, el e mai tanar si nu e obisnuit (inca) cu asemenea rahaturi...

ps: de ce naiba purtam disuctia asta in topicul de parcare?

Ionut

Pai unde vrei sa fie purtata asa o discutie? Pe thread-ul A3? :lol:

AlexIP

Quote from: TibiV on March 04, 2017, 10:28:58 PM
Pur si simplu REFUZ sa cred ca cineva crede ca Baiazd "isi doreste" un numar de morti...

2.
Quotebagă frica în bobor cu scenarii de genul alunecării bruște prin care dealul cu pantă de 20% face haț și se suie pe 2 autocare cu copii de la orfelinat care vor muri în chinuri groaznice sufocați cu pământ

Aici voi fi de acord cu tine DOAR in masura in care imi poti dovedi cu argumente la fel de bune ca cele ale lui Baiazid ca NICIODATA NU se va intampla asta...

Nu cred ca scopul forumurilor de infrastructura este sa vedem care "a avut dreptate la prabusiri/demolari".

In disputa asta, eu sustin principiul "better be safe than sorry". Deci trebuie facut ceva acolo (Aciliu) si inca urgent.
Evident, fara a inchide autostrada.

Dar nu sunt absolut de loc de acord cu ideea de a minimaliza orice risc doar din simplul motiv ca "asa a zis Baizid".

Deci suntem de acord la treaba că autostrada nu trebuie închisă. Par ca nuca-n perete că era inițial reply-ul pe A1, dar stricam bucuria vizionării pozelor cu ceva ce se construiește vorbind de demolări pe acolo, și-mi cer scuze. Deja e a doua bere pt Ionut care trebuie să o produc.  :p

Cel mai bun argument e să treci pe acolo măcar o dată pe lună. Toată zona aia alunecă de când am trecut prima dată pe DN1 pe acolo și de când am aflat pe CB radio că la zona de pe DN de după Apold îi spune "la trepte". Go figure. Și nici DN1 nu s-a apucat de mișcări bruște.

Da, avem o autostradă ca o casă tradițională de văiugă și pământ care crapă pe la colțuri în mod constant, dar soluția propusă, în loc să o reparăm/cârpim e să mutăm locatarii înapoi în baraca în care stăteau înainte până găsim pe cineva să o construiască din nou - printr-o zonă unde nu există așezări și de fapt nici nu se știe cum e terenul, că s-ar putea să fie aceleași probleme. Da, au avut dreptate când au spus că va aluneca și că nu trebuia făcută pe acolo de la bun început, dar... e construită deja. Intrăm în diateza reflexivă, "s-a" făcut. Cu cele 3-4 hopuri unde trebuie redusă viteza, totuși, de bine de rău e o autostradă, se poate circula pe ea, are cine să o deszăpezească, nu are ieșiri bruște care să genereze accidente (cum era ieșirea de la Cunța în 2013 când a fost carambolul ăla de 40+ de mașini la care am fost prezent).  În plus, să faci Sebeș - Sibiu în jumătate de oră, cu tot cu restricțiile de viteză, e un real progres față de 1 oră jumătate minim cu stat în coloană jumătate de oră la intrarea din Sebeș, cum era acum nici 5 ani. Traficul e cel puțin același, diferența e că nu mai e peste capacitatea drumului.

Să ceri mutarea traficului înapoi pe DN-ul cu sensuri neseparate în ideea better safe than sorry e criminală, după cum s-a și văzut în presă, fiind tronson de DN (repet, depășit ca trafic) între bucăți de autostradă deja se poate calcula numărul de morți / an, pur statistic, așa cum zice și dl. Popescu inginerul. Să mai vii cu scenarii fabulaționiste ca să susții ideea asta deja frizează absurdul. Și știind cine a bătut toba prin toată presa pentru adoptarea soluției, dacă se va întâmpla, o să continui să denumesc victimele "morții lui Baiazid" sau "morții asociației ASCORO", așa cum tot ce s-a întâmplat de când trebuia deschis inițial OS3 poate fi categorisit lejer ca și "victime colaterale / morți Impreglio" sau "morții lui Damago", în amintirea tristului coleg de forum care încerca să ne explice pe SSC că nu există probleme, doar ni se pare.  E frumos să stai undeva prin capitală și să declari alunecarea hiper periculoasă când cel mai apropiat bulevard e de 2 ori mai lat decât DN-ul ăla nenorocit unde am stat la coadă la accidente / intrarea din Sebeș / denivelările de la Câlnic / etc. de ne-a venit acru-n pedală.

dr4qul4

Eu zic sa inchidem A1 dar sa lasam in picioare cladirile cu bulina rosie.
Si sa renuntam complet la toate autostrazile montane ca sunt scumpe si ne mai costa si deszapezirea.

