Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 12.12.2018:
A1: Bucuresti-Pitesti 109,66 km
A1: Sibiu-Sebes-Orastie-Simeria-Deva 132,43 km
A1: Margina-Timisoara-Arad-Nadlac 159,56 km
A2: Bucuresti-Cernavoda-Medgidia-Constanta 203,00 km
A3: Bucuresti/DNCB-Ploiesti 56,29 km
A3: Ungheni-Iernut 13,7 km
A3: Campia Turzii-Nadaselu 61,246 km
A4: Constanta bypass 22,20 km
A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (intre nod Aiud si limita cu lotul 2) nu pot fi folositi
A11: A1-Apropiere giratoriu DN7 (ciot din Arad bypass) 2 km *lungime aproximativa
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 800,236 km
---------------------------------------------------------------------
A1: 401,65 km din total 581,04 km, 69,12%
A2: 203 km din total 203 km, 100%
A3: 131,236 km din total 610,727 km, 21,49%
A4: 22,20 km din total 82,20 km, 27%
A6: 11,40 km din total 273 km (estimare), 4,18%
A10: 28,75 km din total 70 km, 41,07%
A11: 2 km (aproximativ) din total 128 km (estimare), 1,56%
---------------------------------------------------------------------



Anul asta:
- 30.07.2018 - A10 loturile 3 si 4 (Aiud-Turda) - 28,75 km
- 28.09.2018 - A3 Pod Gilau si A3 Gilau-Nadaselu - 0,766 km + 8,7 km = 9,466 km
- 12.12.2018 - A3 Iernut-Ogra si Ogra-Ungheni - 3,6 km + 10,1 km = 13,7 km
--------
TOTAL = 51,916 km
daca se deschide si A3 Petricani-DNCB vineri avem +6,5 km = TOTAL 2018 = 58,416 km

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

Una mica. Dati o reactie! :cheers:




API pe Facebook

Mâine, 14.12.2018, se deschide "ciotul" de 6,5 km al Autostrăzii A3 din zona metropolitană a Capitalei, între Str. Petricani și Centura București (DNCB).

Cu acest tronson, avem în total doar 58,4 km noi de autostradă inaugurați în 2018, departe de minciunile gogonate și promisiunile fanteziste cu 100 km sau chiar mai mult!

De exemplu, în 14.12.2017, chiar în Parlamentul României, fostul ministru al Transporturilor Felix Stroe mințea cu o nerușinare dezarmantă că în 2018 "vor fi minim 156,7 kilometri [de autostradă] dați în folosință" (Mediafax: http://bit.ly/2OZ329f) dintr-un total de aproape 187 km câți erau în acel moment în execuție!

De fiecare dată v-am informat corect și echilibrat, dezmințind cu tărie toate inepțiile debitate de iresponsabilii perindați în fruntea CNAIR și MT.

Ne vedem mâine la inaugurare.

Ionut

Zestrea de autostrazi deschise in Romania in acest moment.

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 14.12.2018:
A1: Bucuresti-Pitesti 109,66 km
A1: Sibiu-Sebes-Orastie-Simeria-Deva 132,43 km
A1: Margina-Timisoara-Arad-Nadlac 159,56 km
A2: Bucuresti-Cernavoda-Medgidia-Constanta 203,00 km
A3: Bucuresti-Ploiesti 62,79 km
A3: Ungheni-Iernut 13,7 km
A3: Campia Turzii-Nadaselu 61,246 km
A4: Constanta bypass 22,20 km
A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (intre nod Aiud si limita cu lotul 2) nu pot fi folositi
A11: A1-Apropiere giratoriu DN7 (ciot din Arad bypass) 2 km *lungime aproximativa
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 806,736 km
---------------------------------------------------------------------
A1: 401,65 km din total 581,04 km, 69,12%
A2: 203 km din total 203 km, 100%
A3: 137,736 km din total 610,727 km, 22,55%
A4: 22,20 km din total 82,20 km, 27%
A6: 11,40 km din total 273 km (estimare), 4,18%
A10: 28,75 km din total 70 km, 41,07%
A11: 2 km (aproximativ) din total 128 km (estimare), 1,56%

