Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

vancouver

Romania nu are DX si sper ca nu va avea niciodata asa ceva drept drum de lung parcurs. In Germania nu exista DX, DECAT CA ZONE MODERNIZATE DE DRUM FEDERAL (=national la noi), adica pe distante SCURTE. Nu este nici comod, nici sigur de condus pe un drum cu benzi ingustate si lipsit de banda de urgenta. Dar este mai bine decat pe un DN 1+1 supraaglomerat, si atunci la intrarile in marile orase DN-urile nemtesti se mai transforma si in drumuri express. Dar NICI UN SEGMENT DE AUTOSTRADA NU ESTE FACUT CA DRUM EXPRESS IN GERMANIA. TOATE MARILE ORASE SUNT LEGATE PRIN AUTOSTRAZI. Daca vrem noi neaparat sa inventam apa cãlâie in locul celei calzi ....

Ca sa fiu mai clar:
- centura Brasov sau centura Adunatii Copaceni = drumuri scurte, in zone aglomerate, cu indicativ de DN. AICI DRUM EXPRESS = DA. Si ramâne la CNDNR evident.
- Autostrada Ploiesti - Bacau - Suceava ca drum express: NEVER. O imensa aberatie. A si ramâne la CA.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

#1291
Total de acord.
Este adevărat că simpla separare a sensurilor va reduce numărul morţilor, dar nu este suficient....
La noi, fără bandă de urgență, orice pană se poate transforma în carnagiu când vine bizonul vitezoman....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

De cate ori e nevoie sa repet ca Centura Brasov nu e DX? Sau ma rog, daca in definitia voastra DX-ul include sensuri giratorii din 3 in 3 kilometri atunci sunteti liberi sa il numiti asa, dar...

TibiV

Hai măi şi tu... :)
E aproape DX !
Ideea este că "merge şi aşa" pe 10-15 km...
Dar nu mai mult.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Nu prea merge si asa. Ca in aia 10-15 km mor oameni mult mai usor decat pe restul centurii. Despre siguranta e vorba aici si cred ca e timpul sa nu mai mearga si asa. In Colectiv a mers si asa, nu? Ei bine nu, nu merge si asa!!! Trebuie sa ne straduim sa facem cat mai bine.

Pacat ca nu se mediatizeaza mai mult cati oameni pier zilnic pe soselele tarii. Cate colective pierdem saptamanal pe drumurile din tara, v-ati gandit vreodata?! Poate asa ne-am trezi mai repede si am vedea oameni in strada care scandeaza pentru autostrazi. Autostrazi si drumuri cu siguranta sporita nu pentru bosi, ci pentru salvarea de vieti.

SILVIUFG

Like Ionut!!! La asta m-am gandit si eu.... Vad lumea in strada pentru ca au murit 50 de oameni in club. Dar nu am vazut pe nimeni in strada sa ceara o autostrada pentru ca mor oameni pe sosele. Multi oameni!! In cat timp se strang 50 de victime pe sosele? Nu cred ca trebuie sa treaca ft mult. Bineinteles impactul emotional e mult mai mare intr-un caz cum a fost cel de la Colectiv.

dr4qul4

@vancouver...nu cumva tu erai cel care era impotriva sensurilor giratorii pe drumuri 2X2? Aveai chiar si argumente pertinente. Cum sa "mearga si asa" ?

In legatura cu tragedia din Colectiv: situatia autorizatiilor ISU este asemanatoare cu situatia de pe drumurile patriei (este o situatie care se regaseste la nivel national). Dar ca sa avem acelasi numar de victime ar trebui sa se alinieze astrele": Accident/lucrari care blocheaza un DN imediat dupa o coborare periculoasa, o cisterna plina, drum acoperit cu polei pe coborare si un tir in spate care sa ramana fara frane...sau sa fi intrat un impingator in piciorul podului de la Agigea intr-o seara de duminica de august...

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

E clar ca o tragedie de magnitudinea celei de la Colectiv e preceputa mult mai puternic decat 2-3 persoane care mor zilnic pe drumurile patriei. Ar fi o varianta sa umplem facebook-ul cu cateva imagini din accidentele de pe sosele si cu niste statistici de genul: stiti ca pe drumurile Romaniei avem 10 tragedii "Colectiv" anual(ca si numar de decedati)? Dar asta ar insemna sa ne folosim si sa profitam de pe urma Colectiv si nu mi se pare chiar ortodox...

stangabriel

Cifrele aproximative sunt per an in Romania:

2000 morti
10 000 Raniti

Initial mi-a fost greu sa concep, dar de cand ma uit mai des la stiri, observ tocmai ca multe accidente mortale din judetele bunicilor mei sa zicem, nu ajung la stiri.Le caut pe net si nimic.
Eu personal sunt de acord cu o campanie mai agresiva , cu reclame dure la Tv sau masini lovite sub panoul vesnic Viteza ucide. Doamne ce cuminti sunt Soferii 20 km dupa ce trec de vreun accident. Chiar merg sub viteza legala.

dr4qul4

@horatiu, nu e ok sa te folosesti de o tragedie pentru a obtine un castig material.

Dar pentru a salva vieti nu mi se pare deloc ne-ortodox.
Ieri am fost pana la Bacau si inapoi. Drumul incepe sa se strice si e din ce in ce mai aglomerat. Pe langa nenumarate autovehicule am intalnit si carute. Iar prin localitati e dezastru...daca nu e politia prin jur, nimeni nu opreste la trecerile de pietoni. Linia continu de pe mijloc e doar de forma pentru ca nu se respecta. Iar la cateva poduri simti cum iti "fuge pamantul de sub roti".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

yetiman

Si eu am tot cautat infomatii si statistici legate de accidentele din Romania. Stam prost, dar nu gasesc informatii comparative.
De exemplu: Sebes-Deva (se stie clar ca numarul de accidente mortala a scazut de cand s-a dat in folosinta A1, dar nu gasesc cifrele). Asemena comparatii ar arata clar diferenta dintre A si DN din punct de vedere al vietilor omenesti (si care, dupa parerea mea, e cem mai important criteriu in favoarea autostrazilor, mai important decat reducerea timpului de deplasare sau al costurilor logistice).

Tot legat de siguranta, o surpiza pe ziua de azi am avut-o pe Cluj-Turda. La coborarea spre Turda se montau parapeti N.J. Sigur ca m-am bucurat ca se monteaza (in zona respectiva au fost cativa morti aproape in fiecare an), dar nu pot sa ma intreb cum de s-a facut. Parca licitatia pentru parapeti a fost anulata. Sau nu sunt eu la zi cu informatiile?


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

S-o fi facut vreo "donare misterioasa"? S-a mai facut ceva de genul si pe DN 1 in ceva comuna dintre Bucuresti si Comarnic, dar nu mai retin unde.

yetiman

Mai mult de atat, am si uitat sa mentionez: pe acelasi drum, si la coborarea de pe Feleac s-a completat cu parapeti de beton zona in care pana acum erau pozitionati parapeti de plastic (cu apa sau nisip, nu stiu, ca n-am fost curios sa-i testez...  :lol:)

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

@Horatiu: Banesti. Donatia a venit ca urmare a accidentului provocat de sinucigasul parasit.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe