News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

neobluenet

Cei de la aeroport spun ca pilotii au cerut sa aterizeze pentru ca nu mai aveau combustibil, dar aeroportul le-a zis in prima faza sa astepte pana curata pista. Cei de la BlueAir zic contrariul, ca aveau combustibil. Trebuie analizate cutiile negre si vazut ce s-a intamplat.

Cert e ca de dimineata a nins destul de tare la Cluj, in 10 minute, cat mi-a luat de acasa pana la birou, am avut un deget de zapada pe gluga pentru ca ningea cu fulgi mari. Chiar daca au curatat cu vreo 15 minute inainte sa vina avionul, tot s-a depus ceva zapada pana a aterizat.

dr4qul4

avionul a plecat din Bucuresti si mergea la Barcelona.....Blue Air obisnuieste sa faca alimentarea la Cluj? Nu au baza la Bucuresti?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

#5477
Da asta e o ciudatenie , cu alimentarea de pe OTP. (daca aveau inca 3t de cherosen mai rezistau 1 ora, posibil sa nu le fi ajuns pt zborul catre aeroportul de rezerva si au insistat sa aterizeze pe CLJ)
Aeroportul sustine ca i-a tinut in aer tocmai ca sa curete pista. 
S-a deschis deja dosar penal, vom vedea candva " in viitor "cine are dreptate.

Quotepozitia oficiala Blue Air. Avionul a decolat de la Otopeni alimentat cu suficient carburant pentru a efectua misiunea de zbor, pentru a putea survola un timp limitat aeroportul de destinatie si pentru a ajunge la un aeroport de rezerva cu cel putin rezerva minima legala de combustibil. Cantitatea de combustibil ramasa la bordul aeronavei dupa aterizare la Cluj a fost de 3000 Kg. Precizam ca echipajul nu a solicitat aterizarea de urgenta din lipsa de combustibil sau alt motiv  in nici un moment in timpul zborului.

Dupa ei CLJ era aeroportul de destinatie, deci nu a plecat full de pe OTP ca sa le ajunga pana la Barcelona.

LE:
QuoteROMATSA a anunţat, într-un comunicat, că la ora 07:20 aeroportul a solicitat accesul pe pistă a mai multor utilaje pentru deszăpezire.

"Informaţiile privind timpul solicitat de curăţare a pistei au fost transmise de către aeroport către ROMATSA, informaţii pe care controlorii de trafic aerian le-au transmis, la rândul lor, piloţilor; ROMATSA şi-a dat acordul. La ora 07:51 aeroportul a informat turnul de control că pista a fost eliberată. Controlorii de trafic aerian ai ROMATSA au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei şi personalul aeroportului privind informarea legată de disponibilitatea pistei şi nu au intervenit în activitatea de curăţare a pistei de către aeroport. La ora 7:52, controlorii de trafic aerian ROMATSA au informat piloţii aeronavei care executau manevra de apropiere că pista este contaminată cu zăpadă umedă de 3 mm şi are un coeficient de frânare mediu. La ora 08:00 aeronava Blue Air a aterizat", arată ROMATSA.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

Quote from: neobluenet on January 07, 2016, 07:27:52 PM
Cei de la aeroport spun ca pilotii au cerut sa aterizeze pentru ca nu mai aveau combustibil, dar aeroportul le-a zis in prima faza sa astepte pana curata pista. Cei de la BlueAir zic contrariul, ca aveau combustibil. Trebuie analizate cutiile negre si vazut ce s-a intamplat.


Declararea stării de urgenta din cauza combustibilului dupa un hold prelungit nu este neobișnuită in nici un fel. Este doar o indicație pentru turn de a oferi aeronavei tratament preferențial in pattern.

Poti afla daca s-a declarat emergency sau nu folosind live atc si selectând arhiva pentru LRCL. Daca au declarat se va auzi clar pe înregistrare.

Nu se vor analiza cutii negre, e un pic absurd. Se va analiza înregistraratorul standard (qar).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cavver

#5479
Pista are o latime de 45 de m , asta e echivalent cu 12 benzi de autostrada. Eu zic ca deszapezirea pistei de la cluj e echivalenta cu deszapezirea unui sector de 12km de drum.
In afara de pista mai ai si caile de rulare si platformele.

cavver

#5480
Pe liveatc se aude doar conversatia cu turnul, nu si cea cu approach-ul.

dr4qul4

@cavver...unde ai invatat matematica?

Pista are 45 m, dar autostrada are 21. Asadar pista e echivalenta cu 5 km de autostrada!  Nu e chiar atat de greu de deszapezit.  Doar ca ar trebui sa ai vreo 4 masini, nu doar 1
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


horatiu.cosma

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20712010-dialogul-intre-turnul-control-aeroportul-cluj-comandantul-avionului-blue-air-care-ratat-aterizarea.htm

Din ce am citit pana acum, presupun ca avionul urma sa fie alimentat si la Cluj, si atunci nu a facut "plinul" de la Bucuresti. Cand a ajuns la Cluj i s-a spus sa dea cateva ture in zona pentru ca pista sa fie deszapezita, insa nu mai avea suficient kerosen, asa ca a cerut permisiunea sa aterizeze cu pista in situatia curenta. Zapada era de vreo 20 de cm, fiindca nu au fost alte zboruri in ziua respectiva, si deci nu s-a curatat deloc. Daca e asa, e strict vina celor de la Cluj, care stiau ca la 8:40 ajunge un avion si nu au pregatit pista in consecinta.

teocharis

intrebarea cheie este de ce si-a asumat pilotul BlueAir riscul de a zbura cu doar 2.9 tone  kerosen?

neobluenet

@horatiu: Partea cu "nu au fost alte zboruri in ziua respectiva" este o fabulatie a presei. Iti spun sigur ca cel putin un avion a decolat la 7 dimineata pentru ca l-am auzit (locuiesc deasupra culoarului de zbor). Problema a fost ninsoarea abundenta si temperatura de 1-2 grade care au facut pista sa fie tare lunecoasa.

Dimineata sunt 3 Wizzuri, o cursa Lufthansa si deobicei un A318 de la Tarom. Toate stau peste noapte si pleaca la prima ora a diminetii.

horatiu.cosma

Da, ma uit pe "mersul avioanelor" si ai dreptate. Probabil ca au vrut sa scrie ca nu au fost aterizari in acea zi.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


iuli

Guys, despre incidentul de pe Aeroportul Cluj-Napoca avem topic dedicat si ramane "mut" aici.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog