[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Mereu nu gasesc topicul la inutilitatea asta, dar merge si aici.
O sa existe in 100 - 200 de ani si legatura cu pasajul de metrou "casa" utila investitia?

https://www.facebook.com/watch?v=449153010906392

Intersecția de la Eroii Revoluției începe să se elibereze.
Constructorii mai au puțin și încheie lucrările de asfaltare, iar camioanele vor dispărea din zonă încetul cu încetul, lăsând libere benzile de circulație.
Spațiile verzi sunt și ele aproape gata, în timp ce în pasajul pietonal subteran au fost montate și corpurile de iluminat, așa că în scurt timp ne vom bucura cu toții de această nouă poartă de intrare în Sectorul 4.

Valentin

Mi se pare amuzant ca aceeasi primarie (PS4) a executat proiectul asta si tot PS4 o sa scoata la licitatie M4, unde executia statiei Eroii Revolutiei de pe M4 o  sa implice demolarea structurii minunate de azi...

hefaistos

Stai linistit, aia cu M4 e o gluma electorala. Metroul ala costa undeva la 2 miliarde de euro iar banii din PNRR sunt cu siguranță ratați.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

bZ1-

@hefaistos - chiar crezi ca Baluta mai are nevoie de campanie electorala in sectorul 4? il voteaza lumea cu ochii inchisi.
Ultima oara citesem ca pe sfarsit de februarie s-a depus cererea de finantare si acum in aprilie documentatia a ajuns la ANAP, fiind deja urcata licitatia in SICAP.

lone_wolf32

Ciucu

Vama [de pe Timisoara] tine de Ministerul Finanțelor. Cred ca am avut 10 intalniri cu ei pe tema asta. Zic ca o muta, apoi nu aloca buget pentru constructia unor terminale in Ilfov.

Pe prelungirea Timișoara vom avea primul radial, peste Șoseaua de Centura, care va duce direct in A0.

shift2rail

in dezbaterea electorala terna, cvasitabloidizata se contureaza si o disputa interesanta intre doua viziuni diametral opuse privind problema traficului din oras: tunel nord-sud, pe modelul american Big Dig din Boston, vs solutia "vest-europeana" - investit masiv in transport public si mobilitate usoara (velo, mers pe jos, etc).

https://www.digi24.ro/stiri/externe/sebastian-burduja-vrea-sistem-de-tuneluri-ca-in-boston-sub-bucuresti-pentru-a-rezolva-problema-traficului-raspunsul-lui-nicusor-dan-2780989

TVlad

Aici nu sint doua "viziuni", e doar gargara electorala. Eu din "viziunea" lui Burdujel trag o singura concluzie: ne considera implicit pe toti bucurestenii cretini si amnezici. E evident ca proiectele astea faraonice nu pot fi in primul rind finantate iar in al doilea rind astfel de propuneri abracadabrante au mai fost facute, cu acelasi rezultat nul de un alt panglicar, Sorin Oprescu.

panzer

Daca citim cu atentie interviul, nici el nu este de acord cu ideea lui. :lol: Nici nu il intreaba nimeni unde face centralele de ventilatie. La metrou sunt peste tot.

Mai mult, Elcen-ul care este la el in ograda, la Ministerul Industriilor, face 300 mil euro profit pe an, si nici o investitie. La CET-uri se dezactiveaza instalatii pe banda rulanta. Toate instaltiile pe pacura de exemplu. Nu mai este nici una functionala. Nici nu mai ai cum sa aduci pacura in Bucuresti, ca au fost unii care au construit Blocuri peste lina de CF.

Zilele trecute i-a dat vremea cu firma in cap. Cand a pus toate tunurile pe Nicusor ca nu e apa calda in Bucuresti, a plouat si s-au inundat CET-urile, mai ales Grozavesti.

Toate televiziunile urlau ca Nicusor nu ne da apa calda, sustinute de PNL, cand colo chiar CET-urile PNL-ului erau de vina. Curat-Murdar coane Fanica!

Acest post poate parea politic, dar nu este neaparat. Asa ca dl Monarh te rog nu il sterge.

Parerea mea, ne-politica este ca distrugerea Elcen-Termoenergetica (Radet) este in acelasi timp si unul din cele mai mari furturi din istoria Romaniei, si cea mai mare crima de mediu impotriva a 2 milioane de bucuresteni.

