Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Am cautat dar nu am gasit nimic. S-a facut vreun studiu asupra impactului obligativitatii montarii  anvelopelor de iarna.
S-a modificat numarul de accidente pe timp rece?   viteza mare,viteza mica, accidente grave, usoare?

nirolf

Studiu nu stiu sa se fi favut, dar pot sa-ti zic ca diferenta se simte chiar in oras, cand ninge. Inainte se intampla frecvent sa fie strazile sau intersectiile blocate in zilele cu ninsoare de cei ce avea cauciucuri de vara (majoritatea) si nu puteau sa plece de pe loc sau nu puteau sa urce rampele. Si vedem frecvent masini care derapau usor (sau mai mult) cand incercau sa opreasca.

Dar intr-adevar, ar fi interesant un studiu pe tema asta, cauciucurile de iarna sunt mai eficiente choar si cand nu e zapada/polei, dar temperatura este sub 7 grade. Asta ar fi de asteptat sa duca la scaderea numarului de accidente.

stangabriel

Da, dar de asemenea poate sa fie si ideea ca am cauciucuri de iarna , am ESP, am Abs, am masina tare.....pot merge la fel ca vara.

Oricum ar gandi soferul mediu, daca a scazut numarul de accidente, atunci putem spune ca avem soferi responsabili in mare parte.

chr

Foarte greu de facut o astfel de statistica, sa fie chiar relevanta in privinta utilitatii cauciucurilor de iarna.
Sunt putine zile pe an cu zapada / gheata / polei si, mai rau, difera consistent de la un an la altul.

stangabriel

Ma gandeam pana la urma la un calcul simplu de comparatie al numarului de accidente pe timp de iarna cand nu erau obligatorii, cu iernile imediat urmatoare dupa ce a intrat in vigoare legea. Oricum pe procesele verbale cred ca scrie Neadaptarea la conditiile meteo si de trafic.

TibiV

La asta m-am gândit şi eu, media pe 3 ierni înainte şi după.

Doar că s-ar putea ca alea 'după" să nu mai fie atât de relevante, pentru că tot cam pe atunci s-a băgat amiabilul... Parcă aşa îmi amintesc.
Aşa că mii de tamponari usoare nu au mai ajuns la Poliţie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexIP

Quote from: stangabriel on December 17, 2015, 02:02:29 PM
Am cautat dar nu am gasit nimic. S-a facut vreun studiu asupra impactului obligativitatii montarii  anvelopelor de iarna.
S-a modificat numarul de accidente pe timp rece?   viteza mare,viteza mica, accidente grave, usoare?

Concret, la prima ninsoare nu se mai blochează drumurile cu probleme timp de câteva ore până se mișcă fetele cu solnița. Țin minte că în 2008-2009 era ritual deja la prima zăpadă să se întoarcă lumea dinspre Ohaba până la Ilia și să meargă pe DN7 din cauza idioților care puneau mașini și dube de-a latul la primul deal mai mare. De mișcat tot prost se mișcă oricum cu deszăpezirea, am făcut anul trecut 2 ore de la Mako la Arad pe DN pentru că "nu se curăță zăpada și nu se dă cu soluție atâta vreme cât încă ninge", după cum era formularea comandamentului de iarnă din zonă pe toate canalele media. Abia după primele accidente au plecat și ei pe drumuri...

yetiman

#1387
Si un accident, in zona unde NU vom avea prea curand A1, intre Deva si Lugoj.
(cred ca e zona cu tunelurile INCA nelicitate)





,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Hercule

Cum se semnalizeaza conform legii la sensul giratoriu? In trafic e haos total, fiecare face cum il taie capul.
Deșteaptă-te române!

mircea

Quote from: Hercule on December 21, 2015, 01:11:53 PM
Cum se semnalizeaza conform legii la sensul giratoriu? In trafic e haos total, fiecare face cum il taie capul.

Pui dreapta înainte de ieșire.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Danny550394

Quote from: adiarc on December 16, 2015, 12:25:36 PM
Si daca tot am inceput,mai vin cu o sugestie catre cutter....

Consider ca se impune o lege (daca ea nu exista deja,dar e cert ca nu se aplica ),legat de utilajele,tractoarele,etc care ies pe DN sau DE pline de noroi,murdarind partea carosabila


Este lege. Dar trebuie aplicata. Politia rutiera sta cu radarul  Ca si ieri pe la 15:30 in zona  spatiului de servicii de la Pianu (A1). M-am trezit mergand pe banda intai cu 130 in timp ce ei opreau traficul sa-l amendeze pe unul de pe banda a doua. Era sa-i zbor. Noroc ca am avut timp sa intru pe banda a doua.

Articolul 102 Cod Rutier
(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni urmatoarele fapte savarsite de persoane fizice:
.
.
26. patrunderea pe drumurile publice modernizate cu un vehicul care are pe roti sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabila ori din care cad sau se scurg produse, substante sau materiale ce pun in pericol siguranta circulatiei;

d) clasa a IV-a - de la 9 la 20 puncte-amenda

qsv

Quote from: adrian rosca on December 21, 2015, 02:03:04 PM
Quote from: adrian rosca on December 03, 2015, 03:14:14 PM
Proiectul prevede ingustarea partii carosabile la 3.25m. Bordurile sunt aliniate la aceasta latime, dar marcajul nu (nu inca?).