Tinand cont ca noua ne ia mai mult sa semnam contractul si sa facem rost de hartii, prioritare pentru semnare si AVANS sunt (in ordine):
- Licitatii SF-uri (orice, oriunde altfel o belim peste 10 ani):
- pod Gilau
-Tunele LD2
- PiSi
- Suplacu-Bors
- CoBra

Sectoarele montane vor dura vreo 7 ani dupa demararea licitatiei. Poate si 10.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

Cand ajunge masterplanul prin parlament? Sau nu mai ajunge?

TibiV

Nu mai ajunge...
A vrut Ciolos sa il trimita, dar a inteles ca este inutil. Si l-a adoptat prin HG.
Cu alte cuvinte, are valoare fix pana cand un urmator prim ministru (oricare, nu neaparat cel de acum) se trezeste cu dosul in sus si schimba HG-ul...

Quote from: Dan027 on March 05, 2017, 12:09:48 PM
Si CoBra e finantabila prin fonduri UE, pe exercitiul financiar 2014-2020, doar ca noi inca nu am reusit sa finantam mai nimic pe exercitiul asta financiar inca (pentru ca nu ne-a interesat, nu pentru ca nu am fi putut)...

Chiar cu riscul sa ma repet (si sa repet seria de dislike-uri de fiecare data cand abordez tema asta... :D ) trebuie sa te intreb: "Pe ce te bazezi" ?

Si A9, si A5, si A4, chiar si A11 sunt teoretic finantabile prin fonduri UE.
TEORETIC.

Pana acum UE nu a finatat (aproape) nimic care nu este CORE.
Punct.
Cu singurele (si notabilele) exceptii: A10 si A3 exclusiv intre Campia Turzii si Tg,Mures.
Pentru ca, privit de la Bruxelles, A10 si A3 Cp.Turzii-Tg,Mures sunt de fapt sectiuni ale autostrazii Nadlac - Iasi/Chisinau.
Noi ii spunem A8 de la Tg.Mures spre est, dar chiar nu conteaza cum o botezam noi si ce numar ii dam.

De acolo din vest, de unde vin banii, prioritare (core) sunt doar 2 trasee vest-est: Nadlac-Constanta si Nadlac-Iasi/Chisinau.
Si mai exista traseul nord-sud, botezat de noi A7, dar la care am dovedit ca suntem la fel de incompetenti ca la celelate...

In afara de aceste 3 trasee baietii de la Bruxelles NU au acceptat la finantare NIMIC altceva pe autostrazi (nu discutam de reabilitari DN-uri, este cu totul altceva)

Deci pana nu vom avea PiSi inceput, cu excavatorul muscand din brazda, cu A7 contractat (nu doar licitat) si A8 pornit cat de cat, nu vei vedea accept de finantare de la UE pentru NIMIC altceva.

Nu de alta, dar nici ei nu au bani "garla".
Avem alocarea 2014-2020, din aia ne descurcam. (La alocarea 2001-2027 nici nu vreau sa ma gandesc, dupa Brexit si alte mici "tendinte" europene... :( )

Nu contest, putem face orice alta autostrada vrem, dar pe banii nostri de la buget.
Problema este ca la cum este facut bugetul, nu o sa avem bani nici pentru a aduce videnjele macar o data la 3 luni in "Spatiile de servicii S3" de pe autostrazile aflate deja in exploatare... :(

"Norocul" nostru este ca multe din spatiile respective au lacatul pe usa...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

#8142
Quote from: TibiV on March 06, 2017, 12:45:12 AM
A vrut Ciolos sa il trimita, dar a inteles ca este inutil. Si l-a adoptat prin HG.
Pai nu zicea Cuc ca trimite masterplanul in parlament prin Martie?!
QuoteIn prezentarea sa, Cuc a enumerat ca prioritati majoritatea proiectelor si initiativelor din Masterplanul de Transporturi, document strategic aprobat deja prin hotarare de guvern, pe care a declarat ca il va trimite spre aprobare prin lege in Parlament in primul trimestru.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16124674-harta-strategia-autostrazi-pana-2018-guvernul-vrea-mai-multe-autostrazi-mici-printre-care-una-care-lege-bucuresti-alexandria-fieful-lui-liviu-dragnea-loc-finalizeze-coridorul-european-sibiu-pitesti.htm

