Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ambuteiaj

Quote from: dr4qul4 on June 26, 2023, 12:45:52 PMGlumesti. [...]

Bine, mai este nevoie de un alt pod, la Calarasi, dar nu pentru a ajunge mai repede la mare (desi probabil ar putea fi folosit ca ruta ocolitoare).

Si de ce sa nu fie folosit si pentru a ajunge la mare? Deci s-ar putea ca ruta alternativa (nu ocolitoare) pentru cei care merg in sudul litoralului, Mangalia si chiar estul Bulgariei (ar prelua o parte si din traficul de pe podul Giurgiu-Ruse).
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

dr4qul4

pt ca DN3 Ostrov - Constanta nu e autostrada si nu se va face niciodata autostrada.
Oricum Podul de la Calarasi e discutie separata. Scopul lui nu e de a duce bucurestenii pe litoralul nostru, in cele 10 weekenduri pe an cand se aglomereaza A2, ci pentru tirurile care circula 365 zile pe an intre Ucraina/Moldova/Braila si Bulgaria/Turcia
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

oc7avian

Aici gâtuirea e sursa evidentă a ambuteiajului. Iar în sezon probabil se va întâmpla o dată pe săptămână, per sens.

Lipsa radarelor combinat cu management-ul traficului duc la o reducere a capacității autostrăzii. În momentul în care ai aglomerație, introduci restricții de viteză pentru a păstra fluența. Nu degeaba avem panourile alea electronice. Iar radarele se ocupă de enforcement.

Ambuteiaj

dr4cul4, nu iti inteleg argumentele. Spui ca intre Ostrov si Mangalia nu va fi niciodata autostrada ori drum expres. De ce nu?
Daca A2 e aglomerata doar 4 saptamini pe an, de ce a mai fost construita?

Daca tot se va face pod la Calarasi-Slistra, de ce sa nu deserveasca doua axe:
- N-S , intre Braila si Plovdiv;
- V-E , intre Bucuresti si Mangalia.

Daca tot se va face pod, nu ar fi bine sa se ia in considerare de la inceput cele doua rute, cind se va alege amplasamentul acelui pod?

Sudul litoralului inseamna cam 40% din numarul de turisti, care nu ar mai circula pe A2, care ar ajunge mai repede cu 1-2 ore, iar portul Mangalia este al doilea din tara, iar Magnalia in sine nu e un oras foarte mic. De ce camioanele cu marfuri sa ocoleasca pe la Constanta pentru a ajunge la Bucuresti?
De asemenea, cam 10% merg in bulgaria fie pe A2 pina la Vama Veche fie pe la Griurgiu-Ruse. Ar avea o ruta directa, mai scurta.
Asadar, cel putin vara, volumul de trafic ar putea fi egal cu A2.

Inteleg ca o astfel de ruta i-ar scoate din sarite pe hotelierii din Mamaia, Navodari si Constanta , prin faptul ca reducindu-se timpul parcurs cu 1-2 ore, multi ar alege sudul litoralului si de aici supararea unora.
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

Hercule

Am facut nu demult DN3 Constanta-Adamclisi-Ostrov si nu m-am intalnit cu mai mult de 10 masini. Asta ar fi un motiv suficient ca sa nu faci autostrada.
In rest, de acord cu dr4qul4 in timp ce nu inteleg logica ta.
Deșteaptă-te române!

dumbravaandrei

#8915
Ai fost norocos cu 10 masini... eu il cam fac din 2 in 2 luni si de cele mai multe ori, dupa Ciocarlia sunt singur pe drum...

Bine, daca ar exista un pod la Checiu-Ostrov, probabil ca va fi ceva mai mult trafic. Dar departe rau de nevoia unui DX. Maxim 2+1 in cele mai sumbre scenarii

Xed

Am stat eu ieri in ambuteiajul de 15 km dintre Cernavoda si Fetesti. Dupa ce am scapat era deja de 20+km  :lol:
Dar singurul motiv pentru acest dop este rabilitarea podului si atat. Punct. In rest, am mers fara probleme.

Iar @oc7avian are dreptate. Este nevoie de multe radare si un management al traficului mai bun. Nu odata am patit sa fiu impins de diversi smecheri carora nu le convenea nici macar 150km/h de mers in coloana pe banda 2. Toata lumea ar fi mult mai relaxata si ar exista o fluenta a traficului mult mai buna daca se instituie pe bune viteza max. de 130km/h.

Avem atatea prioritati incat numai asta ne mai lipsea, dublarea A2  :lol:

Ambuteiaj

Hercule, si eu am circulat pe un drum de pamint intre Magurele  si Zetarilor, pe care nu am intilnit niciun alt autoturism, deci (dupa logica ta) nu trebuie construit A0. Cauzele ambuteiajului de pe DNCB sint cunoscute, deci A0 e inutil (dupa unii dintre voi). Bravos!

Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

shift2rail

daca aliniamentul final al podului va fi Calarasi_Silistra, va fi nevoie de doua traversari ale frontierei in drumul catre Mangalia...

nu ar fi rau ca acest pod sa fie 100% intern, i.e Calarasi-Ostrov, chiar cu riscul de a pierde finantarea europeana transfrontaliera.

Hercule

#8919
Tinere Ambuteiaj (ma refer la tanar pe forum), nu-mi pune afirmatii in gura. Hai cu argumente la ce afirmi nu veni cu "ba pe ma-ta". Autostrada propusa de tine dubleaza cumva un DN aglomerat? Gen DN2 sau DNCB. Pana una alta dubleaza un DN gol, deci nevoia de autoastrada esre zero.

Dupa logica ta, se pot face vreo 3 autostrazi Bucuresti - Constanta si inca 2 Bucuresti - Bradov. Sa ajunga la toti.
Deșteaptă-te române!

raulbogdan23

@Ambuteiaj inainte sa se faca ceva paralel cu A2 sunt alte prioritati care ard mai tare decat sa decongestioneze A2 cateva saptamani pe an (care e de multe ori blocat din cauza unori lucrari). O sa mai curga multa apa pe Dunare pana atunci.

oc7avian

Apropo, de dragul discuției: dacă ipotetic 2+2 pe A2 nu fac față, soluția nu e A2bis. Ci maxim 3+3 pe A2, că e upgrade mai ieftin. Dar mai e o subtilitate: când o autostradă care dă într-un capăt înfundat ajunge suprasaturată chiar și 3+3, probabil nu oferi alternative calumea. Adică e absurdă premisa că trebuie 4+4 București - litoral.

Ah, ba mai apare și o alternativă de traseu dinspre Moldova (poate chiar și regiuni din Transilvania pentru momentele când VO/VP sunt blocate): podul de la Brăila.

ijwtsh

#8922
Cu riscul de a fi putin off-topic: inteleg critica la adresa UMB-ului care liciteaza peste tot si apoi primesc extinderi. Dar eu cred ca majoritatea populatiei ar prefera ca UMB sa aiba o coada delucrari versus posibilitatea de a iesi castigatoare firme precum Pizzarotti. Vorbesc strict din punctul de vedere al cetateanului de rand ce sunt. Acum ca MT/CNAIR ajuta UMB-ul cu extensii si contracte nu e ok din alte considerente. Dar treaba fac.

GAC

fenomenul wow este expresia contrastului dintre bataia de joc pizzaktor de 6 ani pe A10 si lot 2 CraPi la termen, cu 4 structuri notabile.
Mie mi se pare wow ce fac pe A3, vreo 10 structuri cu peste 10 deschideri, terasamente, excavari masive... cei 40 km fac de 3 ori dificultatea lot 2 CraPi. La cum arata, vor termina structurile la toamna si probabil si primul strat de asfalt.
daca beneficiarul ar fi abordat altfel lucrurile, cu siguranta ca am fi avut in lucru si cele 2 zone cu probleme.

GIV

Quote from: ijwtsh on June 26, 2023, 06:43:01 PMDar treaba fac.

iar se deschide subiectul.. :lol:   chiar daca si eu am fost entuziasmat ca umb a tot castigat contract dupa contract pe a7, incep sa ma indoiesc de calitatea lucrarilor pe care le vor livra..mai ales ca la anul se va pune presiune sa deschida cat mai mult pe fondul alegerilor, vezi cazul centurii bacau. deja au fost semnalate mici probleme in putinele filmari la modul cum compactau straturile de baza ale terasamentului. dar daca am fi la firul ierbii si am observa toate neregulile ?