News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

voicul

Problema nu e de oameni (desi nu e neaparat simplu sa ii gasesti) si nici de tehnologie, ci de CNAIR.
Daca CNAIR a vrut pana acum NU si NU si NU ... cate tuneluri s-au facut? Exact cate au vrut ei.
Acum se pare ca s-a schimbat ceva si trebuie actionat repede pana cand ne inverseaza iarasi situatia.

adrian sibiu

Dojaalex minerii chiar dacă sau convertit inspre alte meserii,ei se pot readuce la vechea calificare de baza,problema e ca nu sa dorit acest lucru.Conducerile Cnair din ultimii 8 ani precum si ministrii transporturilor ar trebui trasi la raspundere, chemati in judecata si acuzați de subminarea economiei.

JohannDB

@vancouver..... să te completez și eu cu un exemplu.... tot nemțesc de pe o autostradă începută prin 1938 și "neterminată" nici azi cap coadă (oare luăm exemplu de la ei ??)...E vorba de A4 pe sectorul Dresda Nord - Goerlitz frontieră (D-PL).....

    Koenigsheimer  Berge Tunnel lung de 3,5 km construit între 1996-1999, fiind al doilea tunel ca lungime din Germania la acea dată. Tunelul a fost construit TOCMAI din motive ecologice, pentru că vechiul traseu al autostrăzii era puțin mai la sud cu traversarea zonei muntoase......
    În jurnalele mele, când veneam din Polonia de la Glogow intram în tunel din sensul celălalt la km 84,5 și ieșeam aici la km 81... și trage tare până la Rostck.....



Powered by API/PUM imgur uploader

sursasecreta

Extras din raportul procedurii pentru "Proiectare si executie autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti km 92+600 – 122+950"






















Multumim sursei!
Acest cont este accesat de sursele secrete ale comunitatii PeUndeMerg. Fotografiile, clipurile video si informatiile aparute pe acest cont sunt din surse deosebit de credibile.

voicul

Am sarit imediat sa citesc cand vad:

"Hotrarea nr 395 din 2 iunie 2016."

Boss: 2016

Eu am cedat!

horatiu.cosma

^
:o :o :o
Care e problema cu 2016? Există legi și din 1990. Trebuie să fie în vigoare doar alea mai noi sau ce nu e bine, că nu înțeleg?

Morosanu

#51726
Aia-i hotararea pentru aprobarea normelor metodologice... Nu e hotararea care declara castigator Astaldi!
Politica distruge tot ce atinge.

horatiu.cosma

#51727
Între octombrie 2017 (deschiderea ofertelor) și martie 2020 (raportul licitației) sunt 29 de luni, timp în care comisia de evaluare s-a întâlnit de 24 de ori. Deci nici măcar o dată pe lună. Vedem intervale de peste 4 luni între septembrie 2019 și ianuarie 2020. La centura Timișoara văd că s-a întâlnit comisia de acolo de 21 de ori și a terminat toată treaba în 6 luni, deși acolo au fost 12 oferte și aici doar 8.

Și din ce țin minte PiSi5 nu a stat cu anii prin instanțe. Poate mă corectează NGC dacă greșesc, dar din câte știu în 2018 au fost descalificați Itinerra și Trameco (contestații doar la CNSC, respinse rapid, fără suspendarea licitației, deci 0 timp pierdut, comisia a putut lucra cât s-a judecat treaba), aceeași chestie cu TS în 2019 (TS chiar a renunțat de bună voie la contestație). Singura perioadă în care nu s-a putut munci în comisie a fost cu contestațiile chinezilor: prima descalificare a fost în martie 2019, CNSC în aprilie și CAB la început de iunie i-au reinclus în licitație. În mai 2019 în timp ce era încă pe rol prima contestație a chinezilor, CNAIR i-a mai descalificat odată, în august a venit decizia CAB finală de descalificare. Deci martie-august 2019 a fost blocată licitația, 5 luni din 29.

Parcă și pe Astaldi au încercat să îi descalifice în mod ilegal (că nu era ok un subcontractant, dar conform legii se poate înlocui o singură dată, CNAIR a vrut să îi dea afară fără să îi lase să facă nicio înlocuire), dar au câștigat italienii în 2 timpi și 3 mișcări. Acum vedem și care a fost motivul descalificării în ceasul al 13-lea al licitației, după ce au avut vreme să întoarcă pe toate părțile ofertele: au vrut să îi scoată câștigători pe UMB.

Deci din august 2019 comisia avea bază legală să dea raportul procedurii prin care să desemneze pe Astaldi câștigători. În schimb și-au luat vacanță până în ianuarie 2020. Și treaba aia cu chinezii care au atacat pe o excepție la ICCJ nu ține. Odată că CAB în continuare era definitivă, ICCJ nu a suspendat decizia CAB, plus că dacă într-adevăr ICCJ ar fi blocat înaintarea procedurii, aceeași ipoteză e și azi, că nu e finalizată contestația acolo, chinezii au făcut apel la prima decizie ICCJ. Și totuși, au putut în martie 2020 să dea raportul procedurii.