Quote from: TibiV on March 06, 2017, 12:45:12 AM
Chiar cu riscul sa ma repet (si sa repet seria de dislike-uri de fiecare data cand abordez tema asta... :D ) trebuie sa te intreb: "Pe ce te bazezi" ?
Pe adevarul absolut in materie de ce se poate finanta, legislatie de acordare a fondurilor UE.
http://www.fonduri-ue.ro/poim-2014
QuotePOIM (2014-2020)
- Axa Prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient
  Suma alocată - 1.702.734.954,00 Euro
          Obiective specifice
               2.1 Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală (comprehensive)
               Acțiuni:
                     - Construcţia / modernizarea reţelei rutiere TEN-T globale (conform standardului definit prin MPGT: autostrăzi / drumuri expres, drumuri naţionale/transregio/eurotrans, inclusiv construcţia de variante de ocolire (conform standardului tehnic adecvat), în completarea investiţiilor din Fond de Coeziune; investiţiile prevăzute în cadrul acestui obiectiv vizează, cu precădere, creşterea standardului tronsonului finanţat;
Pana acum nu am luat fonduri pentru ca nu aveam cadrul legal pentru asta. Pe programele anterioare obiectivele comprehensive nu puteau fi finantate din fonduri UE si nici masterplan aprobat nu aveam. In schimb pe exercitiul financiar 2014-2020 se poate, doar ca noi nu am luat aproape nici un leu pe acest exercitiu financiar (faimosul 0 pe care il tot reprosa Dragnea lui Ciolos).
Proiectele de pe TEN-T comprehensive nu intra in nici un fel de concurenta cu cele de pe TEN-T core, au "buget" complet separat. Deci daca nu facem nimic din harta Comprehensive sunt sanse sa pierdem banii.


L.E: Sa-mi bag picioarele in ele dislike-uri... voi manipulati "karma" dupa cum va convine ce zice respectivul, la unii am vazut ca dispar dislike-urile, iar altii isi iau dislike-uri pentru simplu fapt ca posteaza. Ca sa nu mai zic de stersul si ametitul posturilor.
Forumul asta se vrea a fi un mediu de dezbatere sau unul de propaganda?!

Dan027

Din ce am vazut pana in 2020 tot ce tine de infrastructura rutiera de pe Core are 2 mlrd fonduri UE, iar tot ce tine de reteaua rutiera Comprehensive are 1,3 mlrd euro fonduri UE (in baza ghidurilor/ programelor/ proiectelor depuse)

pasadia

Quote from: Dan027 on March 06, 2017, 09:18:48 AM

Pe adevarul absolut in materie de ce se poate finanta, legislatie de acordare a fondurilor UE.
http://www.fonduri-ue.ro/poim-2014
QuotePOIM (2014-2020)
- Axa Prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient
  Suma alocată - 1.702.734.954,00 Euro
          Obiective specifice
               2.1 Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală (comprehensive)
               Acțiuni:
                     - Construcţia / modernizarea reţelei rutiere TEN-T globale (conform standardului definit prin MPGT: autostrăzi / drumuri expres, drumuri naţionale/transregio/eurotrans, inclusiv construcţia de variante de ocolire (conform standardului tehnic adecvat), în completarea investiţiilor din Fond de Coeziune; investiţiile prevăzute în cadrul acestui obiectiv vizează, cu precădere, creşterea standardului tronsonului finanţat;

Mda... Ia deschide tu word-ul ala de pe link-ul pus de tine, mergi la pagina 308 a documentului (numerotata ca fiind 307) acolo unde ai un tabel numit "12.1 Proiecte majore care vor fi implementate pe parcursul perioadei de programare".

Si acolo vezi asa:

Quote2.1 Drum expres Ploiești-Buzău   
2.1. Drum expres Buzău-Focșani   
2.1. Drum expres Focșani-Bacău   
2.1. Fazare Reabilitare DN 6 Alexandria-Craiova   
2.1. Fazare Reabilitare DN 73 Pitești-Brașov   
2.1. Modernizarea centurii de sud a Bucureștiului – 4 benzi

Cam atat cu sperantele la finantare de pe 2.1 pentru CoBra - Adica zero!

