Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 10 Guests are viewing this topic.

NGC

#3405
Quote from: alecu26 on July 03, 2014, 08:52:42 PM
http://www.cnadnr.ro/proiect_pf.php?id=333

aici e anuntul de atribuire. Din pacate ca atasament e una din ultimile smecherii ale lui Romstrade, când a fost Basulescu adus sef cateva zile.

Acest anunt (125482) apare in SEAP, dar mai sus ai scris "chiar mi-e frica de Ogra-Tgm ... Iptana a avut sigur contract in 2010-2011 pentru actualizare SF in acea zona."
Eu am inteles de aici ca te referi la un contract cu Iptana pentru actualizare SF Ogra - Targu Mures si asa ceva nu am gasit in SEAP, si nici vreun anunt pentru realizarea SF-ului pentru tronsonul 1C, Sighisoara - Ogra.

alecu26

Quote from: alecu26 on July 03, 2014, 08:52:42 PM
http://www.cnadnr.ro/proiect_pf.php?id=333

aici e anuntul de atribuire. Din pacate ca atasament e una din ultimile smecherii ale lui Romstrade, când a fost Basulescu adus sef cateva zile.

Posibil daca chiar s-a facut si Ogra-Ungheni...sa se fi facut sub contractul initial a lui Search...sau acel adendum de care zici tu...din 2009. Dar pe de alta parte e posibil sa fie expirat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

Quote from: Goldmund on July 03, 2014, 07:27:23 PM
De ce nu recurge statul la un imprumut(cu o dobanda normala, azi cand dobanzile sunt atat de mici incat se refinanteaza si vechile datorii...) si o licitatie cu pretul convenabil? - si la treaba, baieti, fara surprize, fara a astepta un veac

Pentru ca un credit de 1.5 miliarde EUR ar insemna un plus de aproximativ 1.2 puncte procentuale la deficitul bugetar. Cum exista restrictia de 3% la deficit pentru a nu intra in procedura de deficit excesiv, este extrem de greu de aranjat - ar insemna aproape jumatate din deficitul permis. Complicat, mai ales in conditiile in care Romania s-a chinuit in ultimii 5 ani sa ajunga de la 8% deficit (din care 5% deficit structural) la >2% prin taieri si austeritate. PPP/concesiunea nu au fost altceva decat o manevra de ascuns deficitul - folosita inainte de criza cu mult succes in locuri gen Spania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

si acum vedem cum UE isi face autostrazile pe unde vrea...cu mana lunga a multor institutii care le are (Euro stat) in acest caz, si aronganta care parca chiar Sova a aratat-o când a spus ca interesele UE nu concid neaparat cu interesele Romaniei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

se pare ca intradevar termenul de executie e de 12 luni...la Campia Turzii Ogra. Mare disperare...ca sa recupereze intarzieri generate de ei si de nelansarea licitatiei din timp...ofof.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cricric

#3410
Quote from: north on July 03, 2014, 01:36:33 AM

:)
Dvs. credeti ca interesul "UE" (mai exact CE) este ca Romania sa "mai atraga niste bani" (as opposed "sa nu mai atraga niste bani")?
(Hint: banii bugetati pentru Politica de Coeziune a Uniunii Europene 2007 - 2013 in perioada antecriza sunt - intr-o anumita masura - doar "pe hartie").


Cred ca interesul UE e sa nu fim o tara prea bananiera. Poate nu se bucura sa ne dea bani pentru chestii fara sens, cum ar fi reconversia profesioanala. Totusi, o retea de autostrazi e buna si pentru profitabilitatea firmelor lor. Asa, ca sa dau un raspuns brut.

Momentan am primit Sebes-Turda cu finantare UE de 85%. Eu speram ca dupa incetarea contractului cu Bechtel, statul roman (eventual impreuna cu ungurii pentru M4) sa negocieze pentru finantarea europeana pe Gilau-Suplacu de Barcau. Sebes-Turda e gandit ca sa fie continuat cu Targu Mures-Iasi spre Moldova, deci e greu sa mai cerem si pentru A3 bani. Poate prin 2018 sa mutam bani din alte sectoare, cand o ne trezim ca sigur nu reusim sa-i absorbim. Poate au mila cu noi.

