Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

Sunt surprins ca vor sa scoata la licitatie Nadaselu-Mihaesti. Da, e adevarat ca tronsonul avea SF de pe vremea Bechtel, si ca studiul a fost actualizat cu ocazia licitarii bucatii actualmente in lucru. Si apropo, traseul a fost optimizat, cine mai are documentatia pentru Gilau-Nadaselu poate gasi acolo modificarile intregului tronson 3A. Din cate imi aduc aminte, au fost eliminate cateva traversari peste DN, ceea ce probabil ca scuti niste costuri cu viaducte, fiind inlocuite de deblee/ramblee.

Alte chestie pe care nu o inteleg este: cum se va face descarcarea la Mihaesti? In proiectul original acolo nu exista nod, pur si simplu se termina totul la limita de judet. Primul nod dupa Nadaselu era tocmai in zona de intersectie a DN1G cu DN1F. Nici nu cred ca sunt la acelasi nivel cele doua cai rutiere, ca sa poti face o legatura temporara. Desi, la ce balarie de nod au prevazut la capatul de la Suplacu al celuilalt lot, ma astept la orice aici. Sa vedem ce s-o intampla. Ar fi foarte util daca s-ar scoate la licitatie SF-ul pentru restul portiunii de A3. Si sa prioritizeze ocolitoarea pe autostrada a Zalaului, cu tot cu tuneluri, caci in acel moment cred ca vor atrage tot traficul de pe DN1 pe autostrada incompleta.

PS: pentru cine nu o are, am cautat documentatia pentru Gilau-Mihaesti, doar descriptiv, nu exista planse pentru Nadaselu-Mihaesti din pacate. Downloadati documentatia si cautati documentul numit Avize, descrierea incepe de la pagina 70 si ceva. Enjoy!
LINK AICI
Trust me, I'm an east-european doctor!

adigsm

Quote from: ciprebbe on October 15, 2014, 03:56:14 PM
Poliţist pe contrasens cu 150 km/h pe Autostrada Transilvania.
http://citynews.ro/eveniment/video-politist-pe-contrasens-cu-150-kmh-pe-autostrada-transilvania-porneste-semnalele

Da si soferul asta mai are multe de invatat cum se circula pe autostrada. Tot pe banda 2 a mers, chiar daca 1 era libera. Lectii de circulat pe autostrada sunt mai mult decat necesare.

vladb

#4262
Quote from: horatiu.cosma on October 15, 2014, 01:34:13 PM
Nu stiu sigur daca se vor muta, cel putin traficul greu. Centura Zalau nu e finalizata, serpentine sunt si pe ruta asta, e ceva mai lunga, pentru 70 de km de A o sa fie destui care o sa mearga in continuare pe DN1.

Am decis sa raspund deoarece pot avea o parere pertinenta (si creu eu obiectiva fata de A3 in zona Salajului si centura Zalau) deoarece m-am nascut in Zalau si cunosc bine zonele in cauza.

In ceea ce priveste centura Zalaului, in acest moment este cvasi-inutila! Practic, daca ar fi utilizata de autovehiculele grele, traficul greu ar iesi...IN CENTRUL Zalaului, deoarece este finalizata doar pe jumatate (pe tronsonul Hereclean (DN1) - Aghires (DJ191C)). Practic leaga drumul de tranzit DN1F de...centrul Zalaului (DJ191C ajunge exact langa primaria Zalau si o eventuala descarcare aici ar duce, pe langa aparitia tirurilor in centru, la conflicte de trafic imense: daca ar trebui sa faca la dreapta, soferii ar trebui sa managerieze un viraj la 90 de grade, respectiv daca ar trebui sa iasa din Zalau pe relatia Str. Republicii, soferii ar trebui sa managerieze un viraj la stanga peste o sosea 2x2 si imediat, cam in 50 de metri, un viraj strans la dreapta) sau de ...comuna Crasna (intr-adevar cea mai mare comuna din Salaj cu app. 10000 de locuitori dar situata la intersectia a vreo 4 drumuri judetene!). Asadar, va dati seama ca noua centura este GOALA!!! Ca si un exemplu, de vreo luna am fost la parinti si pur si simplu am putut sa-mi las sotia sa isi exerseze aptitudinile de sofer (ea neconducand de ceva vreme) linistita cu tot ce inseamna asta: opriri, porniri in panta, etc. M-am intalnit cu un escavator - asta tinand cont de ambele sensuri.
Bucata care lipseste si care ar da intr-adevar o deosebita utilitate centurii este la nivel de vorbe de cel putin 5 ani. S-a inceput cu trasarea rutei si s-a constatat ca aceasta va trece prin poligonul de trageri ai UM din Zalau (nu ii stiu indicativul). Lasand la o parte ca aceasta UM este aproape dezafectata ( militari mai sunt doar ca sa asigure permanenta, de blindate nici macar nu se mai pune problema), primaria a incercat sa faca un schimb de terenuri cu Armata. La un moment dat stiu ca se spunea ca treaba e rezolvata si armata ar fi acceptat un alt teren pe raza comunei Crasna. De atunci liniste si pace. Utilitatea acestei centuri ar fi fost ocolirea Mesesului si eliminarea serpentinelor existente in acest moment pe DN1 catre Cluj.
Intr-adevar, in acest moment exista o "varianta" pe care o utilizeaza soferii - si anume Blvd. Mihai Viteazu - Str. Tudor Vladimirescu - Str. Kossuth Lajos - DN1F, dar care numai centura nu e, deoarece trece literalmente (chiar daca la extremitate) prin oras. Deci cu siguranta, rezolvarea tronsonului 2 din centura Zalau ar trebui urgentat (Aghires - Romanasi).

In ceea ce priveste autostrada A3, mi-as permite cateva pareri:
  1. MZA-ul actual este cu mult sub limitele unui DN 1x1 (fac acest drum aproape saptamanal si pe langa faptul ca am o medie de viteza satisfacatoare, rar ajung sa depasesc tiruri deoarece nu prea sunt!)
  2. Utilitatea respectivului tunel din zona comunei Treznea este eventual explicabila prin pastrarea aliniament mai scurt al autostrazii. Dar, eu as face un studiu daca pentru cativa km in plus (nu am calculat recunosc) nu ar putea fi mutata pe partea dreapta fata de DN1F (spre Jibou) si evitat Mesesul prin culuarul dintre Meses si Dealul Moigrad (Porolisssum). Singura problema care putea aparea aici este ...descarcarea arheologica -> castrul roman de la Porolissum e in imediata apropiere.
  3. Nu in ultimul rand, nodul rutier din Zona Aghires ar trebui construit cu bretea de legatura cu centura noua care se va construi si nu cu DJ-ul mai sus amintit, deoarece atunci iar ajungem la conflicte de trafic.

Sper ca am surprins anumite aspecte necunoscute pentru cei care nu sunt din zona!

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

igorashu

#4264
Facem abstracție de politică:
QuotePreşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, a prezentat astăzi proiectul CJ privind realizarea nodului rutier de pe DJ 100B la autostrada A3 Bucureşti - Ploieşti, în zona Gherghiţa.
Nodul rutier va permite accesul din/în A3 în/din DJ 100B. Pentru realizarea investiţiei a fost necesară exproprierea unei suprafeţe de 151.218,89 mp proprietate privată.
sursa

Adică aici ? Se închide unul dintre punctele pe unde intră toți bezmeticii?

Ionut

Quote from: ciprebbe on October 16, 2014, 05:08:36 PM
11.08.2014
10.10.2014

Ba, esti nebun?!™
Astia in doua luni au mutat acel deal. :|

vladb

As completa: mutat, nivelat si terasat.
@ciprebbe :cheers:

ciprebbe

Dap, 2 luni
Aia din 11.08 o aveam ratacita pe desktop si e de la  prima vizita adevarata pe santier.
Am mai verificat odata si e corecta data.  :lol:
In ritmul asta pe 10.12.2014 avem calea de rulare aproape finalizata ( exclus asfalt).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

nu e chiar asa o performanta. O sa repet de 1000 de ori...decaparile si excvatiile sunt lucruri care orice firma cu un excvator un buldozer si 3 camioane le face si le face rapid. Pacat ca nici pe acest proiect, CNADNR nu a impus, chiar pe un FIDIC Galben niste structuri cut&cover acolo. Sau acolo....la acea panta a terenului putea fi cut&cover pe jumate de sens. Sau un fel de galerie, deschisa pe o parte...cuum sunt atate pe transfagarasan, sau cum practica in general CFR-ul in foarte multe locuri.
:(
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Bai deci n-o fi performanta inginereasca dar fara bani si cu atatea utilaje... eu zic ca demonstreaza ceva. Asta e de laudat, nu musai ce se poate face tehnologic vorbind. UMB demonstreaza ce se poate face in Romania, cu atatea probleme. Bravo lor. Sper sa-i tina.

dr4qul4

mie mi se pare la fel de greu ca debleul de la Aciliu.
Iar UMB a facut in 2 luni ce Imbecilio a facut in 2 ani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Vorba aia, poate ca nu e dificil, dar daca toti sunt cu mana in buzunare nu se face singura treaba.Fara seriozitate si dorinta nu se termina o autostrada nici in 100 de ani(exemple si contraexemple avem destule)

isotech_ro

Quote from: igorashu on October 16, 2014, 05:11:50 PM
Facem abstracție de politică:
QuotePreşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, a prezentat astăzi proiectul CJ privind realizarea nodului rutier de pe DJ 100B la autostrada A3 Bucureşti - Ploieşti, în zona Gherghiţa.
Nodul rutier va permite accesul din/în A3 în/din DJ 100B. Pentru realizarea investiţiei a fost necesară exproprierea unei suprafeţe de 151.218,89 mp proprietate privată.
sursa

Adică aici ? Se închide unul dintre punctele pe unde intră toți bezmeticii?

ba, ej prost ... proiectant: "mindrii ca suntem romani" ... ba ej nebun  :-[

silviu321

Alecu -"nu e chiar asa o performanta. O sa repet de 1000 de ori...decaparile si excvatiile sunt lucruri care orice firma cu un excvator un buldozer si 3 camioane le face si le face rapid."

AHA, exemplul care-ar fi Impregilo ???
sau da-ne niste exemple ......

stangabriel

#4274
Alecu are dreptate. Si Impregilio cand s-a apucat de treaba a facut progrese mari la lucru continuu. Pot sa spun,cap la cap,tot dealul Aciliu a fost adus la starea actuala in 4-5 luni. Am avut o perioada cand am facut naveta anul trecut pe acolo. Insa Impregilio nu a lucrat constant. Astaldi pe Cernavoda-Medgidia la fel,mult de excavat in timp scurt,dar noi nu am avut poze pe parcurs,doar la Dealul Ofticarii de la Cernavoda.  Umb lucreaza eficient si continuu.Atat.Sa-i vedem la lucrari de migala. Ii ajuta si subteranul.Nici prea tare,nici prea moale.