[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

NGC

Quote from: NGC on March 13, 2018, 08:20:07 PM
Quote from: NGC on February 19, 2018, 10:37:41 PM
"Proiectare si executie Pasaj Mogosoaia pe Centura Bucuresti peste DN 1A"

Quote from: NGC on November 09, 2017, 07:52:14 AM
16.02.2018

Quote
Tip solutie: Respinge revizuirea
Solutia pe scurt: Decizie/16.02.2018/Admite excepţia tardivităţii cererii completatoare. Respinge cererea de revizuire ca inadmisibilă. Definitivă. Pronunţată azi, 16.02.2018, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

Din acest punct de vedere, ar trebui sa nu mai amane termenul pentru depunerea ofertelor.

Si totusi, in 15.02.2018 l-au amanat.

S-or fi temut ca cei de la CAB nu vor da verdictul in 16.02.2018, ca altfel nu vad ce explicatie ar putea fi. :o

Noul termen este 15.03.2018.

Quote from: NGC on February 19, 2018, 10:47:01 PM
In mod sigur au modificat cel putin 2 puncte din documentatia de atribuire. Vezi masurile de remediere din 25.08.2017 si 28.08.2017.
In 17 Noiembrie 2017 au zis ca motivul pentru care nu au modificat acel factor de evaluare era faptul ca nu aveau inca motivarea deciziei CAB.

Au suspendat astazi procedura.

Gata, s-a rezolvat.

Au facut si ultima modificare conform deciziei CNSC (adica au anulat criteriul 8), asa ca au ridicat suspendarea, iar noul termen pentru depunerea ofertelor este 17.04.2018.

Goldmund

"Modernizarea Centurii Bucureşti se amână. Licitația a fost contestată la Curtea de Apel București

Rezultatul licitației pentru modernizarea tronsonului dintre Autostrada Soarelui și DN 2 (Afumați) de pe Centura de Sud a Capitalei a fost contestat atât la CNSC ( Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor) cât și la Curtea de Apel București."
........
http://www.capital.ro/modernizarea-centurii-bucuresti-se-amana.html
Imaginea de mai sus face cat o mie de vorbe, explicatii, scuze ale MT din ultimii 60 de ani...

NGC

^^^

Alt "ziar", alt articol nesemnat. Va e rusine sa va treceti numele?

Vedeti data acestui mesaj.

Quote from: NGC on March 09, 2018, 08:18:21 PM
OYL COMPANY HOLDING AG a contestat la CAB decizia CNSC.

Pe de alta parte, adevarata contestatie este contestatia la CNSC de la TIRRENA, care a iesit pe locul 2, contestatie care a fost trimisa chiar de 8 Martie. :lol:

S-ar putea acum ca CNSC sa suspende analiza contestatiei TIRRENA pana cand CAB va da verdictul in celalalt proces, asa cum CNSC a facut recent si la A3 Targu Mures - Ungheni.

Ce informatii noi aduce articolul, la o saptamana de cand am scris? :o

TibiV

Cum își pune Compania de Drumuri singură bețe în roate: A blocat inutil timp de șapte luni licitația pentru pasajul de la Mogoșoaia de pe Centura Capitalei

Realizarea unui pasaj rutier de 112 metri pe Centura Capitalei, peste rondul de la Mogoșoaia, bate pasul pe loc de mai bine de șapte luni după ce Compania de Drumuri a ținut să conteste până în pânzele albe, dar fără succes, eliminarea unui criteriu "eronat" de evaluare din caietul de sarcini. Deși vorbim de un proiect relativ simplu, ușor de făcut, ieftin și care ar rezolva un punct de blocaj de pe Centura Nord a Bucureștiului, licitația e deja întârziată nepermis de mult.

Informația pe scurt:
- Pe Centura de Nord a Capitalei lipsește un pasaj în zona Mogoșoaia, pe care autoritățile îl tot promit de ani buni
- După studii și amânări, Compania de Drumuri lanseaza licitația în iunie 2017. Nu durează mult și apar primele contestații
- O contestație vizează un criteriu de evaluare, care oferă puncte acum - ofertei din prezent - pentru constructorul care "promite" că peste zece ani stratul de uzură al asfaltului va fi unul bun
- Consiliul pentru Soluționarea Contestațiilor admite contestația. CNSC considera "eronată" utilizarea unui astfel de criteriu, că presupune o "evaluare subiectivă", iar constatarea îndeplinirii sale are loc abia după o perioadă ce poate fi de zece ani, mult după contractarea proiectului și finalizarea licitației de acum pentru care se face evaluarea.
- CNAIR nu accepta decizia și contestă în instanță în mod repetat, chiar și printr-o procedură extraordinară atunci când decizia Curții de Apel era definitivă
- În februarie 2018 vine ultima decizie. Tocmai în martie CNAIR decide să modifice documentația de licitație și anunță că deschide ofertele abia în luna aprilie. Atribuirea va veni, în cazul optimist, în luna mai... Peste 11 luni de la lansarea licitației
(...)

Un criteriu controversat
In cazul de față Strabag, unul dintre cele mai mari nume din rândul constructorilor internaționali, a contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) un anumit criteriu din metodologia de calificare a ofertei. Mai exact, unul dintre factorii de calificare spune că se acordă puncte la licitație constructorilor care vor obține calificativul  "bună"  pentru suprafața de rulare (stratul de uzură) a podului la recepția finala a lucrării, la finalul perioadei de garanție.

Practic, orice constructor care "promitea" că în viitor, peste cinci-opt-zece, ani stratul de uzură va fi bun, primea acum punctaje, în cadrul procesului competitiv din prezent.

În apărarea sa, CNAIR a transmis CNSC că prin acest factor de evaluare "a urmărit să obțină la momentul recepţiei finale o calitate superioară a lucrărilor executate, întrucât, normativele în vigoare impun valori mai mici decât cele aferente calificativului "bună" pentru efectuarea recepţiei".

Cu toate acestea, Consiliul pentru Soluționarea Contestațiilor a apreciat ca o astfel de evaluare este una subiectivă și a considerat "eronată utilizarea unui factor de evaluare a cărui verificare și aplicare nu poate fi făcută la momentul evaluării ofertelor, ci doar la finalul perioadei de garanție acordată".

"(... ) doar la finalizarea perioadei de garanție acordată, care poate fi de 10 ani, se poate determina concret faptul că cele susținute corespund realității, fapt lipsit de relevanță în ceea ce privește evaluarea, oferta fiind declarată câștigătoare cu mult timp înainte, astfel că o descalificare a respectivului ofertant la acel moment nu ar avea niciun efect, procedura de evaluare fiind încheiată", se arată în decizia CNSC din 7 august 2018. "

Astfel, CNSC a dat dreptate Strabag și a obligat CNAIR să facă anumite remedieri asupra documentației de licitație printre care și eliminarea acelui factor de evaluare - Obținerea calificativului "bună" la stratul de uzură după expirarea perioadei de garanție.

"Acest factor de evaluare este lipsit de sens", este de părere și deputatul USR, Cătălin Drulă, membru în comisia de Transporturi din Camera Deputaților. "Nu se poate puncta suplimentar o ofertă pe baza unei promisiuni: îi dăm 8 puncte ofertantului dacă promite "că va fi bine" peste 10 ani. Factorii de evaluare sunt folosiți pentru caracteristici concrete ale ofertei, de natură tehnică, estetică, funcțională, etc, nu pentru promisiuni", a declarat Drulă pentru HotNews.ro.

Pe 25 august 2017, după decizia CNSC care a dat dreptate constructorului pe mai multe aspecte, Compania de Drumuri anunță pe SEAP măsurile de remediere în cazul documentației, mai puțin exact cerința privind eliminarea acelui factor de evaluare.