Acum ce sa zic? Ca dcoumentul asta e o prostie la atat de multe nivele incat nici nu stiu de unde sa incep?

1. Paradigma modernizarilor de DN-uri.

Primele modernizari de DN au functionat superb. DN2+DN28 adus la o platforma mai larga (dar din pacate s-au blocat la introducerea 2+1 alternativ), DN13 construit cu tot cu centuri noi pentru sate (Maierus, Hoghiz - inclusiv pod nou peste Olt, Rupea), etc... Si dupa aia s-au tampit la cap, efectiv. Au renuntat la constructia sau largirea drumului, singura chestie utila nou introdusa fiind insulele de calmare. Insule de care am fi scapat cat de cat daca macar la 1 din 2 sate ar fi construit o centura.

Dar deh, nici dupa 15 ani de program de "modernizare" noi nu ne trezim sa facem lucrurile asa cum trebuie. Si continuam cu modernizarile tampite. Drept dovada acest DN73  a carui modernizare este blocata in prezent,  dar care ar fi trebuit obligatoriu sa prevada o centura pentru Bran (probabil tunel, dar cine sa isi asume ceva in haosul urbanistic de acolo?). Si data fiind situatia, prefer oricand sa renunte la asa zisa modernizare dar sa faca interventii punctuale pentru a rezolva problemele cu adevarat grave. Cum ar fi:
- inlocuirea dalelor de beton de pe Rasnov - Tohanu Nou
- repararea fundatiei pe tronsonul Rasnov - Cristian
- pasaj peste CF203 intre Rasnov si Cristian

In schimb insa ei se vor apuca de modernizare a DN-ului prin Fundata sau pe Drumu Calului, acolo unde mare lucru nu poti face (multitudinea de serpentine va ramane la locul lor, a treia banda nu prea o poti face caci ai constructii pana in buza drumului - si oricum obtii cu greu avizele de mediu necesare, etc...).

2. Ca tampenia sa continue si mai mult, ma irita ideea de a moderniza DN-urile acolo unde oricum ai planificata o interventie noua prin constructia de drumuri noi paralele (autostrazi, DX). Case in point: DNCB - sud.

Nu zic, va trebui si DNCB sud rezolvat la un moment dat. Dar rezolvarea lui va veni mult mai usor atunci cand vei fi oferit deja traficului o varianta alternativa - mai intai muti cat de mult poti din trafic astfel incat la momentul modernizarii sa nu incurci pe toata lumea.
Ok, ultimul an a adus solutia de a moderniza DNCB --sud pe 75% si a construi pe restul bucatii primii km din A0. Sa zicem ca e un pas inainte, dar mult mai putin decat ce ar fi trebuit.

3. Lipsa de viziune in ceea ce priveste solutiile propuse. Adica da, la nivel teoretic e imaginat ca motiv pentru aceste proiecte nevoia de a creste competitivitatea prin reducerea timpilor de parcurs. Vezi de exemplu punctul 2.A.5 denumit Obiective specifice (pag 64):

QuoteEconomii de timp în parcugerea distanțelor rutiere pe rețeaua TEN-T
Obţinerea rezultatului scontat va contribui la promovarea competitivităţii economice şi la îmbunătăţirea condiţiilor în transportul rutier de mărfuri şi călători şi la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/ reducerea blocajelor de trafic prin reducerea duratelor de transport.

E trecut chiar si un indicator la pagina imediat urmatoare care vorbeste despre o valoare de 78,4 minute pentru 100 de km parcursa pe reteua TEN-T in anul 2023 (tare curios sunt sa aflu cum calculeaza asta).
Si vin si va intreb - de ce modernizare credeti voi ca e nevoie intre Moeciu si Campulung pentru ca un tir sa parcurga distanta intr-un timp mai scurt cu adevarat? Nu de alta, dar raspunsul meu e asa: CoBra + DX/A intre Ploiesti si Titu (sau macar half-profile-uri intre aceste puncte).

La fel, credeti voi ca un DX/A intre Ploiesti si Iasi va mari semnificativ viteza medie? NU, va mari siguranta in trafic (ceea ce oricum e mai important din punctul meu de vedere)! Dar  lipsa de corelare dintre obiectiv si proiect ramane, ceea ce arata cat de gresita e conceptia.