(Puteti vorbi la per tu cu mine. Daca sunteti mai in varsta, pot vorbi eu cu dumneavoastra fara nici o problema.)

MNU

^^
Celor de la Comisia Europeana nu cred ca le place sa stea pe un purcoi de bani si sa astepte momentul cand ne hotaram noi sa-i cheltuim. Nevoile sunt multe. In alta ordine de idei, nici nu-si pot permite sa plateasca in paralel sume mari ramase din exercitiul financiar trecut in conditiile in care toti ceilalti vor cere plati pe exercitiul financiar curent.

Tavi

Se mai muta grinzi peste DNCB spre Popasului?

Goldmund

#3413
Quote from: frunzaverde on July 03, 2014, 09:31:58 PM

Pentru ca un credit de 1.5 miliarde EUR ar insemna un plus de aproximativ 1.2 puncte procentuale la deficitul bugetar. Cum exista restrictia de 3% la deficit pentru a nu intra in procedura de deficit excesiv, este extrem de greu de aranjat - ar insemna aproape jumatate din deficitul permis. Complicat, mai ales in conditiile in care Romania s-a chinuit in ultimii 5 ani sa ajunga de la 8% deficit (din care 5% deficit structural) la >2% prin taieri si austeritate. PPP/concesiunea nu au fost altceva decat o manevra de ascuns deficitul - folosita inainte de criza cu mult succes in locuri gen Spania.

Interesant este ca tarile care au datorii mici sunt si cele mai sarace din UE:
http://www.haushaltssteuerung.de/staatsverschuldung-europa-ranking.html
(excludem tarile f. bogate gen Luxemburg, Danemarca sau Suedia, iar cele din varf, care sunt saracele vestului...)

Daca ne uitam si la procentul din PIB al datoriei anuale, vom vedea ca au fost ani (in istoria f. recenta)cand nici Franta sau Germania nu au respectat cu strictete criteriile Mastricht.
Oricum, Cipru sau Portugalia stau catastrofal la acest capitol si azi.(cu atat mai mult ca sunt deja in Eurozone)
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-23042014-AP/DE/2-23042014-AP-DE.PDF


Iar o datorie de 1.5 miliarde euro(chiar si mai mult) pentru constructia unei autostrazi(A3) vitale pentru economia unei tari(datorie esalonata pe ani....)nu ar fi ceva deosebit.
Da-mi voie sa cred altceva:
lipseste vointa politica si profesionalismul respectiv  de a avea o infrastructura moderna(cum spun si germanii cand vine vorba de starea critica in care se afla sute de poduri si viaducte  :"cu podurile de autostrazi nu se castiga alegeri"....
A3 intre Bucuresti si Brasov e mai mult decat necesara, indiferent care ar fi finantarile posibile.

alecu26

Maine e depunere la suplcu-bors? As pune un pariu ca nu vor fi mai mult de 3-4oferte.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

panda_no 5

Astazi am parcurs dus intors Bucuresti Ploiesti
Incepe sa arate rau!
Toate intrarile de urgenta sunt folosite ca intrari-iesiri.
Parapete zdrobite care zac in continuare asa.
Buruieni crescute pe margine si chiar intre cele doua sensuri.
Incep sa lipseasca panouri fonoabsorbante.( e o zona unde nici macar nu au mai fost montate, au ramas numai stilpii metalici)
Gardul pentru a impiedica patrunderea animalelor nici macar nu mai e vizibil din cauza buruienilor, asa ca nu stiu daca mai exista.
Jalnic!

florin74

Quote from: alecu26 on July 06, 2014, 07:17:43 PM
Maine e depunere la suplcu-bors? As pune un pariu ca nu vor fi mai mult de 3-4oferte.

S-a prelungit pe 24.07.2014. STRABAG a depus contestie la CNSC pe 04.07.2014, in special in privinta faptului ca nu a primit clarificari in termenul legal la anumite intrebari : studiu de trafic a fost facut public doar acum o saptaman, lipsa unor informatii in format electronic privind ridicari topo, arheologie, certificarea calitatii si cantitatii materialelor si grinzilor deja existente, etc.


Katana_ro

@Goldmund: perfect de acord cu tine! Ba chiar as mari suma, dar esalonata pe ani: e.g. cate 2-3 bn EUR pe an, care sa fie folosit pt autostrazi, mai ales pt A3. Dar aici cred ca guvernantii ar trebui sa stie sa prezinte / negocieze mai bine: nu este un deficit care se duce pe consum, nu este un deficit permanent, si pe deasupra sunt investitii in infrastructura, care au efectul de a mari PIB-ul, deci intr-un interval de timp de 5-10 ani ar trebui sa reduca deficitul fata de nivelul actual. Trebuie luat si in considerare ce nivel de datorii au tarile: daca Germania are 78% din Pib, e altceva fata de Ro, care mai are inca "rezerva": 38%.

@alecu26: nu cred ca UE are interese "ascunse" - ei vor doar sa nu intram prea mult in datorii. Acum, ca sunt datorii si datorii e clar: una e sa te imprumuti pt a face scoli si stadioane pt popor - vezi cazul Portugaliei si Spaniei- si alta e pt niste magistrale de autostrazi sau de tren de mare viteza absolut vitale - cum e A3. Dar parerea mea e ca guvernantii nostri trebuie sa stie sa "vanda" mai bine interesele tarii si sa negocieze cu adevarat - inclusiv pt surse alternative de finantare a autostrazilor. Noi aici in forum putem sa vehiculam idei - si sa speram doar ca ne citesc :)

adiarc

Quote from: panda_no 5 on July 06, 2014, 07:54:08 PM
Astazi am parcurs dus intors Bucuresti Ploiesti
Incepe sa arate rau!
Toate intrarile de urgenta sunt folosite ca intrari-iesiri.
Parapete zdrobite care zac in continuare asa.
Buruieni crescute pe margine si chiar intre cele doua sensuri.
Incep sa lipseasca panouri fonoabsorbante.( e o zona unde nici macar nu au mai fost montate, au ramas numai stilpii metalici)
Gardul pentru a impiedica patrunderea animalelor nici macar nu mai e vizibil din cauza buruienilor, asa ca nu stiu daca mai exista.
Jalnic!
o solutie ok , dupa parerea mea , pt a evita un sir interminabil de contestatii , ar fii adjudecarea intretinerii , tot firmei care a construit , automat , dupa expirarea per de garantie , pt o perioada similara cu cea a per de garantie , adica 4 ani , cat au autostrazile in prezent
intretinerea este cel mai dezastruos capitol din cadrul CNADNR
cum spuneam in trecut , pe centura SB , exista parapeti lipsa ( LIPSA !!!!!! ) , dar si indoiti si aproape rupti , si acum la mai bine de 3 ani de la inaugurare !!!!!!!
in ritmul asta in maxim 5 ani bugetul CNADNR , va trebuii sa mearga tot pe intretinere , din cauza unor lucrari ,in prima faza f simple , dar cu costuri ulterioare mult mai mari , din cauza nerealizarii la timp
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cricric

Quote from: cutter on July 09, 2014, 01:09:48 PM
Am primit răspuns de la CNADNR referitor la realocările de bugete între obiectivele de investiții.

În 22.04.2014, s-au făcut realocări după cum urmează.

S-au luat:
- 50 mil lei de la Centura Sud București (au mai rămas 54,7 mil lei)
- 41,5 mil lei de la autostrada Transilvania (au mai rămas 215 mil lei)

- autostrada Transilvania: 215 mil lei
În același timp sunt foarte multe obiective de investiții care au buget zero anul acesta așa că dacă s-ar dori s-ar putea realoca acești bani. Părerea mea este însă că vor fi mutați la o rectificare bugetară către alte ministere și ținte cu impact electoral, mai ales că impactul supra-accizei pe combustibil pare să nu fi fost cel scontat.

^^ Bani pentru Autostrada Transilvania-->pentru Gilau-Nadaselu.
Nu a expirat perioada de proiectare cumva?