Dacă ar fi modificat acel articol, în lipsa altor contestații care nu au mai fost depuse, CNAIR ar fi putut deschide ofertele chiar din luna septembrie. Cu toate acestea, Compania de Drumuri a decis să-și susțină mai departe punctul de vedere și a contestat decizia CNSC la Curtea de Apel. 

Șapte luni în care licitația a bătut pasul pe loc. "CNAIR a ales să tot conteste în justiție până în pânzele albe și dincolo de ele", deputat USR

După aproape două luni de timp pierdut, pe 19 octombrie, Curtea de Apel dă o hotărăre definitivă prin care acordă dreptate și ea constructorului și menține decizia CNSC.  (Decizia, aici)

În mod normal, în fața unei astfel de decizii definitive, CNAIR ar fi trebuit în sfârșit să modifice documentația de licitație și să continue procedura. Nu s-a întâmplat așa...

Pe 15 decembrie 2017, la alte două luni distanță - timp pierdut degeaba - CNAIR înaintează la Curtea de Apel un recurs în revizuire față de decizia din octombrie a instanței - o cale de atac extraordinară ce rareori are șanse de reușită.

După alte după luni în care nimic nu s-a mișcat în cazul licitației, pe 16 februarie 2018, vine și decizia în mod previzibil: CNAIR nu are dreptate.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22357215-compania-drumuri-autostrazi-cnair-licitatie-pasaj-mogosoaia-centura-capitalei-bucuresti.htm
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#1789
In aceasta seara, la Romania, te iubesc!, avem mega-emisiune cu si despre DNCB (si nu numai), cu participarea extraordinara :lol: a Asociatiei Pro Infrastructura. :D O sa fie interesant, atat va zic. Sunt tare curios cum au montat baietii materialele, se lucreaza de mult timp la ele.

Aici puteti citi mai multe despre emisiunea de duminica.

Dominik

Deja injuram pe Protv cu Romanii au talent ai lor....ok deci maine pe 25  :D o sa fiu pe receptie !
You're in Steelers Country

TibiV

Just teasing... :D
Centura Bucureștiului vs Centura Sofiei. Ei au 5 benzi și giratorii suspendate, noi facem slalom printre gropi



Bucureștiul a rămas singura capitală europeană fără o centură ocolitoare modernă. Șoferii care folosesc Centura Capitalei își distrug mașinile în gropi și pierd timp și carburant.

În jurul Sofiei, de exemplu, se circulă cu 120 de kilometri pe o șosea cu până la 5 benzi. Duminică, de la ora 18, la emisiunea "România, te iubesc" aflăm ce s-a întâmplat la noi cu contractele de sute de milioane de euro și vedem cum răspund oficialii când sunt întrebați despre starea jalnică a drumului.

România - 2018. În timp ce oficialii sărbătoresc 100 de ani de la Marea Unire, pe centura de nord a Capitalei maşinile aşteaptă în cozi kilometrice. În timp ce Guvernul se laudă cu cea mai mare creştere economică de pe continent, pe centura de sud maşinile fac slalom printre gropi.

Șofer: "Bătaie de joc! Asta, mâine dacă treceţi, e dată la o parte de pe şosea! Plătim o căciulă de bani taxe şi toate alea"

Aşa se circulă pe cel mai important nod rutier din România. Centura face parte din Coridorul European 4. Adică este un obiectiv de o importanţă economică majoră. Atât pentru noi, cât şi pentru restul continentului.

În timp ce România bate pasul pe loc, bulgarii au şi construit ce noi doar am desenat pe hârtie. În vestul Sofiei se circulă pe 5 benzi pe sens! Au giratorii suspendate, poduri şi pasaje. Iar în nordul oraşului, centura este în regim de autostradă - se poate circula cu 120 de kilometri la oră. În Bucureşti, pe singura porţiune modernizată sunt restricţii şi de 30 de kliometri la oră.



Reporter: "Ştiţi ce se întâmplă acolo, de ce sunt blocate lucrările? E o coadă de un kilometru."
Lucian Șova, ministrul Transporturilor. "V-am mulţumit o dată, va mai mulţumesc o dată".
Reporter: ″Şi noi vă mulţumim. Ne puteţi da un termen când o să fie gata măcar acel tronson?"
Lucian Șova, ministrul Transporturilor: "Răspunsul nostru la solicitarea dumneavoastră de interviu: va fi gata în cel mai scurt timp."

Mergem mai departe pe centura de nord. Sectorul dintre DN2 şi A2. Trebuia demult modernizat. Dăm peste o bandă pe sens, un drum ciuruit de gropi, cu marcaje proaste, poduri periculoase şi şleauri formate în asfalt.

Câţiva muncitori încearcă să repare drumul. Cu lopeţi, mixtura asfaltică încălzită la butelie şi un compactor. Maşinile au numere de Giurgiu, similare cu numele firmei care se ocupă de acest tronson: GECOR.



La România, te iubesc veţi afla ce legătură are şeful companiei care astupă gropile de pe centura cu foşti directori din compania de drumuri şi miniştri ai Transporturilor. Şi tot atunci veţi vedea cum bulgarii şi-au modernizat centura din fonduri europene, în timp ce noi am încercat să o lărgim cu bani de la buget.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Pentru cine nu apuca sa vada pe Pro TV emisiunile romania te iubesc erau si pe youtube, dar in mod surprinzator contul oficial a fost sters...


Ionut

Diseară. Pam Pam! Vedeti ca s-a dat ceasul înainte cu o oră. :lol:

udar

Daca cei de la MT nu sunt in stare sa faca ceva langa ei ce sa mai avem pretenti de la ei sa faca in tara....
vai de masinile noastre si timp si nervi...
Eu asta nu inteleg cum alti pot si noi nu reusim nimic sa facem cap coada si de calitate...

Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk

panzer

Trist este ca anul acesta (2018) n-o sa avem nimic de fotografiat pe DNCB si nici pe A0.  :gaah:
Doar stratul de uzura pe A1-DN7 si finisarile.

Emisiuni TV cu DNCB am mai avut. Toate sunt la fel:
I:  De ce nu ati facut?
R: O sa facem. Sa vedeti cate licitatii sunt in curs.
Apoi licitatiile se anuleaza.

DNCB e un nou triunghi al bermudelor:
- nu se mai stie nimic de proiectul LucaWay care urma sa transforme DNCB SUD intr-un High Quality Road. E gata, nu e gata? Parti din el sunt licitate?
- Studiul EGIS (facut la cererea si platit de BERD) privind traficul pe cele 2 ring-uri. Acum 1 an era aproape gata. Acum nu mai stie nimeni nimic despre el.

Fiecare obiectiv de pe DNCB are aceeasi istorie "bermudica".
Mediatic (daca citeste cineva pe aici) reportajele ar trebui facute diferit. Luat un singur obiectiv, nu toate. Si urmarit prin timp pe pricipiul anchetei jurnalistice. Cine a fost Project Managerul, cine s-a opus, daca mai e cineva in CNAIR dispus sa vorbeasca, etc.

Sa luam cel mai simplu obiectiv: Pasajul Mogosoaia:
- a fost scos din proiectul initial de largire Mogosoaia - Otopeni. Era prea scump, cica!
- a stat 1 an in licitatie pentru updatarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic. Ha! Era nevoie ca cica o bretea nu era prinsa in proiect.
- proiectul licitat este prost gandit: favorizeaza tranzit-ul pe DNCB in defavoarea celui local. Odata construit pe directia DNCB va bloca traficul pe DN1A. Traficul spre Mogosoaia-Buftea care este preconizat sa creasca odata cu largirea DN1A se va bloca intr-o solutie arhaica la intersectia cu DNCB.
- apar voci chiar din randul nostru care spun: "nu sugerati modificari la un proiect in licitatie!".
- In mod "bermudic" nu depune nimeni nici o oferta sa modifice SF si proiectul tehnic.
- Licitatia se anuleaza.
- se lanseaza o noua licitatie: de data aceasta proiect si constructie. Aceeasi solutie proasta. 10 Iunie 2017
- 9 luni de amanari doar pt depunerea ofertelor. De retinut principalii contestatari: Consitrans si Strabag. Contestatiile Consitrans au fost respinse. Cele ale Strabag admise.

Pt cei care nu stiu: e un pasaj absolut banal, elvaluat cam la ~7 mil euro + tva, fara exproprieri si cam fara nici o utilitate de deviat in zona: or fi ceva cabluri dar nici un obiectiv strategic de ocolit, gen apeduct, canal colector, etc.

Uite asa se scrie istoria marca CNADNR/CNAIR a unui pasaj foarte simplu, gasit cu o chichita in SF, care trebuia sa fie gata in 2010 odata cu cele 2 tronsoane vecine.
8 ani mai tarziu suntem in acelasi loc. Cozi si nervi si ZERO progres. Aceeasi solutie proasta scoasa la licitatie. Acelasi mod iresponsabil de a intocmi documentatia de licitatie. Dovada ca justitia cam da dreptate contestatarilor.

Daca este sa facem o predictie "bermudica" pt acest pasaj va arata cam asa:
- intr-un an castiga o firma de apartament dintr-o tara exotica (Kazahstan, Croatia, tarile baltice, sa zicem).
- se mai contesta inca 1 an.
- firma nu poate sa aduca scrisoarea de garantie bancara.
- se reia licitatia. Deja suntem in 2021.

Nimeni din CNADNR/CNAIR nu are nici o responsabilitate evident.

Nimeni din media nu merge sa afle motivul real (si nu motivatiile servite public) pentru care nu se misca nimic pe DNCB/A0:
- O fi vreun grup de interese din CNADNR, nascut sa spunem in alte zone decat Bucuresti?
- O fi un politician (sau grup) care vrea sa pedepseasca o clasa medie dintr-un Ilfov aproape liberal?
- Vreun grup de interese care a cumparat prea multe terenuri scumpe in Bucuresti si nu vrea competitia locatiilor adiacente?
- O combinatie a celor de mai sus? Sau poate si altele?

PS: butonul de dislike e in stanga.


Dominik

Ma auit acum la ProTV.....e jale mare pe centura....cat de arogant si indolent poate fi Sova....sunt niste mafioti toti din CNAIR !!!  >:(
You're in Steelers Country

perfidus

Mda... 3 ani de plimbat hartii pentru demararea lucrarilor la sensului giratoriu de la Tunari. Si s-a blocat in exproprieri.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

V-ati uitat? Cum vi s-a parut? :)

panzer

Prima emisiune care spune loud and clear: iluminati macar trecerile de pietoni intre Mogosoaia si Otopeni.
Mesajul celui care a facut accidentul este clar: "Era imbracat complet in negru. Nu l-am vazut."
Mortii aceia sunt pe constiinta voastra CNADNR/CNAIR. Cat de greu poate sa fie sa schimbati becurile arse si sa puneti 8 stalpi de iluminat?

Acelasi lucru il spun si eu de cativa ani pana la exasperare. Chiar si colegii de buna credinta cred ca s-au saturat de mesajul meu.
L-ati auzit pe Ionita? Nu mai sunt muncitori in Bucuresti Ilfov sa faca pasarele pietonale.

Intrebarea este: cand picketam DRPD Bucuresti cu un lant uman? Ca asa nu se mai poate.

PS: cat de bine sunt securistii aia inradacinati in CNAIR de isi permit sa nu raspunda nici Politiei Romane?!