Concluzia e că dacă în comisia de evaluare erau niște oameni competenți, azi se lucra pe PiSi5 cot la cot cu PiSi1. În unele state din estul RO oamenii ăștia ar fi încurcat-o rău de tot pentru faptul că au împins implementarea proiectului cu minim un an doar din lenea și incompetența lor. Sunt curios ce va face CNAIR cu ei după finalizarea licitației.

NGC

Quote from: NGC on April 04, 2019, 06:28:46 PM
Clasamentul intermediar era asta.

1. TIRRENA
2. CHINA RAILWAY
3. ASTALDI
4. UMB

Quote from: NGC on March 27, 2019, 10:35:51 PM
Quote from: NGC on March 12, 2019, 02:11:46 PM
TIRRENA a fost descalificata si a contestat. De asemenea si asocierea condusa de CHINA RAILWAY a fost descalificata si a contestat.

Dupa cum ziceam, ASTALDI este castigatorul pe care CNAIR amana sa il anunte.

Va ziceam inca de atunci ca amana sa anunte castigatorul, iar motivul a fost intuit.

NGC

Quote from: Ionut on May 01, 2020, 07:23:47 AM
Apropo. Doar întreb. @NGC ia trimite vrabiutele sa afle dacă trebuie să le plătim deja celor celor de la Salini pentru rezilierea LD2? Mai stiti ca ne-am batut in instanță cu CNAIR pentru a ne da actul de reziliere? Mai stiti treaba aia cu "rezilierea parțială"? Mai stiti cum au fost aruncați cei de la Salini de pe șantier la CIC Margina și la cei 4 km între nod și DC100?

Vrabiutele au vazut mesajul si incearca sa afle.

Ionut

#51730
API pe Facebook

Un membru al comunității noastre ne-a transmis un extras foarte sugestiv din raportul licitației pornită în 11.07.2017 pentru lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Detaliile ne-au lăsat fără cuvinte: comisia de evaluare a fost în "concediu" 4 luni între două ședințe consecutive, iar termenele au fost amânate de nenumărate ori chiar dacă în acele intervale de timp contestațiile nu încurcau procedura.

Să analizăm. În octombrie 2017 au fost depuse 8 oferte și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a numit echipa care se va ocupa de evaluarea lor: Ionuț Mașala, Andrei Filipescu, Emil Rusoiu, Simona Cojocariu, Andrei Tudor, George Banos, Costin Mutu, Alexandru Angheli, Nicoleta Davidescu și alți membri de rezervă.

De atunci și până la desemnarea câștigătorului în martie 2020 au trecut nu mai puțin de 29 de luni (aproape 2 ani și jumătate), timp în care comisia s-a întâlnit de doar 24 de ori. Între septembrie 2019 și ianuarie 2020 (peste 4 luni) n-a fost nicio ședință. Spre comparație, o altă echipă s-a reunit de 21 de ori, evaluând 12 oferte și dând câștigătorul pentru Centura Timișoara Sud în aproximativ 5 luni.

În 2018 doi ofertanți au fost descalificați, contestațiile lor fiind respinse rapid fără a întârzia licitația. Un alt constructor a avut aceeași soartă la începutul lui 2019, retrăgându-și repede dosarul. Singura perioadă în care procedura a fost blocată în instanțe a fost martie-august 2019, când o asociere chinezo-română a depus 4 contestații, ultima fiind respinsă definitiv.

Deși aceeași asociere a apelat la o acțiune excepțională la ÎCCJ (am scris despre asta aici: https://bit.ly/2W4QW1j), cei din comisie aveau toată libertatea să respecte decizia definitivă de la CAB din august 2019 și să anunțe câștigătorul. Însă ce au făcut? Și-au luat peste 4 luni de vacanță!

Cu persoane competente și muncitoare suntem convinși că astăzi ne puteam bucura de lucrări în forță pe Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, așa cum este cazul pe tronsonul 1 dinspre Sibiu (ambele licitații fiind lansate concomitent).

Cerem conducerii CNAIR să ia toate măsurile care se cuvin împotriva responsabililor de acest eșec răsunător care a amânat inaugurarea cu minim un an de zile a celor 30 de km dintre Curtea de Argeș și Pitești!

mariusj

Sibiu-Boita, lotul 1, poate fi terminat inainte de 2023, in ritmul in care au inceput? Intreb si eu, astazi am trecut pe langa santier si mi se pare ca au avansat foarte mult in 2 luni.

Ionut

Inainte de 2023 adica in 2022? Nu. :)

TS30

Va las mai jos 2 poze de pe sentinel

#23Aprilie2020


#28Aprilie2020