News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 20 Guests are viewing this topic.

NGC

#56580
Incerc eu sa ghicesc. :lol:
Asteptam clarificarea 2 si se va da un nou termen pentru depunerea ofertelor.

naivu

#56581
Despre LD2E eu țin minte că s-a licitat și executat un contract pt foraje suplimentare pe traseul tunelurilor, plus că se negociase cu Salini în 2016 să ne predea un proiect pt ele. Trăiam cu impresia că, din cele patru licitații cu precalificare, măcar asta de pe LD2D+E are un studii de teren acceptabile!
LE: Exact! La forajele făcute de Formin ma refeream

Ionut

Nu stiu ce naivitati :D ai tu in cap, dar realitatea e cam asa:
- s-au facut niste sondari geoelectrice cu IGR (Institutul Geologic Roman), dar nu ce trebuie, sunt cam degeaba, plus vezi intrebarea 90
- proiectul Salini este la Salini in sertar, CNAIR nu a reusit sa negocieze pentru el, deci CNAIR are ciuciu (se putea cumpara daca aveau cap)

Ionut

@NGC, nu te chinui prea tare sa ghicesti, intrebarea era de baraj. :lol:

NGC

#56584
Au mai fost facute niste foraje in 2020 de catre FORMIN.

Quote from: NGC on March 25, 2021, 10:25:22 PM
Pe de alta parte, daca va mai aduceti aminte, anul trecut s-a semnat cu FORMIN contractul pentru "Executia de foraje geotehnice pe amplasamentul Sectiunii E2 km 52+780 - km 56+220 in vederea completarii Studiului Geotehnic existent din cadrul contractului <Proiectare si Executie autostrada Lugoj-Deva lot 2, km 27+600-km 56+220> prin lucrari specifice de investigare a terenului (lucrari de foraje, activitati de prospectare geofizica si inginerie geotehnica)". Intre timp FORMIN a terminat forajele si a predat documentatia.

    Valoare estimata:  950.550,23 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 811.420,00 RON fara TVA

Acum daca potentialii ofertanti sunt multumiti cu ce au primit de la FORMIN este alta poveste. O sa aflam curand.

Ionut

#56585
Da da, lasa forajele FORMIN, sunt din alt film, vorbeam strict de documentatia asta despre care s-au pus intrebarile. Ah si inca o chestie foarte importanta din ce-mi dau seama, care va bloca suplimentar treaba la nivel birocratic (daca-mi dau seama corect, poate Horatiu va confirma/da detalii): ofertantii cer niste clarificari legate de exproprierile suplimentare generate de schimbarea solutiei debleu->tunel. Chestiune la care CNAIR raspunde asa:  :o ??? :-[ O:-)

Asta n-am mai pus in pozitie... ce sa pui mai intai, sunt asa de multe ineptii.

Ionut

#56586
Bottom line: licitatie lansata in iulie 2019. Cand se va da contractul? Nici oferte finale nu avem. Nici pre-calificati. Nici nimic FMM. Uite bai ce inseamna accelerare pe o mizerie de documentatie cu niste mizerii de evaluatori de oferte in CNAIR. O mizerie! Nu mai am rabdare si nervi sa explic rahatul asta de Lugoj-Deva.

Nici nu mai vorbesc de complicatia cu rezilierea ILEGALA a contractului cu Salini. Doar asta a blocat licitatia cate luni? Nici nu mai stiu. Aproape un an? Plateste cineva? Da, noi. Ce mizerie.

Feri


GAC

In ceea ce priveste PiSi 2, sper doar ca acest mega-lot va fi impartiti pe bucati din perspectiva autorizarii. Ar fi frumos sa avem niste sectiuni cu AC gata mai repede, in asa fel incat sa vedem niste lucrari pe la sfarsitul anului. Ideal ar fi sa se elibereze amplasamentul pentru portalurile tunelelor de la Caineni si Lazaret, cele mai lungi de pe tronson.
In ciuda SF-ului, nu am emotii prea mari in ceea ce priveste tunelele, doar avem atatea pe CF... si nici la structuri. Am emotii mai degraba la terasamente. Banuiala mea este ca lotul fiind foarte mare, constructorul va incerca sa faca cat de mult poate, axandu-se in special pe lucrarile cu valoare adaugata ridicata, gen poduri / tunele ce nu implica mutatul unor cantitati mari de material. Chit ca proiectul se va impotmoli (Doamne Fereste!) in unele zone, susceptibile la alunecari de teren (unde solutiile tehnice necesare stabilizarii sunt disproportionat de costisitoare) ma astept ca antreprenorul sa abordeze zonele mai prietenoase. Intr-un worst case scenario (ca o posibila mostenire grea a unui SF facut pe genunchi), ne vom alege cu o serie de structuri impunatoare (poduri si tunele) nelegate intre ele, intr-un fel de simetrie sinistra cu CF Valcele-Valcea sau cu viaductul de la Suplacu de Barcau. Pentru o firma ce are nevoie de cash nu vad absolut niciun motiv sa opreasca definitiv proiectul, chit ca realizeaza ca sunt obstacole insurmontabile. Astfel, vor termina structurile (acolo unde nu sunt probleme), isi iau cash-ul pentru cat au lucrat si paseaza problema la MT/CNAIR pentru sectiunile insurmontabile.
Tot la capitolul emotii, as pastra mai multe pentru PiSi 3 si chiar 4. Tunelul Momaia este in acelasi deal, vreo 9 Km mai la nord de tunelul Plostina, pe cand tunelul Poiana este 26 Km mai la nord de tunelul Gibei. De mentionat ca la Gibei au fost peripetii intrucat se afla sub cumpana de ape (infiltratii). Din pacate atat Momaia cat si Poiana se afla sub cumpene de apa. Sa speram ca o sa fie incidente putine si usor remediabile. Per ansamblu, CF Valcele - Valcea a fost pusa pe butuci din cauza degradarilor la terasamente, ca urmare a alunecarilor de teren. Structurile mari nu au avut de suferit. Astfel eu imi pun speranta ca si pe PiSi, nu o sa fie probleme prea mari pe partea de structuri, dar pe partea de terasamente, Dumnezeu cu mila. Totusi, avand in vedere numarul mare de structuri, putem spera ca zonele cele mai dificile au fost evitate. Cred ca daca am fi avut si pe CF Valcele-Valcea o proportie asa de mare de structuri, poate ca ne-am fi dat cu trenul pe acolo.

ciprebbe

Hai sa ne mai clatim ochii cu ceva "proaspat"



Sper sa nu va vajeasca prea tare capul insa macaraua se misca si in vant si cand are sarcina in carlig.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Am mutat articolul din Tion cu interventia lui serbanescu in Parcare, unde-i e locul, pentru a nu polua aiurea thread-ul A1. Se poate discuta acolo in voie.

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

dargauda

Autostrada A1 Sibiu-Pitești lot1 Sibiu-Boita - viaduct Valea Talmacelului 11.02.2022

https://www.youtube.com/watch?v=JW_bIo6ibpQ&ab_channel=RaduIgnat

Radu Ignat thx

dargauda

Autostrada A1 Sibiu Pitești lot1 Sibiu Boita lot filmat complet 11.02.2022

https://www.youtube.com/watch?v=8UAO8E4TJxo&ab_channel=RaduIgnat

Radu Ignat thx

pierreprowo

Quote from: Ionut on February 10, 2022, 10:13:24 AM
Bottom line: licitatie lansata in iulie 2019. Cand se va da contractul? Nici oferte finale nu avem. Nici pre-calificati.
Nici nu mai vorbesc de complicatia cu rezilierea ILEGALA a contractului cu Salini. Doar asta a blocat licitatia cate luni? Nici nu mai stiu. Aproape un an? Plateste cineva? Da, noi. Ce mizerie.

Ionuț, după părerea mea API ar putea să încerce câte ceva, în mod formal și oficial. Câteva soluții ar fi:
- scrisoare către minister/ministru CNAIR, cu poziția API în toată chestiunea, asumată prin semnături de membrii API;
- pichetarea sediilor respective, dar neapărat în zilele lucrătoare, când ministrul/președintele API sunt la lucru înăuntru;
- determinarea președintelui Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților să ia atitudine și să acționeze, cu mijloace parlamentare;
- cereri de informații publice pe Legea 544 privind stadiul actual și viitor al licitației, în mod periodic;
- reamintirea chestiunii de către reprezentanții/membri ai API ori de câte ori aceștia sunt invitați la radio/tv/presă

Dincolo de aceste idei, rămâne regretul că tunelurile pentru urși, după părerea mea, nu vor fi gata până în 2026. După anunțarea câștigătorului (să spunem în 2022) vor urma doi ani de întârzieri (contestații, întârzierea proiectării, întârzierea semnării contractului, întârzierea OIL, întârzierea lucrărilor etc.) În mod realist, de-abia prin 2027-2028 cred că se va termina "odiseea", aproape în același timp cu terminarea celor 5 secțiuni de pe Sibiu-Pitești.