Sa ma explic:
- la final de 2018 mai erau 516.000 apartamente bransate la Radet in Bucuresti. Nu am gasit date mai noi.
- Fara Radet, apartamentele acestea devin foarte ieftine. => de aici JAFUL, ca furt nu ii mai poti spune.
- Poate firmele specializate vor putea importa 500.000 centrale pe gaz, dar nu sunt instalatori sa faca modificarile la instalatii. In plus distributia de gaze va pica. Sau tot Bucurestiul va deveni un imens santier de upgrade la distributia de gaze.
- Apoi, arderea in centrala termica pe gaz este ineficienta, nu are nici un sistem de filtrare a noxelor, care se degajeaza la nivelul solului: de la parter pana la etajul 10. De aici crima de mediu mai ales importiva oamenilor.
- Mediu: roza vanturilor nu este suficienta la Bucuresti sa degajeze noxele de la nivelul solului. Unde arunca Radet-ul noxele [filtrate = mai mult vapori] viteza atmosferica este mult mai mare. La inaltime. 500.000 de Diesel din Germania vor fi nimic vs 500.000 centrale termice noi in Bucuresti.
- Mediu: Bucurestiul este expus si el fenomenului de inversiune termica. Nu chiar ca Brasov-ul, dar este. Practic aerul rece blocheaza miscarea aerului poluat din oras, fixandu-l. Cand se intampla toata lume inspira poluarea.
- Economic, fapt divers: Pe 2023 profitul Elcen a fost de 300 mil euro, bani virati la bugetul de stat. Pierderea Termoenergetica (distributia) a fost tot de 300 mil euro Va spune ceva? Unii au luat bonusuri grase de performanta, altii au platit din taxele lor pierderea. Ne-a ajutat foarte mult la Bucuresti separarea Elcen-Radet!

TVlad

Ei, ai dreptate in principiu dar unele lucruri nu sint tocmai corecte si risti sa dai munitie partii adverse.

Elcen a mai facut timid si niscai investitii. La Grozavesti de exemplu au un nou CAF.

Instalatiile pe pacura intr-adevar sint dezafectate si dupa parerea mea e o mare greseala. Nu stiu daca e vina Elcen sau cauza e vreo directiva europeana cretina. Se pare ca arderea pacurii e poluanta dar nici instalatiile respective nu erau din cele mai moderne. Cred ca se puteau instala filtre.

Daca te referi la aprovizionarea cu pacura pentru Grozavesti, obstacolul nu e un bloc ci pavajul din Parcul Liniei :) Ma rog, detalii.

Interesante cifrele, nu stiam cit a fost profitul Elcen si pierderea Termoenergetica. Eu am alta problema: pretul gigacaloriei a fost marit substantial in plina criza a gazului, cind cotatiile erau la nivel record. Intre timp au revenit la normal dar nimeni nu a pomenit de vreo scadere a corespunzatoare la gigacalorie.

Ca idee, din acest pret al gigacaloriei, o treime este costul de productie (si intra in buzunarul Elcen) si doua treimi costul de distributie (Termoenergetica). Pretul platit de cetatean este exact o treime din cost, restul fiind subventia.

panzer

Stiu de CAF-ul nou. Cazan Apa Fierbinte.

Stiu si de pret. Dar ce pret a mai scazut dupa ce a crescut? Sunt operatori de telefonie mobila care au crescut preturile dand vina pe pretul electricitatii. Acum ca electricitatea si-a revenit abonamentele au ramas tot marite.

In ultimii 7 ani pretul la gaze a crescut de 3 ori, de la 1 leu/mc la 3 lei/mc. Gicacaloria a crescut de la 124 lei la 346 lei. Similar as zice.

Elcen-Termoenergetica este un dosar greu. Nu poate fi 100% separat de politica, din pacate.

Realitatea cruda la Bucuresti insa este ca nu poti aduce atatea Gcal sa inlocuiesti Termie-ul. Strict tehnic, nu poti aduce gaz sa il distribui, nu poti aduce atata curent - ar cadea traf-urile toate daca ne incalzim cu curent toti.
Economic, cu noile preturi la gaz, tot centralizat e mai bine. Lumea a inceput sa realizeze ca trebuie sa faci revizie la centrala, ca trebuie sa schimbi senzorii, chiar si centrala la cativa ani. Adaugi si vezi ce e mai bine. In blocurile vechi deja e un trend de rebransare. Blocurile noi insa nu se branseaza la Termie, chiar si acolo unde se poate usor: vezi Prelungirea Ghencea, partea de S6, unde Cet-ul este langa ei.

PaulN

Quote from: bekxy on February 13, 2024, 06:43:46 PMȘtie cineva pentru ce se construiește încă un giratoriu pe DN5, pe la jumătatea distantei dintre CFR Progresul și centură? Probabil va apărea ceva spre dreapta, dar... ce?

o sa apara un centru comercial


shift2rail

inca un proiect fantezist de la @burduja intr-o campanie de uzura, anosta, lipsita de idei si, mai ales, de dezbateri:

https://www.facebook.com/photo?fbid=1069155691238223&set=pcb.1069155844571541

irirat

Ieri dimineață s-a deschis circulația pe Drumul Osiei.
Traficul este încă perturbat în zona și nu mă aștept să-și revină până nu finalizează Primăria Chiajna lucrările de pe Str. Tineretului. >:(  >:(  >:(

lone_wolf32


dr4qul4

executie?  :lol:
QuotePotrivit anunțului făcut de primar, studiul de fezabilitate pentru acest proiect va fi elaborat de către F.I.P. Consulting SRL, iar termenul de execuție este de 180 de zile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist