Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Marchează postarea cu ***** (5 stelute, deși nu este brandy...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlinC

#13036
Stai putin ca ai inteles gresit. Nu au spus ca termina nodul Sebes pana la finalul lui 2019. Reciteste ce am scris.

Da, in schimb au spus ca pot termina ambele noduri rutiere de la Alba Iulia, inclusiv Nord-ul sau Paraul Iovului, cum ii spun albaiulienii. Fireste, daca o sa fie relocate retelele electrice.

voicul

Cum zicea si Ionut: vrajeala de vrajeala.

Si CNAIR daca ar primi acu pe loc 100 de miliarde de $ ar putea incepe multe autostrazi.
NOROC ca nu primesc, deci deja au o scuza sa nu inceapa nimic !!!

Relocarea cam dureaza si dureaza (vezi A3 in B).

Stefan01

#13038
Multumesc, Alin.

>:( M-am saturat de povestea asta cu relocarea retelelor electrice. Singura problema ar trebui sa fie relocarea retelelor de IT (inalta tensiune). Acolo trebuie aprobari speciale. E vorba de siguranta nationala, varfurile de consum (unul de vara, celalalt de iarna), scoaterea acelor linii electrice de sub tensiune si preluarea transportului de energie pe alte retele pentru a asigura continuitate in alimentarea cu energie electrica a consumatorilor industriali si casnici, ... . Nu mai are rost sa intru in detalii.

Ideea e:
1. Relocarea liniilor de JT (joasa tensiune) si MT (medie tensiune) trebuia realizata. Trebuia de mult timp sa stie pe unde pot realiza subtraversarile acestor linii. Electrica (pe intelesul tuturor) le da solutia prin asa numitul studiu de solutie. Acolo sunt descrise traseul subtraversarii si in ce conditii se realizeaza racordarea. De atata timp se putea rezolva problema traseului si a intregii birocratii ce presupune relocarea liniilor de JT si MT. Cand s-au depus cererile de relocare (sunt mai multe relocari) ? Daca s-au depus, cei de la Electrica au termen clar de emitere a studiului de solutie pentru relocarea liniilor de JT si MT. Totul e reglementat la nivel national de catre ANRE (Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei). Si daca proiectantul contractat de catre constructor o lalaie, atunci studiul de solutie expira. Acesta are un termen bine reglementat.
2. Relocarea liniilor de IT (inalta tensiune) e mai complicata, dar sper ca, cel tarziu anul viitor, la sfarsitul lunii mai, sa le relocheze.

Acea proprietate care se afla pe breteaua ce leaga A10 de A1 pe sensul Sibiu-Turda, intre raul Sebes si giratoriul de la Lancram, este in executare silita.

Ma bucur ca vor sa avanseze. Eu sper ca anul acesta sa suprabetoneze podul peste raul Mures, plus ca avem nevoie de mai multe rigole si casiuri.

paulmare

AlinC ai inteles bine AB2 (anrobat bituminos 2) e primul strat de asfalt care se asterne
si e un lucru foarte bun sa il faca acum - sa isi protejeze lucrarile peste iarna

BoGDaN

Ionut...Bine zis "vrăjeala". Țara lui Papura Vodă. Nu înțeleg de ce nu sunt penalizați constructorii neserioși și mai ales de ce nu sunt descalificați la licitații. Dacă Aktor este capabil sa construiască la timp in Albania...iar in România o arde ca la Poplaca, ba mai mult vedem ca tot câștiga proiecte ... nu o dau in teoria conspirației dar este extrem de suspicios. Este o sfidare!
Te rog sa ma scuzi, poate este off-topic, nu am mai postat de 4 ani pe forum, dar când am văzut analiza ta "am luat foc".
Drumuri faine la toată lumea!

StefanCelMare

Chiar dacă Pizzaroti e destul de activ, și eu cred că va fi greu să termine nodul Alba Nord la anul. Priviți progresul lor pe 2018... Este sub 20%... Dacă merge tot așa (și e greu de crezut că poate dubla acest ritm), nicio șansã.

Granata06

#13042
Am o nelamurire. Capat Lot 2 spre lot 3 zona km 40+150. 

Conform plan de situatie si profil longitudinal de la km 39+750 pana la km 40+600 este prevazut un pod de 828.20 m peste drumul judetean DJ 107E ce leaga Ciumbrud de Sancrai si raul Mures.

Nelamurire. Tot pe acceasi plansa la km 40+150 (zona drumului judetean) nu este prevazut nici un pod sau pasaj care sa faca legatura intre Ciumbrud si Sancrai, cota proiectului fiind cu 12 m mai sus decat cea a terenului.

Deci cum va fi? Autostrada chiar va trece peste drumul judetean?
Mie mi se pare ca sapaturile facute mai ales in ultima vreme indica faptul ca autostrada va trece pe sub drumul judetean.



ovicor

 Ionut, la Alba Iulia Nord e desenat viaduct pe DN1, dar A10 este cu linie continua peste DN, sugerand ca ea supratraverseaza DN.

Daniel_I

#13044
Quote from: AlinC on October 18, 2018, 07:40:04 PM
au probleme cu retelele electrice in toate cele 3 noduri: Sebes, Alba Iulia Nord si Sud. Ei spun ca daca se reloca intr-un termen rezonabil retelele electrice termina ambele noduri de la Alba Iulia pana la finalul lui 2019.
Alin, te rog sa ne explici ce alte retele electrice sunt la nodul rutier Alba Sud. Retelele de inalta tensiune din zona asta au fost relocate 100% in primavara anului 2018. Într-adevăr la nodul Sebes si Alba Nord sunt retele de inalta si medie tensiune ce trebuiesc relocate.
On The Road

horatiu.cosma

#13045
^^
Ok...

^^^
Podul peste Mureș se va termina înainte de acel DJ. DJ-ul va supratraversa A10, dar nici Aktor nu se grăbește cu relocarea stâlpilor, ca Pizzarotti de altfel.

^^^^
AlinC, îți descriu mai jos procedura de relocare, ca să știi pe viitor în discuțiile cu Pizzarotti:

1. Se aprobă proiectul tehnic pentru construirea autostrăzii (iulie 2017 pentru Sebeș și decembrie 2016 pentru Alba Nord)
2. Electrica/Transelectrica/Enel dă un studiu de soluție de relocare conform proiectului de la punctul anterior pus la dispoziție de constructor.
3. Se face de către Pizzarotti (angajează un expert) un proiect tehnic de relocare pe baza studiului de soluție de la punctul anterior.
4. Înainte și după punctul 1 se realizează exproprierile terenurilor necesare (21.05.2018 suplimentare mărunte la Sebeș, 1.11.2017 suplimentare la Alba Nord, 2014 inițiale). E bine de știut că exproprierile nu blochează cu nimic rezolvarea punctelor 2 și 3.
5. Pizzarotti semnează cu Electrica/Transelectrica/Enel un contract de eliberare amplasament, iar apoi se semnează un contract de execuție între Electrica/Transelectrica/Enel și executantul efectiv al relocării (un prestator agreat angajat de Pizzarotti să facă treaba).
6. Electrica/Transelectrica/Enel stabilesc calendarul de întrerupere a rețelei, timp în care se ridică stâlpii și se montează firele pe noii stâlpi.

În general procedura asta dureaza destul de mult pentru înaltă tensiune, dar cum zicea și Stefan01, pentru rețelele de joasă și medie tensiune trebuia să fie gata de mult timp. Mingea e la Pizzarotti, dar ei sunt niște macaronari claim-angii, care își doresc să tragă cât mai mult de timp ca să aibă motive de claim și de extindere de timp, astfel încât să nu fie pasibili de penalități pentru ieșirea din termen.

Dacă nu ar fi destule exemple pozitive de relocare rapidă a unor rețele pe diferite șantiere de autostrăzi (fiindcă chiar își dorește acest lucru constructorul ca să meargă lucrarea înainte), aș zice că Electrica/Transelectrica/Enel e de vină și constructorul e nevinovat. Dar atâta timp cât Pizzarotti stă cu mâna întinsă de 2 ani și zice că ar termina lucrarea, dar nu sunt lăsați (deși e responsabilitatea lor, au experiență de pe alte proiecte, știu ce e de făcut să rezolve relocarea), eu zic că e doar reavoință.

Granata06

^
Inseamna ca planul de situatie atasat de mine nu corespunde cu ce se va face.

Ai planul de situatie modificat?

Mersi.

voicul

^Avansul Pizzarotti nu este mai mare in santier decat cel oficial?
E podul de peste Mures care a progresat ceva si nu cred ca e trecut in cei 20%.

StefanCelMare

Cred că exact lungimea lotului 1 ne păcălește.
Pizzaroti pare că e mobilizat bine, DAR mai are 3 noduri, dintre care 2 foarte complexe, unul fiind cu bretele foarte lungi.
Eu aș zice că sunt șanse să fie destul de real progresul de 20% pe anul ăsta.
PS 20% este o estimare, ei erau sub 20% la ultima raportare, nu mai rețin exact cât, pe la 18% parcă... poate ar fi util de pus în sinteză acele grafice cu progresul, că e greu de dat de ele.

AlinC

Sa vad daca ne aproba CNAIR vizita pe ST1. Atunci o sa putem intreba mai multe. Asa, din discutii neoficiale cu subcontractanti sau muncitori poate sa iasa o "varza" pentru ca nici ei nu au o imagine completa si exacta a lucrarilor.