TOTAL IN 2018: 58,416 km

Ionut

Nu mai stiu, dar cred ca am uitat sa va zic ca vineri, la inaugurare, m-a luat toata presa la intrebari despre A3. Probabil am aparut in multe locuri, nu stiu pana la urma cine si ce a dat. Vad ca la Digi24 m-au dat si cu declaratia despre cati km de A si DX are nevoie Romania, in viziunea noastra.




,,La nevoile pe care le avem noi înseamnă foarte puţin dacă ne uitam doar la cei 6,5 km. Înseamnă foarte puţin. Avem nevoie de 3000 de km de autostradă şi drumuri expres în România", spune Ionuț Ciurea, reprezentant Pro Infrastructura. Digi24

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

yetiman

Nu poti introduce o pauza putin mai lunga dupa 2018? Sare prea repede inapoi la 1972.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ladposta

Daca suntem la capitolul cereri :-) eu cred ca ar fi bine sa aven un buton de Pause pe acest clip/colaj sau o viteza mai mica

Multumiri anticipate.

vancouver

Si ceea ce apare nou intr-un an cu culoare diferita, abia in anul urmator trece la aceeasi culoare cu restul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Allex

Ok, am mai facut un gif care schimba la 4 secunde (suficient zic eu).



Momentan nu am timp de mai mult, incerc dupa sarbatori, sa nu fie cu suparare.

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

ladposta

Nu e de loc cu suparare @AlexAllex e cu Multumiri

Respecte si Sarbatori Fericite.

vasile.silion

Să mă iertați dacă nu e potrivită aici invitația mea care urmează, dar având în vedere că tocmai a trecut Centenarul Marii Uniri, că avem 800 km de autostradă, că s-a pus peste tot zăpadă și nu cred că se mai lucrează serios, că stăm la gura sobei cu un pahar de vin fiert și ne plictisim, v-aș provoca la un excercițiu de imaginație:

Având în vedere ritmul slab în care se lucrează la noi, nevoile de infrastructură ale României, având speranța că peste 11 ani acest forum va mai exista și noi deodată cu el, sănătoși și la fel de pasionați de infrastructură, m-am gândit să facem un fel de capsulă a timpului și să punem aici, cei care doresc să intre în joc, previziunile noastre personale pentru marile proiecte de infrastructură rutieră pe care România nu le are acum dar le va avea finalizate la 1 ianuarie 2030 (mă rezum la centuri ocolitoare, drumuri expres și autostrăzi). Pentru că visăm la autostrăzi, viața noastră trece și ele foarte greu se concretizează.

În ianuarie 2030 vom căuta pagina asta din 16 decembrie 2018 și vom vedea care dintre noi a avut mai dezvoltat darul premoniției. Ce ziceți?

Oricum, eu risc primul:
La 1 ianuarie 2030, În plus față de ce avem acum:
- pe A1: finalizate Pitești-Curtea de Argeș și Boița-Sibiu, Șoimuș-Holdea.
- pe A3: Râșnov-Cristian, Tg-Mureș - Ungheni, Iernut-Luna, Nădășelu-Topa Mică, Suplacu de Barcău-Graniță
- pe A4: finalizată ocolitoarea Techirghiol (Agigea - 23 August)
- pe A7: Variana ocolitoare Bacău
- pe A8: Pod Ungheni, Ungheni-Pașcani
- pe A10: Sebeș-Aiud
- pe A11: Oradea - joncțiunea cu A3
- pe A12: Craiova-Valea Mare(Slatina)
- pe A13: Sibiu-Făgăraș

Ocolitoare mari ce vor fi finalizate la 1 ianuarie 2030:
- Suceava, Craiova Sud, Timișoara Sud, Satu Mare

Va fi finalizat Podul peste Dunăre de la Brăila.


Știu că sunt pesimist, dar cred că, din ce avem acum în discuții, nu vor fi finalizate la 1 ianuarie 2030:
- A0 sud (nici nord, evident)
- Curtea de Argeș - Boița,
- Holdea - Margina
- Ploiești - Râșnov
- Cristian - Făgăraș - Tg.Mureș
- Topa Mică - Suplacu de Barcău (deci nici tunelul pe sub Meseș)
- Brașov - Bacău
- nimic pe A6
- nimic pe A7 în afară de VO Bacău
- Tg.Mureș - Pașcani
- Oradea - Arad
- Slatina - Pitești

Nu va fi finalizată lărgirea DNCB Sud și nici nodurile rutiere preconizate pe aceasta.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vancouver

Eu cred cu tarie ca A7 are mari sanse sa fie un proiect cu o "dezvoltare" model. Pentru ca este pe FIDIC ROSU si nu FIDIC GALBEN si pentru ca nu sunt prea multe altele pe fonduri europene in perioada urmatoare. Prevad ca in 2020 vom avea gata studiile si proiectare si se vor pregati licitatiile de executie. Cred ca in 2022-2023 se vor semna contractele si CRED LA MODUL CEL MAI SERIOS CA ACESTEA SE VOR EXECUTA IN 2-3 ANI. Pentru ca la momentul semnarii contractului proiectul va fi 100% gata, exproprierile vor fi deja lansate SI NU VA EXISTA ETAPA II DE EXPROPRIERI, ca acum (pe FIDIC GALBEN abia execuntantul face proiectul de detalii, acesta se aproba cam la 1 an dupa semnarea contractului si ABIA APOI se cunosc exproprierile SUPLIMENTARE). Ori in cazul unui FIDIC ROSU nu vor exista exproprieri suplimentare. Da..., in zona Moldovei e ceva mai rau ca in Transilvania cu regimul proprietatilor, o sa fie ceva durere de cap la firma care se va ocupa de exproprieri, dar eu cred ca daca incep in 2021 cu exproprierile pana in 2023 cand se incepe constructia, marea lor majoritate vor fi deja gata. Si la utilitati se poate demara imediat, peste tot, proiectul fiind preexistent, lucrurile vor merge mult mai repede. In mod normal in ziua semnarii contractelor de executia AC trebuie sa fie deja emisa.

De aceea nu vor exista motive pentru intarzieri. Si eu chiar cred ca majoritatea tronsoanelor A7 Ploiesti - Pascani vor fi gata in 2023+3=2026.


A0 sud - La centura Bucuresti sud suntem tot in mocirla de tip FIDIC GALBEN, abia dupa ce constructorii vor face proiectarea (sa zicem 2020), abia dupa aceea vor urma avize finale de mediu, exproprieri suplimentare, AC pe unele zone suplimentare, utilitati... partea birocratica va impiedica intrarea in teren peste tot pana prin 2022-2023. Si atunci abia din 2022-2023 vor curge termenele contractuale de executie. Si apoi va mai dura 2-4 ani pana la finalizare, functie de constructor. Dar chiar si asa, 2023+4=2027. Eu cred ca si aici, in ciuda dificultatilor in 2026-2027 vom puncta deschiderea A0 sud.


In rest sunt de acord in mare cu previziunile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Tare as vrea sa apuc 2030 ca sa vad ce se adevereste....  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vasile.silion

^
Nu zice nimeni că nu e greu să apucăm 2030... Doamne'ajută! Dar am pus 10 (de fapt 11) ani nu dintr-o exagerare, ci din realism, având în vedere termenele șantierelor noastre. Poate ne aducem aminte ce credeam acum 10 ani că va fi în anul centenarului...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran